Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"403d9d67-b5a1-4fae-be00-60cf8023e7b2","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Az iskolában betiltották a koreai sorozat inspirálta farsangi jelmezeket, mert nem támogatják azt az agressziót, amelyet a megjelenít.","shortLead":"Az iskolában betiltották a koreai sorozat inspirálta farsangi jelmezeket, mert nem támogatják azt az agressziót...","id":"20250206_squid-game-netflix-sorozat-farsangi-jelmez-kaposvari-iskola","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/403d9d67-b5a1-4fae-be00-60cf8023e7b2.jpg","index":0,"item":"03b73ee3-8755-4fac-8dfc-e4d7e0fa99f6","keywords":null,"link":"/elet/20250206_squid-game-netflix-sorozat-farsangi-jelmez-kaposvari-iskola","timestamp":"2025. február. 06. 07:06","title":"Tilos Squid Game szereplőnek öltözniük egy kaposvári iskola diákjainak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3f6f20bb-17c9-40dd-b046-b1ec1fdc5c93","c_author":"HVG","category":"elet","description":"Az esetet már vizsgálják.","shortLead":"Az esetet már vizsgálják.","id":"20250205_romania-kolozsvar-magyar-roman-nyelv-vita","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3f6f20bb-17c9-40dd-b046-b1ec1fdc5c93.jpg","index":0,"item":"7f389219-feb7-4f6b-8cec-bdd18d1047e8","keywords":null,"link":"/elet/20250205_romania-kolozsvar-magyar-roman-nyelv-vita","timestamp":"2025. február. 05. 11:28","title":"Sztrókos beteg ellátása közben követelte egy kolozsvári mentőorvos, hogy a családtagok ne beszéljenek magyarul","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5e5a912f-ca0f-4dc9-85cb-8dfbcb30826b","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Van pénz lóvéra.","shortLead":"Van pénz lóvéra.","id":"20250205_Egyetlen-abra-ami-tokeletesen-megmutatja-mennyire-panikba-estek-a-Manchester-City-nel","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5e5a912f-ca0f-4dc9-85cb-8dfbcb30826b.jpg","index":0,"item":"985ac1da-f82a-4398-948e-d4587cc5a8b9","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250205_Egyetlen-abra-ami-tokeletesen-megmutatja-mennyire-panikba-estek-a-Manchester-City-nel","timestamp":"2025. február. 05. 10:21","title":"Egyetlen ábra, ami tökéletesen megmutatja, mennyire pánikba estek a Manchester Citynél","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0f6e2cc8-f471-48d9-8601-8c7d5a03b514","c_author":"HVG","category":"elet","description":"A Rákosrendezőre tervezett Mini-Dubaj beruházás apropóján olyan barnamezős beruházásokat gyűjtöttünk össze, amelyek megmutatták, hogyan lehet jól hasznosítani az elhagyott iparterületeket. ","shortLead":"A Rákosrendezőre tervezett Mini-Dubaj beruházás apropóján olyan barnamezős beruházásokat gyűjtöttünk össze, amelyek...","id":"20250205_mini-dubaj-helyett-rozsdaovezet-hasznositas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0f6e2cc8-f471-48d9-8601-8c7d5a03b514.jpg","index":0,"item":"ce5a22af-17aa-4f01-b003-ec16c2c957e4","keywords":null,"link":"/elet/20250205_mini-dubaj-helyett-rozsdaovezet-hasznositas","timestamp":"2025. február. 05. 06:02","title":"Dubajkodás helyett: három nagyszerű példa, mit lehet kezdeni egy rozsdaövezettel","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f84e5d02-1347-4d09-b335-c9ba018c5f89","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Kiszámolta az Eurostat, melyik régióban milyen sokan dolgoznak, és kiderült, a kontinens középső és keleti része áll igazán jól.","shortLead":"Kiszámolta az Eurostat, melyik régióban milyen sokan dolgoznak, és kiderült, a kontinens középső és keleti része áll...","id":"20250205_Bukarest-EU-elen-Dunantul-munka-eurostat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f84e5d02-1347-4d09-b335-c9ba018c5f89.jpg","index":0,"item":"dbb9c745-5c9d-4810-85d6-19573a7c176f","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250205_Bukarest-EU-elen-Dunantul-munka-eurostat","timestamp":"2025. február. 