Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"95d86044-5c3d-4690-a031-b3aec4dfbc05","c_author":"MTI","category":"vilag","description":"A német hírszerzőfőnök is arról beszélt, hogy nem zárja ki egy NATO elleni orosz támadás veszélyét a következő években.","shortLead":"A német hírszerzőfőnök is arról beszélt, hogy nem zárja ki egy NATO elleni orosz támadás veszélyét a következő években.","id":"20241128_oroszorszag-nato-fenyegetes-tamadas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/95d86044-5c3d-4690-a031-b3aec4dfbc05.jpg","index":0,"item":"d4816da7-0b49-4cba-bb53-1cd7a8f51d4d","keywords":null,"link":"/vilag/20241128_oroszorszag-nato-fenyegetes-tamadas","timestamp":"2024. november. 28. 05:16","title":"Az orosz külügyminiszter-helyettes szerint az Oresnyik hiperszonikus rakéta azt üzente a Nyugatnak, hogy álljon le","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"734e92cf-e198-41c0-8a0e-39c4d3d88a33","c_author":"Mátrai Anna","category":"kultura","description":"Az első magyar Oscar-díjas animációs rövidfilm, <em>A légy </em>(1980) és a <em>Macskafogó</em> (1986) óta nehéz nem úgy tekinteni az animációra, mint a magyar filmgyártás egyik megkerülhetetlen részére. Hogy mennyire tehetséges animátoraink vannak, azt jól példázza Buda Flóra Anna francia támogatással megvalósult, számos nemzetközi díjat besöprő<em> 27</em>-jének tavalyi sikere. Most pedig rövid időn belül két alkalommal is előtérbe került a műfaj: októberben a Friss Kakas Animációs Filmnapok főszereplője volt a magyar animáció, november végén pedig 22. alkalommal tartják Budapesten az Anilogue Nemzetközi Animációs Filmfesztivált. Ebből az apropóból mutatunk be három friss magyar animációs rendezőt és munkájukból némi ízelítőt. ","shortLead":"Az első magyar Oscar-díjas animációs rövidfilm, <em>A légy </em>(1980) és a <em>Macskafogó</em> (1986) óta nehéz nem...","id":"20241129_magyar-animacios-rendezok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/734e92cf-e198-41c0-8a0e-39c4d3d88a33.jpg","index":0,"item":"72dbe5e0-5c86-451a-903e-1b9faec0589a","keywords":null,"link":"/kultura/20241129_magyar-animacios-rendezok","timestamp":"2024. november. 29. 10:50","title":"Három fiatal magyar animációs rendező, akire érdemes lesz odafigyelni ","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c3ee5128-b6e5-4b0b-96ba-2389b9d3bae2","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"itthon","description":"Hatalmas a különbség a Századvég és a Medián közvélemény-kutatási eredményei között. A kormánypárti intézetnél a Fidesz–KDNP biztosan vezet a Tisza előtt, a harmadik legnépszerűbb párt pedig az MKKP.","shortLead":"Hatalmas a különbség a Századvég és a Medián közvélemény-kutatási eredményei között. A kormánypárti intézetnél...","id":"20241128_szazadveg-fidesz-kdnp-tisza-kozvelemeny-kutatas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c3ee5128-b6e5-4b0b-96ba-2389b9d3bae2.jpg","index":0,"item":"88853f53-4705-41a7-af81-c7fa56e2620e","keywords":null,"link":"/itthon/20241128_szazadveg-fidesz-kdnp-tisza-kozvelemeny-kutatas","timestamp":"2024. november. 28. 14:26","title":"A Századvégnél még mindig a Fidesz–KDNP vezet, nem kicsit, nagyon","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1cf0d038-cb12-45c4-bf70-3276569a963e","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A mosdóban húzta meg magát.","shortLead":"A mosdóban húzta meg magát.","id":"20241128_potyautas-delta-airlines-new-york-parizs","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1cf0d038-cb12-45c4-bf70-3276569a963e.jpg","index":0,"item":"bc6e6611-768b-4f76-9852-1fb03a399197","keywords":null,"link":"/elet/20241128_potyautas-delta-airlines-new-york-parizs","timestamp":"2024. november. 28. 