Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"34fef52b-d8fd-4ff6-9ff1-3331eeeed3a4","c_author":"Puszta Dóra","category":"360","description":"A március 3-ai kiírás óta kétszer is módosult az ezerfősnél kisebb településeken működő, „italüzlet, bár” kategóriába sorolt egységek versenyképességének erősítését ígérő kocsmapályázat. HVG-Ténytár.","shortLead":"A március 3-ai kiírás óta kétszer is módosult az ezerfősnél kisebb településeken működő, „italüzlet, bár” kategóriába...","id":"20250419_hvg-kocsmatamogatas-kistelepulesek-tenytar","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/34fef52b-d8fd-4ff6-9ff1-3331eeeed3a4.jpg","index":0,"item":"2f24177a-a0f8-4c7f-be81-6230f5eb26ae","keywords":null,"link":"/360/20250419_hvg-kocsmatamogatas-kistelepulesek-tenytar","timestamp":"2025. április. 19. 09:30","title":"Nincs italbolt, nincs támogatás: a kistelepülések nagy része labdába sem rúghat a kocsmapályázaton","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"72602ff3-4516-491c-ae5e-f0c590137394","c_author":"Moravecz Kata","category":"eurologus","description":"Valójában mennyire tartanak az újságírók attól, hogy a mesterséges intelligencia elveszi a munkájukat? Nem igazán, attól viszont igen, hogy hogyan fognak megélni a fizetésükből.","shortLead":"Valójában mennyire tartanak az újságírók attól, hogy a mesterséges intelligencia elveszi a munkájukat? Nem igazán...","id":"20250407_ujsagirok-stressz-es-a-mesterseges-intelligencia","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/72602ff3-4516-491c-ae5e-f0c590137394.jpg","index":0,"item":"fa5938ba-19d5-40d0-b5d2-b0bbeda0a3d3","keywords":null,"link":"/eurologus/20250407_ujsagirok-stressz-es-a-mesterseges-intelligencia","timestamp":"2025. április. 20. 08:44","title":"Az újságírókat nem az aggasztja legjobban, hogy a mesterséges intelligencia elveszi-e a munkájukat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"71fc5c1c-121a-4b59-8887-4f1fdd3aa18b","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Csak ezen a helyszínen 875 szarvasmarhával végeztek.","shortLead":"Csak ezen a helyszínen 875 szarvasmarhával végeztek.","id":"20250419_szaj-es-koromfajas-rabapordany-szarvasmarha-sertes-nagy-istvan","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/71fc5c1c-121a-4b59-8887-4f1fdd3aa18b.jpg","index":0,"item":"99e64430-c00e-441d-912b-6c2cc5a4d391","keywords":null,"link":"/itthon/20250419_szaj-es-koromfajas-rabapordany-szarvasmarha-sertes-nagy-istvan","timestamp":"2025. április. 19. 13:40","title":"A sertéseket is leölik a rábapordányi telepen, ahol megjelent a száj- és körömfájás","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2868d6a8-1234-438a-ad9a-af9b3f64ff78","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A férfit előbb egy taxi, majd egy busz is majdnem elütötte.","shortLead":"A férfit előbb egy taxi, majd egy busz is majdnem elütötte.","id":"20250419_baleset-egykereku-taxi-bajcsy-zsilinszky-ut-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2868d6a8-1234-438a-ad9a-af9b3f64ff78.jpg","index":0,"item":"3cbbc53e-6e21-45c5-b248-d53ae9364142","keywords":null,"link":"/cegauto/20250419_baleset-egykereku-taxi-bajcsy-zsilinszky-ut-video","timestamp":"2025. április. 19. 17:53","title":"Centiken múlt az élete egy férfinak, aki egykerekűvel hajtott át a Bajcsy-Zsilinszky úton – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8df97dad-7986-46e1-83e5-85628b9f0f64","c_author":"Keresztes Imre","category":"360","description":"A tuareg sivatagi rockot játszó Tinariwennek egykor dalszöveget író, whiskey-t kedvelő volt diplomata, Ijad Ag Gali ma Észak-Afrika egyik legveszélyesebb al-Káida-vezére.","shortLead":"A tuareg sivatagi rockot játszó Tinariwennek egykor dalszöveget író, whiskey-t kedvelő volt diplomata, Ijad Ag Gali ma...","id":"20250419_ijad-ag-gali","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8df97dad-7986-46e1-83e5-85628b9f0f64.jpg","index":0,"item":"e4229840-7d0b-4d4a-a338-26b2d8ccc619","keywords":null,"link":"/360/20250419_ijad-ag-gali","timestamp":"2025. április. 