szerző:
automenedzser.hu
Tetszett a cikk?

Szép. Biztonságos. Svéd. Luxus. Volvo. Akinek ez elég, nem fogja megbánni, hogy az S80-ast választotta. Még akkor sem, ha az öthengeres dízelmotor lomha és hangos.

© Volvo
Valahol azt olvastam, hogy a Volvo a hatvanas sorozat megszüntetését tervezi, mert nincs megelégedve a nyolcvanas prémium jellegével. Egy százas Volvón gondolkodnak, ami méltó ellenfele lehet a kategória német uralkodóinak. Az S80-as csak a biztonságban, a technikában és a luxusban képes a német bálnák nyomába érni. Méreteiben, kényelmében és presztízsében azonban messze áll ezektől.

Méreten aluli zászlóshajó

© hvg.hu
Bármennyire is tetszett az autó, nem tartom zászlóshajónak. Az XC90-es szabadidő-terepjáró sokkal inkább az. A dizájn az S80-as erőssége, de ez a hátulütője is. Laikus nem tudná megkülönböztetni egy S40-estől, ráadásul ott van még az S60 is. Kellett volna valami plusz, ami markánsan elkülöníti egymástól a márka limuzinjait. Közel van a tökéleteshez, de érzelemmentes, emocionálisan nem köt le. Ez erény is, hisz üzletemberek, állami funkcionáriusok úgy használhatják, hogy közben nem hivalkodnak. Stresszmentes vezetők autója.

Friss, kényelmes, funkcionális

© Volvo
Otthonos és biztonságos érzés egy Volvóban ülni, az S80-asban ez igaz a hátsó sorban ülőkre is. A 285 centis tengelytáv bő helyet biztosít két személynek, a középső ülésen is lehet ülni, de alapvetően négyszemélyes limuzin az S80. Magam mögé beülve hatalmas a hely, kinyújtózva és laptoppal a kézben is kényelmes.

Tesztautómban integrált, középső kartámaszból kihajtható gyerekülés volt, amely a fiam szerint kényelmes. Az biztos, hogy a gyerekek élvezik, mert középen ülhetnek, semmi sem zavarja kilátásukat. A Volvo belterét allergiamentes anyagokból rakják össze, ez érződik az illatán is, friss és természetes.

Az autó belseje fantasztikusan kényelmes. A Summum felszereltségen felül hatsebességes automatikus váltó (540 ezer), napfénytető (230 ezer), sebességfüggő szervókormány (60 ezer), aktív bi-xenon (80 ezer) kanyarkövető fényszórók, elektromosan állítható és szellőztethető vezető- és utasülés (120 ezer), fűthető hátsó ülések (85 ezer), integrált gyermekülés (75 ezer), elektromos gyermekzár, útinformációs- és navigációs rendszer (595 ezer), nagy szilárdságú ragasztott és vízlepergető oldalüvegek (100 ezer), prémium audiorendszer hatlemezes cd-játszóval (450 ezer), Bluetooth telefonelőkészítés (90 ezer), szellőztetett fekete bőrkárpit volt tesztautómban. Ezekkel magyarázható a 14,895 milliós ár.

© hvg.hu
A fűthető és szellőztethető, memóriás bőrülések jó magasra is állíthatók, így az ember terepjárósan tud ülni. De még így sem látja jól az autó orrát, a fenekéről nem is beszélve. Nem is tudom, mit csináltam volna a parkolássegítő nélkül. Az egyik budapesti parkolóban mégis megtörtént a baj. Az autó megúszta, csak én veszítettem el négy-öt órát az életemből, amíg arra vártam, hogy a fizetett parkolóba álló Volvo mellé és mögé álló autók tulajdonosai kijöjjenek az operából. Nem az autó tehetett róla, hanem a béna parkolóőrök, akik nem ismerték fel az S80-ban rejlő nagyságot. A kocsi fordulóköre egy tankéval vetekszik, manőverezni nagyon nehéz, főként szűk városi utcákban. Folyton attól féltem, lebontom az elejét vagy az oldalát. Ilyenkor derül ki, mekkora is az autó.

© Volvo
A lebegő középkonzol túlzsúfoltabb, mint amivel az S40-ben találkoztunk, a műanyag fabetéteket sem kellett volna beépíteni. Ergonómiáját nem dicsérném, túl sok a gomb, kezelésük megszokást igényel, sok figyelmet elvesz a vezetéstől. Egyébként a belső áttekinthető. A visszapillantó tükrök lehetnének nagyobbak is. A középkonzol zsúfoltságát enyhítendő a műszerórák végtelenül egyszerűek és szépek. Két körben találunk mindent, diszkréten és informatívan.

