Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"e115743b-4341-49fc-b8c7-b841f97b9b9c","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A 4-es, 6-os előnye megmarad, de kissé változik a Nyugati és a Boráros tér közötti szakasz közlekedési rendje.","shortLead":"A 4-es, 6-os előnye megmarad, de kissé változik a Nyugati és a Boráros tér közötti szakasz közlekedési rendje.","id":"20250204_nagykorut-bringasztrada","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e115743b-4341-49fc-b8c7-b841f97b9b9c.jpg","index":0,"item":"3a1a4c05-d1e9-44bd-8a13-4f6d4250e5ee","keywords":null,"link":"/itthon/20250204_nagykorut-bringasztrada","timestamp":"2025. február. 04. 12:33","title":"Jön a nagykörúti bringasztráda – teljesen átalakul az egyik legforgalmasabb fővárosi szakasz","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"22487a40-fcd0-4ab5-aedf-fcafdcee1a7a","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Brit kutatók arra voltak kíváncsiak, milyen hatással lehet a depressziós betegekre a kreatin, ha az egy meglévő terápiát egészít ki. Úgy tűnik, érdemes lehet alkalmazni a kezeléseknél.","shortLead":"Brit kutatók arra voltak kíváncsiak, milyen hatással lehet a depressziós betegekre a kreatin, ha az egy meglévő...","id":"20250204_depresszio-kezelese-keratin-feherje","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/22487a40-fcd0-4ab5-aedf-fcafdcee1a7a.jpg","index":0,"item":"0ae99bcd-a4ed-428c-9df2-7bfb4d0c7532","keywords":null,"link":"/tudomany/20250204_depresszio-kezelese-keratin-feherje","timestamp":"2025. február. 04. 13:03","title":"Megvizsgálták, milyen hatással van a kreatin a depresszióra, az eredmény ígéretes","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"979d6ad0-10b0-434b-94b3-a69e4ac37f8d","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Több mint három évtizede kezdett el működni a tanszék. ","shortLead":"Több mint három évtizede kezdett el működni a tanszék. ","id":"20250203_ppke-bttk-germanisztika-tanszek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/979d6ad0-10b0-434b-94b3-a69e4ac37f8d.jpg","index":0,"item":"35dee1f9-2f62-485a-8b49-021471871d79","keywords":null,"link":"/itthon/20250203_ppke-bttk-germanisztika-tanszek","timestamp":"2025. február. 03. 11:12","title":"A tanév közepén szűnt meg a Pázmány Péter Katolikus Egyetem germanisztika tanszéke","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7b46758d-5755-4627-93ed-071928e08ad9","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Az európaiaknak GDP-jük két százalékánál jóval többet kell fektetniük a védelembe.","shortLead":"Az európaiaknak GDP-jük két százalékánál jóval többet kell fektetniük a védelembe.","id":"20250203_NATO-fotitkar-az-europai-vedelem-az-Egyesult-Allamok-nelkul-nem-fog-mukodni","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7b46758d-5755-4627-93ed-071928e08ad9.jpg","index":0,"item":"b23c1084-9985-4c57-8360-ab86df9f00ed","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250203_NATO-fotitkar-az-europai-vedelem-az-Egyesult-Allamok-nelkul-nem-fog-mukodni","timestamp":"2025. február. 03. 21:14","title":"NATO-főtitkár: az európai védelem az Egyesült Államok nélkül nem fog működni","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"fa309838-ced0-4c88-b599-4f28aacba8b5","c_author":"Mészáros Márton Balázs","category":"360","description":"A világ legnagyobb kereskedelmi bankja, a svájci UBS vezető közgazdásza szerint az Egyesült Államok rosszabbul járna egy kereskedelmi háborúval, mint Európa, Budapestnek pedig kockázatos vállalás lenne olimpiát rendeznie. Miért drágább ma már a tojás, mint a kokain? És mit éreznek majd az európai polgárok Donald Trump vámháborújából? Paul Donovannel az angliai Coventryben, a World Economics Summit (WES) közgazdasági konferencián beszélgettünk.","shortLead":"A világ legnagyobb kereskedelmi bankja, a svájci UBS vezető közgazdásza szerint az Egyesült Államok rosszabbul járna...","id":"20250203_donald-trump-vamhaboru-paul-donovan-UBS-kozgazdasz-interju-vam-inflacio-olimpia","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fa309838-ced0-4c88-b599-4f28aacba8b5.jpg","index":0,"item":"02b87d35-9dea-4db7-8e01-be5ed3ca51d5","keywords":null,"link":"/360/20250203_donald-trump-vamhaboru-paul-donovan-UBS-kozgazdasz-interju-vam-inflacio-olimpia","timestamp":"2025. február. 