19. 11:00","title":"Az egykor whiskey-t vedelő rocker ma iszlamistaként üldözi a zenét","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e3e70df0-eb51-45fb-b2f4-c5dddcc73ea7","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Bombaként robbant a napokban a hír, hogy egy amerikai bio- és géntechnológiai vállalat „feltámasztott” egy olyan állatot, amely az utolsó jégkorszak vége felé halt ki. A kölykök valóban hordják őseik jellegzetességeit, azonban vannak, akik szkeptikusak, állítva, igazából nem egészen felel meg a valóságnak, amit a vállalat állít.","shortLead":"Bombaként robbant a napokban a hír, hogy egy amerikai bio- és géntechnológiai vállalat „feltámasztott” egy olyan...","id":"20250418_colossal-biosciences-feltamasztott-remfarkas-oriasfarkas-szkeptikus-velemeny","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e3e70df0-eb51-45fb-b2f4-c5dddcc73ea7.jpg","index":0,"item":"aa580d7d-5a46-427b-b0ba-d74512bbf349","keywords":null,"link":"/tudomany/20250418_colossal-biosciences-feltamasztott-remfarkas-oriasfarkas-szkeptikus-velemeny","timestamp":"2025. április. 18. 16:03","title":"Újabb kérdőjelek merültek fel a nemrég feltámasztott rémfarkasról","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9ffb3fc4-5573-410f-9609-f6098d9f2e4e","c_author":"Proktis-M ","category":"brandchannel","description":"Az aranyér hiába számít népbetegségnek, mivel kellemetlen és kényelmetlen helyen van, az indokoltnál sokkal kevesebbet beszélünk róla. A várandósság vagy a szülés miatt kialakult aranyérre ez fokozottan igaz. Cikkünkben összeszedtük, mit érdemes tudni az ebben az időszakban kialakult betegségről.","shortLead":"Az aranyér hiába számít népbetegségnek, mivel kellemetlen és kényelmetlen helyen van, az indokoltnál sokkal kevesebbet...","id":"20250319_varandossag-alatt-aranyer-proktis","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9ffb3fc4-5573-410f-9609-f6098d9f2e4e.jpg","index":0,"item":"f50775c0-aae9-4785-b03e-b8f390395830","keywords":null,"link":"/brandchannel/20250319_varandossag-alatt-aranyer-proktis","timestamp":"2025. április. 18. 19:30","title":"Szinte mindenki küzd vele, mégsem szólnak előre","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Proktis-M","c_partnerlogo":"a0e2b63f-e8d5-4c40-b3e8-aaa57a007b03","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"15beeca8-9d3d-4e8c-a9a1-2cb62db96806","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Elvitelre – a podcast, amelyben a hét legjobb HVG hetilapos és hvg360-as anyagaiból válogatunk. Csak indítsa el a háttérben és hallgassa meg szerzőink legjobb írásait! A héten: bojkott és Magyar. ","shortLead":"Elvitelre – a podcast, amelyben a hét legjobb HVG hetilapos és hvg360-as anyagaiból válogatunk. Csak indítsa el...","id":"20250420_Charles-Boycott-Tisza-Elvitelre-podcast-Nemzet-Hangja-bojkott-kozgazdasagtan","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/15beeca8-9d3d-4e8c-a9a1-2cb62db96806.jpg","index":0,"item":"647410cf-b010-44c5-b3a2-a4db7ac8f70f","keywords":null,"link":"/itthon/20250420_Charles-Boycott-Tisza-Elvitelre-podcast-Nemzet-Hangja-bojkott-kozgazdasagtan","timestamp":"2025. április. 20. 06:00","title":"Charles Boycott leadja a Tiszára │ Elvitelre","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Autószalon Párizsban (helyszíni tudósítás galériával)
Tetszett a cikk?
A siker záloga a lendületes, néha vad forma, a tágas, high-tech belső tér nem is olyan rég még luxusként számon tartott kényelmi szolgáltatásokkal, esetleg egy-egy hóbortos ötlettel megspékelve. Ez jellemzi a hét végén megnyílt Párizsi Autószalon újdonságait.
