szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Bemutatkozott az első olyan magyar raliautó, amelynek motorterében dízel erőforrás található. A hivatalos Opel versenyszínekben pompázó Astra GTC volánja mögött az eddig is Opellel versenyző Bessenyey Zoltán ül majd, új navigátortársa pedig Papp György.

© GM Media
A hazai rali versenyzésben 2007-ben mutatkozik be elsőként a dízel kategória, amelyben az első futamon egyetlen nevezőként az Opel Diesel Rally Team vállalt szerepet. A csapat előélete 2005-re nyúlik vissza, amikor az Opel hazai importőre, a General Motors Magyarország segítségével egy újságírókból álló egység nekivágott, hogy bizonyítsa a gyorsasági szakágban szerzett tapasztalatait a sokkal nagyobb kihívást jelentő rali mezőnyben. Az első év még bőséggel a tanulásé volt, azonban 2006-ban az Opel Astra OPC versenyautó, négy alkalommal végzett az N/3-as kategória dobogós helyeinek valamelyikén.

© GM Media
2007 komoly váltást hozott a csapat életébe, hiszen teljesen új autóval, új navigátorral és új technikai háttérrel vágnak neki a szezonnak. Bessenyey Zoltán mellett 2007-től, a WRC autókat is megjárt Papp György fogja az itinert diktálni, akinek tapasztalata minden bizonnyal sokat segíthet az eredményes szereplésben. A technikai háttér biztosítását, valamint az autó építését és szervizelését is a miskolci székhelyű Hadik Rally Team vállalta fel, akik a névadó és csapatvezető révén több bajnoki címmel büszkélkedhetnek. A legfontosabb változás mégis az, hogy a csapat egy dízel H Astra GTC modellel kíván helytállni a 2007-es évadban.

A jelenleg futó Astrát 2006 nyarán homologizálta az FIA, így tulajdonképpen ez lesz az első teljes versenyéve a modellnek. A legújabb technikát képviselő autóban 1,9 literes CDTi erő forrás dolgozik, amely szériában 150 lóerő leadására képes. Ezt a számítógépes tuningolás, valamint a módosított kipufogórendszer fokozta. A kocsi nyomatéka az eredeti 360 Nm-ről 400 Nm fölé emelkedett. Az Opel brit testvérmárkája is dízel mellett döntött, hiszen a brit ralibajnokságban – hasonlóan sok más nyugat-európai országhoz – idén kiírták a dízel kupát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Autó

Az Audi dízel versenyautója ismét győzött

Az Audi új R10 TDI versenyautója március 17-én Sebringben (USA) állt rajthoz . Florida 12 órás futama a Le Mans sorozat (American Le Mans Serie) nyitánya, egyben egyik csúcspontja.

hvg.hu Autó

Villeneuve egy dízel Peugeot-val versenyez

A V12-es HDi motorral hajtott 908-as Peugeot-val száll harcba idén a francia márka a Le Mans-i versenyen. A csapatba befért két volt Forma-1-es pilóta, Marc Gené és Jaques Villeneuve.

hvg.hu Autó

Beveti Kelet-Európában a varázsfegyvert az Opel

Bővül az Astra-család: a négyajtós Astra limuzinnal az ötödik karosszéria-változat jelenik meg az ötajtós, a kombi, a háromajtós GTC és a TwinTop kupé-kabrió után. A lépcsőshátú kocsi világpremierje az isztambuli autószalonon lesz november 3-12. között.

hvg.hu Autó

Tizenöt éve készült az első magyar Opel

Mérföldkő a magyar autóipar történetében az első itthon gyártott autó, az az Opel Astra, amely a General Motors szentgotthárdi gyárában 1992. március 13-án, pénteken gördült le a gyártósor végén.

automenedzser.hu Autó

Opel Corsa teszt: a lányok kedvence

Az új Corsát messziről ki lehet szúrni. Megjelenése érzelmet kelt, gazdag felszereltsége, erős dízelmotorja és kényelmes futóműve lenyűgöző, beltere azonban felemás.

hvg.hu Autó

Az Opel GT lett az év kabriója

Az új Opel GT-t jutalmazták a Genfi Autószalonon az Év Kabriója címmel. Az Opel Speedster (2000), az Opel Tigra (2004) után a GT a harmadik Opel-kabrió, amely kiérdemelte az 1994-ben alapított nemzetközi díjat.