Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"76e0b744-4ff2-4330-851f-ef23e0845a6a","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A havi ösztöndíj mellett brüsszeli lakhatást is biztosítanak a hallgatóknak.","shortLead":"A havi ösztöndíj mellett brüsszeli lakhatást is biztosítanak a hallgatóknak.","id":"20250612_Netto-450-ezer-forintert-hirdetett-gyakornoki-programot-a-Fidesz-partalapitvanya","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/76e0b744-4ff2-4330-851f-ef23e0845a6a.jpg","index":0,"item":"e3d90b76-fd30-44bc-b740-285bb2c40d98","keywords":null,"link":"/itthon/20250612_Netto-450-ezer-forintert-hirdetett-gyakornoki-programot-a-Fidesz-partalapitvanya","timestamp":"2025. június. 12. 10:55","title":"Nettó 450 ezer forintért hirdetett gyakornoki programot a Fidesz pártalapítványa","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"02395377-deb9-471e-881a-b3d99e113156","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"H. István feltételesen hagyhatja el a fegyházat, ha a büntetés-végrehajtási bíró is úgy dönt.","shortLead":"H. István feltételesen hagyhatja el a fegyházat, ha a büntetés-végrehajtási bíró is úgy dönt.","id":"20250612_borton-prisztas-gyilkossag-h-istvan","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/02395377-deb9-471e-881a-b3d99e113156.jpg","index":0,"item":"c1a6879a-8df0-4693-a14d-b1e7bdd2f7ba","keywords":null,"link":"/itthon/20250612_borton-prisztas-gyilkossag-h-istvan","timestamp":"2025. június. 12. 19:15","title":"Kiengedhetik a börtönből a Prisztás-gyilkosság miatt elítélt férfit","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"42caee35-f02f-493f-b4bc-74aacb15286a","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"gazdasag.zhvg","description":"A román környezetvédelmi miniszter értesítette a magyar hatóságokat, hogy pénteken sós víz éri el a Maros magyarországi szakaszát. Mircea Fechet szerint a következő 24-48 órában nagy lesz a nyomás a környezeten a magas sótartalom miatt.","shortLead":"A román környezetvédelmi miniszter értesítette a magyar hatóságokat, hogy pénteken sós víz éri el a Maros magyarországi...","id":"20250612_parajd-banyakatasztrofa-sos-viz-magyarorszag-maros-kis-kukullo-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/42caee35-f02f-493f-b4bc-74aacb15286a.jpg","index":0,"item":"788a9990-8182-4016-8d98-03627921007a","keywords":null,"link":"/zhvg/20250612_parajd-banyakatasztrofa-sos-viz-magyarorszag-maros-kis-kukullo-ebx","timestamp":"2025. június. 12. 21:49","title":"Parajdi bányakatasztrófa: sós víz közelít Magyarország felé a Maroson, a Kis-Küküllőben már pusztulnak a halak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8181ae88-33bd-4326-96ed-72ddc365e552","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"A lakóházak között hevernek a megégett roncsok.","shortLead":"A lakóházak között hevernek a megégett roncsok.","id":"20250612_repulogep-katasztrofa-india-london-lezuhant-foto","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8181ae88-33bd-4326-96ed-72ddc365e552.jpg","index":0,"item":"1a59cb8a-89a8-4b7a-8bea-943b66786e07","keywords":null,"link":"/vilag/20250612_repulogep-katasztrofa-india-london-lezuhant-foto","timestamp":"2025. június. 12. 13:50","title":"Fotókon az indiai repülőgép-katasztrófa helyszíne","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"11c91b9f-538c-43fc-ad5d-934766eba6ee","c_author":"hvg.hu","category":"cegauto","description":"Hatékonynak bizonyul az új forgalmi rendszer, májusban mindössze egy alkalommal akadt el szabálytalanul parkoló miatt a trolibusz.","shortLead":"Hatékonynak bizonyul az új forgalmi rendszer, májusban mindössze egy alkalommal akadt el szabálytalanul parkoló miatt...","id":"20250611_Szabadon-suhanhatnak-a-trolik-a-VII-keruletben","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/11c91b9f-538c-43fc-ad5d-934766eba6ee.jpg","index":0,"item":"ac56cbde-502f-4a1b-85d3-0181d7235b25","keywords":null,"link":"/cegauto/20250611_Szabadon-suhanhatnak-a-trolik-a-VII-keruletben","timestamp":"2025. június. 11. 