Ferrari Pininfarina. Galériánk megtekintéséhez kattintson a képre
Még az idegenlégió is kivonult a francia főváros déli csücskében fekvő, Porte de Versailles-i vásárvárosba, hogy részese legyen a világ egyik legnagyobb járműbemutatójának. A marcona katonák álcaháló alatt, terepszínű tankok tetején ücsörögve várják a rendezők reményei szerint másfél milliónyi érdeklődőt, hátha akad köztük, aki vonzónak találja a keménységéről ismert fegyveres alakulatot.
A látogatók olyasmiért mennek ki, mint például a merész dizájnjával, neonzöld karosszériájával messziről szembetűnő Volkswagen Iroc, amelyet egyelőre tanulmányautóként mutattak be. A 33 éve piacra dobott Scirocco "emléke előtt" tisztelegnek az új modellel, amelyet a tervek szerint 2008-ban kezdenek el forgalmazni. Az olasz Giorgetto Giugiaro tervezte, több mint félmillió példányban eladott eredeti Scirocco igazi sportautó volt, de négy ember is kényelmesen elfért benne, és praktikus tulajdonságai a mindennapos használatra is alkalmassá tették. Ezt az elképzelést igyekszik továbbvinni az Iroc. "A hetvenes évek stílusát akartuk napjaink nyelvére lefordítani" - mondta a HVG-nek a futurisztikus, koromfekete és ezüstszínű belső tér, a nagy, kerek kijelzőkkel operáló, sallangmentes műszerfal egyik tervezője, Thomas Barchowski. A piacra kerülésig valamelyest még módosulhat a forma - tette hozzá -, valószínűleg nem nagyon változik azonban a külső megjelenés, amely a hatalmas hűtőráccsal és szemszerű fényszórókkal már-már agresszivitást sugároz, bár a karosszériáért felelős tervezők egyike, Robert Lesnik ezt cáfolta a HVG-nek.
A 26 ország csaknem négyszáz már-káját felvonultató párizsi szalon kínálata alapján úgy tűnik, a dinamizmust sugárzó forma már-már alapkövetelmény a piaci sikerhez. A formatervezők olyan egyedi jelleget akarnak adni termékeiknek, amely felismerhetővé teszi a márkát, ám így is megfigyelhetőek általános tendenciák a kiállított autókon. Többségüknél például a légellenállás csökkentése érdekében egyre kisebb szögben döntötték meg a szélvédőt, hátrafelé emelkedik az eleve magas övvonal, azaz keskenyek az oldalablakok, a kipufogóvégeket pedig mind több modellnél a hátsó lökhárítóban rejtik el. A méreteikkel a kategóriák határait feszegető, egyre nagyobb autók belső terét a tervezők igyekeznek a lehető leggazdaságosabban kihasználni: a puha, vaskos fotelek helyén például megjelentek a sokkal kisebb helyet elfoglaló, a raliautókban megszokottakhoz hasonló, kagylószerű ülések.
Vitalitást és energiát sugároz a Párizsban bemutatott több mint hatvan újdonság tekintélyes része. A Hondánál például az új Civic egyedi formavilágának elemeit nemcsak az Accord örökölte, hanem a felső kategóriába szánt, Japánban és az USA-ban várhatóan két év múlva forgalomba kerülő FCX koncepcióautó is. Elődjénél sportosabb külsőt kapott a Ford Mondeo frissített kiadása, valamint a hagyományos személygépkocsik és a luxusterepjárók keresztezéséből született úgynevezett kompakt crossover kategóriában futó, Európában majd az Almera helyébe lépő Nissan Qashqai is. Megfiatalodott az egyelőre szintén csak tanulmányautóként kiállított, de a sorozatgyártáshoz már közel álló új Renault Twingo, a francia cég ugyancsak hamarosan debütáló szabadidő-autója, a Koleos és a Toyota Corolla három- és ötajtós változatát várhatóan bő fél éven belül felváltó, a Yaris "nagytestvérének" tűnő Auris is.
Ez utóbbi nem egy régi modell új nemzedéke, hanem vadonatúj autó, amelynek kifejlesztésénél - mint azt Fukuicsi Tokuo, a japán konszern Nizza mellett működő európai formatervező központjának vezetője a HVG-nek elmondta - főként a kontinens szerinte igényes, ám konzervatív vásárlóinak elvárásait tartották szem előtt. A tervezők ilyenkor megpróbálnak figyelembe venni minden olyan tényezőt, amely befolyásolhatja a modell sikerét. Felmérik a potenciális vásárlók ízlését, figyelik a vetélytársaknál kialakuló irányzatokat, kalkulálnak az emberek mindennapi szokásaival, életvitelével, az utak, a parkolóhelyek méreteivel, de még olyan tényezővel is, hogy miként lehet háziállatot kényelmesen elhelyezni az autóban.