05. 13:06","title":"Van egy lista, amely szerint Bukarest áll az EU élén, és a Dunántúl nagy része is a legjobbak közé tartozik","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5b153a94-32d2-4aa6-8a30-4c011f23bcf2","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A hivatal szerint a Soros-hálózat része a lap vezette médiaprojekt.","shortLead":"A hivatal szerint a Soros-hálózat része a lap vezette médiaprojekt.","id":"20250206_szuverenitasvedelmi-hivatal-444","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5b153a94-32d2-4aa6-8a30-4c011f23bcf2.jpg","index":0,"item":"c2b4743e-ed00-4c14-a6dc-e5d0045a5455","keywords":null,"link":"/itthon/20250206_szuverenitasvedelmi-hivatal-444","timestamp":"2025. február. 06. 17:19","title":"Most a 444-et pécézte ki magának a Szuverenitásvédelmi Hivatal","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"af7b85e7-c0f8-4a2f-9d39-ff3e804708b0","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A politikus elképzelhetőnek tartja, hogy a kormány akadályozni fogja azoknak a beruházásoknak a megvalósítását, amelyeket a főváros a Mini-Dubajhoz kinézett területre tervez. ","shortLead":"A politikus elképzelhetőnek tartja, hogy a kormány akadályozni fogja azoknak a beruházásoknak a megvalósítását...","id":"20250206_vitezy-david-rakosrendezo-mini-dubaj-elovasarlas-fovarosi-onkormanyzat-beruhazas-csapda-gulyas-gergely-karacsony-gergely","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/af7b85e7-c0f8-4a2f-9d39-ff3e804708b0.jpg","index":0,"item":"74d82ae7-f5ac-4378-8370-3a5571c3e5b5","keywords":null,"link":"/itthon/20250206_vitezy-david-rakosrendezo-mini-dubaj-elovasarlas-fovarosi-onkormanyzat-beruhazas-csapda-gulyas-gergely-karacsony-gergely","timestamp":"2025. február. 06. 12:44","title":"Vitézy szerint csapda készül Rákosrendező ügyében","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"86d1c497-f3f9-419c-ac53-5534bbd1547a","c_author":"Marabu","category":"gazdasag","description":"","shortLead":"","id":"20250205_Marabu-Feknyuz-Egyeztettem-Miszter-Trumppal","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/86d1c497-f3f9-419c-ac53-5534bbd1547a.jpg","index":0,"item":"c6616378-d011-48b0-b2e6-e2841a14eb14","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250205_Marabu-Feknyuz-Egyeztettem-Miszter-Trumppal","timestamp":"2025. február. 05. 05:05","title":"Marabu Féknyúz: Egyeztettem Miszter Trumppal","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A teszt utolsó pillanatáig nem tudtam eldönteni, hogy csalódjak a legkisebb Cadillacben, vagy csodáljam. Szépsége megfogott, felszereltsége boldogított, ám a műszaki tartalma nem győzött meg.
Csodabogár a BLS. Igazi európai autó, amerikás akcentussal, egyedülálló formatervvel, óvilági méretekkel és dízelmotorral. Amerikában tervezték, Svédországban rakták össze, német a padlólemeze, hollandok forgalmazzák, olasz a motorja. A globalizáció mesterpéldája a GM-konszern legfiatalabb terméke. Persze ezzel nem is lenne gond. A baj csak az, hogy a Cadillac BLS-t a társaság Európában az Opel és a Saab fölé pozícionálta, ehhez mérték a felszereltséget, a kényelmet és az árat. Az autó minősége és menettulajdonságai alapján úgy vélem, hogy tévedtek. A BLS nem hogy a kompakt prémium szegmens német és japán szereplőivel nem képes versenyre kelni (ár/érték arányban), de a konszernen belül is lemarad egy csúcsfelszereltségű Opel Vectrával, vagy egy Saab 9-3-assal szemben. Ezt támasztják alá az európai értékesítési adatok, míg az utóbbi típusokból százezreket adnak el, addig a BLS-ből csak ezreket.
