Ismét díjazták a Nissan izmos motorját

A Nissan VQ típusú, 3,5 literes, 6 hengeres V-motorja 2006-ban már a tizenharmadik egymást követő évben került be a Wards Communications által díjazott legjobb 10 motor közé. Ez az egyetlen motor, amely a díjazás kezdetétől minden évben szerepelt a tízes listán.

  • hvg.hu hvg.hu
Ismét díjazták a Nissan izmos motorját

© Nissan
A VQ-sorozat új, negyedik generációs, V6-os, 24 szelepes 3,5-literes, DOHC szelepvezérlési rendszerű motorja – melyet a Nissan Iwakiban (Japán) és Decherdben (Tennessey, USA) működő gyáraiban állítanak elő - az USA-ban forgalmazott egész sor Nissan- és Infiniti- modellben dolgozik (Nissan Altima, Maxima, Murano, Quest és 350Z, továbbá az Infiniti G35 Sedan és Coupe, FX35 valamint M35). A Ward által adott díja a teljesen új, 2007-es, hatfokozatú, kézi sebességváltós Infiniti G 35 modellre vonatkozik.



© Nissan
A negyedik generációjú, V6-os VQ-sorozatot jelentős mértékben átdolgozták, a fő alkatrészek 80 százalékát (kivéve a csavarokat, a tömítőgyűrűket és a rögzítő bilincseket) szerkezetileg áttervezték. A motorblokk a nagyobb merevség érdekében létra-szerkezetű, és megnövelték a forgattyúcsapok és a dugattyúcsapszeg átmérőjét. A dugattyúra ható oldalerők csökkentése érdekében 8,4 mm-rel megnövelték a hengerblokk magasságát, a motor tömegközéppontja pedig 15 mm-rel lejjebb került, hogy kedvezőbb legyen a dinamikus viselkedés. A legjobb motorokra a Ward’s Autoworld magazin és a Ward’s Engine & Technology Update című hírlevél-szolgáltató tíz szerkesztője szavazott.
Az állami alkalmazottakon spórol a kormány, nehogy mások érezzék a megszorítást

Az állami alkalmazottakon spórol a kormány, nehogy mások érezzék a megszorítást

Muszáj költségvetési szigort felmutatnia a kormánynak, de ennyi idővel a választás előtt ezt úgy kell megcsinálnia, hogy ne az átlagember szenvedje meg igazán. Az eredmény: az állami cégeknek kell spórolniuk a dolgozóikon. Az állam nem omlik össze, a költségvetés viszont bajban van, úgy is, hogy már a sokadik hasonló lépést tették meg.