szerző:
automenedzser.hu
Tetszett a cikk?

A teszt utolsó pillanatáig nem tudtam eldönteni, hogy csalódjak a legkisebb Cadillacben, vagy csodáljam. Szépsége megfogott, felszereltsége boldogított, ám a műszaki tartalma nem győzött meg.

Galéria egy kattintásra
© Stiller Ákos
Csodabogár a BLS. Igazi európai autó, amerikás akcentussal, egyedülálló formatervvel, óvilági méretekkel és dízelmotorral. Amerikában tervezték, Svédországban rakták össze, német a padlólemeze, hollandok forgalmazzák, olasz a motorja. A globalizáció mesterpéldája a GM-konszern legfiatalabb terméke. Persze ezzel nem is lenne gond. A baj csak az, hogy a Cadillac BLS-t a társaság Európában az Opel és a Saab fölé pozícionálta, ehhez mérték a felszereltséget, a kényelmet és az árat. Az autó minősége és menettulajdonságai alapján úgy vélem, hogy tévedtek. A BLS nem hogy a kompakt prémium szegmens német és japán szereplőivel nem képes versenyre kelni (ár/érték arányban), de a konszernen belül is lemarad egy csúcsfelszereltségű Opel Vectrával, vagy egy Saab 9-3-assal szemben. Ezt támasztják alá az európai értékesítési adatok, míg az utóbbi típusokból százezreket adnak el, addig a BLS-ből csak ezreket.

© Stiller Ákos
Védekezésképpen elmondhatjuk a Cadillacről, hogy alig két éve szálltak partra Európában, egy teljesen új terméket dobtak a piacra, mindent megtettek, hogy az amerikai autókkal kapcsolatos előítéleteinket eloszlassák és valóban egy szép autót terveztek. A Cadillac név szerintem továbbra is jól hangzik Európában, a BLS-sel sem lenne semmi gond, ha kicsit lejjebb vennék az árat és a besorolást. A Mercedes-Benz, a BMW, az Audi és a Lexus mellett nehezen rúghat labdába. Kár érte. Kicsit megdobná a hazai utcaképet.

Nem tetszett

Magyar utakon rosszul viselkedő futóműve
Magas ára
Pontatlan kormányzás
Erőtlen dízelmotor

Szebb szedán nincs ma a piacon. A legömbölyített formák világában az éles élek, a megtörő ívek, a szögletes, befejezetlen törések összetéveszthetetlenné és megkérülhetetetlenné teszik a kis Caddyt. A tervezők nagyon egyedi, modern autót alkottak, a Cadillac tradícióból a robusztus formákat átmentették, költészetbe foglalták és az európai ízlésre formálták.

 

© Stiller Ákos
A kormány nagyon laza, azaz nem illik az autó méretéhez és a keményre hangolt futóműhöz. Maga a kormány kialakítása és a fogása sem tetszett. Az autó belső tere rendezett, áttekinthető, egyszerű, ergonomikus. A gombok, tekerők ízlésesek, tapintásuk kellemes. A szellőző rostélyokon kívül csontra megegyezik a Saab 9-3-éval. A műszerfal sötétben is elegáns, visszafogott, egyszerű. Legszebb éke a klasszikus analóg óra, amelynek egyetlen gombjához nem ajánlatos nyúlni (aki a kocsiba beült, mindenki megtette), mert ez az állítója, és minden nyomásra ugrik előre egy percet. A bajuszkapcsolók rossz minőségű anyagból készültek, a kézifékkar borítása csúszós, ráadásul könnyen beszorulhat alá az ujjunk.

Az illesztések és az idomok egy-egy helyen már kiengedték a gőzt, zörgés, nyikorgás bizonyos helyzetekben hallható a műszerfalból, de ezt a nemzetközi tesztelések és a megtett 17 ezer kilométer számlájára is írhatjuk. A felütős futóműre is mondhatjuk, hogy a túl kemény oldalfalú 225/45-ös téligumik teszik, ám az autó menetkomfortjára akkor sem tetszett. Kanyarban imbolyog, nagy sebességnél szűk úton bizonytalan az úttartása. Autópályán ennek ellenére kiváló utazóautó. Hangtalanul suhan. Érezhető, hogy nem a magyar utak jártak a tervező fejében, amikor a BLS futóművét hangolták.


[[ Oldaltörés: Dízel, kézi váltós, kézifékes (Oldaltörés) ]]



Galéria egy kattintásra
© Stiller Ákos
Nem győzött meg prémiumjellegéről az autó motorja sem. Ugyanez az erőforrás gyönyörűséggel töltött el az Alfában. A BLS-ben a 150 ló szélnek eresztett csordának tűnt, nem volt benne tűz, lendület és vadság. Lehet, hogy a részecskeszűrő fogta vissza erejét? Alapjáraton hangos, ám hangját csak ekkor lehet hallani. A zajszigetelés tökéletes. Kényelmesen lehet vele haladni, ez tény, de a külseje izgalmasabb menetet jósol. A hatsebességes váltó pontosan és könnyen kapcsol, ám túl sokat van szolgálatban. Négyest és ötöst városban alig használhatunk. A hatodik fokozat azonban jól jön a pályán.

Tetszett

Dizájn
Alacsony fogyasztás
Gazdag felszereltsége

A BLS valószínűleg az egyetlen Cadillac a világon, amelynek a fedélzeti számítógépe 100 kilométer megtétele után is azt írja ki: 1001 kilométert lehet megtenni az üres tankig. Az átlagos teljesítményű, 320 Nm-es nyomatékú dízelmocival az autó meglepően barátságosan fogyaszt, a közel hatszáz kilométeres tesztúton beérte 7,2 liter gázolajjal 100 kilométerenként, miközben a széndioxid-kibocsátása is alacsony.

