Jön a legerősebb BMW

Az új BMW M3 a vezetés egyedülálló élményét kínálja. 420 lovas nyolchengeres motorja elképesztő tolóerőt biztosít. Itthoni ára még nem ismert, Németországban szeptemberi átvétellel 66 ezer 650 euróért rendelhető.

  • hvg.hu hvg.hu
Jön a legerősebb BMW

© BMW
A legújabb BMW M3 teljes egészében új fejlesztésű szíve a nyolchengeres erőforrás, amely magas fordulatú koncepciója formájában a BMW Sauber F1 Team jelenlegi Forma 1-es aggregátjának génjeit is hordozza. A 3999 köbcentis motor maximális nyomatéka 400 Nm, amit percenkénti 3900-as fordulatszámon ad le, a motor 8400-as fordulatig pörgethető fel. Az álló helyzetből 100 kilométer/órás tempóig tartó sprinthez mindössze 4,8 másodperc szükséges, ám a gyorsítás szinte változatlanul folytatódik, egészen a 250 kilométer/órás végsebességig, ahol csupán a motorelektronika képez mesterséges határt.

A BMW M GmbH termékpalettáján a BMW M3 volt és ma is az egyetlen modell, amely a legkevésbé tagadja meg versenysportból eredő génjeit. Ez már a BMW M3 1986-ban bemutatott első generációjára is igaz volt, a következő kettőben szintén folytatódott, s a 2007-es BMW M3 esetében is egyértelműen kifejezésre jut. A BMW M3 legújabb generációjának konstrukciós alapjául az új BMW 3-as Coupe szolgált, ám megjelenésében és technikájában is jelentősen eltér tőle. Egyedülálló formavilága és a precíz csúcsteljesítményre hangolt hajtás- és futómű-technikája mellett a könnyűszerkezetes építés szintén az első helyeken szerepelt az „M” mérnökök feladatai között.

© BMW
Az intelligens könnyűszerkezetes építési mód következetes alkalmazásának köszönhetően a teljesítmény-tömeg arány lóerőnként mindössze 3,8 kilogrammra adódott. Az új BMW M3 szegmense első sorozatgyártású modellje, amelynek teteje szénszálas erősítésű műanyagból ( Carbon-fibre-reinforced Plastic; CFP ) készül. A 105 lóerős literteljesítmény, akárcsak az EU-tesztcikluson mért 12,4 literes átlagfogyasztás 100 kilométerenként a BMW fejlesztőinek mérnöki tudását dicséri.