03. 12:04","title":"Paul Donovan a HVG-nek: A vámok nem úgy működnek, ahogy Donald Trump gondolja","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3626125e-dbf6-4f3b-9153-3e3088669bad","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"Hivatalos ügyekkel mindenkinek kell foglalkoznia. A legtöbben már csak a legszükségesebb esetekben járnak kormányablakokba, inkább az interneten, az Ügyfélkapun keresztül intézik el azt, amit lehet. A DÁP megjelenesével azonban ez megváltozhat.","shortLead":"Hivatalos ügyekkel mindenkinek kell foglalkoznia. A legtöbben már csak a legszükségesebb esetekben járnak...","id":"20250203_Kasszakulcs-40-ugyfelkapu-plusz-dap-ugyintezes-podcast","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3626125e-dbf6-4f3b-9153-3e3088669bad.jpg","index":0,"item":"798a41d1-9006-46ae-975b-20886f34dcf3","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250203_Kasszakulcs-40-ugyfelkapu-plusz-dap-ugyintezes-podcast","timestamp":"2025. február. 03. 05:50","title":"Várva várt fejlesztés, vagy csak egy újabb platform lesz a DÁP? - Kasszakulcs #40","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f62afad9-55ee-4689-ae59-a316592385b5","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Az ELTE professor emeritusa 89 éves volt.","shortLead":"Az ELTE professor emeritusa 89 éves volt.","id":"20250203_Meghalt-Ficzere-Lajos-kozigazgatasi-jogtudos","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f62afad9-55ee-4689-ae59-a316592385b5.jpg","index":0,"item":"7115194d-046b-4568-b4de-53a1af5aa439","keywords":null,"link":"/itthon/20250203_Meghalt-Ficzere-Lajos-kozigazgatasi-jogtudos","timestamp":"2025. február. 03. 17:28","title":"Meghalt Ficzere Lajos","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0b7d083e-d71e-4f11-875d-8f31ba88d115","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Letörött egy nagyobb darab jéghegy az egyik gleccserről Argentínában, és épp akkor borult fel, amikor a turisták is a közelben voltak.","shortLead":"Letörött egy nagyobb darab jéghegy az egyik gleccserről Argentínában, és épp akkor borult fel, amikor a turisták is...","id":"20250203_felborulo-jeghegy-argentina-los-glaciares-nemzeti-park-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0b7d083e-d71e-4f11-875d-8f31ba88d115.jpg","index":0,"item":"2997e539-4bab-4b2f-9cd8-55ed4c5b5bfe","keywords":null,"link":"/tudomany/20250203_felborulo-jeghegy-argentina-los-glaciares-nemzeti-park-video","timestamp":"2025. február. 03. 09:03","title":"Videón, ahogy turisták előtt felborul egy jéghegy","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A trend egyértelmű: az alternatív járművek köre jócskán bővül. De mielőtt megnyugodva hátradőlnénk, a genfi autószalonon kiállított autók 95 százalékát még mindig hagyományos üzemanyagok hajtják. Beszámoló Genfből. Első rész.
Genfi szalon március 15-én, három nappal a zárás előtt. Kattintson!
Nem csupán az easyJet genfi járatán volt zsúfoltság, a reptér melletti Palexpo vásárcsarnokot is elözönlötték az érdeklődők. A 77. Genfi Autószalon 130 világ-, európai és svájci premierjére közel félmillióan voltak már előttem kíváncsiak, fene gondolta volna, hogy az utolsó hétvégén is alig lehet majd mozogni. Tény és való, hatalmas volt a kínálat az idén, csillogásból és villogásból, sőt púderből is kijutott mindenkinek (bár leginkább az emblémás táskák, szatyrok, zacskók és poszterek voltak a legkedveltebbek a szalonhiénák körében).
Rossz környezetterhelési bizonyítvány. A galéria megtekintéséhez kattintson!
Azt már előre lehetett tudni, hogy idén a környezetkímélő, alternatív megoldások lesznek a standok legpompásabb ékei. És tényleg, mind a hét csarnokban jószerivel találtam bio-, elektromos, hidrogén vagy hibrid motorral hajtott autót. Érdekes, hogy a legnagyobb tömeg a Ferrari, az Audi és a Porsche standjain kívül az alternatív üzemanyaggal hajtott autók körül volt. A zöld járművek iránti kirobbanó érdeklődés oka a globális felmelegedés körüli hisztéria, amelyet tetőz a közelmúlt számos természeti katasztrófája és az időjárással kapcsolatos baljós előrejelzések hada. Minden kiállított autó mellett, akárcsak az áruházban a hűtőgépeknél, egy környezetterhelési bizonyítványt láthattunk, amelyen becsületesen feltüntették, mennyire szennyez.
