Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"a996467f-b596-4df7-b78d-288be5434196","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Újraindultak a tárgyalások, de egyelőre nem történt komolyabb előrelépés. ","shortLead":"Újraindultak a tárgyalások, de egyelőre nem történt komolyabb előrelépés. ","id":"20250106_A-Hamasz-34-tusz-engedne-el-ha-letrejonne-a-tuzszunet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/a996467f-b596-4df7-b78d-288be5434196.jpg","index":0,"item":"b9f42246-9b9b-4e94-a402-2e64c83b284e","keywords":null,"link":"/vilag/20250106_A-Hamasz-34-tusz-engedne-el-ha-letrejonne-a-tuzszunet","timestamp":"2025. január. 06. 06:17","title":"A Hamász 34 túszt engedne el, ha létrejönne a tűzszünet","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"95252c1c-d6f2-4b15-a8a5-917ce2b00d29","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A forint gyengülése szinte azonnal jelentkezik is a kutakon. ","shortLead":"A forint gyengülése szinte azonnal jelentkezik is a kutakon. ","id":"20250106_uzemanyag-ar-emelkedes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/95252c1c-d6f2-4b15-a8a5-917ce2b00d29.jpg","index":0,"item":"0b585506-e6b7-4d29-99b2-53ea0ae08482","keywords":null,"link":"/cegauto/20250106_uzemanyag-ar-emelkedes","timestamp":"2025. január. 06. 10:31","title":"Megint emelkednek az üzemanyagárak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c697e0cc-094f-44b7-b703-246f5aef36aa","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Azt az egy hidrogénhajtású buszt Csepelen és Szigetszentmiklóson használnák.","shortLead":"Azt az egy hidrogénhajtású buszt Csepelen és Szigetszentmiklóson használnák.","id":"20250106_hidrogenbusz-dizelbusz-mav-csepel-szigetszentmiklos","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c697e0cc-094f-44b7-b703-246f5aef36aa.jpg","index":0,"item":"43bca71c-4b56-4228-b568-05049a0e0fff","keywords":null,"link":"/itthon/20250106_hidrogenbusz-dizelbusz-mav-csepel-szigetszentmiklos","timestamp":"2025. január. 06. 14:33","title":"1, azaz egy hidrogénhajtású buszt venne a MÁV – 131 dízelbusz mellett","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b80b1b75-82db-46dc-bbf9-e1d2e6045ce9","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Magyar Péter és Sulyok Tamás összeszólalkozásából vezette le a veszélyt ifj. Lomnici Zoltán.","shortLead":"Magyar Péter és Sulyok Tamás összeszólalkozásából vezette le a veszélyt ifj. Lomnici Zoltán.","id":"20250106_milosevics-popovics-lomnici-magyar-sulyok-propaganda","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b80b1b75-82db-46dc-bbf9-e1d2e6045ce9.jpg","index":0,"item":"c7bf86d3-5c22-46b0-acdd-1fe37ddd8243","keywords":null,"link":"/itthon/20250106_milosevics-popovics-lomnici-magyar-sulyok-propaganda","timestamp":"2025. január. 06. 10:54","title":"Ismét a Milosevicset megbuktató Szrgya Popovics forradalmi kézikönyvével rettegtet a kormányzati kommunikáció","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d8dcf834-6d42-4349-9244-00bc27b5de7c","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"„Ha ön ugyanolyan gyáva, mint amilyen 2008-ban Gyurcsány volt, akkor a Fidesz is úgy fog járni, mint az egykori MSZP” – írta a Tisza Párt elnöke.","shortLead":"„Ha ön ugyanolyan gyáva, mint amilyen 2008-ban Gyurcsány volt, akkor a Fidesz is úgy fog járni, mint az egykori MSZP” –...","id":"20250106_magyar-peter-fidesz-elorehozott-valasztas-orban-viktor-gyurcsany-ferenc","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d8dcf834-6d42-4349-9244-00bc27b5de7c.jpg","index":0,"item":"433f5cf9-52b4-4c81-8f78-8e8042187d71","keywords":null,"link":"/itthon/20250106_magyar-peter-fidesz-elorehozott-valasztas-orban-viktor-gyurcsany-ferenc","timestamp":"2025. január. 