szerző:
automenedzser.hu
Tetszett a cikk?

Itthon legkevesebbet a Fiat Seicentóért és a Dacia Loganért kell fizetni.

Seat Leon Cupra
Seat

Itthon legkevesebbet a Fiat Seicentóért és a Dacia Loganért kell fizetni. Ezeket már kevesebb, mint kétmillióért bárki elviheti. Igazán átfogó képet azonban úgy kaphatunk, ha összehasonlítjuk az árat a teljesítménnyel. Az 1,4 Dacia Logan például lóerőnként 26 ezer 600 forintba kerül, a Seicentónál 35 ezer. Ha ezt az arányt vizsgáljuk, akkor akár a sportosság is lehet kifizetődő. A Mazda 3 MPS-nél például majdnem ennyibe, 31 ezer forintba kerül egy paci ereje. Természetesen a 260 lóerős autó végösszege már nem ennyire baráti: aki ilyet szeretne, 8,027 millió forintot kell összegyűjtenie. A képzeletbeli lista élén áll még a Seat Leon Cupra (240 lóerő, lóerőnként 30 ezer forint), a Renault Mégane Sport (225 lóerő, lóerőnként 32 ezer forint), és a Ford Focus ST (225 lóerő, lóerőnként 34 ezer). Ezt a teljesítményt azonban olcsóbban is beszerezhetjük, ha tuningoljuk a kocsit. A tuningolt autóknál egy plusz lóerő 5-6 ezer forint körül mozog. Nem szabad elfelejteni azt sem, hogy az egyes modellek közötti árkülönbség szintén nincs jó hatással az ár-lóerő összehasonlításra. Például hiába a hármassal azonos a motor és teljesítmény, a Mazda 6 MPS-nél már 38 ezret kell fizetni lóerőnként. Extrém esetekben ez a különbség akár kétszázezer forint is lehet lóerőnként.

Opel GT
GM

A nyitott sportkocsik között az Opel GT a leggazdaságosabb. A 8,879 milliós vételárhoz 264 lóerő tartozik. ár lóerőnként kétszer drágább a Mazda MX-5 2,0 (160 lóerő 7,79 millióért), de a végösszeg tekintetében kedvezőbb az ára, mint az Opel. A háromszáz lóerős kategóriában a BMW 335i a legolcsóbb 13,179 millióba kerül, lóerőnként 43 ezer forintba. A Nissan 280 lovas roadsterének minden lóerejéért 45 ezer forintot kell fizetnünk, pedig majdnem egy millióval olcsóbb, mint a 306 lovas bömös. 

Akadnak olyanok is, akiknél nem számít a pénz. Ők általában a Ferrarit, a Lamborghinit, a Rolls Royce-t, vagy a Bentleyt választják. Ezeknél az autóknál pedig egy-egy lóerő „mindössze” 100-150 ezer forintba kerül. A 1,3 millió eurós Bugatti Veyron még ennél is drágább, 1308 (327 ezer forint) eurót kell kifizetni egy lóerőért.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!