Védekezésképpen elmondhatjuk a Cadillacről, hogy alig két éve szálltak partra Európában, egy teljesen új terméket dobtak a piacra, mindent megtettek, hogy az amerikai autókkal kapcsolatos előítéleteinket eloszlassák és valóban egy szép autót terveztek. A Cadillac név szerintem továbbra is jól hangzik Európában, a BLS-sel sem lenne semmi gond, ha kicsit lejjebb vennék az árat és a besorolást. A Mercedes-Benz, a BMW, az Audi és a Lexus mellett nehezen rúghat labdába. Kár érte. Kicsit megdobná a hazai utcaképet.
Nem tetszett
Magyar utakon rosszul viselkedő futóműve Magas ára Pontatlan kormányzás Erőtlen dízelmotor
Szebb szedán nincs ma a piacon. A legömbölyített formák világában az éles élek, a megtörő ívek, a szögletes, befejezetlen törések összetéveszthetetlenné és megkérülhetetetlenné teszik a kis Caddyt. A tervezők nagyon egyedi, modern autót alkottak, a Cadillac tradícióból a robusztus formákat átmentették, költészetbe foglalták és az európai ízlésre formálták.
A kormány nagyon laza, azaz nem illik az autó méretéhez és a keményre hangolt futóműhöz. Maga a kormány kialakítása és a fogása sem tetszett. Az autó belső tere rendezett, áttekinthető, egyszerű, ergonomikus. A gombok, tekerők ízlésesek, tapintásuk kellemes. A szellőző rostélyokon kívül csontra megegyezik a Saab 9-3-éval. A műszerfal sötétben is elegáns, visszafogott, egyszerű. Legszebb éke a klasszikus analóg óra, amelynek egyetlen gombjához nem ajánlatos nyúlni (aki a kocsiba beült, mindenki megtette), mert ez az állítója, és minden nyomásra ugrik előre egy percet. A bajuszkapcsolók rossz minőségű anyagból készültek, a kézifékkar borítása csúszós, ráadásul könnyen beszorulhat alá az ujjunk.
Az illesztések és az idomok egy-egy helyen már kiengedték a gőzt, zörgés, nyikorgás bizonyos helyzetekben hallható a műszerfalból, de ezt a nemzetközi tesztelések és a megtett 17 ezer kilométer számlájára is írhatjuk. A felütős futóműre is mondhatjuk, hogy a túl kemény oldalfalú 225/45-ös téligumik teszik, ám az autó menetkomfortjára akkor sem tetszett. Kanyarban imbolyog, nagy sebességnél szűk úton bizonytalan az úttartása. Autópályán ennek ellenére kiváló utazóautó. Hangtalanul suhan. Érezhető, hogy nem a magyar utak jártak a tervező fejében, amikor a BLS futóművét hangolták.
Nem győzött meg prémiumjellegéről az autó motorja sem. Ugyanez az erőforrás gyönyörűséggel töltött el az Alfában. A BLS-ben a 150 ló szélnek eresztett csordának tűnt, nem volt benne tűz, lendület és vadság. Lehet, hogy a részecskeszűrő fogta vissza erejét? Alapjáraton hangos, ám hangját csak ekkor lehet hallani. A zajszigetelés tökéletes. Kényelmesen lehet vele haladni, ez tény, de a külseje izgalmasabb menetet jósol. A hatsebességes váltó pontosan és könnyen kapcsol, ám túl sokat van szolgálatban. Négyest és ötöst városban alig használhatunk. A hatodik fokozat azonban jól jön a pályán.
Tetszett
Dizájn Alacsony fogyasztás Gazdag felszereltsége
A BLS valószínűleg az egyetlen Cadillac a világon, amelynek a fedélzeti számítógépe 100 kilométer megtétele után is azt írja ki: 1001 kilométert lehet megtenni az üres tankig. Az átlagos teljesítményű, 320 Nm-es nyomatékú dízelmocival az autó meglepően barátságosan fogyaszt, a közel hatszáz kilométeres tesztúton beérte 7,2 liter gázolajjal 100 kilométerenként, miközben a széndioxid-kibocsátása is alacsony.
