Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"d10835fe-95b7-427d-9102-8f57e9d5a9a8","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Az elkövető a nőt sorsára hagyta.","shortLead":"Az elkövető a nőt sorsára hagyta.","id":"20250122_nyugdij-halalos-gazolas-cegledbercel","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d10835fe-95b7-427d-9102-8f57e9d5a9a8.jpg","index":0,"item":"4d664061-5cda-4e32-8beb-7ffd4091b919","keywords":null,"link":"/itthon/20250122_nyugdij-halalos-gazolas-cegledbercel","timestamp":"2025. január. 22. 12:26","title":"A munkahelyére tartott egy nappal a nyugdíjazása előtt egy nő Ceglédbercelen, amikor halálra gázolták","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"550388aa-9a18-4039-81dd-4e805806b9c6","c_author":"Kuglics Sarolta (EUrologus)","category":"eurologus","description":"Tereltek és tagadtak az Európai Parlamentben a Fidesz képviselői azzal kapcsolatban, hogy a magyar titkosszolgálatok megfigyelték az uniós nyomozókat, akik a miniszterelnök veje után vizsgálódtak az Elios-ügyben.","shortLead":"Tereltek és tagadtak az Európai Parlamentben a Fidesz képviselői azzal kapcsolatban, hogy a magyar titkosszolgálatok...","id":"20250121_elios_tiborcz_europai-parlament_korrupcio-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/550388aa-9a18-4039-81dd-4e805806b9c6.jpg","index":0,"item":"6f577610-ecb4-4f8d-9d0d-328e53a156d2","keywords":null,"link":"/eurologus/20250121_elios_tiborcz_europai-parlament_korrupcio-ebx","timestamp":"2025. január. 21. 21:53","title":"Még mindig hosszú árnyékot vet az EU-ban az Elios-ügy","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a1d325fa-bc64-4a52-a9e2-cea32c9633ef","c_author":"Arató László - Kuglics Sarolta","category":"eurologus","description":"Igyekeznek nyugodtak maradni az európai politikai élet szereplői azt követően, hogy Donald Trump letette a hivatali esküjét és megkezdte a rendeletgyártást. A legfelsőbb szintű vezetők az együttműködés szükségességét hangoztatják, bár Ursula von der Leyen célzott arra, hogy akár Kínával is jóban lehet az EU. Egy dán képviselő meg elküldte a fenébe Trumpot. Ennél kicsit durvábban. ","shortLead":"Igyekeznek nyugodtak maradni az európai politikai élet szereplői azt követően, hogy Donald Trump letette a hivatali...","id":"20250121_eu_von-der-leyen_europai_parlament_donald_trump","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a1d325fa-bc64-4a52-a9e2-cea32c9633ef.jpg","index":0,"item":"93c6f205-89ce-4d2d-84af-b484e4ee7b55","keywords":null,"link":"/eurologus/20250121_eu_von-der-leyen_europai_parlament_donald_trump","timestamp":"2025. január. 21. 18:11","title":"Az EU-ban Trump folyik a vízcsapból is","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1891d1f1-2919-4424-b724-b90abe451560","c_author":"MTI/hvg.hu","category":"gazdasag","description":"Raúl Mulino leszögezte, a Panama-csatorna Panamáé, és az is marad.","shortLead":"Raúl Mulino leszögezte, a Panama-csatorna Panamáé, és az is marad.","id":"20250121_panama-csatorna-raul-mulino-donald-trump","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1891d1f1-2919-4424-b724-b90abe451560.jpg","index":0,"item":"eeb705ee-8789-4799-b303-2095253d321f","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250121_panama-csatorna-raul-mulino-donald-trump","timestamp":"2025. január. 21. 09:56","title":"Kezdődik: „Teljes mértékben vissza kell utasítanom Donald Trump kijelentéseit”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"febacd42-e85e-456d-bd22-fa68f7b1e4e5","c_author":"MTI","category":"vilag","description":"A 67 éves Nael Bargúti 44 évet töltött izraeli börtönben.","shortLead":"A 67 éves Nael Bargúti 44 évet töltött izraeli börtönben.","id":"20250121_izrael-hamasz-gazai-ovezet-tuzszunet-fogolycsere-nael-barguti","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/febacd42-e85e-456d-bd22-fa68f7b1e4e5.jpg","index":0,"item":"15e9ce92-f678-4d30-9191-bd3d077ad8ad","keywords":null,"link":"/vilag/20250121_izrael-hamasz-gazai-ovezet-tuzszunet-fogolycsere-nael-barguti","timestamp":"2025. január. 