szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Nagare tanulmány első kézzelfogható eredménye a Ryuga koncepció, amely a Mazda zoom-zoom filozófiájának legújabb formába öntése. Detroitban bemutatták a jövőre várható Tribute HEV hibrid terepjárót is.

A Mazda innovatív szerkezetépítési tapasztalatának köszönhetően a Ryuga jóval rövidebb és alacsonyabb, mint például napjaink négyszemélyes RX-8-as sportkocsija, mégis tágas, kényelmes utasteret biztosít négy személy számára. Az utastér megközelítésére bátorít a hosszú, 2800 milliméteres tengelytáv és a két szélesre tárt, nagyméretű sirályszárnyas ajtó.

© Mazda


A kísérleti, „lebegő" középső műszeregység tökéletes kapcsolatot teremt a sofőr és a multifunkciós érintőpanel között, anélkül, hogy tekintetünket egy pillanatra is le kelljen vennünk az útról. A biztonságos és dinamikus vezetéshez szükséges információk ugyanebben a magasságban, a fordulatszámmal és a sebességgel együtt kerülnek megjelenítésre. Utóbbiak analóg és digitális formában is láthatóak.

© Mazda
A Mazda többféle technológián is dolgozik, melyek a jövőben is biztosíthatják a zoom-zoom vezetési élményt, ezek között környezetbarát és emberbarát biztonsági technológiák is megtalálhatók. A kezdeményezések egyik része a Ryugánál is alkalmazott flex fuel motor, mely bioüzemanyaggal is működtethető. Ez a motor nyomatékos, nagyteljesítményű és sportos vezethetőséget biztosít, miközben környezetvédelmileg is az élvonalba tartozik. A biztonságos vezetést támogató további rendszerek között megtalálhatók az autó mögötti területet figyelő CCD-kamerák és a holttér-figyelő rendszer. Ezek a berendezések sávváltás közben is biztosítják a biztonságos vezetést, és segítik a potenciális akadályok könnyebb azonosítását.

A vezetési élményhez a kiindulási pont a felül nyitott karimájú kormánykerék, melyet olyan érzékenyre állítottak, hogy a vezető legkisebb mozdulatára is reagáljon. Az autóban steer-by-wire/elektronikus kormányművet alkalmaztak, és olyan kijelzőket építettek be, melyek egyértelmű és könnyen feldolgozható információkkal látják el a vezetőt.

© Mazda


Szintén Detroitban mutatkozik be a 2008-as Mazda Tribute HEV, mely a Mazda közeli jövőjébe nyújt betekintést. Az alapoktól átdolgozott Tribute HEV lesz az első fejlett technológiájú, tiszta üzemű Mazda modell, melyet a nagyközönség is megvásárolhat majd, miután 2008 második felében megkezdik forgalmazását. Benzin és elektromos motorjainak összteljesítménye 155 LE, így a Tribute HEV kellően erőteljes, miközben teljesíti a benzinmotoros járművek számára meghatározott legszigorúbb emissziós előírásokat.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

automenedzser.hu Autó

Mazda-teszt: hess, stressz!

Jól felextrázva, egyhatos pörgős benzinmotorral , komfortosra hangolt futóművel és az enyhén sportosnak mondható menetdinamikával verhetetlen ár/érték arányt kínál a megújult hármas Mazda.

hvg.hu Autó

Újabb jövőautókat mutat be a Mazda

A Mazda január elején, a 2007-es Észak-Amerikai Autószalonon (NAIAS) mutatja be a teljesen új Mazda Ryuga tanulmányautót, valamint az új, Mazda Tribute HEV hybrid-elektromos járművét.

hvg.hu Autó

Gyönyörű masinák a detroiti autószalonon

A nagyközönség számára január 13-án nyitja meg kapuit az év első jelentős autóipari kiállítása, a detroiti szalon. Képgalériánkban a legszebb autók közül válogattunk.

hvg.hu Autó

Itthon is rendelhető a leggyorsabb Mazda

Európában szűk, de előkelő körben mutatkozik be a Mazda3 MPS. Számos konkurens található ebben a dinamikus és gyorsan fejlődő szegmensben – többek között a Volkswagen Golf GTI, az Alfa Romeo 147 GTA, a Ford Focus ST, az Opel Astra OPC és a Renault Mégane RS. 2005-ben összesen 33 ezer autó talált gazdára ebből az öt típusból Európában. A Mazda nyolc millió alatti alapárával új vevőkört csábít át ehhez a kategóriához.

hvg.hu Autó

A Mazda-dizájn új jelszava: áramlás

Nagare néven egy teljesen új tanulmányautót mutat be a Mazda november 29-én, a Los Angeles-i Nemzetközi Autószalonon. A tavalyi szalonon bemutatott három rendkívül sikeres tanulmányautó – a Sassou, a Senku és a Kabura – nyomdokain haladva a Nagare a Mazda jövőbeli formatervezési elképzeléseire tesz utalásokat.

automenedzser.hu Autó

Mazda-teszt: business class a turistaosztályon

A Mazda fenegyereke, az RX-8-as erősebb változata után kellett egy kis idő, amíg alkalmazkodtam a Mazda legerősebb dízeljéhez, a 143 lovas kétezres motor adottságaihoz. A hatosban a zoom-zoom életérzést visszafogottabbra vették a tervezők, ez a gép a megfontolt, kiegyensúlyozott, nyugodt és bölcs középvezetők autója.