szerző:
automenedzser.hu
Tetszett a cikk?

15-20 éve nem volt nagy kunszt, sőt egyenesen ciki volt Trabanttal mutatkozni az utcán. Ma a keletnémet csodabogár kultautónak számít, még az egykori Kelet-Németország falai között is.

© hvg.hu
Drezdában mindennapos esemény, hogy 7-8 Trabant 601-es, limuzinok és kombik egyaránt, konvojba felfejlődve vonulnak végig az utcákon. Az Elba mindkét partján nagy tisztelet övezi a szocializmus utolsó leheletét pöfögő csodamasinákat. A drezdai és berlini Trabant szafári magyar segítséggel működik, az alkatrészek nagy részét Magyarországról szerzik be a szervezők.

Azok számára, akik, csak filmen látták a fal leomlását, vagy rokonokon keresztül féltve váltott levelekből ismerték a nagy szocialista valóságot, azoknak igazi csemege az ilyen látványosság. Ők még a Radebeul-i DDR-múzeumban is mosolyognak a fakó, de nekünk, keletieknek otthonos környezeten.

© hvg.hu
A Drezdába és Berlinben látogató külföldiek ma már versengenek egy-egy Trabi volánjáért. Országszerte tucatnyi Trabi-klub alakult át jól jövedelmező utazási irodává. Hogy mit kínálnak? Városnézést Trabanttal. Egy ilyen túra igazi élmény. Ahogy a 8-10 Trabi egyszerre megszólal és kappanhangján elindul. A kormány, a váltó, a reccsenő puritán tökéletesség leírhatatlan.



[[ Oldaltörés: Hányasban vagyunk? (Oldaltörés) ]]



© hvg.hu
Trabantban már ültem, de be kell vallanom, hogy vezetni Drezdában vezettem először. Közel ötven tesztautó kipróbálása után próbáltam megfejteni a Trabi-egyenletet, de annyi volt a hiányzó, az ismeretlen, hogy még a meglévő két kapcsolóval sem tudtam mit kezdeni. Az egyes és a hármas sebességfokozat összekeveredik, ilyenkor picit megrázkódik az autó, de egy tekerés előre egy nyomás lefelé, és máris pöfögünk tovább. A drezdaiak nem lepődnek meg a látványon, sőt, előzékenyen előreengedik a negyvennel kocogó konvojt. Bárhogy tapostam, tesztautóm negyvennél le volt korlátozva. A 36,8 másodperces százas sprint átélésére nem volt lehetőségem, valahogy elfáradtak a szocialista ipar eme remekei. Vagy csak idegen neki ez a felbolydult, japán és német autócsodáktól, hangtalan masináktól zsúfolt szép új világ.

© hvg.hu
Egy Trabi ablakán keresztül más a világ, igaz, Drezdából majdnem semmit nem láttam. Egyszerre trabizni és egyszerre várost nézni nem lehet. A sightseeing jellege a Trabi-szafárinak így nem túl erős, az élmény ugyanakkor felejthetetlen. A szocialista múlt iránti nosztalgia felkorbácsolásában jelentős szerepe volt a sikeres Goodbye Lenin című filmnek, ahol természetesen a Trabi is megmutatta magát. A trabi-safari.de oldal tanúsága szerint, a cégnek a két német városban 47 járműve fut, 20 alkalmazottja van, eddig több mint tízezer vendéget szórakoztattak. A másfél órás drezdai játék ára 25-35 euró fejenként attól függően, hányan ülünk a 26 lovas papírdromedárban. Minél kevesebben, annál drágább.

B. Cs.

További információk:
http://www.trabi-safari.de/
http://www.nemetorszag.travel/

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

automenedzser.hu Autó

VW Phaeton teszt: kétszázhetvennel hajtottuk a pápa új autóját

XVI. Benedek pápa egy különlegesen felszerelt Phaetont vett át minap a Volkswagen elnökétől. A hosszú tengelytávolságú luxusautót 450 lóerős, tizenkét hengeres, hatliteres motor hajtja. A német autópályán 270-el is kipróbáltuk az új pápamobilt.

hvg.hu Világ

Sörszafári az oroszlánok földjén - bajor útirajz

Mit tegyen a magyar, ha elege van az unalmas plázsokból, a poshadt parti sörökből, a zajos éjszakákból, a mediterrán lenyúlásokból és az elviselhetetlen melegből? Irány a Bajor Alpok, ahol friss a levegő, hideg a sör és élménydús, végtagokat nem kímélő programok, látnivalók várják. A vébélázban Németország újjászületett, a németek vidámak, kedvesek, barátságosak.