szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A BMW és a DaimlerChrysler kiterjesztették együttműködésüket a hibridmeghajtás terén és egyenjogú partnerekként közösen fejlesztenek innovatív hibridmodult a prémium szegmens hátsókerék-meghajtású autói számára.

© daimlerchrysler
Mindkét gyártó azt tervezi, hogy az új rendszert a következő három éven belül éretté teszi a piaci bevezetésre. A fejlesztési kapacitások összevonásával mindkét autógyár jól jár, hiszen így még hamarabb tudják bevezetni innovatív modelljeiket, illetve az egy eladott autóra jutó költség is csökken. A közös fejlesztésű alkatrészeket a két márka eltérő karakteréhez egyedileg igazítják majd a gyártók.

A hagyományos hibridhajtások közé tartozó hibridmodul alapjának kifejlesztése Németországban, az egyes gyárak motor-és hajtásfejlesztési központjaiban zajlik majd. A BMW és a DaimlerChrysler új együttműködése kiegészíti a 2005-ben az egyesült államokbeli Troyban működő Hibrid Fejlesztési Központban (Hybrid Development Center) elindult közös munkát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

automenedzser.hu Autó

BMW-újdonságok 2007-ben

Izgalmas éve lesz idén a BMW-nek, a genfi autószalonon újdonságok hadát mutatja be a bajor márka. A Mini kínálatában is érkezik újdonság, a Mini Cooper D személyében.

automenedzser.hu Autó

Tíz leleplezett mítosz a hibrid autókról

Nyugat-Európában, Észak-Amerikában és Japánban már nem fordulnak meg egy elektromos, gázos vagy hibridhajtású autó láttán. A környezetkímélő négykerekű nálunk még ritka. Itthon a magas ár mellett negatív mítoszok is gátat szabnak elterjedésüknek. Íme 10 előítélet, amelyről lerántjuk a leplet.

hvg.hu Autó

Vérpezsdítő és innovatív az új ötös BMW

A BMW 5-ös sorozata izgalmas módon testesíti meg az elegáns megjelenés és a sportos menettulajdonságok egységét. Fellépése, a vezetés élménye és a kényelem most ismét magasabb színvonalra fejlődött.

automenedzser.hu Autó

Mi lesz veled, Chrysler?

A General Motors, a Renault-Nissan, a PSA Peugeot Citroen, a Hyundai és a kínaiak mind arra várnak, hogy zöld utat kapjon a Chrysler eladása. De vajon megéri-e megvenni a tavaly 1,1 milliárd eurós veszteséget termelő amerikai mamutot?