21. 05:55","title":"Izraelben szabadon engedik a legrégebben börtönben ülő palesztint","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f999f4ef-eae9-4015-98c3-5934e532642e","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A kémkedés egy egészen új módszerére hívták fel a figyelmet uruguayi kutatók: a HDMI kábel vezeték nélküli lehallgatásával és MI bevetésével rekonstruálható, mi van az áldozat kijelzőjén.","shortLead":"A kémkedés egy egészen új módszerére hívták fel a figyelmet uruguayi kutatók: a HDMI kábel vezeték nélküli...","id":"20250121_hdmi-kabel-elektromagneses-sugarzasanak-felfogasa-kepernyon-latott-kep-visszaallitasa-kemkedes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f999f4ef-eae9-4015-98c3-5934e532642e.jpg","index":0,"item":"7795bc36-143d-4ab3-8d29-8d0fd100223e","keywords":null,"link":"/tudomany/20250121_hdmi-kabel-elektromagneses-sugarzasanak-felfogasa-kepernyon-latott-kep-visszaallitasa-kemkedes","timestamp":"2025. január. 21. 08:03","title":"Egészen elképesztő módon lehet lelesni távolról, hogy mi van valaki képernyőjén","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"dbdd09fd-fbba-4713-b570-c3ea095cc9dc","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Túl nagy volt a tempó a havas útra. ","shortLead":"Túl nagy volt a tempó a havas útra. ","id":"20250122_csuszos-M5-os-szerencsesen-vegzodott-az-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/dbdd09fd-fbba-4713-b570-c3ea095cc9dc.jpg","index":0,"item":"7e9d480e-1a13-4294-abf5-c62a4bf20a69","keywords":null,"link":"/cegauto/20250122_csuszos-M5-os-szerencsesen-vegzodott-az-video","timestamp":"2025. január. 22. 11:41","title":"Megtréfálta a csúszós M5-ös az autóst, de most szerencsésen végződött a piruett – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2d733745-136b-440a-baa0-c0d7fdd0144a","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A jövőben akár az iPhone-ok is humanoid robotok „keze” alatt készülhetnek – de egyelőre más téren próbálgatja őket a Foxconn.","shortLead":"A jövőben akár az iPhone-ok is humanoid robotok „keze” alatt készülhetnek – de egyelőre más téren próbálgatja őket...","id":"20250122_foxconn-ubtech-robotics-megallapodas-humanoid-robotok-alkalmazasa-gyartas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2d733745-136b-440a-baa0-c0d7fdd0144a.jpg","index":0,"item":"5e0d1a9d-1d10-44bd-ab6e-6c731122d4cc","keywords":null,"link":"/tudomany/20250122_foxconn-ubtech-robotics-megallapodas-humanoid-robotok-alkalmazasa-gyartas","timestamp":"2025. január. 22. 14:03","title":"Humanoid robotok állnak munkába a gyárban, ahol az iPhone-ok is készülnek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Autószalon Párizsban (helyszíni tudósítás galériával)
Tetszett a cikk?
A siker záloga a lendületes, néha vad forma, a tágas, high-tech belső tér nem is olyan rég még luxusként számon tartott kényelmi szolgáltatásokkal, esetleg egy-egy hóbortos ötlettel megspékelve. Ez jellemzi a hét végén megnyílt Párizsi Autószalon újdonságait.
Ferrari Pininfarina. Galériánk megtekintéséhez kattintson a képre
Még az idegenlégió is kivonult a francia főváros déli csücskében fekvő, Porte de Versailles-i vásárvárosba, hogy részese legyen a világ egyik legnagyobb járműbemutatójának. A marcona katonák álcaháló alatt, terepszínű tankok tetején ücsörögve várják a rendezők reményei szerint másfél milliónyi érdeklődőt, hátha akad köztük, aki vonzónak találja a keménységéről ismert fegyveres alakulatot.