11:25","title":"Potyautast találtak a New Yorkból Párizsba tartó repülőgépen","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d27ce98f-a86d-4f67-9a2f-4dacdf292eac","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A rendőrség szerint csak így lehet megállítani a kártékony vadakat. ","shortLead":"A rendőrség szerint csak így lehet megállítani a kártékony vadakat. ","id":"20241128_Pecs-vaddiszno-vadaszat-rendorseg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d27ce98f-a86d-4f67-9a2f-4dacdf292eac.jpg","index":0,"item":"68de1b34-ab79-4319-a729-6609bf873a57","keywords":null,"link":"/itthon/20241128_Pecs-vaddiszno-vadaszat-rendorseg","timestamp":"2024. november. 28. 13:14","title":"Vaddisznóvadászatot engedélyeztek Pécs belterületén","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"09bacbab-973c-43ca-b60b-d11b7010ecdb","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A kimaradást egy kapcsolószekrény okozta reggel, de 10 óra után pár perccel megindult a forgalom. ","shortLead":"A kimaradást egy kapcsolószekrény okozta reggel, de 10 óra után pár perccel megindult a forgalom. ","id":"20241128_Ismet-teljes-vonalon-jar-a-2-es-metro","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/09bacbab-973c-43ca-b60b-d11b7010ecdb.jpg","index":0,"item":"48b22f62-71d8-4cc6-9ff4-48840201f2b9","keywords":null,"link":"/itthon/20241128_Ismet-teljes-vonalon-jar-a-2-es-metro","timestamp":"2024. november. 28. 11:12","title":"Ismét a teljes vonalon jár a 2-es metró","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"82222e95-9609-4871-836a-afe3d7dfa051","c_author":"HVG","category":"360","description":"Példákat mondunk arra, hogyan dől a pénz a NER aranyifjaihoz.","shortLead":"Példákat mondunk arra, hogyan dől a pénz a NER aranyifjaihoz.","id":"20241129_hvg-Matolcsy-Adam-Somlai-Balint-Raw-Facility-Raw-Development-Magyar-Strategiai-Zrt","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/82222e95-9609-4871-836a-afe3d7dfa051.jpg","index":0,"item":"fb8d528a-8d27-4a1c-a20c-afe699ee988f","keywords":null,"link":"/360/20241129_hvg-Matolcsy-Adam-Somlai-Balint-Raw-Facility-Raw-Development-Magyar-Strategiai-Zrt","timestamp":"2024. november. 29. 06:50","title":"Matolcsy Ádám baráti körében nem az ő cégei kaszálnak a legtöbbet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e81e3cd8-6646-4a5d-aa4a-39fb8beac5d9","c_author":"hvg.hu","category":"cegauto","description":"Falnak ütközött, majd kiégett az autó. Egy embert sikerült kimenteni a Teslából.","shortLead":"Falnak ütközött, majd kiégett az autó. Egy embert sikerült kimenteni a Teslából.","id":"20241128_halalos-baleset-tesla-cybertruck","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e81e3cd8-6646-4a5d-aa4a-39fb8beac5d9.jpg","index":0,"item":"47b55890-f8ab-40c0-9434-29cf72d48909","keywords":null,"link":"/cegauto/20241128_halalos-baleset-tesla-cybertruck","timestamp":"2024. november. 28. 16:44","title":"Három ember meghalt, amikor ütközött és kigyulladt egy Tesla Cybertruck","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A pickupok között a legmelósabb még mindig a Mazda hasznos járműve, pedig a...
Mazda BT50
A pickupok között a legmelósabb még mindig a Mazda hasznos járműve, pedig a dizájn sokat finomodott. A zoom-zoom életérzés messziről elkerülte, de lehet, hogy ez csak a javára válik. Nézzük például az új L200-ast, több mint merész. Az új BT-50 bevezetésével a Mazda újra felélesztette az Európában 110 ezer, világszerte pedig több mint 3 millió példányban eladott B-sorozat sikerét.
A beltér és a külső számos eleme a márkatestvér Ford Rangerre hajaz, ugyanaz az erős motor dübörög benne és ugyanazon a technikán alapszik a hajtáslánc és a futómű is. Ugyanaz az esernyő kézifék erősíti a karizmainkat. Tény, ami tény, ahol a Rangerrel elmentem, ott a Mazda sem adta fel. Vezetési kényelme személyautós, a kilátás bámulatos, hatalmas visszapillantók segítik a tájékozódást.
