szerző:
automenedzser.hu
Tetszett a cikk?

A német autóklub szakértői 13 ország 51 alagútját vizsgálták.

A német autóklub szakértői 13 ország 51 alagútját vizsgálták. Közülük az első helyet a horvát Brinje alagút szerezte meg. A hároméves építmény, mely az A 1-en Zágráb és Split között található szinte minden biztonsági követelménynek megfelelt. A második helyre a 2006-ban átadott berlini (B96-os úton) Állatkert-Spreebogen alagút került. A bronzérmet a prágai Mrázovka-alagút érdemelte ki.


 A vizsgált alagutak közül 18 „nagyon jó” minősítést kapott, ugyanakkor a vizsgálatban résztvevő építmények egyötöde piros lapot érdemelt. Három esetben a „kérdéses, kétes”, míg hét alkalommal a „hiányos” jelzőt használták a szakértők. A rangsor sereghajtói az olaszok. Az utolsó helyre az A3-on, Salernonál lévő Paci 2 került. Az elemzés szerint állapota katasztrofális, szinte semmilyen biztonsági előírásnak nem felel meg. Ettől 200 kilométerre északon, az A3-on található alagút, illetve a Serra Rotonda sincs sokkal jobb állapotban.


Az olaszokon túl a német Fekete-erdőben található Gernsbach alagút is megbukott a teszten. A kétirányú (szembejövő) forgalom, illetve a számtalan teherautó igen nagy rizikót jelent. Ezenkívül a tízéves építménynél nincsenek menekülő-, illetve mentési útvonalak, valamint a szellőztetés sem megoldott.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!