szerző:
automenedzser.hu
Tetszett a cikk?

A pickupok között a legmelósabb még mindig a Mazda hasznos járműve, pedig a...

Mazda BT50

A pickupok között a legmelósabb még mindig a Mazda hasznos járműve, pedig a dizájn sokat finomodott. A zoom-zoom életérzés messziről elkerülte, de lehet, hogy ez csak a javára válik. Nézzük például az új L200-ast, több mint merész. Az új BT-50 bevezetésével a Mazda újra felélesztette az Európában 110 ezer, világszerte pedig több mint 3 millió példányban eladott B-sorozat sikerét.

 

A beltér és a külső számos eleme a márkatestvér Ford Rangerre hajaz, ugyanaz az erős motor dübörög benne és ugyanazon a technikán alapszik a hajtáslánc és a futómű is. Ugyanaz az esernyő kézifék erősíti a karizmainkat. Tény, ami tény, ahol a Rangerrel elmentem, ott a Mazda sem adta fel. Vezetési kényelme személyautós, a kilátás bámulatos, hatalmas visszapillantók segítik a tájékozódást.

 

A BT-50 tesztautót csak azzal szerelték fel, ami szükséges a nyugodt munkavégzéshez, manuális klímával, elektromos ablakokkal és tükrökkel, négy légzsákkal, gagyi rádiós cédélejátszóval, állandó világítással, motor előmelegítővel, összkerék-hajtással és jókora lendülettel.

 

Üdítő az a klímaváltozás, ami akkor éri az embert, ha egy alacsonyabb normál autóból beül egy ilyen hatalmas és magas monstrumba. Jó felülemelkedni a hétköznapok forgalmán. Biztonságban érezzük magunkat, erősnek, de nem bunkónak, elégedettnek, de nem önteltnek.

A kormány nagyon direkt, óvatosan kell bánni a kerékkel, nem pontosan azt teszi, amit gondolunk, hanem amennyit kanyarítunk rajta. Nagyobb sebességnél kissé bizonytalannak is érezhetjük. A klíma körkapcsolói elég gyenge minőségűek, nem csodálkoznék, ha először ez romlana el a Mazdában.

 

Mazda BT50

Négyhengeres 2,5 literes közös nyomócsöves dízelmotorja 330 Nm maximális nyomaték leadására képes, 143 lóereje magabiztosan mozgatja autópályán is, 140-150-et gond nélkül fut és nem is halljuk hangosabbnak a motort. Sokat finomodott a Mazda motorja, kulturáltsága személyautókéval vetekszik.

 

Parádés vele autózni, érezni benne a fél-haszonjárművek erőfölényét, főleg, ha rossz úton megyünk. Nincs akadály, bármilyen burkolatra vagy burkolattalanságra bemerészkedhetünk. Robosztussága és terepszögei révén megveri a teljes SUV-osztályt, sőt néhány terepjáróval is vetekszik.

 

[[ Oldaltörés: Platója játszótér ]]

Platója játszótér 

Mazda BT50

Gyerekes családoknak annak ellenére nem ajánlott az autó, hogy a plató kitűnő, mászókás játszótér. Már a beszállás sem könnyű a kicsiknek, kapaszkodó nélkül az alacsonyabb felnőttek is gondban vannak. Az utazás három gyerekkel kész rémálom, na nem a gyerekek rosszasága miatt, hanem mert a cuccokat csak bepréselni tudjuk a szabadon maradt centinyi területekre. Ha nem kell szorongani benne, akkor két felnőtt kényelmesen elfér, vékonydongájú mesterekből talán három is, elöl azonban kifejezetten jó ülni, a Mazdás ülésekkel sem volt semmi baj.

 

Mazda BT50
Autómenedzser

Csomagtér híján praktikumról csak mosolyogva beszélhetünk, ennek ellenér számos apró rekeszünk van apró dolgainknak, a legtitkosabbat a felhajtható hátsó üléspad alatt találjuk. A nagy dolgoknak pedig ott a hatalmas, két négyzetméteres plató, amelyen ugyan nem találtunk rögzítő füleket, viszont ponyva-előkészítést igen. A háromféle utaskabinhoz különféle platók tartoznak. A szimplafülkés modellen 2,28 méter hosszú, a freestyle változaton 1,753 méter hosszú, míg a duplafülkés modell platóján 1,53 méter hosszú tárgyak szállíthatók. Mindhárom kivitel teherbírása egy tonna. A 4X4-es változat három tonnás terhet is húzhat. A robosztus plató magas, dupla oldalfallal készül a legnagyobb biztonság érdekében. Hatvan milliméterrel mélyebb a korábbinál, ami tovább növeli befogadóképességét.

Mazda BT50

A fékekkel nem voltam kibékülve, túl nagy falat nekik ez a közel 1,8 tonna. Nagyobb sebességről kész csoda, hogy időben megállunk, az első csúszkálás után visszavettem a tempóból. A fékezés kellemetlenségeit kárpótolja a kanyarban, homokban vagy laza talajon megpördülő farolás sportossága: ha van hely, és nem látja senki, jó nagyokat lehet vele csapatni. Kikanyarodáskor (erős gázzal) is megmozdul néha a fara.

 

A Mazda Bigfootja a 650 kilométeres teszt során városi, erdei és országúti forgalomban vegyesen 9,2 liter gázolajat fogyasztott száz kilométerenként.

 

B. Cs.

 

Műszaki adatok


Mazda BT50 Duplakabin 4WD TE
MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3) 2499
Környezetvédelmi besorolás Euro 4
Max. teljesítmény lóerő143 lóerő 3500-as fordulaton
Max. nyomaték: Nm 330 Nm 1800-as fordulaton
MÉRETEK
Tengelytáv (mm) 3000
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 5075/1805/1760
Hasznos teher1000 kg
Saját tömeg (kg) 1855
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Végsebesség (km/h) 158
Gyorsulás 0-100 km/h (mp)12,5
FOGYASZTÁS (l/100 km)
Tesztfogyasztás9,2
Városban/országúton/vegyes10,9/7,8/8,9
TEREPJÁRÓ-KÉPESSÉG
Szabad hasmagasság207 milliméter
Első/hátsó terepszög32/27 fok
Rámpaszög22 fok
Dőlésszög48 fok
Gázlómélység450 milliméter
ÁRA Az autó ára 5,0839 millió forint + ÁFA




HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!