Felszereltsége messzemenőkig kielégítő, most ráadásul akcióban kilencszázezernyi extrát kétszázezer forintért kaphatunk bele, ha az Elegance felszereltség fölött az Executive csomagot választjuk. Az autó 8,5-es indulóára így lesz 10 és fél. Millió forint. Mit is kapunk ezért a rengeteg pénzért? Alapfelszereltség: ABS, kipörgésgátló, menetstabilizáló (kikapcsolható), hat légzsák, kétzónás automatikus klíma, tempomat, ostorcsapás-sérüléseket megelőző aktív fejtámla, kormányról vezérelhető hangrendszer, vörös diófa berakás, esőérzékelős ablaktörlők, 17 hüvelykes könnyűfém kerekek, stb. Extrák: Exclusive csomag (3 vezetőre tárolható memóriás első bőrülések, ülésfűtés – 0 Ft), Visibility csomag (fényérzékeny, automatikusan elsötétedő belső és külső visszapillantó tükrök, tolató radar – 205 ezer Ft), bi-xenon fényszórók (205 ezer Ft), mp3-at is lejátszó Bose 9-hangszórós audiorendszer hatlemezes CD-váltóval (0 Ft), univerzális Bluetooth-kompatibilis mobiltelefon adapter (162 ezer Ft), metálfény (205 ezer Ft).
A biztonsági övek bekapcsolására rendületlenül figyelmeztet a rendszer, az ülésfűtést sem lehet véletlenül bekapcsolva hagyni, mert csak a fűtéskapcsoló elfordításával lehet aktivizálni. Bluetooth-on keresztül az első társítás után automatikusan kapcsolódik telefonunk a járművel, a telefonálás biztonságos, bár az utóbbi időben pl. Nagy-Britanniában, Németországban már ezt is büntetik.
Praktikumban is jól szerepel az autó, van négy pohártartónk, az ajtózsebek nem túl nagyok, a kesztyűtartó átlagos. A csomagtartó méretével megelégedhetünk, a szedán kialakításnak köszönhetően a bejárata szűk. A csomagtérfedél karos zsanérkai a Loganból ismerősek. Az autó látványa vonzza a tekinteteteket, mindenki megfordul utána, igaz volt olyan haver, aki így dicsérte: eszméletlenül jól néz ki ez a Lincoln. Hát igen, a márka ismertségén van még mit dolgozni. Ehhez pedig tömeges eladások kellenek.
Ami a világ egyik fertályán luxus, nem feltétlenül az a másikon. Ez derül ki az amerikai Cadillac kísérletéből, hogy százéves története során először az európai kontinensen is szerencsét próbáljon.
A Cadillac BLS és SRX típusok kínálata az „Executive” felszereltségű változatokkal bővül. Az új sorozat vonzó áron kínál számos opcionális luxusfelszerelést, melyek az amúgy is gazdag alapfelszereltséghez rendelhetőek. Minden Cadillac modellnek szériatartozéka a hat légzsák, a könnyűfém kerekek és a légkondícionáló berendezés.
A 2008-as modellévű Cadillac CTS Detroitban az Észak-Amerikai Nemzetközi Autószalonon mutatkozik be 2007 januárban. A luxus szedán gyártása 2007 nyarának végén kezdődik, így a nemzetközi piacokon történő értékesítés az ősszel veszi kezdetét.
Az agresszív, elegáns, expresszív és kifinomult 2008-as modellévű Cadillac CTS a formaterve és technikája drámai változást hoz a márka életében: újraértelmezi a hagyományosan konzervatív luxusszedán kategória határait.
A néhai Josip Broz Tito jugoszláv elnök Cadillac típusú, 54 éves kocsiját a Brioni szigetekről az észak-horvátországi Krapinába szállították teljes felújításra.
Az összetéveszthetetlen megjelenésű Cadillac Escalade luxus SUV második generációja 2007 elejétől kapható a kereskedésekben. Az SRX februártól új belsővel és új hajtásláncokkal rendelhető.