szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Március 18-án kikötött Brémában az a hajó, amely az első ötszáz kínai exportautót szállította Európának. A felsőkategóriás Brilliance BS6-ok német, benelux, svájci és francia vevőkhöz kerülnek.

© www.focus.de
Négy hétig tartott a kocsik útja a kínai Dalian kikötőből Brémáig. Az autókat a luxemburgi HSO Motors forgalmazza és teríti szét Európában, de tőle függetlenül holland és svájci cégek is foglalkoznak majd az olcsó kínai luxusautókkal. Az első európai piacra szánt autót a Brilliance JinBei gyártja kétliteres és 2,4-es benzines motorral, kétféle felszereltségi szintben. Kiviteltől függően az autók Németországban 19-23 ezer euróba kerülnek.

© www.focus.de
Az autó külsejének minden porcikája emlékeztet egy-egy másik autóra, orra a Lancia Thesisre, az Opel Astrára és a Kia Rióra hasonlít, hátsója a Saab 9-3-re és az E-osztályú Mercedes-Benzre emlékeztet. A kínaiak nem vették túl komolyan a belső dizájnt sem, a BS6 és a Genfben bemutatott BS4 is pont úgy néz ki belül, mint koreai konkurensei (Hyundai Sonata, Kia Magentis).



© www.focus.de
Az autó hatalmas, 4,88 méteres hossza minden tekintetben bőkezű az utasokkal és a vezetővel, a csomagtartó 550 literes. Az autó tömege 1445 kilogramm, törésbiztonsága viszont siralmas, az Euro NCAP előzetes tesztjén csupán két csillagot kapott. Mindkét öreg motorját a Mitsubishi adta, a kisebbik 122 lovas (maximális nyomatéka 170 Nm), a nagyobbik 130 lóerős (195 Nm), végsebessége 190, illetve 195 kilométer/óra, nulláról száz kilométer/órás sebességre 13,8, illetve 12,5 másodperc alatt gyorsul fel. Gyári adatok szerint a fogyasztás 6,5, illetve 6,8 liter benzin száz kilométerenként vegyes használatban. A méretén kívül a BS6-nak esélye sincs Európában versenyhelyzetbe kerülni, ám az is igaz, hogy ötmillió forintért ekkora autót nem kapunk más márkajelzéssel.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Autó

Kínai Volvo S40

A svéd Volvo beindítja Kínában az S40 alsó-középkategóriás személyautók gyártását. A Ford-konszernhez tartozó márka képviselő Pekingben bejelentették, hogy a versenyképesség érdekében a kínai S40-esek teljes gyártási folyamata helyben folyik majd

MTI/hvg.hu Autó

Imádják az Audit a kínaiak

A német Audi autógyár - a Volkswagen-csoport tagja - az első negyedévben 19 ezer 161 autót adott el Kínában, Hongkongot is beleértve, 126 százalékkal többet, mint a tavalyi első negyedévben.

automenedzser.hu Autó

15 év múlva az autónk is kínai lesz

A Jiangling Landwind kínai terepjáró töréstesztjének gyalázatos eredménye megrengette a világsajtót. A ma még gyatra minőségű autók azonban pár éven belül komoly versenytársai lesznek az európai, az amerikai és az ázsiai autógyártóknak. A legmerészebb elképzelések szerint 2020-ra Kína a világ vezető autógyártójává válik. Hamarosan az autónkon is ez áll majd: Made in China.

hvg.hu Autó

Hummer-klónt építettek a kínaiak

A pekingi autókiállításon bemutatták azt a BJ2022 Brave Warrior SUV-t, amelyet a Beijing Benz-Daimler tervezett a kínai hadsereg számára.

hvg.hu Autó

Zabálják az A6-ost a kínaiak

Az Audi továbbra is a prémiumkategóriás autók első számú forgalmazója Kínában. A VW-csoporthoz tartozó német vállalat 2005-ben Hongkongot is beleszámítva összesen 58 ezer 878 négykarikás járművet értékesítettek, ami 9,6 százalékos növekedésnek felel meg.

automenedzser.hu Autó

K.O.-val győznek az ázsiai autók Amerikában

Verseny nem csupán az izmos kocsik és a ravasz pilóták között zajlik. A legvehemensebb és legnagyobb téttel járó küzdelem az autógyárak csatája. Évek óta tudjuk, hogy előbb-utóbb a Toyota lekörözi Amerika büszkeségét, a szociális terhektől nyögő, folyton átszervezett General Motors-ot. A Toyota ma még csak a második legnagyobb autógyártó, ám a nyolcadik legtőkeerősebb cég, a jövő, és hamarosan az egész világ neki dolgozik.