szerző:
MTI/hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az amerikai autógyártók továbbra sem akarnak előállítani takarékosabb kocsikat; a három detroiti óriás, a General Motors, a Ford és a Chrysler vezetői le akarják beszélni a washingtoni kongresszust arról, hogy szigorítsa az üzemanyag-takarékossági normákat.

© GM Media
Az autógyártók vezetői szerdán azzal érveltek, hogy a tervezett takarékossági szigorítás sérti az amerikai autóipar érdekeit. A szenátus várhatóan jövő héten szavaz arról a javaslatról, amely jelentős változtatást irányoz elő 2020-ra: a jelenlegi 22,2-27,5 mérföld/gallonos értéket nagyjából 35-re emelnék. (A terepjárók és kisteherautók esetében most 22,2, a személyautóknál 27,5 mérföldös gallononkénti teljesítmény a minimális teljesítendő érték.)

Byron Dorgan demokrata szenátor rámutatott, hogy a befolyásos amerikai autógyártók a múltban hatásos lobbitevékenységet folytattak, és elhárították a szigorításokat. Most azzal kampányolnak, hogy a szenátusi kezdeményezés "elveszi az emberektől a terepjáróikat". "Ez a lemez lejárt, önök vesztettek. A múltat képviselik, a kongresszus viszont előrelép és önöknek teljesíteni kell majd az új takarékossági előírásokat" - közölte a szenátor az autógyárak csúcsvezetőivel.

© Saab
Rick Wagoner, a General Motors elnök-vezérigazgatója azt mondta, hogy az 1970-es években indított üzemanyag-takarékossági program nem tudta elérni célját, a benzinfogyasztás és az olajimport csökkenését. Szerinte alternatív üzemanyagfajtákat kellene inkább kifejleszteni és a jelenleginél nagyobb teljesítményű akkumulátorokat a hibrid és elektromos autókba.

Az amerikai törvényhozás 2020 és 2030 között évente 4 százalékkal tervezi majd szigorítani a járművek üzemanyag-takarékossági normáit.

Az NPR rádió beszámolója szerint a három nagy autógyár vezetői magánbeszélgetések során világossá tették, hogy nézetük szerint a takarékossági előírások javasolt szigorítása "tönkretenné a hazai autógyártást". Megfigyelők szerint a növekvő benzinárak és a globális felmelegedés miatt a törvényhozás minden korábbinál elszántabb a szigorítások keresztülvitelére.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Autó

Hibrid limuzint kínál EU-vezetőknek a BMW

A BMW az Európai Bizottsággal tárgyalt arról, hogy a felsővezetőknek hidrogén meghajtású autókat biztosítana. A BMW Sztavrosz Dimasz környezetvédelmi és Günter Verheugen iparügyi biztossal ismertette elképzeléseit. Brüsszelben a Total Fina Elf nyárig megnyitja az első hidrogén-üzemanyagtöltő állomását.

automenedzser.hu Autó

Néhány éven belül hibridautót gyárt Magyarország

Felavatta új cégközpontját az Antro Alternatív Erőforrásokat és Járműveket Fejlesztő és Gyártó Kht. A cég az Őrségben fejleszti új, hármas hibridhajtású járművét. Eddig 200 millió forintot fektettek be.

hvg.hu Tech

Napelemtetővel egészítik ki a hibrid kocsikat

Egy amerikai cég napelemekkel szereli fel a hibrid járműveket, mellyel további 29 százalékkal növelhető a benzintakarékosság, s így akár napi 32 kilométert tehetnek meg a környezettudatos sofőrök elektromos módban.

automenedzser.hu Autó

Tíz leleplezett mítosz a hibrid autókról

Nyugat-Európában, Észak-Amerikában és Japánban már nem fordulnak meg egy elektromos, gázos vagy hibridhajtású autó láttán. A környezetkímélő négykerekű nálunk még ritka. Itthon a magas ár mellett negatív mítoszok is gátat szabnak elterjedésüknek. Íme 10 előítélet, amelyről lerántjuk a leplet.

hvg.hu Autó

A titkos ügynököt egy hibridautó buktatta le Budapesten

Sir Roger Moore, az UNICEF rangidős jószolgálati nagykövete felesége társaságában az első magyarországi UNICEF-bálra érkezett hazánkba. Négynapos itt tartózkodásuk során a világ első benzin-elektromos hibrid prémium szedánja, egy Lexus GS 450h áll Sir Roger és Lady Christina személyes rendelkezésére.