Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"8e2020cc-9457-485e-89ed-70b243c52d35","c_author":"Lengyel Tibor","category":"itthon","description":"Magyar Péter 12+1 pontos, országjárással egybekötött tiszás “népszavazással” mozgósít, válaszul arra, hogy Orbán Viktor is elindította a Fidesz saját, de csak egykérdéses politikai szavazós akcióját. Abban hasonlítanak, hogy egyik se igazi referendum, de tartalmukban és így akár hatásukban nem is lehetnének eltérőbbek. ","shortLead":"Magyar Péter 12+1 pontos, országjárással egybekötött tiszás “népszavazással” mozgósít, válaszul arra, hogy Orbán Viktor...","id":"20250316_Sarkany-ellen-sarkanyfu-Sajat-markas-nepszavazassal-venne-fel-Orbannal-a-mozgositasi-versenyt-Magyar-Tisza-marcius-15-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8e2020cc-9457-485e-89ed-70b243c52d35.jpg","index":0,"item":"19bacb56-a6fb-473d-a00a-e7416d633ab7","keywords":null,"link":"/itthon/20250316_Sarkany-ellen-sarkanyfu-Sajat-markas-nepszavazassal-venne-fel-Orbannal-a-mozgositasi-versenyt-Magyar-Tisza-marcius-15-ebx","timestamp":"2025. március. 16. 06:30","title":"Sárkány ellen sárkányfű? Magyar Péter saját márkás “népszavazásával” Orbánt hívja ki, de ez is inkább konzultáció, mint referendum","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"72122b28-7168-40ed-aa33-73777d9c8ed5","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Az Európai Unió döntéshozói már tárgyalnak azokkal az európai vállalatokkal, amelyek segíthetik Ukrajna digitális függetlenségét, ha a Starlink leállítaná a szolgáltatását az országban.","shortLead":"Az Európai Unió döntéshozói már tárgyalnak azokkal az európai vállalatokkal, amelyek segíthetik Ukrajna digitális...","id":"20250315_orosz-ukran-haboru-starlink-elon-musk-muholdas-internet-europai-unio","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/72122b28-7168-40ed-aa33-73777d9c8ed5.jpg","index":0,"item":"84d181f8-5a8d-42a3-bed8-e3a377c70144","keywords":null,"link":"/tudomany/20250315_orosz-ukran-haboru-starlink-elon-musk-muholdas-internet-europai-unio","timestamp":"2025. március. 15. 12:03","title":"Ez az a négy cég, amely közül az egyik leválthatja Ukrajnában Elon Musk Starlinkjét","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"562853d1-75e3-4a21-9340-870dc125a17f","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"itthon","description":"Hegyi Zsolt, a MÁV-csoport vezérigazgatójának bejegyzése közben arról tájékoztat, hogy “már harmadik hónapja, kisebb mértékben, de javul a vonatok pontossága”. ","shortLead":"Hegyi Zsolt, a MÁV-csoport vezérigazgatójának bejegyzése közben arról tájékoztat, hogy “már harmadik hónapja...","id":"20250316_Kigyulladt-egy-mozdony-Balatonfureden-szarvast-gazolt-a-vonat-Revfulopnel","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/562853d1-75e3-4a21-9340-870dc125a17f.jpg","index":0,"item":"e82eb023-c1f2-4ca8-9136-1d45cb501e29","keywords":null,"link":"/itthon/20250316_Kigyulladt-egy-mozdony-Balatonfureden-szarvast-gazolt-a-vonat-Revfulopnel","timestamp":"2025. március. 16. 10:08","title":"Kigyulladt egy mozdony Balatonfüreden, szarvast gázolt a vonat Révfülöpnél","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8b02e3e6-0f61-4f99-95d8-1142a6c8e2a9","c_author":"Fetter Dóra","category":"360","description":"Ruganyos bőr és érfalak, újjászületett ízületek, erős haj – többféle jó hatást remélnek, akik hallgatnak az idők szavára, és belefognak a kollagénpótlásba. Milyen hitelt érdemlő bizonyítékok vannak a népszerű táplálékkiegészítő jó hatásaira? Eljut-e a szájon át szedett kollagén a bőrig? Árthat-e a kollagén, és van-e valódi vegán változata?","shortLead":"Ruganyos bőr és érfalak, újjászületett ízületek, erős haj – többféle jó hatást remélnek, akik hallgatnak az idők...","id":"20250316_kollagen-mire-jo-hatasa-kamu-vagy-tenyleg-jo","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8b02e3e6-0f61-4f99-95d8-1142a6c8e2a9.jpg","index":0,"item":"be83131a-0930-478d-8627-d5d2dd839133","keywords":null,"link":"/360/20250316_kollagen-mire-jo-hatasa-kamu-vagy-tenyleg-jo","timestamp":"2025. március. 16. 15:30","title":"Az igazság a kollagénről: érdemes szedni, vagy csak bedőltünk a marketingnek?