Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"3a9d612a-f4f6-45ae-8b45-d4a0bceceaec","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Érdekes képet mutat a vidéki toplista. ","shortLead":"Érdekes képet mutat a vidéki toplista. ","id":"20250129_Budapest-utan-ebben-a-varosban-porog-a-legjobb-a-hasznaltauto-piac","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3a9d612a-f4f6-45ae-8b45-d4a0bceceaec.jpg","index":0,"item":"21c6d9b7-12fe-412b-8bdf-a4dd4f6470ef","keywords":null,"link":"/cegauto/20250129_Budapest-utan-ebben-a-varosban-porog-a-legjobb-a-hasznaltauto-piac","timestamp":"2025. január. 29. 10:29","title":"Pörög a magyar használtautó-piac, de az igazán nagy választék Budapesten található","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"5f3db4aa-ee6d-4acc-b635-9c0ed41aa465","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"Több, jogosítvánnyal kapcsolatos díjazás is változik. ","shortLead":"Több, jogosítvánnyal kapcsolatos díjazás is változik. ","id":"20250129_Fizetos-lesz-ingyenesen-kiallitott-jogositvany-25-ev-felett","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/5f3db4aa-ee6d-4acc-b635-9c0ed41aa465.jpg","index":0,"item":"b468f991-49bd-4587-9dbd-bdb83113f8ac","keywords":null,"link":"/cegauto/20250129_Fizetos-lesz-ingyenesen-kiallitott-jogositvany-25-ev-felett","timestamp":"2025. január. 29. 08:17","title":"Elvesznek egy kedvezményt a 25 év feletti frissjogsisoktól","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b6e47836-1f22-4bfd-94a9-61b31981d0a4","c_author":"Lengyel Tibor","category":"itthon","description":"A hivatalos hazai népcsoporttá nyilvánítás egy fontos kritériumának nem felelnek meg a vietnámiak a Magyar Tudományos Akadémia szerint. De 40 év múlva már jó eséllyel próbálkozhatnak.","shortLead":"A hivatalos hazai népcsoporttá nyilvánítás egy fontos kritériumának nem felelnek meg a vietnámiak a Magyar Tudományos...","id":"20250129_Hiaba-jott-ossze-eleg-alairas-hozza-nem-lesznek-a-vietnamiak-a-14-hazai-nemzetiseg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b6e47836-1f22-4bfd-94a9-61b31981d0a4.jpg","index":0,"item":"6e6b14f0-6e13-455b-8477-79b05788beae","keywords":null,"link":"/itthon/20250129_Hiaba-jott-ossze-eleg-alairas-hozza-nem-lesznek-a-vietnamiak-a-14-hazai-nemzetiseg","timestamp":"2025. január. 29. 13:58","title":"Hiába jött össze elég aláírás, nem lesznek elismert nemzetiség a vietnámiak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"a80f8b3b-3924-4846-ac10-231b46b35e93","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Búcsúzhat a szinkronizálástól és még sok mástól is az, aki nem frissíti a böngészőjét – vagy számítógépét – már egy ideje.","shortLead":"Búcsúzhat a szinkronizálástól és még sok mástól is az, aki nem frissíti a böngészőjét – vagy számítógépét – már...","id":"20250129_google-chrome-bongeszo-regi-verzio-szinkronizalas-megszunes-frissites","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a80f8b3b-3924-4846-ac10-231b46b35e93.jpg","index":0,"item":"cd78eec2-dada-4c60-b774-0b22f3f8bb64","keywords":null,"link":"/tudomany/20250129_google-chrome-bongeszo-regi-verzio-szinkronizalas-megszunes-frissites","timestamp":"2025. január. 29. 17:03","title":"Milyen Chrome fut a gépén? Lehet, hogy hamarosan önnél is leáll egy csomó funkció","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"88f50be5-33ef-4802-909b-fd7677115783","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A NASA egyik legnagyobb sikere, hogy nagy mennyiségű mintát hozott a Földre egy aszteroidáról. Az idő előrehaladtával egyre több derül ki ezekből a kőzetmaradványokból.","shortLead":"A NASA egyik legnagyobb sikere, hogy nagy mennyiségű mintát hozott a Földre egy aszteroidáról. Az idő előrehaladtával...","id":"20250130_bennu-aszteroida-elet-epitokovei-sos-asvanyi-anyagok-mintak-felfedezes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/88f50be5-33ef-4802-909b-fd7677115783.jpg","index":0,"item":"c9d9d4c4-347c-4b38-a94d-afb6479fcfef","keywords":null,"link":"/tudomany/20250130_bennu-aszteroida-elet-epitokovei-sos-asvanyi-anyagok-mintak-felfedezes","timestamp":"2025. január. 30. 