Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"c2a05e97-d98f-4bfc-87bd-f358b80e9d44","c_author":"HVG","category":"gazdasag.ingatlan","description":"25 százalékkal nőtt az új lakásokra kiadott építési engedélyek és egyszerű bejelentések száma az első negyedévben a tavalyi hasonló időszakhoz képest. Az elemzők szerint ez annak ellenére is biztató, hogy nagyon alacsony volt a bázis. Magyarország régóta sereghajtó az új lakások építésében a régióban, de fokozatosan fordulhat a trend.","shortLead":"25 százalékkal nőtt az új lakásokra kiadott építési engedélyek és egyszerű bejelentések száma az első negyedévben...","id":"20250612_ingatlan-uj-lakasok-epitese-mbh-lakaspiaci-elemzes-epitoipar","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c2a05e97-d98f-4bfc-87bd-f358b80e9d44.jpg","index":0,"item":"e8e4b812-13b3-453a-ba04-2da591619cd2","keywords":null,"link":"/ingatlan/20250612_ingatlan-uj-lakasok-epitese-mbh-lakaspiaci-elemzes-epitoipar","timestamp":"2025. június. 12. 10:44","title":"Évek óta egyre kevesebb új lakás épül, de most mintha fordulna a trend","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"22d5a104-4a9b-4fff-8a55-f5e273933812","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"Egy XIX. kerületi üzletben vizsgálódott a fogyasztóvédelem és a NAV.","shortLead":"Egy XIX. kerületi üzletben vizsgálódott a fogyasztóvédelem és a NAV.","id":"20250612_kis-es-nagykereskedo-nkfh-fogyasztovedelem-nyerstej-kosz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/22d5a104-4a9b-4fff-8a55-f5e273933812.jpg","index":0,"item":"3f97e028-0eee-40fe-a2e5-1ffadaf058f7","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250612_kis-es-nagykereskedo-nkfh-fogyasztovedelem-nyerstej-kosz","timestamp":"2025. június. 12. 10:14","title":"Nyerstejet palackoztak az öltözőben, ahová kóbor macskák is bejárhattak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"083bef69-b1a9-44c7-85bd-8fdebc7d87da","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"A sebesültek száma az állami média szerint 329.","shortLead":"A sebesültek száma az állami média szerint 329.","id":"20250613_veszteseg-iran-izrael-bombazas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/083bef69-b1a9-44c7-85bd-8fdebc7d87da.jpg","index":0,"item":"ca44b84e-625b-47e7-9ad5-40125cc502ee","keywords":null,"link":"/vilag/20250613_veszteseg-iran-izrael-bombazas","timestamp":"2025. június. 13. 16:30","title":"Iráni közlések szerint csak Teherán tartományban 78 halálos áldozata volt az izraeli támadásnak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"bfdd29cf-212d-483a-bed7-779ded25c049","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Szerinte egyre nevetségesebbnek látszik az, ami eddig félelmetesnek tűnt.","shortLead":"Szerinte egyre nevetségesebbnek látszik az, ami eddig félelmetesnek tűnt.","id":"20250613_Sodro-Eliza-interju-Telex","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/bfdd29cf-212d-483a-bed7-779ded25c049.jpg","index":0,"item":"0fb98c85-6aee-40e0-84df-4d5175208247","keywords":null,"link":"/elet/20250613_Sodro-Eliza-interju-Telex","timestamp":"2025. június. 13. 11:32","title":"Sodró Eliza: Most nagyon nehéz lehet fideszesnek lenni, 2025-ben repedezik a rendszer","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"412cf973-290d-409b-82eb-241512257b9a","c_author":"Gyükeri Mercédesz ","category":"gazdasag","description":"Amikor Ranjeet Singh Dhillon egy jómódú indiai család tagjaként úgy döntött, Európában próbál szerencsét, semmit nem tudott Magyarországról, azt gondolta, biztos nagy ország, ha annyi érmet szerez az olimpián. Több üzlettel próbálkozott, köztük volt az Aboriginal ruhamárka is, és húsz éve nyitotta meg az egyik legismertebb budapesti indiai éttermet, az Indigót. A HVG-nek arról is beszélt, igaz-e, hogy minden indiai étel csípős, és arról is, nyitna-e éttermet hazájában.","shortLead":"Amikor Ranjeet Singh Dhillon egy jómódú indiai család tagjaként úgy döntött, Európában próbál szerencsét, semmit nem...","id":"20250613_hvg-portre-Ranjeet-Singh-Dhillon-Indigo","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/412cf973-290d-409b-82eb-241512257b9a.jpg","index":0,"item":"703d886b-fb24-4483-8674-0787026736a5","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250613_hvg-portre-Ranjeet-Singh-Dhillon-Indigo","timestamp":"2025. június. 13. 19:30","title":"„Mindig szerencsés voltam, kedvesek voltak velem a magyarok, de az elmúlt pár évben érezni megkülönböztetést”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2c83bdd9-ca6c-4a63-9cf5-f6c1c48c96d7","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A lezuhant repülőt gyártó cég már vizsgálja, mi okozhatta a balesetet.","shortLead":"A lezuhant repülőt gyártó cég már vizsgálja, mi okozhatta a balesetet.","id":"20250612_lezuhant-air-india-boeing-787-katasztrofa-reszvenyek-csokkenes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2c83bdd9-ca6c-4a63-9cf5-f6c1c48c96d7.jpg","index":0,"item":"30456027-eb58-40f0-85af-a4175544f24c","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250612_lezuhant-air-india-boeing-787-katasztrofa-reszvenyek-csokkenes","timestamp":"2025. június. 