Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"95e9d071-401d-4a9e-98cd-eeaf16ae953e","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Jogszabálymódosítást kezdeményez az önkormányzat.","shortLead":"Jogszabálymódosítást kezdeményez az önkormányzat.","id":"20250529_szentendre-szolidaritasi-ado-jogszabalymodositas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/95e9d071-401d-4a9e-98cd-eeaf16ae953e.jpg","index":0,"item":"d30a50f8-b1ea-4e54-9fa8-3c1b37d09c0c","keywords":null,"link":"/itthon/20250529_szentendre-szolidaritasi-ado-jogszabalymodositas","timestamp":"2025. május. 29. 20:06","title":"A fideszesek is megszavazták Szentendrén, hogy kérjék a szolidaritási adó csökkentését","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b9818f85-536c-4121-b95e-a64a78cdbdb9","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A látványos gép mellett az Alpine öt új elektromos modell bevezetését is tervezi. ","shortLead":"A látványos gép mellett az Alpine öt új elektromos modell bevezetését is tervezi. ","id":"20250529_Ferrari-konkurens-lesz-az-Alpine-elso-hiperautoja","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b9818f85-536c-4121-b95e-a64a78cdbdb9.jpg","index":0,"item":"d4c6cb10-05a9-48bb-8913-57a32e0d653b","keywords":null,"link":"/cegauto/20250529_Ferrari-konkurens-lesz-az-Alpine-elso-hiperautoja","timestamp":"2025. május. 29. 20:20","title":"Ferrari-konkurens lesz az Alpine első utcai hiperautója","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f5a0383f-7ecd-4188-b232-3618656e79ee","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A Fővárosi Ítélőtábla döntése alapján a négy tanár nemhogy kártérítést nem kap, hanem nekik kell az ötmilliós perköltséget kifizetni.","shortLead":"A Fővárosi Ítélőtábla döntése alapján a négy tanár nemhogy kártérítést nem kap, hanem nekik kell az ötmilliós...","id":"20250529_A-Kuriahoz-fordul-negy-kirugott-kolcseys-tanar-miutan-masodfokon-elvesztettek-a-peruket","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f5a0383f-7ecd-4188-b232-3618656e79ee.jpg","index":0,"item":"b9d0ca8c-1464-47b5-bb6c-40fe0fd49fb7","keywords":null,"link":"/itthon/20250529_A-Kuriahoz-fordul-negy-kirugott-kolcseys-tanar-miutan-masodfokon-elvesztettek-a-peruket","timestamp":"2025. május. 29. 11:55","title":"A Kúriához fordul négy kirúgott kölcseys tanár, miután másodfokon elvesztették a perüket","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"4736a76b-f765-45f6-bfc8-98d8149bf7ec","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Zaur Gurcijev a rakétatámadásokat irányította a 2022-es hadműveletben.","shortLead":"Zaur Gurcijev a rakétatámadásokat irányította a 2022-es hadműveletben.","id":"20250529_oroszorszag-ukrajnai-haboru-mariupol-sztavropol-utcai-robbanas-merenylet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/4736a76b-f765-45f6-bfc8-98d8149bf7ec.jpg","index":0,"item":"5a660c82-bedb-4681-8f95-aa800f0dc74d","keywords":null,"link":"/vilag/20250529_oroszorszag-ukrajnai-haboru-mariupol-sztavropol-utcai-robbanas-merenylet","timestamp":"2025. május. 29. 11:02","title":"Az otthona előtt robbantották fel Mariupol ostromának egyik orosz vezetőjét – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"fc6a9249-143f-4636-adac-7bd1dd3fa37f","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Az idei évre szánt bérkiegészítést a Facebookon jelentette be a miniszter.","shortLead":"Az idei évre szánt bérkiegészítést a Facebookon jelentette be a miniszter.","id":"20250529_lazar-janos-mav-50-ezer-forint-berkiegeszites-bejelentes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fc6a9249-143f-4636-adac-7bd1dd3fa37f.jpg","index":0,"item":"c500e246-7daa-40f6-8d4a-c6b1802418b8","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250529_lazar-janos-mav-50-ezer-forint-berkiegeszites-bejelentes","timestamp":"2025. május. 