09:03","title":"Jelentős felfedezés: az élet eredetéről árulkodnak a Bennu aszteroida mintái","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"11b03069-9f58-4d45-b27c-04598511668c","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"652 milliárd forintot hagytak a vásárlók a gyógyszertárakban tavaly, ezt 1200 milliárdra egészítette ki az állam.","shortLead":"652 milliárd forintot hagytak a vásárlók a gyógyszertárakban tavaly, ezt 1200 milliárdra egészítette ki az állam.","id":"20250129_gyogyszertar-gyogyszer-bevetel-egeszsegugy-neak","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/11b03069-9f58-4d45-b27c-04598511668c.jpg","index":0,"item":"f392e2a6-6add-4ce1-96dc-2aa389ae976f","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250129_gyogyszertar-gyogyszer-bevetel-egeszsegugy-neak","timestamp":"2025. január. 29. 08:10","title":"Attól nőtt nagyot a gyógyszertárak bevétele, hogy nagyobb kiszerelésben árulnak sok gyógyszert","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2bbc8ed2-3220-474a-b11b-e38341da28cc","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"itthon","description":"László Attila az ügyben kifejtett kormányzati kommunikációt szerecsenmosdatásnak minősítette.","shortLead":"László Attila az ügyben kifejtett kormányzati kommunikációt szerecsenmosdatásnak minősítette.","id":"20250129_feljelentes-pilis-fergek-ivoviz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2bbc8ed2-3220-474a-b11b-e38341da28cc.jpg","index":0,"item":"d23cd791-dbf7-41eb-beda-333da7454a58","keywords":null,"link":"/itthon/20250129_feljelentes-pilis-fergek-ivoviz","timestamp":"2025. január. 29. 09:25","title":"„Elfogadhatatlan a kormányzati kommunikáció” – feljelentést tett a pilisi polgármester az ivóvízben talált férgek miatt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"35126df0-a357-4584-8849-ce3319f3f610","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"A Magyarországi Evangéliumi Testvérközösségnek összesen 1,042 milliárd forintot ajánlottak fel az adófizetők, de a kifizetést a NAV és a MÁK is megsarcolta.","shortLead":"A Magyarországi Evangéliumi Testvérközösségnek összesen 1,042 milliárd forintot ajánlottak fel az adófizetők, de...","id":"20250129_Tobb-mint-negyven-szazalekat-inkasszalta-az-Ivanyi-Gabor-egyhazahoz-erkezo-1-os-felajanlasoknak-a-NAV-es-a-MAK","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/35126df0-a357-4584-8849-ce3319f3f610.jpg","index":0,"item":"d6b33232-3cf2-4f24-8ec8-a46465eb50ee","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250129_Tobb-mint-negyven-szazalekat-inkasszalta-az-Ivanyi-Gabor-egyhazahoz-erkezo-1-os-felajanlasoknak-a-NAV-es-a-MAK","timestamp":"2025. január. 29. 15:11","title":"Több mint negyven százalékát inkasszálta az Iványi Gábor egyházához érkező 1%-os felajánlásoknak a NAV és a MÁK","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Nincs mit kertelni, a CLS a legszebb Mercedes. Már akkor is belezúgtam, amikor még álmomban sem gondoltam, hogy autókat sétáltatok. Először a Déli pályaudvar lépcsőinél pillantottam meg, jó három éve. Állítólag nálunk volt az első reklámfotózása az autónak. Azóta mindig szaporábban dobban meg a szívem, ha látom valahol a CLS-t. Ritka jószág, nagyon tisztelik. Fülig ér a szám, ha belegondolok, hogy nekem is volt a kertemben, majdnem egy hétig élvezhettem a társaságát. A járókelők ismeretlenül is elhalmoztak firtató kérdésekkel, alig volt ember, aki nem keverte valami más típussal. Főként az új C-osztállyal tévesztették össze. Pedig a CLS önálló faj, teljesen ellentmond a német márka klasszicista beidegződésének.
Kategóriát teremtett a Mercedes-Benz, amikor létrehozta ezt a szépséget. A négyajtós kupéforma különösen szép vízió eredménye, ám valószínűleg nem teljesen legális. Annyira szép, hogy egy szürreális, betépett álom megtestesülése. Elmosott, elfolyt, elfojtott vágyaknak a feltörése. Élei, ékei, keretnélküli ablakai, a vezetőt körbeölelő műszerfala, a valódinál is igazibb rózsafa bútorzat, a grandiózus kerekek, a bálnaszerű vonalak mind különcségét hirdetik. A CLS-sel megjelenni arisztokratikus gőg, azoknak ideális, akik úgy szeretnek sportosan autózni, hogy közben nem mondanak le a kényeztető luxusról. Bár kupé a CLS, a hátsó fertály is teljes értékű 180 centi alatt. Fotós kollégám, a maga 197 centijével életveszélyben lenne ott, a fejtámlát ugyanis nem éri el fejével, már alaphelyzetben összegyűri nyakát a tető. Cserében óriási a lábtér. Hátul eleve csak két fotelt alakítottak ki, a harmadik ülés helyén fatetejű, elhúzható tárolórekeszt találunk, a háttámlából kihajtható kartámasz pohártartót és praktikus üregeket rejt magában. Az egész autó élvezeti cikk funkciójának ellentmondó a praktikum, amivel ellátták, pohártartóból, rejtett zsebekből, fiókokból megszámlálhatatlanul sok van.
