Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"e14da322-cd97-4c57-9ff7-4bb8c8e65900","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"Pénteken utoljára lépett fel a zenekarral a gitáros, Sidlovics Gábor (Sidi). Állítólag nincs harag a zenészek között","shortLead":"Pénteken utoljára lépett fel a zenekarral a gitáros, Sidlovics Gábor (Sidi). Állítólag nincs harag a zenészek között","id":"20250504_Sidi-tavozott-a-Tankcsapda-lezarta-a-legsikeresebb-korszakat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e14da322-cd97-4c57-9ff7-4bb8c8e65900.jpg","index":0,"item":"d4daae3b-e255-4eda-96ff-d0b3b460225a","keywords":null,"link":"/kultura/20250504_Sidi-tavozott-a-Tankcsapda-lezarta-a-legsikeresebb-korszakat","timestamp":"2025. május. 04. 10:08","title":"Sidi távozott, a Tankcsapda lezárta a „legsikeresebb korszakát”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"259b32a6-fbe7-415e-aa4c-0109ff2c3e4b","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A 7.0 ezúttal egyáltalán nem a fogyasztásra és nem is szoftver verziószámra utal – terítéken egy különleges régi Mercedes S-osztály, mely bőven több, mint 100 millió forintot kóstál.","shortLead":"A 7.0 ezúttal egyáltalán nem a fogyasztásra és nem is szoftver verziószámra utal – terítéken egy különleges régi...","id":"20250504_7-literes-v12-dohog-ebben-a-meregdraga-kimaxolt-balna-mercedesben-w140-amg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/259b32a6-fbe7-415e-aa4c-0109ff2c3e4b.jpg","index":0,"item":"524b432b-0ef1-4fb0-bd94-f7741c17e584","keywords":null,"link":"/cegauto/20250504_7-literes-v12-dohog-ebben-a-meregdraga-kimaxolt-balna-mercedesben-w140-amg","timestamp":"2025. május. 04. 07:21","title":"7 literes V12 dohog ebben a méregdrága kimaxolt Bálna Mercedesben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d034e4bb-39a2-4827-9695-ae80b291acca","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Egy másik vállalat pedig irodai folyamatok fejlesztésével, a pénzügyek koordinálásával, valamint a vízumügyletek menedzselésével foglalkozik.","shortLead":"Egy másik vállalat pedig irodai folyamatok fejlesztésével, a pénzügyek koordinálásával, valamint a vízumügyletek...","id":"20250505_Luxusingatlanokkal-foglalkozo-dubaji-vallalkozas-is-kotheto-Matolcsy-Adamhoz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d034e4bb-39a2-4827-9695-ae80b291acca.jpg","index":0,"item":"cdb68efd-ae30-4cc1-bc2b-08d9861b6a01","keywords":null,"link":"/itthon/20250505_Luxusingatlanokkal-foglalkozo-dubaji-vallalkozas-is-kotheto-Matolcsy-Adamhoz","timestamp":"2025. május. 05. 08:03","title":"Luxusingatlanokkal foglalkozó dubaji vállalkozás is köthető Matolcsy Ádámhoz","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"29e45e1b-4146-4e0f-b95c-33ffdb7c1600","c_author":"Imre Réka","category":"360","description":"A diétázók általában igazi mumusnak tartják a kenyeret, pedig nem feltétlenül kell lemondani róla, ha mértékkel fogyasztjuk, és persze az sem mindegy, melyiket választjuk. A kézműves pékségekben kicsit mélyebben a zsebünkbe nyúlva könnyebb jó minőséghez jutni, de mit találhatunk a nagyobb diszkontláncok polcain? Trenka Andrea Petra dietetikus a HVG-nek elmondta, mit keressünk, ha egészséges kenyeret szeretnénk hazavinni, és mi az, amit érdemes elkerülni.","shortLead":"A diétázók általában igazi mumusnak tartják a kenyeret, pedig nem feltétlenül kell lemondani róla, ha mértékkel...","id":"20250504_Melyik-a-legjobb-egeszseges-kenyer-Lidl-Spar-Aldi-Penny-dietetikus","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/29e45e1b-4146-4e0f-b95c-33ffdb7c1600.jpg","index":0,"item":"90b0a323-5e4a-4d24-8567-acb09780855f","keywords":null,"link":"/360/20250504_Melyik-a-legjobb-egeszseges-kenyer-Lidl-Spar-Aldi-Penny-dietetikus","timestamp":"2025. május. 04. 15:30","title":"Melyik a legjobb kenyér a Lidl, a Spar, az Aldi és a Penny polcain a dietetikus szerint?