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4330df07-287a-4c66-9b3c-888803141c69","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"Javítható a CV, magabiztossá tehető az állásinterjús szereplés, lesz öltözködési, önismereti tanácsadás. Az álláskeresés teljes szakaszára személyre szabott tanácsot kaphatnak azok az álláskeresők, akik kilátogatnak április 9-10-én a HVG Állásbörzére. Így néz ki az ingyenes, komplex csomag, ami segít a legjobb állás megtalálásában.","shortLead":"Javítható a CV, magabiztossá tehető az állásinterjús szereplés, lesz öltözködési, önismereti tanácsadás...","id":"20250316_hvg-allasborze-2025","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4330df07-287a-4c66-9b3c-888803141c69.jpg","index":0,"item":"1bccbd0c-28ba-4066-8408-2699f8778621","keywords":null,"link":"/kkv/20250316_hvg-allasborze-2025","timestamp":"2025. március. 16. 10:00","title":"Így kerülhetsz közelebb az álomálláshoz","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8c8e0785-85dd-4311-8a09-4c97ff47561a","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Buszoztatás, kokárdainfláció, poloskák és füttyögés – idén sem volt ingerszegény a Fidesz és a Tisza Párt szimpatizánsainak ünnepi megemlékezése. Mindkét eseményen ott voltunk, megnéztük, hogy milyen a hangulat és a résztvevőket is megkérdeztük arról, hogy nekik mit jelent a nemzeti ünnep. ","shortLead":"Buszoztatás, kokárdainfláció, poloskák és füttyögés – idén sem volt ingerszegény a Fidesz és a Tisza Párt...","id":"20250315_marcius-15-video-orban-viktor-magyar-peter","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8c8e0785-85dd-4311-8a09-4c97ff47561a.jpg","index":0,"item":"7932ab1a-3041-4c71-9c1b-b93b2ba080f7","keywords":null,"link":"/itthon/20250315_marcius-15-video-orban-viktor-magyar-peter","timestamp":"2025. március. 16. 09:00","title":"Bepoloskáztuk március tizenötödikét – videóriport Orbán Viktor és Magyar Péter rendezvényéről","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"543d49f4-988f-4766-a42c-b83851de24f1","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Látható A festő és modellje című 1927-ben készült festmény is, amelynek különlegessége, hogy ez Picasso posztkubista korszakának legnagyobb vászna.","shortLead":"Látható A festő és modellje című 1927-ben készült festmény is, amelynek különlegessége, hogy ez Picasso posztkubista...","id":"20250316_Evtizedekig-elzart-Picasso-muveket-mutattak-be-Iranban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/543d49f4-988f-4766-a42c-b83851de24f1.jpg","index":0,"item":"effe9b20-7473-49f6-98bb-5dfcf1a2a9a3","keywords":null,"link":"/elet/20250316_Evtizedekig-elzart-Picasso-muveket-mutattak-be-Iranban","timestamp":"2025. március. 16. 11:21","title":"Évtizedekig elzárt Picasso műveket mutattak be Iránban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"524e1fcd-e025-44db-9d90-3ca8bc3af4bf","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Trump azért veri szét a gazdaságot, mert elhiszi azokat az álhíreket, amelyeket éppen ő terjeszt. Tévedés, hogy egy ukrajnai fegyvernyugvás elsősorban Putyinnak lesz teher, mert legfőbbképpen az USA-nak. Mao kínai kulturális forradalmának amerikai verzióját adja elő Trump. Könnyen előfordulhat, hogy a Nyugat-Balkán ismét biztonsági probléma lesz Európa számára. Témák és vélemények a világsajtóból.","shortLead":"Trump azért veri szét a gazdaságot, mert elhiszi azokat az álhíreket, amelyeket éppen ő terjeszt. Tévedés...","id":"20250315_Nemzetkozi-lapszemle","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/524e1fcd-e025-44db-9d90-3ca8bc3af4bf.jpg","index":0,"item":"7120d509-293e-49b1-94a9-fa4ff5636d90","keywords":null,"link":"/360/20250315_Nemzetkozi-lapszemle","timestamp":"2025. március. 15. 10:00","title":"Nemzetközi lapszemle: Lehet Németországnak és Lengyelországnak atombombája?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Nem lehet megkerülni: a Fabia erősen Swiftes. Ha jóindulatúak akarunk lenni, akkor Minis.
Nem lehet megkerülni: a Fabia erősen Swiftes. Ha jóindulatúak akarunk lenni, akkor Minis. Ennek ellenére üdítő autó a teljesen megújult kis Skoda. Vevői között minden bizonnyal a mostani Fabia tulajdonosait fogjuk megtalálni, új vevők szerintem még várnak a megfelelő ajánlatra. Eddig már több mint 1,5 millió autós döntött a Fabia mellett, amivel a Skoda palettáján az 1991 óta legnagyobb darabszámban értékesített modellnek számít.