15:30","title":"Szabadon suhanhatnak a trolik a VII. kerületben a szigorítás óta","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b16da993-5337-44bd-b6d2-8d4c09d96003","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Saját, mesterséges intelligenciára épülő chatbot indítását tervezi az amerikai kormány. Az előkészület nyomaiból az nem derül ki, hogy „DONALD TRUMP STÍLUSÁBAN BESZÉLGET-E MAJD!!!”, és az sem, hogy mire lesz használható. De az már valószínűnek tűnik, hogy az ai.gov a függetlenség napján startol.","shortLead":"Saját, mesterséges intelligenciára épülő chatbot indítását tervezi az amerikai kormány. Az előkészület nyomaiból az nem...","id":"20250611_mesterseges-intelligencia-chatbot-donal-trump-amerikai-kormany-ai-gov","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b16da993-5337-44bd-b6d2-8d4c09d96003.jpg","index":0,"item":"f13d5857-114f-448f-83b1-39fb92a3bdd6","keywords":null,"link":"/tudomany/20250611_mesterseges-intelligencia-chatbot-donal-trump-amerikai-kormany-ai-gov","timestamp":"2025. június. 11. 14:14","title":"Jön a TrumpGPT. Csak aztán nehogy megszólaljon","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"011f04e2-8420-4760-b164-15d0d450c170","c_author":"Mátraházi Zsuzsa","category":"360","description":"A főváros tönkretétele az ország létét veszélyezteti – erre a következtetésre jutott az író, aki a Fogság megjelenésének 20. évfordulójára a könyvhéten a Táncsics Mihály családja és a XIX. századi Magyarország mindennapjait feltáró, újabb történelmi nagyregénnyel jelentkezik.","shortLead":"A főváros tönkretétele az ország létét veszélyezteti – erre a következtetésre jutott az író, aki a Fogság...","id":"20250612_hvg-spiro-gyorgy-tancsics-mihaly-seidl-terez-padmaly-tortenelmi-nagyregeny","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/011f04e2-8420-4760-b164-15d0d450c170.jpg","index":0,"item":"2e70d22e-333a-4ead-8e86-e7e622fdf230","keywords":null,"link":"/360/20250612_hvg-spiro-gyorgy-tancsics-mihaly-seidl-terez-padmaly-tortenelmi-nagyregeny","timestamp":"2025. június. 12. 20:00","title":"Spiró György: „Budapest léte az elmúlt két évszázadban, az ostromot kivéve, soha nem volt ekkora veszélyben”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c065a959-a3ef-4e16-ae1d-1618593a3706","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A természet érdekes ellentmondása, hogy míg a daganatos megbetegedés kockázata az életkor előrehaladtával növekszik, egy bizonyos kor elérése után már csökkenni kezd. Egy kutatás ennek okára derített fényt.","shortLead":"A természet érdekes ellentmondása, hogy míg a daganatos megbetegedés kockázata az életkor előrehaladtával növekszik...","id":"20250611_rak-kockazata-csokken-nagyon-idos-korban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c065a959-a3ef-4e16-ae1d-1618593a3706.jpg","index":0,"item":"f0657a62-edcd-49fb-be92-048d35163361","keywords":null,"link":"/tudomany/20250611_rak-kockazata-csokken-nagyon-idos-korban","timestamp":"2025. június. 11. 20:03","title":"A rák nagy ellentmondása: miért van az, hogy bizonyos idő után már kevésbé fenyeget?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Merci-teszt: menüett káprázatra, szemfényvesztésre és lenyűgözésre
szerző:
automenedzser.hu
Tetszett a cikk?
A beltér luxusa, az extravagáns külső kolosszális eleganciája utánozhatatlan.
Mercedes-Benz GL500
Stiller Ákos
A beltér luxusa, az extravagáns külső kolosszális eleganciája utánozhatatlan. A GL Merci nem más, mint a németek ajándéka az amerikai népnek. Az M-osztály és az R-osztály még csak pedzegette a horgot, a GL-osztály az igazi fogás. Minden ízében amerikai, és ez sajnos igaz az összerakás minőségére. Nem kell megijedni, az autó még európai szemmel nézve is tökéletes, de Németországban összerakva 110 százalékos lenne. Zavaró tényezőként csak néhány zörgő, reccsenő hangot tudnék feleleveníteni az együtt töltött napok tapasztalataiból, ezekért a plusz hátsó üléssor tehető felelőssé, ugyanígy nyiszogott anno az R-osztály is.
Mercedes-Benz GL500
Stiller Ákos
Határtalan a kényelem, a leghátsó sor két felnőttnek is kényelmes, még hosszú távon is (A második üléssor középső ülésének viszont túl kemény a háttámlája.) A legdurvább, hogy még hét üléssel is van használható csomagterünk. A bőrfotelek elöl minden irányba elektromosan állíthatók kezdve a fejtámla magasságától, az ülőlap hosszáig. Az első két ülés memóriás, a leghátsó sor két ülése elektromosan süllyeszthető el a padlóban. A GL Mercedesnél alapvető, hogy kézzel semmihez sem kell nyúlni, kulcsról nyílik és zárul a hatalmas csomagtér-ajtó, gombnyomásra nyílnak a leghátsó sor oldalra bukó ablakai is.