29. 18:22","title":"Egyszeri 50 ezer forinttal becsüli meg a vasutasok munkáját Lázár János","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9d211e0b-1309-455a-8154-d20fbe6ce18f","c_author":"HVG","category":"elet","description":"A párizsi olimpia előtt érezte először a vitorlázó világbajnok Érdi Mária, hogy számára is realitás aranyérmet nyerni. A sérülése súlyosbodása miatt azonban nem tudott úgy teljesíteni, ahogy szeretett volna, és nem tagadja, a mai napig fájdalmas neki, hogy nála egyébként kevésbé eredményes versenyzők nyertek helyette érmeket. Azóta megoperálták, s most azért dolgozik, hogy három év múlva, Los Angelesben beteljesüljön az álma. Mindent ennek rendel alá, és a stábja tagjaitól is azt várja el, hogy igyekezzenek vele együtt fejlődni, motiváltak maradni. Szilágyi Áronnak és Kenyeres Andrásnak arról is beszélt a Penge podcastban, hogy több edzővel is szakított már amiatt, mert nem hallgatták meg a véleményét, pedig ma már van olyan képzett és tapasztalt, hogy konkrétan meg tudja fogalmazni, mire van szüksége a győzelmekhez.","shortLead":"A párizsi olimpia előtt érezte először a vitorlázó világbajnok Érdi Mária, hogy számára is realitás aranyérmet nyerni...","id":"20250531_erdi-maria-vitorlazas-interju-szilagyi-aron-penge-podcast","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9d211e0b-1309-455a-8154-d20fbe6ce18f.jpg","index":0,"item":"6fcf44f8-1cc8-4b15-9f3f-6cdf8784c1ce","keywords":null,"link":"/elet/20250531_erdi-maria-vitorlazas-interju-szilagyi-aron-penge-podcast","timestamp":"2025. május. 31. 07:00","title":"„Sírva könyörögtem az edzőmnek, hogy haza szeretnék menni” – Érdi Mária a Penge podcastban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"949b8f8f-d060-4c2d-84d1-bba5cb23051b","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Már nem kell 4:5-ös képarányban feltölteni a fotókat az Instagramra, így alul-felül elbukva számos részletet. ","shortLead":"Már nem kell 4:5-ös képarányban feltölteni a fotókat az Instagramra, így alul-felül elbukva számos részletet. ","id":"20250530_meta-instagram-uj-keparany-fotok-feltoltese","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/949b8f8f-d060-4c2d-84d1-bba5cb23051b.jpg","index":0,"item":"074e18f4-03a5-4e30-afd1-236f2c838cea","keywords":null,"link":"/tudomany/20250530_meta-instagram-uj-keparany-fotok-feltoltese","timestamp":"2025. május. 30. 15:03","title":"Új képességgel bővült az Instagram, vége a fotók vagdosásának","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"68fec1b7-efdb-43b9-83e3-341359415fce","c_author":"HVG","category":"360","description":"Évi 14 millió forintos fizetéssel kínálták meg a főszakácsot, akinek a főztjét azonban nem az állami iskolák diákjainak szánják.","shortLead":"Évi 14 millió forintos fizetéssel kínálták meg a főszakácsot, akinek a főztjét azonban nem az állami iskolák diákjainak...","id":"20250530_hvg-menza-thomas-franks-american-international-school-of-budapest","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/68fec1b7-efdb-43b9-83e3-341359415fce.jpg","index":0,"item":"4439a8f1-864a-4ec2-b7d9-94cc5a42917d","keywords":null,"link":"/360/20250530_hvg-menza-thomas-franks-american-international-school-of-budapest","timestamp":"2025. május. 30. 12:15","title":"Patinás brit iskolák menzaszolgáltatója érkezett meg Budapestre","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Ha lehetne három kívánságom, az egyik biztos ez a kocsi lenne.
