szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A General Motors a szerb Zastavával tárgyal, hogy együttműködés keretében Kragujevacban a Yugók és Fiatok mellett a jövőben Opelt is gyártsanak.

© Dudás Szabolcs
A szebb napokat is megélt kragujevaci gyárban tavaly 15 ezer autót gyártottak, messze a tervezett 60 ezer autó alatt.

A Zastava 10 néven Szerbiában és a környező országokban forgalmazott Fiat Punto Classic mellett, ha a felek megállapodnak, hamarosan Opel Astrák is legördülnek majd a szerb autógyárból.







HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

automenedzser.hu Autó

Bajban a General Motors

Forgalma, nyeresége és piaci részesedése is vészesen apad a világ vezető autógyárának, az amerikai General Motorsnak. Lehet, hogy a GM csak francia-japán segítséggel tudja magát felszínen tartani.

HVG Autó

Átfazonírozódó Zastava

Az olasz Fiat Punto alapján készülnek az új Zastavák - ám egyelőre nem a kragujevaci gyárban, hanem Torinóban, ahol szerb munkások tanulják az összeszerelést. Bár az együttműködés javíthat az egykor szebb napokat látott Zastava helyzetén, a cég még messze van a válságból való kilábalástól.

hvg.hu Autó

Regionális alkatrész-elosztót hozott létre a GM Budaörsön

A General Motors regionális alkatrész-elosztó központot hozott létre Budaörsön közel a cég kelet-közép európai központi irodájához. Az új egység a régió 11 országát látja el és létrehozásával jobb és gyorsabb alkatrész ellátásban részesülnek mind a márkaszervízek, mind pedig az autótulajdonosok.

MTI Autó

Még mindig a General Motors adja el a legtöbb kocsit a világon

Tavaly előzetes becslések szerint kevéssel visszaestek a világ első számú járműgyártójának, az amerikai General Motorsnak az eladásai, de a 9,09 milliós értékesítési adattal még mindig a legnagyobb maradt. Az idén a GM-et lekörözni akaró japán Toyota 8,8 millió autóját értékesítette 2006-ban.

automenedzser.hu Autó

A GM letaszította a VW-t a kínai trónról

Az eladások megugrásától hangos első félévben átrendeződni látszik a kínai autópiac. Az ötvenszázalékos növekedést produkáló autóipar élén változás történt, idén először a General Motors és partnerei adták el a legtöbb autót, a Volkswagennek be kellett érnie a második hellyel.