szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az uniós előírások nyomására a stuttgarti Porsche tervbe vette, hogy járműveinek széndioxid-kibocsátását jelentősen csökkenti. Genfben bejelentették: minden Porsche típus már jövő évtől megfelel a majd csak 2009 szeptemberétől érvényes Euro 5 normának, sőt, még a csak most meghatározott és legkorábban 2014 szeptemberében életbe lépő Euro-6 előírásainak is.

© Porsche
Ezen kívül már ma alkalmas minden Porsche motor arra, hogy etanolos keverékkel üzemeljen. Ez igaz mind a sportkocsikra, (amelyek tíz százalék etanol adalékkal is üzemképesek), mind a Cayenne sportos terepjáróra (amely akár 25 százalék etanolt tartalmazó üzemanyaggal is üzemelhet). Mivel az etanol egy úgynevezett bio-üzemanyag, amelyet újratermelődő alapanyagokból nyernek, ezért ennek megfelelően a széndioxid egyensúly is kereken tíz, illetve 25 százalékkal javul . Mindezek mellett a Porsche fejlesztőközpontban egy úgynevezett alkalmazkodó üzemanyaggal működő járművön (FFV – flexible fuel vehicle) dolgoznak, amely akár tiszta benzinnel vagy akár 85 százaléknyi etanolt tartalmazó keverékkel is meghajtható.

URLguru

További hasznos weblapokat szeretne a témában? Esetleg Ön osztana meg másokkal érdekes linkeket? Kattintson az URLguru.hu oldalra!

A fogyasztás- és emisszió-csökkentési törekvések között a Porschénál jelenleg egy hibridmotor kifejlesztése élvezi a legmagasabb a prioritást. Ezt a Volkswagen-csoporttal közösen valósítják majd meg és még ebben az évtizedben piacra kerül a Cayenne egyik újabb variánsában. Ezzel az alternatív hajtáskoncepcióval a fogyasztást újabb 30 százalékkal lehetne csökkenteni. Így a hibrid Cayenne kevesebb mint kilenc litert fogyasztana száz kilométerenként.

A Porsche úgynevezett teljes hibrid rendszer bevetését tervezi. Ez egy belsőégésű Otto-motor és egy elektromotor kombinációja, amelyben minkét rendszer képes együttesen is, és egymástól függetlenül is üzemelni. Így tehát összesen három különböző hajtásmódozat lehetséges. Az elektromos motor nem csupán a nyugodt tempójú elindulásoknál vagy manőverezéskor szolgál energiaforrásul, de például lakóövezetekben haladáskor is.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Autó

A Porsche hozza a legtöbb pénzt

A stuttgarti Porsche sportautógyár keres a legtöbbet egy-egy autón versenytársaihoz képest. A B und D-Forecast gazdaságkutató intézet felmérése szerint a Porsche minden egyes eladott autón 21 ezer 799 eurót keres adózás előtt. Ez kilencszer annyi, mint a második helyezett BMW-é, ahol az adó előtt nyereség autónként 2475 euró.

automenedzser.hu Autó

A vakokat veszélyeztetik a hibrid autók

Nem mindenki örül a hangtalanul suhanó hibrid (benzines-elektromos üzemű) autók térnyerésének, a vak gyalogosok számára veszélyesebbé válik a közlekedés miattuk - hívta fel a figyelmet a The Wall Street Journal című amerikai lap.

automenedzser.hu Autó

Tíz leleplezett mítosz a hibrid autókról

Nyugat-Európában, Észak-Amerikában és Japánban már nem fordulnak meg egy elektromos, gázos vagy hibridhajtású autó láttán. A környezetkímélő négykerekű nálunk még ritka. Itthon a magas ár mellett negatív mítoszok is gátat szabnak elterjedésüknek. Íme 10 előítélet, amelyről lerántjuk a leplet.