06. 11:14","title":"Magyar szerint az előrehozott választás a Fidesznek is jó lenne","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e50ad5c7-06f1-4c3b-8237-0358f3cbb2cc","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Olyan sokan használják a méregdrága ChatGPT Prót, hogy még így sem termel nyereséget az OpenAI számára.","shortLead":"Olyan sokan használják a méregdrága ChatGPT Prót, hogy még így sem termel nyereséget az OpenAI számára.","id":"20250106_openai-chatgpt-pro-elofizetes-veszteseg-hasznalat-mesterseges-intelligencia-sam-altman","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e50ad5c7-06f1-4c3b-8237-0358f3cbb2cc.jpg","index":0,"item":"0e2c9cdb-c371-4c66-aaf3-f45db4c6e2cf","keywords":null,"link":"/tudomany/20250106_openai-chatgpt-pro-elofizetes-veszteseg-hasznalat-mesterseges-intelligencia-sam-altman","timestamp":"2025. január. 06. 14:03","title":"Havi 80 000 forint a ChatGPT legdrágább csomagja, de Sam Altman szerint ez túl kevés","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"765298d5-2118-43b7-ab81-a2fc65b4059f","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Az ukrán elnök egy podcastban beszélt a háború lezárásának lehetőségéről, Ukrajna és az USA NATO-tagságáról és arról is, hogy mit vár Trump elnök beiktatásától.","shortLead":"Az ukrán elnök egy podcastban beszélt a háború lezárásának lehetőségéről, Ukrajna és az USA NATO-tagságáról és arról...","id":"20250106_Zelenszkij-Trump-ukrajna-beke-nato-tuzszunet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/765298d5-2118-43b7-ab81-a2fc65b4059f.jpg","index":0,"item":"7062f720-ed1c-4f07-b8ab-944d08618846","keywords":null,"link":"/vilag/20250106_Zelenszkij-Trump-ukrajna-beke-nato-tuzszunet","timestamp":"2025. január. 06. 12:12","title":"Zelenszkij: Csak az USA adhat garanciát a békére","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"33d6ad9f-ad84-4434-b1ab-51f89748a216","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Több mint fél kilométeren keresztül húzták a kutyát a földúton, az állatorvos szakvéleménye szerint csak a szerencsén múlott, hogy túlélte a kínzást. ","shortLead":"Több mint fél kilométeren keresztül húzták a kutyát a földúton, az állatorvos szakvéleménye szerint csak a szerencsén...","id":"20250106_Allatkinzas-rendorseg-nemetjuhasz-Janoshalma","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/33d6ad9f-ad84-4434-b1ab-51f89748a216.jpg","index":0,"item":"bddf5444-628b-4199-9102-1546c4c9b47b","keywords":null,"link":"/elet/20250106_Allatkinzas-rendorseg-nemetjuhasz-Janoshalma","timestamp":"2025. január. 06. 10:35","title":"Autóval vonszoltak, majd a fához kötöttek egy kutyát Jánoshalmán","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
A pickupok között a legmelósabb még mindig a Mazda hasznos járműve, pedig a...
Mazda BT50
A pickupok között a legmelósabb még mindig a Mazda hasznos járműve, pedig a dizájn sokat finomodott. A zoom-zoom életérzés messziről elkerülte, de lehet, hogy ez csak a javára válik. Nézzük például az új L200-ast, több mint merész. Az új BT-50 bevezetésével a Mazda újra felélesztette az Európában 110 ezer, világszerte pedig több mint 3 millió példányban eladott B-sorozat sikerét.
A beltér és a külső számos eleme a márkatestvér Ford Rangerre hajaz, ugyanaz az erős motor dübörög benne és ugyanazon a technikán alapszik a hajtáslánc és a futómű is. Ugyanaz az esernyő kézifék erősíti a karizmainkat. Tény, ami tény, ahol a Rangerrel elmentem, ott a Mazda sem adta fel. Vezetési kényelme személyautós, a kilátás bámulatos, hatalmas visszapillantók segítik a tájékozódást.