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"303cf684-9ccc-4b50-83de-cf5d61d8b13a","c_author":"HVG","category":"elet","description":"A New York-i Katolikus Konferencia szerint gúnyolódik az egyházzal az amerikai elnök.","shortLead":"A New York-i Katolikus Konferencia szerint gúnyolódik az egyházzal az amerikai elnök.","id":"20250504_amerikai-puspok-trump-papa-kep-katolikusok","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/303cf684-9ccc-4b50-83de-cf5d61d8b13a.jpg","index":0,"item":"05a7d1a5-ea83-4f68-bf38-24f887b1621d","keywords":null,"link":"/elet/20250504_amerikai-puspok-trump-papa-kep-katolikusok","timestamp":"2025. május. 04. 13:56","title":"Felháborodtak az amerikai püspökök Trump képén – „Épp most temettük el szeretett Ferenc pápánkat”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"544e9d20-332a-4ac7-a0e0-d2a19ceaf818","c_author":"Lengyel Tibor","category":"itthon","description":"Elvileg több tucat ember közül kerülhet ki a parlamenti mandátumáról lemondott Orosz Anna utódja, de ennél a valóságban jóval szűkebb azon momentumos politikusok listája, akik komolyan szóba jöhetnek.","shortLead":"Elvileg több tucat ember közül kerülhet ki a parlamenti mandátumáról lemondott Orosz Anna utódja, de ennél a valóságban...","id":"20250505_A-Momentum-elnoksege-dont-arrol-ki-lesz-a-lemondott-Orosz-Anna-kepviselo-utodja-33-nev-johet-szoba","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/544e9d20-332a-4ac7-a0e0-d2a19ceaf818.jpg","index":0,"item":"0ca41f65-9316-4c4d-af52-87e1f8e4b9fc","keywords":null,"link":"/itthon/20250505_A-Momentum-elnoksege-dont-arrol-ki-lesz-a-lemondott-Orosz-Anna-kepviselo-utodja-33-nev-johet-szoba","timestamp":"2025. május. 05. 15:34","title":"A Momentum elnöksége dönt arról, ki lesz a lemondott Orosz Anna képviselőutódja, 32 név jöhet szóba","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"08a30176-48b2-4da1-b343-cb3d23955e47","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Japán mérnökök olyan eljárást fejlesztettek ki, amelynek köszönhetően a jövőben drónok háríthatják el a villámokat.","shortLead":"Japán mérnökök olyan eljárást fejlesztettek ki, amelynek köszönhetően a jövőben drónok háríthatják el a villámokat.","id":"20250505_villamlas-dron-viharfelho-villamharitas-vihar","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/08a30176-48b2-4da1-b343-cb3d23955e47.jpg","index":0,"item":"b853d106-cf1e-4dae-b32d-ace7d57ea3bc","keywords":null,"link":"/tudomany/20250505_villamlas-dron-viharfelho-villamharitas-vihar","timestamp":"2025. május. 05. 14:31","title":"Viharfelhőhöz küldött egy drónt Japán, és ez segíthet megvédeni a városokat a villámlástól – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3df193a9-8ca5-4073-ad56-9db838d8a746","c_author":"Riba István","category":"360","description":"Bár voltak árnyalatnyi különbségek a reformkor nagyjai között, mind azt vallották, hogy csakis a nyugati orientáció az üdvözítő út Magyarország jövőjében.","shortLead":"Bár voltak árnyalatnyi különbségek a reformkor nagyjai között, mind azt vallották, hogy csakis a nyugati orientáció...","id":"20250504_hvg-magyar-reformkor-anglomania-parlamentaris-rendszer-wesselenyi-kossuth","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3df193a9-8ca5-4073-ad56-9db838d8a746.jpg","index":0,"item":"458563af-3b77-4aa9-b957-3a83ab65c175","keywords":null,"link":"/360/20250504_hvg-magyar-reformkor-anglomania-parlamentaris-rendszer-wesselenyi-kossuth","timestamp":"2025. május. 04. 14:30","title":"Orbán ezeréves hagyománnyal megy szembe – a reformkor üzenete","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Először megijedtem a legnagyobb Citroen személyautótól.
am
Először megijedtem a legnagyobb Citroen személyautótól. Ez csak természetes, hisz 5,2 méteres hossza, kétméteres magassága és ugyanekkora szélessége tekintélyt parancsoló. Hogy fogom én ezt vezetni, hogy fogok én ezzel a városban parkolni, mennyit fog ez nekem fogyasztani, honnan szerzek magammal együtt nyolc embert? Ilyen és hasonló kérések foglalkoztatják azt, aki először kerül egy ilyen monstrum közelébe.