Bár kisebbnek tűnik, mint az elődje, hosszabb és sokkal magasabb (47 milliméteres a növekedés). Egy parkoló Corolla mellé állva szinte egy kategóriának tűnt a két autó. A felszereltség mellett a belső kihasználhatósága és a külső méretei alapján is bekopogott az alsó-középkategória küszöbén a Fabia. Bicskakulcsa pont olyan, mint nagyobb testvéréé. A hosszúságában mérhető 22 milliméteres növekedés az első lökhárító gyalogosvédelmet szolgáló kialakításából, valamint a hátsó lökhárítón végzett módosításokból adódik. A magasság bővülése mindenekelőtt a térkínálat előnyére válik, az autó különösen hátul kínál jóval kényelmesebb helyet. A vezető és az első utas 30 milliméterrel magasabban ül, mint az előző Fabiában, kedvezőbb kilátással a kormánykerék felett, egyben jóval kényelmesebb be- és kiszállási lehetőséggel.
Tesztautóm olyan sárga volt, hogy látványától még a citromnak is összefut a szájában a nyál. Ezzel az autóval nem lehet elveszni, talán csak egy napraforgóföldön. Központi zár, kipörgésgátló (ASR), blokkolásgátló (ABS) négy légzsák, manuális klíma, elektromos első ablakemelők, fűthető, elektromos tükrök teszik vonzóvá a Skoda harmatgyenge 1,4-es motorral szerelt változatát.
Az egynégyes 16 szelepes motor nagyon nem megy, padlógáz nélkül nem haladunk, előzést csak körültekintően vállalhatunk be, akkor is örülhetünk, ha 100-110-re felgyorsulunk. Lendületből kell autózni, csodákat ettől a 86 pacis motortól ne várjunk, városban elmegy, de hosszabb távon csak ráérős, nyugodt emberek vállalják be.
A sportos vezetést felejtsük el, a padlót szinte kinyomva is alig gyorsultunk. Néhány erőltetett próbálkozás után rájöttem, hogyan kell vezetni: nyugodtan és visszafogottam. Így átöblítve az agyamat teljesen megváltozott a kép, a Fabia egy élvezetes, pörgethető városi autó, amely a kedvességet apácákat megszégyenítő takarékossággal hálálja meg. A megtett 400 kilométer során vegyes használatban beérte 5,5 liter benzinnel száz kilométerenként.
[[ Oldaltörés: Egyszerű de minőségi a Fabia belseje ]]
A beltér Skodásan összerakott, kellemes harmóniát nyújt, bár szegényes anyagokból építkezik, az illesztések pontosak, a kidolgozás minőségi, az ergonómia kiváló. Minden kéznél van, semmi sincs bonyolítva. A könyöktámasz talán túlzásnak tűnhet, funkciójában hasznos, ám ha jól beállítjuk, nem tudunk rendesen váltani, ezért teljesen lehajtva, vagy ha gyakran nyúltam a kézifékhez, akkor pedig teljesen felhajtva volt csak kényelmes. A kormány fogása jó, magassága és mélysége is állítható. A Fabiának hangja nincs, ezért is volt zavaró az a zörej, amely hatlemezes, mp3-as cédélejátszó jobb első hangszórójából mászott folyton a fülembe. A váltó néha bizonytalan, a hatodik fokozat hiányzott. A kuplung túl lágy ezért indulásnál gyakran felbőgettem a motort, persze ez is annyira halk volt, hogy csak engem zavart.
Hátul meglepően nagy lábtér várja az utasokat, magam mögött nagyon kényelmes a beülés, ám három felnőtt nem fér be (összeakadnak a vállak), három gyerek talán, de csak két gyereküléssel. Jól pakolható a csomagtere, zacskórögzítő elem teszi könnyebbé a bevásárlást. A hasznos terhelhetőség minden EU-modellváltozat esetében eléri a rekordgyanús 515 kilogrammot. A csomagtartó mind az öt üléshely használata mellett is legalább 300 literes, az ülések háttámlájának lehajtásával pedig akár 1163 literesre is növelhető.
A női vásárlókra is gondoltak, amikor megalkottál a Roomster kicsinyített mását, ezért is meglepő, hogy nincs sminktükör a vezető oldalán. A visszapillantók segítik a kilátást, a magas és vaskos A-oszlopok kevésbé. Az ajtók oldalzsebei szűkek, van néhány pohártartónk is, a leghasznosabb a kettéosztott kesztyűtartó. Az ülések átlagosak, az üléspozíció magas.
Az autóban legjobban a futómű tetszett, bárhol, bármilyen minőségű úton is jártam, nem zörgött, kényelmes volt. Strapabíró, nem kényes abszolút magyar utakra való. Nem kisautós, nem dobál, a hátsó sorokban sem rázza össze a gyomrot. Bár kacsintgat a felsőbb kategóriák felé, a Fabia nem figyelmeztet a biztonsági öv bekötésére, így az öt csillagot nem fogja megkapni az EuroNCAP töréstesztjén.
Ruganyos bőr és érfalak, újjászületett ízületek, erős haj – többféle jó hatást remélnek, akik hallgatnak az idők szavára, és belefognak a kollagénpótlásba.