© Stiller Ákos
Felszereltsége messzemenőkig kielégítő, most ráadásul akcióban kilencszázezernyi extrát kétszázezer forintért kaphatunk bele, ha az Elegance felszereltség fölött az Executive csomagot választjuk. Az autó 8,5-es indulóára így lesz 10 és fél. Millió forint. Mit is kapunk ezért a rengeteg pénzért? Alapfelszereltség: ABS, kipörgésgátló, menetstabilizáló (kikapcsolható), hat légzsák, kétzónás automatikus klíma, tempomat, ostorcsapás-sérüléseket megelőző aktív fejtámla, kormányról vezérelhető hangrendszer, vörös diófa berakás, esőérzékelős ablaktörlők, 17 hüvelykes könnyűfém kerekek, stb. Extrák: Exclusive csomag (3 vezetőre tárolható memóriás első bőrülések, ülésfűtés – 0 Ft), Visibility csomag (fényérzékeny, automatikusan elsötétedő belső és külső visszapillantó tükrök, tolató radar – 205 ezer Ft), bi-xenon fényszórók (205 ezer Ft), mp3-at is lejátszó Bose 9-hangszórós audiorendszer hatlemezes CD-váltóval (0 Ft), univerzális Bluetooth-kompatibilis mobiltelefon adapter (162 ezer Ft), metálfény (205 ezer Ft).

© Stiller Ákos
A biztonsági övek bekapcsolására rendületlenül figyelmeztet a rendszer, az ülésfűtést sem lehet véletlenül bekapcsolva hagyni, mert csak a fűtéskapcsoló elfordításával lehet aktivizálni. Bluetooth-on keresztül az első társítás után automatikusan kapcsolódik telefonunk a járművel, a telefonálás biztonságos, bár az utóbbi időben pl. Nagy-Britanniában, Németországban már ezt is büntetik.

Praktikumban is jól szerepel az autó, van négy pohártartónk, az ajtózsebek nem túl nagyok, a kesztyűtartó átlagos. A csomagtartó méretével megelégedhetünk, a szedán kialakításnak köszönhetően a bejárata szűk. A csomagtérfedél karos zsanérkai a Loganból ismerősek. Az autó látványa vonzza a tekinteteteket, mindenki megfordul utána, igaz volt olyan haver, aki így dicsérte: eszméletlenül jól néz ki ez a Lincoln. Hát igen, a márka ismertségén van még mit dolgozni. Ehhez pedig tömeges eladások kellenek.




B. Cs.



 


Cadillac BLS 1,9D
MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3) 1910
Környezetvédelmi besorolás EURO 4
Max. teljesítmény lóerő150 lóerő 4000-es fordulaton
Max. nyomaték: Nm 320 Nm 2000-es fordulaton 
MÉRETEK
Tengelytáv (mm) 2675
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4680/1752/1471
Csomagtér425 liter
Saját tömeg (kg) 1510
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Végsebesség (km/h) 210
Gyorsulás 0-100 km/h (mp)9,8
FOGYASZTÁS (l/100 km)
Városi 9,9
Országúti 5,6
Vegyes7,2
Tesztfogyasztás7,2
CO2 kibocsátás (g/Km) 164
ÁRA A tesztelt autó ára 10,425 millió Ft.



HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

automenedzser.hu Autó

Cadillac-partraszállás Európában

Ami a világ egyik fertályán luxus, nem feltétlenül az a másikon. Ez derül ki az amerikai Cadillac kísérletéből, hogy százéves története során először az európai kontinensen is szerencsét próbáljon.

hvg.hu Autó

Különleges, luxus Cadillac szériában

A Cadillac BLS és SRX típusok kínálata az „Executive” felszereltségű változatokkal bővül. Az új sorozat vonzó áron kínál számos opcionális luxusfelszerelést, melyek az amúgy is gazdag alapfelszereltséghez rendelhetőek. Minden Cadillac modellnek szériatartozéka a hat légzsák, a könnyűfém kerekek és a légkondícionáló berendezés.

hvg.hu Autó

Megújul a Cadillac luxus szedánja

A 2008-as modellévű Cadillac CTS Detroitban az Észak-Amerikai Nemzetközi Autószalonon mutatkozik be 2007 januárban. A luxus szedán gyártása 2007 nyarának végén kezdődik, így a nemzetközi piacokon történő értékesítés az ősszel veszi kezdetét.

hvg.hu Autó

Drámaian átalakítja a luxuskategóriát az új Cadillac

Az agresszív, elegáns, expresszív és kifinomult 2008-as modellévű Cadillac CTS a formaterve és technikája drámai változást hoz a márka életében: újraértelmezi a hagyományosan konzervatív luxusszedán kategória határait.

MTI/hvg.hu Autó

Felújítják Tito Cadillacjét

A néhai Josip Broz Tito jugoszláv elnök Cadillac típusú, 54 éves kocsiját a Brioni szigetekről az észak-horvátországi Krapinába szállították teljes felújításra.

hvg.hu Autó

Megújult a két legnagyobb Cadillac

Az összetéveszthetetlen megjelenésű Cadillac Escalade luxus SUV második generációja 2007 elejétől kapható a kereskedésekben. Az SRX februártól új belsővel és új hajtásláncokkal rendelhető.