A BT-50 tesztautót csak azzal szerelték fel, ami szükséges a nyugodt munkavégzéshez, manuális klímával, elektromos ablakokkal és tükrökkel, négy légzsákkal, gagyi rádiós cédélejátszóval, állandó világítással, motor előmelegítővel, összkerék-hajtással és jókora lendülettel.
Üdítő az a klímaváltozás, ami akkor éri az embert, ha egy alacsonyabb normál autóból beül egy ilyen hatalmas és magas monstrumba. Jó felülemelkedni a hétköznapok forgalmán. Biztonságban érezzük magunkat, erősnek, de nem bunkónak, elégedettnek, de nem önteltnek.
A kormány nagyon direkt, óvatosan kell bánni a kerékkel, nem pontosan azt teszi, amit gondolunk, hanem amennyit kanyarítunk rajta. Nagyobb sebességnél kissé bizonytalannak is érezhetjük. A klíma körkapcsolói elég gyenge minőségűek, nem csodálkoznék, ha először ez romlana el a Mazdában.
Mazda BT50
Négyhengeres 2,5 literes közös nyomócsöves dízelmotorja 330 Nm maximális nyomaték leadására képes, 143 lóereje magabiztosan mozgatja autópályán is, 140-150-et gond nélkül fut és nem is halljuk hangosabbnak a motort. Sokat finomodott a Mazda motorja, kulturáltsága személyautókéval vetekszik.
Parádés vele autózni, érezni benne a fél-haszonjárművek erőfölényét, főleg, ha rossz úton megyünk. Nincs akadály, bármilyen burkolatra vagy burkolattalanságra bemerészkedhetünk. Robosztussága és terepszögei révén megveri a teljes SUV-osztályt, sőt néhány terepjáróval is vetekszik.
[[ Oldaltörés: Platója játszótér ]]
Platója játszótér
Mazda BT50
Gyerekes családoknak annak ellenére nem ajánlott az autó, hogy a plató kitűnő, mászókás játszótér. Már a beszállás sem könnyű a kicsiknek, kapaszkodó nélkül az alacsonyabb felnőttek is gondban vannak. Az utazás három gyerekkel kész rémálom, na nem a gyerekek rosszasága miatt, hanem mert a cuccokat csak bepréselni tudjuk a szabadon maradt centinyi területekre. Ha nem kell szorongani benne, akkor két felnőtt kényelmesen elfér, vékonydongájú mesterekből talán három is, elöl azonban kifejezetten jó ülni, a Mazdás ülésekkel sem volt semmi baj.
Mazda BT50
Autómenedzser
Csomagtér híján praktikumról csak mosolyogva beszélhetünk, ennek ellenér számos apró rekeszünk van apró dolgainknak, a legtitkosabbat a felhajtható hátsó üléspad alatt találjuk. A nagy dolgoknak pedig ott a hatalmas, két négyzetméteres plató, amelyen ugyan nem találtunk rögzítő füleket, viszont ponyva-előkészítést igen. A háromféle utaskabinhoz különféle platók tartoznak. A szimplafülkés modellen 2,28 méter hosszú, a freestyle változaton 1,753 méter hosszú, míg a duplafülkés modell platóján 1,53 méter hosszú tárgyak szállíthatók. Mindhárom kivitel teherbírása egy tonna. A 4X4-es változat három tonnás terhet is húzhat. A robosztus plató magas, dupla oldalfallal készül a legnagyobb biztonság érdekében. Hatvan milliméterrel mélyebb a korábbinál, ami tovább növeli befogadóképességét.
Mazda BT50
A fékekkel nem voltam kibékülve, túl nagy falat nekik ez a közel 1,8 tonna. Nagyobb sebességről kész csoda, hogy időben megállunk, az első csúszkálás után visszavettem a tempóból. A fékezés kellemetlenségeit kárpótolja a kanyarban, homokban vagy laza talajon megpördülő farolás sportossága: ha van hely, és nem látja senki, jó nagyokat lehet vele csapatni. Kikanyarodáskor (erős gázzal) is megmozdul néha a fara.
A Mazda Bigfootja a 650 kilométeres teszt során városi, erdei és országúti forgalomban vegyesen 9,2 liter gázolajat fogyasztott száz kilométerenként.