Mercedes-Benz GL500
Stiller Ákos
Ami Mercedesben elérhető extra, azt itt alapáron kínálják, ez jelen esetben 27 millió forint. A GL-ben van három fokozatban állítható légrugózás, futómű- és csillapítás állítás, terepváltó, lejtmenetvezérlő, dupla panoráma tető, kormányról is kapcsolható nyolcsebességes automatikus sportváltó, négyzónás automatikus klíma, hatlemezes CD-DVD-tár, navigáció (lemezt nem kaptunk hozzá), Bluetooth (nekem nem működött), ülésfűtés elöl, hátul, kanyarkövető Xenon-világítás, kanyarlámpákkal.
Alig van műanyag az autóban, ami nem bőr, az nemes fa, természetesen intarziákkal. A GL maga egy extralista. Az offroad optikai csomaghoz tartozó fellépőnek sok értelme nincs, terepen csak útban van, de divatos, ráadásul zavarja a kiszállást.
[[ Oldaltörés: Sportos behemót ]]
Mercedes-Benz GL500
Stiller Ákos
5400 köbcentis nyolchengeres motorja játszi könnyedséggel bánik el ezzel a 2450 kilóval. Nyomatéka a dízel G-osztállyal vetekszik, 530 Nm. Automatikus állásában a váltó eleve sportos, lehet kézzel is kapcsolni, de az automatika izgalmasan hajt, a száguldás észrevehetetlen, nem kíséri semmilyen zaj, még 150-160 kilométeres óránkénti sebesség magasságában sem. A V8-as hörgése csak nagyon magas, 6000 ezres fordulat után hallatszik, élvezni csak leengedett ablakokkal lehet. Szél-, futóműzaj nem szűrődik be az utastérbe. A futómű sportos üzemmódban élvezetes igazán, komfort fokozatban émelyítően kényelmes a haladás, a hátsó sorokban ülők ilyenkor tengeribetegségre panaszkodnak. Sportfokozatban, az autó lenyomja az orrát, 1,5 centivel lejjebb kerül a hasmagasság, az autó ékként hasítja a levegőt. A kormányszervó túl könnyűvé teszi a kormányzást, az autó vezetése így gyerekjáték, a parkolásban elöl-hátul radar segít.
Rossz úton lebeg az autó, könnyű terepen is kiváló, bár ki az az őrült, aki egy ekkora széffel indul neki a hegynek? Homokban és laza mély sárban valószínűleg elakad, kemény talajon megbirkózik az akadályokkal, bár erre vonatkozóan nem gyűjtöttem tapasztalatokat. Az M-osztály cserbenhagyott már terepen, a G-osztály ugyanott parádésan viselkedett, a GL valószínűleg a kettő között van hegymászásban. Az autó terepszögei alaphelyzetben 27/21 fok, első terepes szinten 28/23, másodikon 32/26, harmadik szinten 33, illetve 26 fok. Ilyenkor hatvan centis a gázlómélysége.
Mercedes-Benz GL500
Stiller Ákos
A légrugózás variálásával akár 310 centire is felemelhetjük az autót, igaz ilyen állapotban csak 30 kilométeres óránkénti sebességgel haladhatunk. Ezalatt még két fokozatban javíthatjuk a kocsi hasmagasságát, amely alaphelyzetben 20 centiméter magas. A légrugózás átállítása nagyon lassú folyamat, míg például az Audinál nincs fél perc, addig a Mercedes esetében több mint egy percig tart a manőver. Ez azért rossz, mert ha akadály kerül az utunkban, félre kell állnunk és várnunk kell, amíg a szerkezet felemeli az autót.
A váltó természetesen kormányváltó, a rögzítő féket lábbal kell működésbe hozni. Tiszta Amerika. A fogyasztás is az, óvatos pedálhasználattal, vegyes üzemben 20 liter benzint evett meg a monstrum. Nem annyira környezetkímélő, mint amennyire szép.
5088 milliméter hosszú az autó, tengelytávja több mint három méter. A motor, a menetdinamika, a kényelem, a futómű, a felfüggesztés személyautós. Minden a luxus köré van felépítve, ebben nincs megalkuvás. Igaz, hogy árából kilenc alsó-középkategóriás autót vehetünk. Egy dolog hiányzik ebből a kocsiból, de nagyon: a nevadai pusztaság, ahová született, a 66-os út, a Valley of Fire. Nem a mi autónk.