A távol-keleti és francia gyártók eddig is sokat tettek, hogy visszaszorítsák autóik károsanyag-kibocsátásait. Most a németeken volt a sor, hogy változtassanak: a Porsche és a Mercedes-Benz Genfben jelentette be, hogy jelentősen csökkenti járműveinek szén-dioxid kibocsátását és már dolgozik elektromos-benzines, hibrid rendszerű modelljein. Miközben a Mercedes-Benz 2009-re jelezte, hogy elkészül első hibrid autójával, addig a Porsche üzemeiben már az E85-ös bioetanollal is működő sportkocsin dolgoznak.
[[ Oldaltörés: A távol-keletiek az élen járnak (Oldaltörés) ]]
Honda Small Hybrid Sport. Kattintson a galéria megtekintéséhez!
A japánok és koreaiak tovább bővítik a választékot, a Toyota tervei között szerepel egy újfajta hibrid-hajtás megvalósítása (Toyota Hybrid X). A Lexus szuperlimuzinnal a jelenben (LS 600h), valamint az FT-HS sportkocsival a jövőben kívánja bizonyítani, hogy a hibrid hajtás és a vad száguldás nem összeegyezhetetlen. Ugyanezt teszi a Honda a Hybrid Sport Concepttel, valamint a már korábban bemutatott, de Genfben is nagy érdeklődésnek örvendő FCX-szel. A Kia is bemutatta a Rio hibrid változatát.
A futurisztikus megvalósítások mellett Genfben kicsi, csúnya, ám annál környezetkímélőbb autókat is bemutattak, a Reva Greeny, Ecocar vagy az E’mobil kisautói a jelen megoldásait kínálják a globális problémákra. A jövőre, a hidrogénhajtású autókra még várni kell. Genfben a szériaérett hetes BMW-ben bemutatkozó technika még túl drága ahhoz, hogy a hétköznapi autózásban is szerepet kapjon. Pedig az összes alternatíva közül a hidrogén a legtisztább üzemanyag. Addig is jönnek a mind tisztább dízelek, az Adblue adalékkal kezelt C-osztályú 170 lovas dízel Mercedes csak 5,5 liter gázolajat fogyaszt vegyes ciklusban, és már most teljesíti a 2015-ben esedékes Euro6-os környezetvédelmi normákat. Ugyanezzel az adalékkal a kétliteres, 105 lóerős Passat BlueMotion csak 5,1 liter gázolajat eszik, miközben szén-dioxid kibocsátása 136 gramm/kilométer. Ebben a játékban azonban hibrid ide, vagy oda a kisautók jelenleg a legjobbak: az új smart ForTwo (dízel) vezet 90 gramm/kilométerrel, utána jön a Daihatsu Cuore Eco (benzines) 99-cel, harmadik a VW Polo BlueMotion (dízel) 102-vel, negyedik a Toyota Prius (benzin-elektromos hibrid) 104-gyel, ötödik a Daihatsu Cuore (benzines) 106 gramm/kilométerrel.
Genfi sorozatunk első részében galériánkban megtekinthetik a szalon legzöldebb autóit. A folytatásban genfi álomautókat és hétköznapi, itthon is nagy sikerre számító újdonságokat mutatunk be.
Genfben leplezte le a Renault az új Twingót. A régóta várt kisautó mellett a franciák bemutatták a különleges kis egyterűt, a Clio Grand Tour Concept-et. A jelenlegi típusoknál is történtek friss fejlesztések, a Clio Rip Curl, a Clio Renault F1 Team R27, a Scénic Conquest, a Mégane Renault Sport dCi és az Espace Tech Run megjelenésével.
A Chevrolet fontolgatja, hogy Európában is piacra dobja a Chevrolet HHR-t, ezért a genfi szalonon leleplezi ezt az érdekes kompakt modellt. A HHR nagyon egyéni autó, sajátos stílussal és variálható berendezéssel. Inspirálója az 1949-es Chevrolet Suburban.
A 2007-es Genfi Autószalonon lesz a Hybrid X világpremierje, annak a koncepciónak, amely egy új formatervezési nyelvet jelöl ki a hibrid modellek számára, miközben a jövőbeni hibrid autók technológiai mintájának a szerepét is betölti.
A Volkswagen Genfben bemutatta a Caddy Life Edition és a Multivan PanAmericana tanulmányokat. Miközben a különösen nagy értékű Caddy inkább az aszfaltot részesíti előnyben, az egyedi Multivan akkor sem jön zavarba, ha le kell térnie a kiépített utakról.
A Citroën új felsőkategóriás szabadidő terepjárója, a C-Crosser számos ütőkártyával bír: dekoratív és tekintélyparancsoló stílus, könnyen variálható 5+2-es üléskombináció, összkerékhajtás, valamint részecskeszűrővel szerelt HDi dízelmotor.
A genfi szalon nem csupán az európai autóipar legjelentősebb évnyitó rendezvénye, ahol a legnagyobb gyártók bemutatják világmegváltó modelljeiket. Genfben mindig számíthatunk különlegességekre, az idén különösen.