 © GM Media |
A bukaresti Gandul napilap úgy tudja, az indiai Tata is komolyan fontolgatta a megvételt, de tegnapig, egy nappal a határidő lejárta előtt még nem tett le írásos nyilatkozatot a craiovai Daewoo 72,4 százalékának megszerzésére. Az AVAS hamarosan nyilvánosságra hozza a privatizációs feltételeket, s ezt követően körülbelül másfél-két hónap áll majd a két amerikai cég rendelkezésére, hogy megtegyék konkrét vételi ajánlatukat, és júliusban várhatóan már megkezdődhetnek a tárgyalások is. Állítólag, mivel a két jelentkező között nincs nagy, fajsúlybeli különbség, a kínált ár fog dönteni, ugyanakkor az említett lap szerint az AVAS feltételként szabja meg, hogy a privatizációt követő két év alatt a termelést futtassa fel 100 ezer egységre, négy év alatt pedig 200 ezerre.
A román állam, hosszas huzavonát, tárgyalásokat követően tavaly hatvan millió dollárért vásárolta vissza a craiovai üzemet, ahol a kb. 3500 dolgozó jelenleg főként a Matiz modellt gyártja. A cég eladásai fokozatosan zuhannak, idén január-februárban mindössze 1801 gépkocsit értékesítettek, ami 11 százalékos csökkenés 2006 hasonló időszakához képest.
Irházi János/Arad