szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A már Magyarországon is kapható új Fiat Bravo megkapta a kiváló, ötcsillagos minősítést a törésteszteket végző európai szervezettől, az EuroNCAP-tól.

© Fiat
Jó eredmények elérésének érdekében a tervezők minden lehetséges balesettípust megvizsgáltak: frontális és oldalütközéseket, borulásokat, hátulról történő ütközéseket, valamint tűzeseteket is. A számításba vett tényező mellett gondoltak a balesetek jellemző sebességhatáraira, valamint a különböző fizikai adottságú utasokra is. Összességében több mint tizenötezer órányi számítást végeztek, hatvan törésteszt, százötven szimuláció és száz, az alkatrészeket és alrendszereket vizsgáló teszt mellett.

A Fiat Bravo megkapta a legújabb fejlesztésű elektronikus fékrendszert, illetve menetstabilizáló berendezést. Ez magában foglalja a blokkolásgátlót (ABS), az elektronikus fékerőelosztót (EBD), és a legfontosabb rendszert, az elektronikus stabilitás-ellenőrző programot (ESP). Ez utóbbi kizárólag kritikus helyzetekben segít a vezetőnek a baleset elkerülésében, valamint hogy visszaszerezze uralmát a jármű felett.

© hvg.hu
Az ESP a Fiat Bravo esetében számos további rendszerrel egészül ki, például a kipörgésgátlóval (ASR), ami kis tapadás esetén megakadályozza a hajtott kerekek túlpörgését; a motornyomaték-szabályozóval (MSR), ami visszakapcsolások esetén úgy szabályozza a motor nyomatékát, hogy azzal megelőzze a kerekek túlzott lassúlását, s így megcsúszását; a hidraulikus fékasszisztenssel (HBA), ami elektrohidraulikus úton képes megnövelni a féknyomást kritikus helyzetben; s végül a hegymeneti elindulássegítővel (Hill Holder), ami megkönnyíti a vezető számára a meredek emelkedőn való elindulást.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Autó

Fiat 500: kéthengeres izompacsirta

A legutolsó kéthengeres sikertörténet a Citroen 2CV-é volt, hogy a Trabantról ne is beszéljünk. A Fiat most újra előveszi ezt a technikát, igaz a kis 500-as 0,9 literes motorja 110 lóerőt is képes mozgósítani.

hvg.hu Autó

Hidrogénes Fiat: kész van, mégsem gyártják

Kész van, mégsem tervezi tíz éven belüli sorozatgyártását a Fiat a Panda hidrogénhajtású változatának. A helykínálata megegyezik a szériaváltozattal, ám károsanyag-kibocsátása nulla.

automenedzser.hu Autó

Fiat-teszt: az erdész lánya

A Fiat megalkotta a terepjárók Barbie babáját. Ám a Panda Cross nem játékszer, ha városban nem is a legtökéletesebb társ, de terepen nem lesz rá panaszunk.

hvg.hu Autó

A Bravóban mutatkozik be a Fiat új emblémája

Az új logó első alkalommal az új Bravo orrán szerepel, ám hamarosan viszontláthatjuk azt valamennyi Fiat modellen. Az új logó egyfajta folytonosságot képez a legújabb fejlesztésű modellek (Croma, Grande Punto, Panda, Sedici és most a Bravo) között.