A műszerfal hasonlít az E-osztályéra, ám még annál is egyedibb kialakítású, az órák háttere és mutatói ezüstben fénylenek, a belteret hangulatvilágítás teszi feledhetetlenné. A Mercedesben megszokott fűthető és szellőztethető bőrfotelek mellett a klíma négyzónás, automatikus, digitális, a hatlemezes audiorendszer szépen szól, a navigáció alapban jár, igaz dévédét nem kaptam hozzá, így a nagy kijelző csak arra volt jó, hogy a rádióadók nevét hirdesse. A fával annyira nem spóroltak, hogy lelki szemeink előtt megjelenik a kipusztított erdő csonka tája, síró-rívó állatkákkal, a teljesen bebőrözött belsőről nem is beszélve. A világítás intelligens, a külső fényviszonyoknak megfelelően dolgoznak a bi-xenon lámpák, amelyek természetesen kanyarkövető funkcióval is felszereltek, sőt a kanyarfények is működnek.
[[ Oldaltörés: Alárendelve a formának (Oldaltörés) ]]
Ha a kákán is csomót keresünk, a vezetőfülke szűkösségét említhetjük meg, igaz, csak Mercedeses mércével mérve. A fejünket azonban könnyedén beverhetjük be- és kiszálláskor, ehhez még nem is kell nagyra nőnünk. A kupéforma áldozata a kilátás: a túl közel és magasra helyezett oldalsó visszapillantók az A-oszloppal együtt nagy teret kitakarnak, kárpótlásul pontosan irányítanak tolatáskor és parkoláskor az elöl és hátul is beszerelt parkolássegítő szenzorok. Csomagtartója méretes, ám a márka szokásaihoz híven a hátsó ülés nem dönthető.
Nem csak a külső értékei megragadóak, a háromliteres 224 lovas hathengeres dízelhez többször volt már szerencsém, újra és újra meglep dinamizmusa, takarékossága, ereje. 540 Nm-es nyomatéka sportautókat megszégyenítő száguldásra teszi alkalmassá. Hétfokozatú automatikus váltójának van manuális és sportfokozata is, ám olyan vadul vált az automata, hogy ennél jobban nem tudnánk mi magunk sem. Lassú haladáskor, alacsony fordulaton 1-2 másodperces késlekedéssel kell számolnunk, ha padlógázt nyomunk, ám utána olyan sietősre fogja az autó, hogy megbánjuk, ha esetleg csúnyán gondoltunk rá.
A fenékriszálás a kedvence, majdnem minden induláskor megremegteti a hátsóját, a menetstabilizáló fel-fel villanó ikonját elég sűrűn látni. Parádés a kanyarsebessége, az E-osztálynál feszesebbre hangolt – komfortos, ám a sebességlázat forrón tartó - futóművével vígan bevettem nyolcvan-kilencvennel azt a kanyart, amelyet mást tesztautóval 60-70-nel rázósnak vélek. A lendületes autózás nem bosszulja meg magát a benzinkúton, a CLS a háromszáz kilométeres kocsikázás során beérte 8,66 liter gázolajjal száz kilométerenként.
B. Cs.
[[ Oldaltörés: Műszaki adatok (Oldaltörés) ]]
Mercedes-Benz CLS 320 CDI
MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3)
2987
Környezetvédelmi besorolás
Euro 4
Max. teljesítmény lóerő
224 lóerő 3800-as fordulaton
Max. nyomaték: Nm
540 Nm 1600-as fordulaton
MÉRETEK
Tengelytáv (mm)
2854
Hosszúság/szélesség/magasság (mm)
4913/1873/1430
Csomagtér
505 liter
Saját tömeg (kg)
1815
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Végsebesség (km/h)
246
Gyorsulás 0-100 km/h (mp)
7
FOGYASZTÁS (l/100 km)
Városi
11
Országúti
6,4
Vegyes
8,1
Tesztfogyasztás
8,66
CO2 kibocsátás (g/Km)
215
ÁRA
Az autó alapára 15,950 millió forint, a tesztelt autó ára 18,7204 millió forint