 © Porsche |
Ezen kívül már ma alkalmas minden Porsche motor arra, hogy etanolos keverékkel üzemeljen. Ez igaz mind a sportkocsikra, (amelyek tíz százalék etanol adalékkal is üzemképesek), mind a Cayenne sportos terepjáróra (amely akár 25 százalék etanolt tartalmazó üzemanyaggal is üzemelhet). Mivel az etanol egy úgynevezett bio-üzemanyag, amelyet újratermelődő alapanyagokból nyernek, ezért ennek megfelelően a széndioxid egyensúly is kereken tíz, illetve 25 százalékkal javul . Mindezek mellett a Porsche fejlesztőközpontban egy úgynevezett alkalmazkodó üzemanyaggal működő járművön (FFV – flexible fuel vehicle) dolgoznak, amely akár tiszta benzinnel vagy akár 85 százaléknyi etanolt tartalmazó keverékkel is meghajtható.
A fogyasztás- és emisszió-csökkentési törekvések között a Porschénál jelenleg egy hibridmotor kifejlesztése élvezi a legmagasabb a prioritást. Ezt a Volkswagen-csoporttal közösen valósítják majd meg és még ebben az évtizedben piacra kerül a Cayenne egyik újabb variánsában. Ezzel az alternatív hajtáskoncepcióval a fogyasztást újabb 30 százalékkal lehetne csökkenteni. Így a hibrid Cayenne kevesebb mint kilenc litert fogyasztana száz kilométerenként.
A Porsche úgynevezett teljes hibrid rendszer bevetését tervezi. Ez egy belsőégésű Otto-motor és egy elektromotor kombinációja, amelyben minkét rendszer képes együttesen is, és egymástól függetlenül is üzemelni. Így tehát összesen három különböző hajtásmódozat lehetséges. Az elektromos motor nem csupán a nyugodt tempójú elindulásoknál vagy manőverezéskor szolgál energiaforrásul, de például lakóövezetekben haladáskor is.