szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az esztergomi Splasht a szeptemberi Frankfurti Nemzetközi Autókiállításon mutatják be először, bár az alapjait képző tanulmányt már láthattuk Genfben. A Splash háromféle motorral készül, valamennyi széndioxid-kibocsátása 140 gramm/kilométer alatt marad.

© Suzuki
A Splashtől várja a Suzuki európai piaci részesedésének további bővülését a gyorsan növekvő kisautó-szegmensben. A sokoldalú kompakt autóban a Suzuki egyesíti a Swift sportos tulajdonságait mindazzal a fölhalmozott technológiai tudással, amit a japán vállalat a világ legnagyobb kisautógyártójaként szerzett. A Splash egy vadonatúj koncepciót testesít meg: az igényes európai vásárlók elvárásainak megfelelően tágas, ugyanakkor kompakt benyomást tesz, formatervezése modern és aerodinamikus. A biztonsági berendezések megfelelnek a legmagasabb elvárásoknak: a Splasht hat légzsákkal és elektronikus menet-stabilizátorral szerelték fel. A Splash a Swift alvázára épül, de karosszériája magasabb (1,6 méter), mint ahogyan ebben a járműosztályban megszokott. A 3,7 méteres hossznak és az 1,7 méteres szélességnek köszönhetően bőséges a helykínálat.

© Suzuki
A Splash világpremierjét a szeptember 13-23. között a Frankfurti Nemzetközi Autókiállításon tartják. Értékesítése 2008 tavaszán kezdődik. A Splasht háromféle motorral gyártják majd. A kisebbik benzines motor 1 literes, 12 szelepes, a gyári adatok szerint 65 lóerő (48 kW) teljesítményű lesz. Az 1,2 literes, 16 szelepes nagyobbik benzinmotor 86 lóerő (63 kW) leadására képes. Mindkét benzines motorra igaz, hogy kis súrlódási veszteségüknek és lapos nyomatékgörbéjüknek köszönhetően már az egy-két ezres fordulatszám-tartományban is megfelelő erőt adnak le, mindeközben az üzemanyag-fogyasztásuk és a széndioxid-kibocsátásuk alacsony marad. A dízelrajongók a már ismert és bevált 1,3 literes 16 szelepes 75 lóerős (55 kW) teljesítményű Fiat-aggregátot választhatják, kívánságra részecskeszűrővel is. A tervek szerint a Suzuki évente 60 ezer Splasht értékesít a jövőben Európában. Az autót a Magyar Suzuki Zrt. esztergomi gyárában gyártják majd.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Autó

Szeretik a Suzukit a németek

Tavaly tovább erősítette jelenlétét a német autópiacon a Suzuki, s immár az egymást követő ötödik évben növelte eladásait: 32 ezer 238-ra, ami 12 százalékkal több az egy évvel korábbinál.

hvg.hu Autó

Aranyérmes a Suzuki a szezonnyitón

Két suzukis versenyző állhatott fel a dobogóra a hétvégén rendezett szezonnyitó norvég ralin. Per-Gunnar Andersson, a 2004-es JRC - Junior Rally Championship – világbajnok ismét a régi formáját hozta: meggyőző, több mint 7 perces előnnyel végzett az élen. A svéd versenyző és Swift Super 1600-as autójának teljesítményére jellemző, hogy a 18 szakaszból 16-ot nyert meg.

hvg.hu Autó

Drámai végjátékban győzött és vesztett a Suzuki

A 2006-os JWRC - Junior World Rally Championship - évad drámai módon ért véget. Az észt Jan Molder megszerezte első győzelmét a Swift Super 1600 volánja mögött, és Suzuki ért célba a pontszerző hatodik és nyolcadik helyen is. Az összesített első tíz helyből ötöt Swiftek szereztek meg. A rossz időjárás miatt a bajnokesélyes Suzukik azonban kiestek és elveszítették a világbajnokságot.