Az Aurishoz hasonlóan valószínűleg ugyancsak főleg Európában számíthat sikerre a kifejezetten a fiatalokra szabott Skoda Joyster. Már ha a tanulmányautóból egyszer szériatermék lesz. "Nemcsak vonzó, az érzelmekre ható, nem túl nagy és nem túl drága autót akartunk csinálni, hanem arra is tekintettel voltunk, hogy a fiatalok többsége az internet elkötelezett híve" - magyarázta a HVG-nek az alapkoncepciót a tervezőcsapat vezetője, Jens Manske. Ezért aztán az egyszerű, köny-nyen áttekinthető műszerfalra egy sínen mozgatható, érintőképernyős számítógép került, amely nemcsak navigációs és zeneközpontként funkcionál, hanem - ha van vezeték nélküli kapcsolat - a világhálóra is rácsatlakozhat. Változtatható a belső teret megvilágító fény színe, a bőröndök bepakolását pedig egy, a csomagtartó lenyíló ajtajára kihúzható, egy mozdulattal paddá alakítható polccal könnyítették meg.
Nem kényelmi szolgáltatásaival, hanem inkább takarékosságával próbál betörni az európai piacra a pekingi Li Shi Guang Ming Automobile cég a párizsi szalon egyik érdekességével: mintha a Verdák című animációs filmből lépett volna ki a nagy, sárga bakancsra emlékeztető, igencsak puritán, kétszemélyes, egy feltöltéssel 200 kilométer megtételére képes villanyautó, a Tang Hua, amelyhez hasonlóból Kínában már évi 30 ezret adnak el. A büszke kiállítók szerint a cég csak megrendelésekre vár, 4 ezer euróért bárki megvásárolhatja a kisautót. Ennek az összegnek több mint a százszorosát kell viszont kifizetnie annak, akinek a Mercedes különlegességére, a mindössze 150 példányban gyártott SLR McLaren 722-re fáj a foga.
Eredetiségével vonzza a tekintetet a Sivax japán formatervező cég Izana fantázianevű tanulmányautója, amelynek alkotói a szigetország hagyományaiból merítették ötleteiket. "A kocsi elejét a kabukiszínházból ismert maszkok, belső dizájnját a szamurájok fegyverzete, kerekét pedig a riksa ihlette" - mesélte az egyik tervező, Tony Lafaye. Hasonlóképpen a különlegességekre hajt Emilio Giusti, a sportkupékat és kabriókat gyártó francia PGO németországi ügyvezetője is. Az alig több mint húszéves múltra visszatekintő társaság naponta mindössze két autót gyárt. Cévenne típusú modelljük egyik példányát most 300 ezer Swarovski-kristállyal borították be. "Inkább ékszer ez, mint autó" - fejtegette az ügyvezető, aki nem titkolta: nem eladásra szánták a csillogó négykerekűt, amelynek még ára sincs, de ha akadna hóbortos érdeklődő, aki hazavinné, 100 ezer eurónál is többet kellene letennie érte.
2007 az izgalmas autók éve lesz, ám a formabontó dizájn és forradalmian új technológiák, valamint csodaszép kupék, kabriók és sportkocsik mellett jövőre várható a flottakirály VW Golf Variant, az Audi A5, a megújult Ford Mondeo és a kisautók piacát felkavaró Skoda Fabia. Lássuk az újdonságokat!
A Mazda a szeptember 28. és október 15. között zajló Párizsi Nemzetközi Autószalonon tartja a Mazda CX-7 szabadidő-autó európai változatának kontinentális bemutatóját.
Igazi élményautót mutat be a Skoda Párizsban. A legújabb Joyster tanulmányautó testesíti meg azokat az ötleteket és funkciókat, amelyeket a Skoda jövőbeni vásárlói egy kompakt autóban megtalálhatnak.
A Hyundai három újdonsággal jelentkezik a 2006-os párizsi autószalonon. Az elegáns, és dinamikus Coupé, a kifinomult dízel Grandeur, valamint egy igazán meglepő újdonság, az Arnejs modell, mely a jövő koreai népautója lesz a C-szegmensben.