Audi TT Roadster
Stiller
Ha lehetne három kívánságom, az egyik biztos ez a kocsi lenne. Bevallom: lenyűgözött. Kezdjük a hibákkal: a váltó kar mögé építették az ESP, az elakadásjelző és a hátsó szárny kapcsolóját. Ezekhez váltás közben tenyérrel gyakran hozzáérünk, így véletlenül nyitogatjuk a szárnyat (ez 120 kilométer/órás sebesség fölött automatikusan kinyílik, 70 alatt visszahúzódik), kapcsolgatjuk a vészvillogót, de ami rosszabb az ESP-t is. Miután túl vagyunk e negatívum okozta sokkon, vegyük sorba, melyek azok az élményelemek, tulajdonságok, amelyek rövid autósszakmai ámokfutásom legszebb trófeájává emelték a TT Roadstert.
Audi TT Roadster
Stiller
Az hogy Győrben készül és hogy piros még nem minden. Bár ezek sem elhanyagolható tényezők. Az R8-asban megismert agresszív tekintet, a Q7-essel elindított, süllyesztett hátsó fényszórók, a Walter da Silva féle single frame hűtőmaszk a márkaazonosságot hirdetik. A széles vállak, a GT-s hagyományokat ápoló kerek visszapillantók a sportkocsik álomvilágába kalauzolnak. A nyitott tető a szabadság mámorát mézesmadzagként húzza előttünk. Ha nem esett, mindig kabrióztam e gyönyörűséges piroskával. Ez a szín megvadított mindenkit, a járókelők még a szenvedélyes csókot is abbahagyták láttán, a szerkesztőség lányai pedig annyira bezsongtak, hogy (majdnem) bármire képesek lettek volna egy fuvarért. A TT Roadster legnagyobb baja ebből a szempontból, hogy csak kétszemélyes, és egynél mindig több a jelentkező.
[[ Oldaltörés: Vörös dögös ]]
Audi TT Roadster
Stiller
A beltér minőségi, egyszerű, sportos, az S-modellek és az A3-as cockpitjának a keveréke vesz körül, kissé a vezető felé fordulva, ahogy illik. Ami nem bőr, az is kellemes tapintású. A kormány vágott, mint az R8-ban, multifunkciós. A kényelmi szolgáltatások az Audinál szinte végtelenné teszik az extralistát, az általam kipróbált autó érdemleges tartozékai: tempomat, sportkormány, esőérzékelős ablaktörlők, szépen szóló hatlemezes hifi, elektromos vászontető,ülésfűtés, xenon lámpák, bőrös sportülések jó oldaltartással, kovácsolt alumínium felnik. Az Audi Concert fedőnevű audiorendszere a kabriózás mellett a zene élményét is biztosítja.
Hülye aki Lamborghinit vesz, tuti, hogy annyian nem bámulják meg,mint ezt a vöröset. Budapest lakosságának egy tizedében örök emlékként vésődött be. Csajozni, pasizni kötelező ezzel az autóval. A lányok is megnézik ugyan, de a fiúk azok, akik kibújnak a bőrükből. Szinte sokkolt, amikor egy kopasz srác a lámpánál megállt mellettem és átkiáltott: szép a kocsi, imádom a vöröset!
