 © BMW |
Az alap- és dízelváltozat, a megújult Mini One és Mini Cooper D modellek Magyarországra május végén érkeznek, 2007-ben bevezetik a Mini Clubmant is, amely a keménytetős és a kabrió mellett a harmadik karosszériaváltozata lesz a kicsi kocsinak.
Az oxfordi gyárat a Mini sikeréhez igazodva folyamatosan fejlesztik: 2001-ben még csak 2400 munkás dolgozott egy műszakban a gyárban, és napi 300 autót szereltek össze, ma viszont már a hét minden napján, a nap 24 órájában folyamatosan gyártják a megrendelt Miniket, így több mint 4700-an 700 autót állítanak elő naponta. A gyár éves gyártási kapacitása ezzel párhuzamosan százezer darabról kétszázezerre emelkedett, és a tervek szerint középtávon a termelés eléri az évi kétszáznegyven-ezres mennyiséget. A BMW csoport 2000 óta az oxfordi gyár fejlesztésére 380 millió fontot költött, hogy emelhessék a gyártási kapacitást, és felkészüljenek a MINI új modellváltozatainak gyártására.
 © BMW |
Ahogyan minden Mini modell, az egymilliomodik is megrendelésre készült. Ebben az esetben azonban a megrendelő a BMW-csoport régi termékeit gondozó divíziója, a Mobile Tradition volt, így a kisautó sikerét szimbolizáló példány a nagyközönség számára is látható lesz. A mérföldkőnek számító MINI Cooper S színe „ Pepper White”, a tetőt pedig a kifejezetten erre az alkalomra kifejlesztett „Almond Green” színre fújták. A Mini belső tere tökéletesen harmonizál a tető színével, mivel a bőrülések, a kormány és a sebességváltó gomb ugyanolyan zöld színű.