12. 15:47","title":"A Boeing részvényei 8 százalékot estek az Air India 787-esének katasztrófája után","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d08164aa-4eb7-4291-a815-6858edb72d98","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Egy kanyarban kisodródtak és fának csapódtak. ","shortLead":"Egy kanyarban kisodródtak és fának csapódtak. ","id":"20250612_motorhazteton-csuszkaltak-halalos-baleset-lett-belole","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d08164aa-4eb7-4291-a815-6858edb72d98.jpg","index":0,"item":"d7b9ef14-a4ab-48e3-94f1-5f3c3716252b","keywords":null,"link":"/cegauto/20250612_motorhazteton-csuszkaltak-halalos-baleset-lett-belole","timestamp":"2025. június. 12. 09:17","title":"Autó után kötött motorháztetőn csúszkáltak, halálos baleset lett belőle","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6fab5e4e-e40b-4566-967c-8287a441cf50","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Alaposan megemelték az internet árát Kubában, az egyetemisták szerint a kormány így akar dollárhoz jutni.","shortLead":"Alaposan megemelték az internet árát Kubában, az egyetemisták szerint a kormány így akar dollárhoz jutni.","id":"20250612_internet-aremeles-kuba-egyetemista-tiltakozas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6fab5e4e-e40b-4566-967c-8287a441cf50.jpg","index":0,"item":"3af5f591-77c3-4ae3-a36a-422116a602d9","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250612_internet-aremeles-kuba-egyetemista-tiltakozas","timestamp":"2025. június. 12. 19:45","title":"Megemelték az internet árát Kubában, a diákoknál ez volt az utolsó csepp a pohárban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Az egyre élesebb verseny ellenére sem ad gyökeresen más irányt a francia Michelin fejlődésének Michel Rollier, a világ első számú gumiabroncsgyártójának új vezetője, aki az egykori cégalapító ükunokájának tragikus halála után egyedül irányítja a céget.
HVG
"Csak egy főnök van, és az én vagyok" - vetett véget a minap a párizsi Le Monde című napilap hasábjain közölt interjúban Michel Rollier, a Michelin ügyvezetője a vállalat jövőjével kapcsolatos találgatásoknak. A korábban első embernek számító másik ügyvezető, a 43 éves Édouard Michelin május végén ugyanis máig tisztázatlan körülmények között életét vesztette - Bretagne partjainál horgászás közben hajótörést szenvedett -, így a vele formálisan egyenjogú 62 éves Rollier váratlanul egyedül maradt a nagy múltú cég élén, ami némileg elbizonytalanította a partnereket és a befektetőket. Elsősorban azért, mert Rollier csak alig tíz éve került a gumiipari óriáshoz, előtte a papírgyártásban dolgozott.
A clermont-ferrand-i székhelyű céget ritkán irányította egyetlen ember, és az is csak egyszer, 1937 és 1955 között fordult elő a Michelin 117 éves történetében, hogy az alapító fivérek egyetlen leszármazottja sem állt a cég élén. Igaz, éppen akkor fejlesztette ki és dobta piacra a Michelin az abroncsgyártást forradalmasító radiálgumit. Mivel Rollier csak laza szálakkal kötődik a Michelin családhoz - másodunokatestvére az elhunyt Édouardnak -, és viszonylag kevés időt töltött a patinás cégnél, sokan úgy vélik, megváltoztathatja a Michelinnél meghonosodott paternalista vállalatirányítási kultúrát.
A családi vállalkozás kezdeteire visszanyúló "többfejű" irányítás a Michelin sajátos társasági formájának köszönhető. A cég "részvénybetéti társaság", amelynek kültagjai névre szóló részvényekkel rendelkeznek, de semmilyen felelősséget nem viselnek a cég kötelezettségeiért. A csak a közgyűlés által leváltható beltagok felelőssége viszont korlátlan és egyetemleges, részvénnyel rendelkezhetnek, de nem szavazhatnak a felügyelőbizottság tagjaira. Ügyvezető viszont csak beltag lehet. A Michelint általában két vagy három ügyvezető irányította, de egyikük mindig első volt az egyenlők között. A társaság egyetlen jogi személy beltagja, egy korlátolt felelősségű társaság, a Michelin család érdekeit képviselő Sages, amely csak az ügyvezetők halála vagy akadályoztatása esetén veheti át ideiglenesen az irányítást, de legkésőbb fél éven belül össze kell hívnia a kinevezéseket - minden beltag egyetértésével - jóváhagyó közgyűlést. Ez a más francia cégeknél is alkalmazott konstrukció tette lehetővé, hogy a Michelin család szoros ellenőrzése alatt tartsa az egyébként 80 százalékban intézményi befektetők birtokában lévő, tőzsdén jegyzett céget.
