szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az Opel az örkényi Euroringen nemzetközi sajtónapon mutatta be mire a legbüszkébb ma. Lehetett vadulni az OPC-családdal, hegyet mászni az Antarával és országot járni az új GT-vel.

© hvg.hu
A General Motors Europe a nagy amerikai vállalat nehézségei ellenére jó évet zárt és még jobb évet kezdett. Soha nem adtak el annyi autót Európában, mint idén az első negyedévben. Ebben közrejátszik a megújult Corsa, amelynek OPC-változatát Örkényben mi is tesztelhettük. Versenypályán derül ki, mit is tud egy izomautó. Versenypályához azonban versenyzői tudás is kell, az újságírók között fel is tűnt néhány volt és jelenlegi pályavitéz. Az OPC-s programért az a Bessenyey Zoltán raliversenyző felelt, aki idén egy dízel Astra GTC-vel nevezett be a magyar bajnokságba.

© hvg.hu
A kínálat legkisebbje volt a legizgalmasabb autó, és ezt nem csupán az újdonság varázsa miatt állapítottuk meg sokan. Az 1,6 literes, 192 lovas turbós gép 225 kilométer/órás sebességre képes felgyorsulni, a Corsa OPC 7,2 másodperc alatt éri el a száz kilométer/órát. Ehhez fantasztikus hangélmény is párosul, sokkal vadabb, mint nagyobb testvéreié. A 240 lovas Astra OPC-t kétliteres turbómotorja 6,4 másodperc alatt gyorsítja fel százra, végsebessége 244 kilométer/óra, Recaro sportüléseiben nem kín a folyamatos kilinccsel autózás. Az Euroring merész kanyarjai után kész pihenés volt az Antarás porozás, ahol a Szalay Balázs Dakar Team is közreműködött. Annyira, hogy a dakaros pilóta által vezetett versenykamion az épített off-road pályán elakadt, hívni kellett a szervizkamiont, hogy kimentse. Az Antara ezen a pályán meglepően jól viselkedett, hajmeresztő akadályokon és szakadékokon is áthajtott. A programot az Opel élményautói zárták, az Opel GT, a panorámatetős Astra GTC, a Tigra TwinTop és az Astra TT országúton bizonyítottak.

B. Cs.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Autó

Tizenöt éve készült az első magyar Opel

Mérföldkő a magyar autóipar történetében az első itthon gyártott autó, az az Opel Astra, amely a General Motors szentgotthárdi gyárában 1992. március 13-án, pénteken gördült le a gyártósor végén.

hvg.hu Autó

Magyar csapat vezetheti Dakarba az első Opel Antarát

Szalay Balázs a kilencedik Dakarra készül, Bunkoczi László navigálásával a negyedikre, az Opel Antarával pedig az elsőre. A Portugáliából induló mezőny – 250 motoros, 187 autós páros és 88 kamionos trió - 16 nap alatt 8696 kilométert tesz meg, miközben átszeli a Nyugat-Szaharát.

hvg.hu Autó

Az Opel GT lett az év kabriója

Az új Opel GT-t jutalmazták a Genfi Autószalonon az Év Kabriója címmel. Az Opel Speedster (2000), az Opel Tigra (2004) után a GT a harmadik Opel-kabrió, amely kiérdemelte az 1994-ben alapított nemzetközi díjat.

automenedzser.hu Autó

Lehet izgalmas egy Opel?

Ha nyár, akkor kabrió, ha kabrió, akkor Opelt Astra Twintop. Ilyen egyszerű. Az Astra TT sokkal több, mint egy Astra, több mint egy Opel, a márka színe-java.