A látogatók olyasmiért mennek ki, mint például a merész dizájnjával, neonzöld karosszériájával messziről szembetűnő Volkswagen Iroc, amelyet egyelőre tanulmányautóként mutattak be. A 33 éve piacra dobott Scirocco "emléke előtt" tisztelegnek az új modellel, amelyet a tervek szerint 2008-ban kezdenek el forgalmazni. Az olasz Giorgetto Giugiaro tervezte, több mint félmillió példányban eladott eredeti Scirocco igazi sportautó volt, de négy ember is kényelmesen elfért benne, és praktikus tulajdonságai a mindennapos használatra is alkalmassá tették. Ezt az elképzelést igyekszik továbbvinni az Iroc. "A hetvenes évek stílusát akartuk napjaink nyelvére lefordítani" - mondta a HVG-nek a futurisztikus, koromfekete és ezüstszínű belső tér, a nagy, kerek kijelzőkkel operáló, sallangmentes műszerfal egyik tervezője, Thomas Barchowski. A piacra kerülésig valamelyest még módosulhat a forma - tette hozzá -, valószínűleg nem nagyon változik azonban a külső megjelenés, amely a hatalmas hűtőráccsal és szemszerű fényszórókkal már-már agresszivitást sugároz, bár a karosszériáért felelős tervezők egyike, Robert Lesnik ezt cáfolta a HVG-nek.
A 26 ország csaknem négyszáz már-káját felvonultató párizsi szalon kínálata alapján úgy tűnik, a dinamizmust sugárzó forma már-már alapkövetelmény a piaci sikerhez. A formatervezők olyan egyedi jelleget akarnak adni termékeiknek, amely felismerhetővé teszi a márkát, ám így is megfigyelhetőek általános tendenciák a kiállított autókon. Többségüknél például a légellenállás csökkentése érdekében egyre kisebb szögben döntötték meg a szélvédőt, hátrafelé emelkedik az eleve magas övvonal, azaz keskenyek az oldalablakok, a kipufogóvégeket pedig mind több modellnél a hátsó lökhárítóban rejtik el. A méreteikkel a kategóriák határait feszegető, egyre nagyobb autók belső terét a tervezők igyekeznek a lehető leggazdaságosabban kihasználni: a puha, vaskos fotelek helyén például megjelentek a sokkal kisebb helyet elfoglaló, a raliautókban megszokottakhoz hasonló, kagylószerű ülések.
Vitalitást és energiát sugároz a Párizsban bemutatott több mint hatvan újdonság tekintélyes része. A Hondánál például az új Civic egyedi formavilágának elemeit nemcsak az Accord örökölte, hanem a felső kategóriába szánt, Japánban és az USA-ban várhatóan két év múlva forgalomba kerülő FCX koncepcióautó is. Elődjénél sportosabb külsőt kapott a Ford Mondeo frissített kiadása, valamint a hagyományos személygépkocsik és a luxusterepjárók keresztezéséből született úgynevezett kompakt crossover kategóriában futó, Európában majd az Almera helyébe lépő Nissan Qashqai is. Megfiatalodott az egyelőre szintén csak tanulmányautóként kiállított, de a sorozatgyártáshoz már közel álló új Renault Twingo, a francia cég ugyancsak hamarosan debütáló szabadidő-autója, a Koleos és a Toyota Corolla három- és ötajtós változatát várhatóan bő fél éven belül felváltó, a Yaris "nagytestvérének" tűnő Auris is.
Ez utóbbi nem egy régi modell új nemzedéke, hanem vadonatúj autó, amelynek kifejlesztésénél - mint azt Fukuicsi Tokuo, a japán konszern Nizza mellett működő európai formatervező központjának vezetője a HVG-nek elmondta - főként a kontinens szerinte igényes, ám konzervatív vásárlóinak elvárásait tartották szem előtt. A tervezők ilyenkor megpróbálnak figyelembe venni minden olyan tényezőt, amely befolyásolhatja a modell sikerét. Felmérik a potenciális vásárlók ízlését, figyelik a vetélytársaknál kialakuló irányzatokat, kalkulálnak az emberek mindennapi szokásaival, életvitelével, az utak, a parkolóhelyek méreteivel, de még olyan tényezővel is, hogy miként lehet háziállatot kényelmesen elhelyezni az autóban.