Rollier egyelőre nem osztja meg a hatalmat mással, mondván, erős és egységes csapat áll mögötte, s ha vele valami mégis történik, a Sages garantálja a megrázkódtatásoktól mentes utódlást. A 19 országban 130 ezer alkalmazottat foglalkoztató vállalatcsoport újdonsült egyszemélyi vezetője egyébként Édouard Michelin nyomdokain kíván haladni, aki éppen május elején terjesztette a menedzsment elé a cég 2010-ig szóló stratégiáját. Ennek lényege, hogy a Michelin felgyorsítja beruházásait a kelet-európai és a távol-keleti piacokon - Magyarországon a Taurus tulajdonosa -, ahol az eladások átlagosan évi 10 százalékkal nőnek, ötször olyan gyors ütemben, mint Nyugat-Európában vagy Észak-Amerikában, ahonnan a cég bevételeinek mintegy háromnegyede származik. Ez utóbbi térségekben a kutatás-fejlesztésre és a termelékenység növelésére helyezik a hangsúlyt, a kapacitásokat alig bővítik.
A 2005-ben 197 millió gumiabroncsot gyártó és ily módon a világtermelésből csaknem 20 százalékkal részesedő, 15,6 milliárd eurós forgalom mellett 889 millió euró adózott eredményt felmutató Michelin nyereségrátája kiemelkedő a szektorban. A magas hozzáadott értéket tartalmazó termékekre - a prémiumkategóriás és terepjáró gumikra - való koncentrálás sokáig lehetővé tette, hogy a növekvő nyersanyagköltségeket a vásárlókra terhelje, az olcsóbb gumiknál ez kevésbé sikerül. Az utóbbi időben azonban - az olajárrobbanás, illetve a termékeinek mintegy 30 százalékát átvevő autógyárak árérzékenysége miatt - egyre szűkebb a mozgástere. A gumiabroncs világszerte közszükségleti cikké vált, és a fogyasztók elvárják, hogy ez az árakban is tükröződjön. A hatékonyságnövelés és a termelésáthelyezés kényszere azonban egyre nehezebben egyeztethető össze a cég hagyományos szociális érzékenységével.
A hideg, a hirtelen megfagyó pára, a havas, latyakos utak még a gyakorlott autóst is próbára teszik. Nem mindenkinek van ideje és pénze arra, hogy a különböző vezetéstechnikai tanpályákon kipróbálja a megcsúszást, a kipördülést. Sokan ezt élesben tapasztalják meg, gyakran saját kárukon. Íme néhány tanács, amellyel biztonságosabban vezethetünk a télies napokon.
A japán Bridgestone 300 millió eurós beruházással abroncsgyárat létesít Lengyelországban, az ország északi részén lévő Stargard Szczecinski-ben számolt be a Puls Biznesu és a Gazeta Wyborcza.
Engedélyezte pénteken az Európai Bizottság, hogy a dél-koreai Hankook cég
Dunaújvárosban létesítendő autógumigyára 92,6 millió eurós állami támogatásban részesüljön.
Sok kicsi sokra megy, szabad szemmel is látszik, hogyan kúszik lassan fel a benzin ára. A nyár folyamán hozzá kell szoknunk, hogy a térségben továbbra is a legdrágábban, 300 forint felett kaphatunk egy liter benzint. Íme tizenhat ötlet, hogyan spórolhat az üzemanyaggal.
A kiskunlacházi reptéren, szakemberek felügyelete alatt tehettük próbára a Michelin új, a felső kategóriás autók számára készült gumiabroncsait. Segítségünkre volt öt prémiumautó, két S-type Jaguar, egy Opel Signum, egy ötös BMW és egy VW Sharan, valamint egy felkészült stáb.
Európa legnagyobb volumenű gumiabroncs-üzletét kötötte a napokban a Goodyear Dunlop Tires és a TIP Trailer Services. A Goodyear évente 90 ezer gumiabroncsot szállíthat a logisztikai vállalatnak. A TIP Trailer Services, mely a GE Equipment Services Europe csoport tagja huszonegy európai országban, több mint száz telephelyen mintegy 70 ezer pótkocsival, félpótkocsival, tartálykocsival és egyéb haszongépjárművel szolgálja ki ügyfelei igényeit. A gumiabroncsokat és a kapcsolódó szervizszolgáltatást a Goodyear biztosítja a teljes TIP-flotta számára.
A világ vezető gumiabroncsgyára, a francia Michelin február 14-én profitja 36 százalékos tavalyi növekedéséről számolt be. Adózott eredménye 889 millió euróra gyarapodott a 2004-es 654 millióról. A bevétel 3,6 százalékkal 15,59 milliárd euróra emelkedett tavaly.
Miután Lázár János minisztériuma kiengedett egy 15 millió eurós Klimt-képet, most jogszabályváltozást ígért, és azt is felvetette, ha kell a Szépművészeti Múzeumnak a kép, megvásárolhatja az állam.