szerző:
automenedzser.hu
Tetszett a cikk?

A méretek növelése nemcsak a komfortérzet miatt szükséges, hanem fontos szempont...

Mercedes-Benz C-osztály
daimlerchrysler

A méretek növelése nemcsak a komfortérzet miatt szükséges, hanem fontos szempont a biztonság tekintetében is. Ez azonban nem fokozhat a végtelenségig. A legújabb Opel Vectra és az 1976-os Opel Ascona között például fél tonna a különbség. De ugyanez a tendencia megfigyelhető a többi autónál is. Míg harminc évvel ezelőtt egy kis autó, pl. VW polo, vagy a Ford Fiesta 700 kilót nyomott, addig a hasonló kategóriájú mai modellek meghaladják az egy tonnát. Az egyik legnehezebb a VW Multivan, mely alapverziója 2,2 tonna, ez 789 kilóval több, mint az előd T2 volt. A változásokat, növekedést nemcsak a mérlegen lehet figyelemmel kísérni, hanem a karosszériákon is. Ezek után nem csoda hát, hogy az 1975-ös Passat 60 centivel volt rövidebb, mint a mostani 4,77 méter hosszú modell. Természetesen hasonló tendencia figyelhető meg a Mercedesnél, a BMW-nél és a Porschénál is.


A Mercedes 190 például 20 centivel rövidebb, 10 centivel keskenyebb és 400 kilóval könnyebb volt, mint az új C-osztály. A Porsche 911 Carrera pedig 400 kiloval nehezebb, mint a 70-es évekbeli elődök. A felsőkategóriás limuzinoknál, mint az Audi A8, a BMW 7, vagy a Mercedes S osztály, nem ennyire kiugró a különbség, de 1,9 tonnás súlyuk szintén nem elhanyagolhatók.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!