Audi TT Roadster
Stiller
Az első néhány óra kínszenvedés volt, mindenki belebámult a pofámba, éreztem, hogy kinéznek a kocsiból. Látni, ahogy megkívánják. Az a falat, amit megkívánnak, általában a földön köt ki, ezt a kocsit nem szerettem volna leejteni. Vigyáztam is rá rendesen, különleges bánásmódot igényelt, háromnaponta lemostam, hadd csillogjon, hirdesse, mit is tud a magyar ipar. Önmagában balesetveszélyes, olyan a közlekedést megzavaró látványelem, mint amilyen egy fedetlen női kebleket ábrázoló óriásplakát. Az autónak sok a feminin vonása, nőknek kifejezetten ajánlott. Ott, ahol a családi flottában van egy-két nagyobb Audi, biztos nem fog kilógni egy roadster sem a sorból.
A futómű cefetül ráz, rossz úton szinte kibírhatatlanul. Autópályán jóval a megengedett sebességhatáron túl is magabiztosan tapadnak a 17 hüvelykes felnikre húzott Pirelli gumik, a TT kanyarsebessége is kiváló. A kabriózás 160 kilométer/óra fölött nem túl kényelmes, a hátsó, gombnyomásra kinyíló szélfogó sem segít. A fogyasztás nagy sprintekkor megugrik, ám a délutáni büszke poroszkálásban alig eszik, így a kocsi hatszáz kilométeres átlagfogyasztás nem is volt nagyon riasztó: 10,7 liter naftát égetett el száz kilométerenként. A 200 lovas TFSI-motort sok autóban kipróbáltam már, de sehol sem volt ennyire pörgős, mind a TT-ben. Még a 240 lovas Cupránál is jobban szakítja az aszfaltot, ha nem is az adatok nyelvén, de érzésre. A TT kupéval 240-et is mentem, a kabrióval ennél jóval kevesebbet, de biztos, lecsukott tetővel 220-230-at ez is megy.
Audi TT Roadster
Stiller
A hatsebességes kézi váltó nagyon pontos, élvezet használni, kell is, mert ha begerjedünk, legszívesebben kiszaladnánk a világból. Az összkerekes hathengeres változat jelenti a kínálat csúcsát, ám a kétliteres szerintem bőven elég minden szempontból. Igaz, elsőkerék-hajtású. Az ESP szerencsére végzi a dolgát.
Bármennyire is minőségi az autó, a kabriózásból fakadó zörgéseket nem tudták kiiktatni az Audinál sem, az ajtó nagy zörejjel csukódik. A napellenző annyira kicsi, hogy teljesen fölösleges, nincs rovarfogó hálónk sem, a márkatárs Eosban például van, de a panoráma tetős A3 Sportbackben is találkoztam vele.
A tetőnyitás egyszerű, lehet álló vagy járó motornál, alacsony sebességnél mozgásban is. A csukáskor és záráskor azonban nem ad hangjelzést, így előfordul hogy 80 százalékosan nyitott tetővel is elindulunk, igaz ilyenkor csipog a rendszer, hogy valami gáz van. A tető nem vesz el semmit a csomagtartóból. A kétüléses kabrióba így egy 100 literes hokiszsák kényelmesen befér, páros nyaraláshoz is ideális a Roadster.
B. Cs.
[[ Oldaltörés: Műszaki adatok ]]
Audi TT Roadster 2,0 TFSI
MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3)
1984
Környezetvédelmi besorolás
EURO 4
Max. teljesítmény lóerő
200 lóerő 5100-as fordulaton
Max. nyomaték: Nm
280 Nm 1800-5000-es fordulaton
MÉRETEK
Tengelytáv (mm)
2468
Hosszúság/szélesség/magasság (mm)
4178/1842/1358
Csomagtér
250 liter
Saját tömeg (kg)
1295
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Végsebesség (km/h)
237
Gyorsulás (s): 0 - 100 km/h
6,7
FOGYASZTÁS (l/100 km)
Városi
10,7
Országúti
6,2
Vegyes
7,8
Tesztfogyasztás
10,7
CO2 kibocsátás (g/Km)
186
ÁRA
Alapára 10,4016 millió forint, a tesztelt kocsi ára 12,8028 millió forint