szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Bár egyre jobban szaporodnak az autópályák országszerte, azért sokan gondolják úgy, ha nem sietős a dolguk úti céljukat inkább az országutakon közelítik meg. Óriási előnye az alacsonyabb sebesség és a falvakon, városokon átkígyózó vonalvezetése miatt sokkal több és izgalmasabb látnivalót kínál, mint a monoton autópálya.

Előnyei mellett természetesen a különböző útszakaszok megannyi veszélyt rejtenek magukban. A baleset esélyének szempontjából a legveszélyesebb utak közé tartozik a négyes, az ötös és a hatos. Az egyik legalapvetőbb probléma az utak kialakításából fakad, ugyanis sokszor nagyon szűk, sőt helyenként egyáltalán nincs hely a vészhelyzetek korrigálására elkerülésére. Az útról letérve egyből földes, füves, vagy murvás felületre érkezünk esetenként mély árokba (pl. a 6-os út a töltés tetején fut).

Így az a nem kívánt helyzet alakul ki, hogy sokkal nehezebben lesznek végrehajthatóak a manőverek, hiszen a két keréksor alatt eltérő tapadású felület található. Könnyen keveredhetünk ilyen helyzetbe, bármelyik pillanatban egy felelőtlenül előző autós miatt, aki elfoglalja a sávunkat és lekényszerít minket az útról, vagy egy figyelmetlen pillanatnak köszönhetően magunktól sodródunk le az aszfaltcsíkról.

Életmentő tanácsok az automenedzser.hu-n. Kattintson ide a teljes cikkért:

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

automenedzser.hu Autó

Balesetek nem történnek "csak úgy"

A fejekben dől el minden, bár ez nem jelenik meg a statisztikákban - állítja cikkünk vezetéstechnikai szakértő szerzője.

Autó

Magyarország élen jár a halálos autóbalesetekben

A közutak biztonságával foglalkozó első európai nap alkalmából kiadott 2006-os baleseti statisztikák országonként jelentős eltéréseket mutatnak. A lakosság számához viszonyítva a legtöbben Görögországban, a balti államokban, valamint Magyarországon és Romániában haltak meg autóbalesetben.