szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Ford-csoport 2007 első negyedévében 282 millió dolláros veszteséget könyvelt, szemben az egy évvel ezelőtti 1,4 milliárd dolláros veszteséggel. Az idei év első negyedévében a teljes bevételek elérték a 43 milliárd dollárt, míg tavaly ilyenkor ez az érték 40,8 milliárd dollár volt.

© Ford
A Ford világméretű autóipari tevékenysége (a Fordhoz tartozó márkák a Ford, a Jaguar, a Land Rover, a Lincoln, a Mercury, a Volvo, az Aston Martin és a Mazda). 2007 első negyedévében 225 millió dolláros adózás előtti veszteséget halmozott fel, szemben az egy évvel korábbi 203 millió dolláros veszteséggel. A világméretű gépjárműeladások bevételei 2007 első három hónapjában az egy évvel korábbi 37 milliárd dollárról 38,6 milliárd dollárra nőttek. A világméretű gépjárműeladások 2007 első negyedévében elérték az 1 millió 650 ezret, szemben az egy évvel ezelőtti 1 millió 756 ezerrel.

A Ford észak-amerikai autóipari tevékenysége az első negyedévben 614 millió dolláros adózás előtti veszteséget szenvedett el, szemben az egy évvel ezelőtti 442 millió dolláros veszteséggel. A csökkenés elsősorban az alacsonyabb eladott darabszám következménye. A gépjárműeladások bevételei elérték a 18,2 milliárd dollárt, míg egy évvel korábban ez az érték 19,8 milliárd dollár volt. Dél-Amerikában 113 millió dolláros adózás előtti nyereségről számoltak be. Európában a Ford 219 millió dolláros adózás előtti nyereséget ért el, szemben a az egy évvel korábbi 65 millió dolláros adózás előtti nyereséggel. Ez a javulás elsősorban a nagyobb eladott darabszámnak volt köszönhető. Az európai eladások bevételei 2007 első 3 hónapjában 8,6 milliárd dollárt értek el, míg egy évvel korábban 6,8 milliárd dollárt.

A Ford prémiummárkái rekord méretű, 402 millió dolláros adózás előtti nyereséget értek el, míg az előző év azonos időszakában a nyereség 152 millió dolláros volt. Ázsia-csendes-óceániai és afrikai autóipari tevékenysége 2007 első negyedévében 26 millió dolláros adózás előtti veszteséget szenvedett el, míg ez az érték egy éve 2 millió dolláros nyereség volt. 2007 első 3 hónapjában a Ford részesedése a Mazda adózás előtti nyereségéből 22 millió dollárt ért el, míg egy éve 45 millió dollárt. A Ford Motor Credit Company 2007 első negyedévében 193 millió dolláros nettó eredményt ért el, 55 millió dollárral kevesebbet, mint egy éve.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Autó

Ötcsillagos a Ford S-MAX biztonsága

Az új Ford S-MAX osztályelső 5 csillagos eredményt ért el az Euro NCAP töréstesztjén. A legújabb Focus modellel együtt a Ford most már két olyan gépjárművet is ajánl, amelyik a maximális 5 csillagot érte el az Euro NCAP vizsgálatán.

hvg.hu Autó

A Ford és a General Motors küzd a craiovai Daewoo-ért

A román állami vagyont kezelő hivatalból (AVAS) kiszivárgott információk szerint a koreai Daewoo csődjét követően visszaállamosított craiovai autógyár második privatizációs kiírására csak az amerikai General Motors és a Ford tett le vásárlási szándéknyilatkozatot.

hvg.hu Autó

Március volt a Ford legjobb hónapja Európában

Minden idők legjobb eladásait érte el márciusban a Ford Európában. A Ford személyautók és haszongépjárművek iránt Európa szerte megmutatkozó egyre növekvő igény eredményeként a márciusi eladások 4,6 százalékkal voltak magasabbak, mint tavaly ilyenkor és elérték a 220 ezer 326 darabot.

hvg.hu Autó

Második helyen zárta az évet a Ford Magyarországon

A Ford 11,5 százalékos piaci részesedést ért el 2006-ban Magyarországon, s ezzel második helyen zárta az évet a Suzuki mögött az importőrök sorában. A személy- és haszongépjárműveket figyelembe véve 23 ezer 453 Ford gépjárművet regisztráltak Magyarországon, ami 12,31 százalékos növekedés 2005-höz képest. Ennek eredményeként a Ford növelte legnagyobb mértékben, 2,15 százalékponttal piaci részesedését az egy évvel korábbi eredményekhez képest.

hvg.hu Autó

A Ford sportos egyterűje lett az év autója

A teljesen új Ford S-MAX kapta a "2007-es Év Autója Díjat". Az "Év Autója Díj" egy olyan nemzetközi elismerés, amelyre 22 európai ország 58 vezető szakújságírója szavaz. A díjat hét vezető európai kiadvány – az olasz Auto, a brit Autocar, a spanyol Autopista, a holland Auto Visie, a francia L'Automobile Magazine, a német Stern és a svéd Vi Bilagare szervezésében ítélik oda.