Az Aurishoz hasonlóan valószínűleg ugyancsak főleg Európában számíthat sikerre a kifejezetten a fiatalokra szabott Skoda Joyster. Már ha a tanulmányautóból egyszer szériatermék lesz. "Nemcsak vonzó, az érzelmekre ható, nem túl nagy és nem túl drága autót akartunk csinálni, hanem arra is tekintettel voltunk, hogy a fiatalok többsége az internet elkötelezett híve" - magyarázta a HVG-nek az alapkoncepciót a tervezőcsapat vezetője, Jens Manske. Ezért aztán az egyszerű, köny-nyen áttekinthető műszerfalra egy sínen mozgatható, érintőképernyős számítógép került, amely nemcsak navigációs és zeneközpontként funkcionál, hanem - ha van vezeték nélküli kapcsolat - a világhálóra is rácsatlakozhat. Változtatható a belső teret megvilágító fény színe, a bőröndök bepakolását pedig egy, a csomagtartó lenyíló ajtajára kihúzható, egy mozdulattal paddá alakítható polccal könnyítették meg.
Nem kényelmi szolgáltatásaival, hanem inkább takarékosságával próbál betörni az európai piacra a pekingi Li Shi Guang Ming Automobile cég a párizsi szalon egyik érdekességével: mintha a Verdák című animációs filmből lépett volna ki a nagy, sárga bakancsra emlékeztető, igencsak puritán, kétszemélyes, egy feltöltéssel 200 kilométer megtételére képes villanyautó, a Tang Hua, amelyhez hasonlóból Kínában már évi 30 ezret adnak el. A büszke kiállítók szerint a cég csak megrendelésekre vár, 4 ezer euróért bárki megvásárolhatja a kisautót. Ennek az összegnek több mint a százszorosát kell viszont kifizetnie annak, akinek a Mercedes különlegességére, a mindössze 150 példányban gyártott SLR McLaren 722-re fáj a foga.
Eredetiségével vonzza a tekintetet a Sivax japán formatervező cég Izana fantázianevű tanulmányautója, amelynek alkotói a szigetország hagyományaiból merítették ötleteiket. "A kocsi elejét a kabukiszínházból ismert maszkok, belső dizájnját a szamurájok fegyverzete, kerekét pedig a riksa ihlette" - mesélte az egyik tervező, Tony Lafaye. Hasonlóképpen a különlegességekre hajt Emilio Giusti, a sportkupékat és kabriókat gyártó francia PGO németországi ügyvezetője is. Az alig több mint húszéves múltra visszatekintő társaság naponta mindössze két autót gyárt. Cévenne típusú modelljük egyik példányát most 300 ezer Swarovski-kristállyal borították be. "Inkább ékszer ez, mint autó" - fejtegette az ügyvezető, aki nem titkolta: nem eladásra szánták a csillogó négykerekűt, amelynek még ára sincs, de ha akadna hóbortos érdeklődő, aki hazavinné, 100 ezer eurónál is többet kellene letennie érte.
2007 az izgalmas autók éve lesz, ám a formabontó dizájn és forradalmian új technológiák, valamint csodaszép kupék, kabriók és sportkocsik mellett jövőre várható a flottakirály VW Golf Variant, az Audi A5, a megújult Ford Mondeo és a kisautók piacát felkavaró Skoda Fabia. Lássuk az újdonságokat!
A Mazda a szeptember 28. és október 15. között zajló Párizsi Nemzetközi Autószalonon tartja a Mazda CX-7 szabadidő-autó európai változatának kontinentális bemutatóját.
Igazi élményautót mutat be a Skoda Párizsban. A legújabb Joyster tanulmányautó testesíti meg azokat az ötleteket és funkciókat, amelyeket a Skoda jövőbeni vásárlói egy kompakt autóban megtalálhatnak.
A Hyundai három újdonsággal jelentkezik a 2006-os párizsi autószalonon. Az elegáns, és dinamikus Coupé, a kifinomult dízel Grandeur, valamint egy igazán meglepő újdonság, az Arnejs modell, mely a jövő koreai népautója lesz a C-szegmensben.