Exkluzív teszt salakon, murván és a spanyol autópályán

Bár Galícia sarát is és porát egyaránt felkentük a tesztautókra, az Altea legfrissebb változata a sportos, családi szabadidő-autó fogalmát meríti ki leginkább.

  • hvg.hu hvg.hu
Exkluzív teszt salakon, murván és a spanyol autópályán

© hvg.hu
A Seat (Sociedad Espanola de Automoviles de Turismo) mérnökei nem teketóriáztak újabb bőrt lehúzni a nagyon jól el- és kitalált Alteáról. Volt eddig sportos, egyterűsített és dizájnolt változata, most mindezt megkapjuk egyben összkerék-hajtással és megemelt hasmagassággal együtt. Kell ennél több? Crossover karakterű arculat, tágas tér a családnak, összkerék-hajtás, egy kompakt autó vezethetősége, magas biztonság, sportautós menettulajdonságok, high-tech alapfelszereltség – ez az Altea freetrack.

© hvg.hu
A santiagói reptéren inkább a kiállított autók mennyisége döbbentett meg, semmint az Altea freetrack formája, amely sokban nem változott. Egy kis műanyag körben, masszívabbnak tűnő vonalak, formás fenék, rajta az Altea 4 felirattal, öblös és jó hangú kettős kipufogók, sportos kerekek. A beltér sem sokban különbözik, a magasabb felszereltségű Altea XL-hez képest, a középkonzol műanyagbetétje barnás színt kapott, az erősen sportos ülések kétféle anyagból készültek, a fejtámla környékén használt anyag mintázata fekete kígyóbőrhöz hasonlóan rücskös, ezzel jelezve, hogy a természetben is otthon van az új Altea.

A 40 milliméteres hasmagasság növekedésnek eredményeként a freetrack első terepszöge 17,6 fokos, a hátsó 23 fokos. A komolyabb terepezést felejtsük el, a gyártó is hangsúlyozza a jármű szabadidő-autó jellegét.

Ha kíváncsi arra, mit tud az autópályán, mikor és mennyiért kapható itthon, kattintson ide!