A navigációs rendszer a kormány hátsó oldalán található joystickel kezelhető, de akinek ez bonyolult, az távirányítóval is babrálhat, igaz, szigorúan csak álló helyzetben. Bár a prémium Volvók fél éve kínálják a hazai navigációt, kipróbálni nem tudtam, mert tesztautómat a svédek rakták össze, így kimaradt ez a régió. Az S80-as egyébként a többi Volvóhoz hasonlóan magyarul kommunikál, a fedélzeti számítógép és a hifi menüje is magyar.

[[ Oldaltörés: Túl hangos az erősebbik dízel (Oldaltörés) ]]



© hvg.hu
A 185 lovas részecskeszűrős dízelmotor nem a rugalmasságáról híres, hangos és kemény gázfröccs kell ahhoz, hogy felébresszük a benne szunnyadó állatot. Ha viszont felébredt, akkor meneküljünk, parádés, ahogyan ez a hatalmas test megindul, a 400 Nm-es nyomaték szinte lökhajtásos módon rántja magával az autót. Ilyenkor csak a hangzavarral kell megbirkóznunk. Hörgése nem sportos, hanem tolakodó. A traktorhang nem való luxusautóba. De legalább nem zabagép. A hatszáz kilométeres tesztút során 9,7 liter gázolajat fogyasztott száz kilométerenként a Volvo legnagyobb limuzinja vegyes, főként városi használatban.

Autópályán igazi király, ilyenkor nem tűnik hangosnak, csak izmosnak. A százas tempó eléréshez 9 másodpercre van szükségünk. Ha elkapja a fonalat, akkor megy mint a bika, sokszor azt hittem a V8-as motor dübörög benne. A váltó egy kis késéssel dolgozik, ez sokszor zavaró lehet. Futóműve kitűnő, alkalmazkodik az útviszonyokhoz. A biztonság ebben a Volvóban is természetesen maximális. Légzsákok és passzív biztonsági rendszerek tömkelege vigyáz az épségünkre.

Az autó praktikumát nem családokhoz, hanem üzletemberekhez igazították, így sok tárolórekeszt, fiókot nem találunk benne. Egyedül a multifunkciós könyöktámasz és a kesztyűtartó jelenthet alternatívát. A csomagtartónk ugyanakkor hatalmas. Este, ha a csomagtartó nyitva van, a szép formájú hátsó lámpák automatikusan felkapcsolódnak.


Műszaki adatok

Volvo S80 D5 Summum
MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3) 2400
Környezetvédelmi besorolás EURO 4
Max. teljesítmény lóerő185 lóerő 4000-es fordulaton
Max. nyomaték: Nm 400 Nm 2000-2750 fordulaton
MÉRETEK
Tengelytáv (mm) 2835
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4851/1861/1490
Csomagtér480 liter
Saját tömeg (kg) 1645
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Végsebesség (km/h) 225
Gyorsulás (s): 0 - 100 km/h 9
FOGYASZTÁS (l/100 km)
Vegyes7,3
Tesztfogyasztás9,7
CO2 kibocsátás (g/Km) 193
ÁRA Az autó listaára 12,17 millió forint, a tesztelt autó ára 14,895 millió forint


HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

automenedzser.hu Autó

Volvo V50 teszt: Magyarul beszél, nem dohányzik

Legyen első a család, legyen első a cég, a Volvo V50 minden igényt kiszolgál. Kihívóan elegáns, megnyugtatóan biztonságos és páratlanul kényelmes. A benzines alapmotort viszont felejtsék el.

automenedzser.hu Autó

Volvo V50 teszt: családi biznisz

A Volvo kombija márt járt a szerkesztőségünkben, de akkor a harmatgyenge egyhatost tettük próbára, amely csalódás volt, viszont tökéletesen képviselte a Volvo legújabb fejlesztéseit, arculatát, hamisítatlan életérzését. Az öthengeres turbódízellel és automatikus váltóval szerelt V50-es izgalmas sportkombi.

hvg.hu Autó

Skandináv luxussal támad az új Volvo S80

Az új S80 megalkotásakor a magasfokú komfortra, a kellemes vezethetőségre és a világszínvonalú biztonságra összpontosítottak. A legigényesebb vásárlók megnyerése érdekében összkerékhajtású V8-as változat és vadonatúj soros hathengeres motor az új S80 sorozat ütőkártyája.

automenedzser.hu Autó

Autóteszt: a nyugodt erő

Végtelen nyugalmat áraszt az S60, semmi izgágaság, semmi rögtönzés nem jellemzi. Az ember beül és lenyugszik. Megváltozik, nem az erő hajtja, hanem a megfontoltság és az ízlés. Kifinomult angol úr, még ha svéd is.

hvg.hu Autó

Ötféle hajtóanyaggal működik a kísérleti Volvo

A Challenge Bibendum 2006 innovációs autóipari kiállításon bemutatták azt a Volvo V70-est, amely ötféle hajtóanyaggal képes haladni. A benzin mellett szereti a hitánt, a biometánt, a földgázt és az E85 bioetanolt.