A BT-50 tesztautót csak azzal szerelték fel, ami szükséges a nyugodt munkavégzéshez, manuális klímával, elektromos ablakokkal és tükrökkel, négy légzsákkal, gagyi rádiós cédélejátszóval, állandó világítással, motor előmelegítővel, összkerék-hajtással és jókora lendülettel.
Üdítő az a klímaváltozás, ami akkor éri az embert, ha egy alacsonyabb normál autóból beül egy ilyen hatalmas és magas monstrumba. Jó felülemelkedni a hétköznapok forgalmán. Biztonságban érezzük magunkat, erősnek, de nem bunkónak, elégedettnek, de nem önteltnek.
A kormány nagyon direkt, óvatosan kell bánni a kerékkel, nem pontosan azt teszi, amit gondolunk, hanem amennyit kanyarítunk rajta. Nagyobb sebességnél kissé bizonytalannak is érezhetjük. A klíma körkapcsolói elég gyenge minőségűek, nem csodálkoznék, ha először ez romlana el a Mazdában.
Mazda BT50
Négyhengeres 2,5 literes közös nyomócsöves dízelmotorja 330 Nm maximális nyomaték leadására képes, 143 lóereje magabiztosan mozgatja autópályán is, 140-150-et gond nélkül fut és nem is halljuk hangosabbnak a motort. Sokat finomodott a Mazda motorja, kulturáltsága személyautókéval vetekszik.
Parádés vele autózni, érezni benne a fél-haszonjárművek erőfölényét, főleg, ha rossz úton megyünk. Nincs akadály, bármilyen burkolatra vagy burkolattalanságra bemerészkedhetünk. Robosztussága és terepszögei révén megveri a teljes SUV-osztályt, sőt néhány terepjáróval is vetekszik.
[[ Oldaltörés: Platója játszótér ]]
Platója játszótér
Mazda BT50
Gyerekes családoknak annak ellenére nem ajánlott az autó, hogy a plató kitűnő, mászókás játszótér. Már a beszállás sem könnyű a kicsiknek, kapaszkodó nélkül az alacsonyabb felnőttek is gondban vannak. Az utazás három gyerekkel kész rémálom, na nem a gyerekek rosszasága miatt, hanem mert a cuccokat csak bepréselni tudjuk a szabadon maradt centinyi területekre. Ha nem kell szorongani benne, akkor két felnőtt kényelmesen elfér, vékonydongájú mesterekből talán három is, elöl azonban kifejezetten jó ülni, a Mazdás ülésekkel sem volt semmi baj.
Mazda BT50
Autómenedzser
Csomagtér híján praktikumról csak mosolyogva beszélhetünk, ennek ellenér számos apró rekeszünk van apró dolgainknak, a legtitkosabbat a felhajtható hátsó üléspad alatt találjuk. A nagy dolgoknak pedig ott a hatalmas, két négyzetméteres plató, amelyen ugyan nem találtunk rögzítő füleket, viszont ponyva-előkészítést igen. A háromféle utaskabinhoz különféle platók tartoznak. A szimplafülkés modellen 2,28 méter hosszú, a freestyle változaton 1,753 méter hosszú, míg a duplafülkés modell platóján 1,53 méter hosszú tárgyak szállíthatók. Mindhárom kivitel teherbírása egy tonna. A 4X4-es változat három tonnás terhet is húzhat. A robosztus plató magas, dupla oldalfallal készül a legnagyobb biztonság érdekében. Hatvan milliméterrel mélyebb a korábbinál, ami tovább növeli befogadóképességét.
Mazda BT50
A fékekkel nem voltam kibékülve, túl nagy falat nekik ez a közel 1,8 tonna. Nagyobb sebességről kész csoda, hogy időben megállunk, az első csúszkálás után visszavettem a tempóból. A fékezés kellemetlenségeit kárpótolja a kanyarban, homokban vagy laza talajon megpördülő farolás sportossága: ha van hely, és nem látja senki, jó nagyokat lehet vele csapatni. Kikanyarodáskor (erős gázzal) is megmozdul néha a fara.
A Mazda Bigfootja a 650 kilométeres teszt során városi, erdei és országúti forgalomban vegyesen 9,2 liter gázolajat fogyasztott száz kilométerenként.