szerző:
automenedzser.hu
Tetszett a cikk?

Bár a teherautók piacán az év első negyedében több jármű fogyott, mint a tavaly, a két éve elkezdődött visszaesés idén is folytatódik. A legnagyobb vesztes a mini- és a kisautó kategória, nyertesek a luxus- és az összkerekes autók, valamint az egyterűek.

Az autópiac átrendeződéséről árulkodik, hogy kevesebb mini- és kisautót adtak el az első negyedévben, mint a tavaly, egyterűből, sportkocsiból, terepjáróból és összkerekesből viszont jóval többet. Az alsóközép-kategória 7-8 száz vásárlót veszített, a középkategória 150 új tulajdonossal gyarapodott, terepjáróból legalább ötszázzal adtak el többet.

Elfogyott a lendület
© Renault
A legtöbb vevőt továbbra is a Suzuki veszíti, 1824-gyel kevesebben választották a hazai japán gyártó valamelyik termékét, mint 2006 első negyedévében. A Suzuki ebben az időszakban 7762 kocsit értékesített, az Opel 4811-et, a Ford 4003-at. A francia gyártók között a Peugeot tudott javítani, 103 százalékosan teljesített, 4,3-ról 4,7 re növelte időarányosan a piaci részesedését. A Citroen piacvesztés nélkül 94 százalékon áll, a Renault viszont a tavalyi év első negyedében eladott autóknak csak a háromnegyedét adta el idén, piaci részesedése 5,6-ról 4,3-ra esett vissza. A legnagyobb növekedést a Ssangyong érte el, majdnem négyszer annyi terepjárót adtak el, mint a tavaly. Megháromszorozta eladásait a Maserati, igaz ez csak három autót jelent. Érdekes, hogy az eddig temetett Lada duplázott, 23 autót adtak el. Elfogyott a Dacia lendülete, a tavalyi 417 autó helyett idén csak 254-et adtak el áprilisig, a tavalyi boom után a Subarunak is be kell érnie kevesebbel, 87 helyett csak 55 autót értékesítettek. 2007 első negyedévének további nyertesei (legalább húsz százalékkal nőttek az eladások): Alfa Romeo, Audi, Chrysler, Honda, Kia, Lancia, Land-Rover, Nissan, Porsche, Seat. A további vesztesek, azaz, akiknek legalább 20 százalékkal visszaestek az eladásai: Ferrari, Mazda, Mini, smart.

A haszonjárművek piacán enyhe emelkedés tapasztalható, 3,5 tonna alatt a Nissan megduplázta eladásait és piaci részesedését, 3,5 tonna felett az Iveco duplázott, 5 és 10 tonna között a DAF és a Mercedes-Benz járt hasonlóan, 10 és 15 tonna között és 15 tonna fölött az MAN jeleskedett.





B. Cs.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Autó

Nem komoly a visszaesés az autópiacon

A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete által összegyűjtött értékesítési adatokból kiderül, hogy idén, az első három negyedévet véve alapul, nem változott jelentősen az eladott új kocsik száma. A tavalyi évhez viszonyítva 3302 személyautóval adtak el kevesebbet.

Autó

Verseny az európai teher-autópiacon

Átrendeződhetnek az erőviszonyok a nemzetközi haszonjárműpiacon, ha a svéd Scania elfogadja a német MAN felvásárlási ajánlatát. Együtt piacvezetők lennének Európában.

MTI Autó

Gyorsult az autópiac Európában

Novemberben 1,22 millió új autó kapott rendszámot Európában, 3,9 százalékkal több, mint tavaly novemberben, jelentették az európai autógyártók szövetségében (ACEA) pénteken.

automenedzser.hu Autó

Magyar autópiac: vesztes és nyertes márkák 2005-ben

A hazai újautó-eladások 4,3 százalékkal estek vissza a tavalyihoz képest – ez derül ki a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete által közzétett jelentésből. A márkák közül a legnagyobb növekedést a Dacia és a Subaru érte el, míg az Alfa Romeo, a Lancia, a Rover és a Tata nagyon gyengén szerepelt a személyautó-piacon. 2005-ben Magyarországon 199 068 újautót értékesítettek, az egy évvel korábban eladott 208 044-hez képest.

MTI/hvg.hu Autó

Újra bővült a magyar autópiac

Az idén az első negyedévben 44 ezer 998 új személygépkocsit és terepjárót értékesítettek, 6,6 százalékkal többet, mint az előző év azonos időszakában - közölte a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE). A nagyok között a Ford és a Volkswagen és a Toyota eladásai nőttek a legjobban. A francia márkák továbbra is gyengén szerepeltek.