szerző:
automenedzser.hu
Tetszett a cikk?

Mindkét légzsáknak az a rendeltetése, hogy egy kisebb méretű gépjármű...

Mindkét légzsáknak az a rendeltetése, hogy egy kisebb méretű gépjármű esetében egy gyalogosütközés, illetve egy ráfutásos baleset során az ütközéskor keletkező energia és az utasok sérülési kockázata lecsökkenjen. A másfél méter hosszú légzsákot, melyet a lökhárító alatt helyeznek el, 80 ezredmásodperccel az ütközés előtt oldja ki a szenzorokkal összekötött fedélzeti számítógép. Így megakadályozható a gépjármű belső terének eldeformálódása, illetve a gépjárműben található oldallégzsákoknak több ideje marad a kinyílásra. A tesztek alapján a gyalogosbalesetek során a lökhárító légzsáknak (bumper airbag) köszönhetően az ütközési energia a lábon 50 százalékkal csökkenthető. 

A motorháztető alatti légzsákot elsősorban a gyalogosok sérüléseinek a minimalizálására találták ki. Ez a légzsák hivatott tompítani a baleset során a motorháztető széle által okozott hasi és mellkasi sérüléseket, melyek az esetek 99 százalékában bekövetkeznek, ám a légzsákkal ez a veszély 3 százalékra csökkenthető. A termék tervezett piaci bevezetéséről a cég nem szolgált információkkal, de várhatóan két éven belül megjelennek az autókban.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!