Az egyhetes próbaút során minden kérdésre választ kaptam, aggódásom fölösnek bizonyult, nem veszélyes ez a Jumpy Combi, sőt, nagyon a szívemhez nőtt. Ha lenne hat gyerekem és egy kilencesem pluszban, biz’isten, ezt venném. Szerencsére, vagy szerencsétlenségemre nincsenek ilyen gondjaim. Nagycsaládos autónak is ideális a Combi, ám elsősorban üzleti vásárlók veszik, hisz konferencia-kisbusznak, vidéki telephelyek felkeresésére szolgáló közlekedési eszköznek, céges taxinak is kiváló. Ahol nem mindegy, hogy egy autó költségén lehet kétautónyi utast elszállítani. A szkeptikusok felvethetik, hol van a személyautó kényelme egy Jumpy Combihoz képest? Idegességre semmi ok, a Citroen kisbusz messze kényelmesebb, mint egy átlagos ötszemélyes autó. Minden személy önálló ülésben ül, van kartámasza, szellős körülötte a tér, magasan ül, jól lát előre. Az utolsó sorba kissé körülményes a beszállás, aki sokat jár vécére útközben, az ne oda üljön. Mivel nagy tolóajtókon át lehet közlekedni, ezért a hátsó sorból csak a középső ülés előredöntésével lehet kijutni. Parkolni nem egyszerű vele, a tolatóradar valamennyit segít ebben.
am
A 138 lovas kétliteres részecskeszűrős dízel magabiztosan mozgatja a kéttonnás dobozt, a kissé imbolygó, magasra pakolt hatsebességes váltó pontos, a kormány a lehetőségekhez képest közvetlen. Egyszer kanyarítottam csak rajta kevesebbet a kelleténél, majdnem összeértem a velem párhuzamosan szemből kanyarodó kollégával. Éppen ettem, ezért nem tekertem a szükségnek megfelelően. A méretbeli túlkapásait az autónak meg lehet szokni, pár nap után úgy repesztettem vele a belvárosban, mintha furgonban szült volna az anyám. Élvezet vezetni, érezni benne a tenni akarást, nagy gáznál az indulatot, magasan ülünk, jó a kilátás, kedvező, hogy egy picit buszsofőr bőrbe bújhatunk, még akkor is, ha egyedül utazunk.
[[ Oldaltörés: Álmokat vált valóra ]]
am
Ki nem álmodott buszsofőrségről, ha majd nagy lesz? A fék jól fog, az autó hóban is stabil, hála a friss téligumiknak, a visszafogott tempónak és a nagyon ritkán közbelépő ABS-nek és ESP-nek. Autópályán bírja a tempót, akár 160-nal is. Kamionok mellett elhaladva az oldalszél elég nagyot ránt a kormányon, illik odafigyelni és két kézzel vezetni. Az utastér nem zajtalan, ez abból adódik, hogy a hosszú kárpitok jobban lógnak, mint egy kisautóban, főként a mennyezet borítása zizeg.
A műszerfal egy-az-egyben Peugeot 206/307, a kényelem és az ergonómia személyautós, akárcsak az autó orra, amely a Citroen-hagyományokhoz méltóan szépre sikeredett. Tesztautónk a csúcsfelszereltséget képviselte, ennek ellenére az izgalmasabb dolgokért külön kell fizetnünk. Kocsimban volt ESP (ASR-rel együtt 144 ezerért), tempomat (80 ezer forint), tolatóradar (ezt ne hagyjuk ki, ára 80 ezer), oldallégzsák függönylégzsákkal együtt (plusz 168 ezerért), állóhelyzeti pneumatikus hátsó felfüggesztés (ennek a segítségével egész a földig leereszthető a kocsi fara, megkönnyítve a méretes és nehéz tárgyak bepakolását, 193 ezer forint az ára), második tolóajtó (ez is hasznos, 125 ezerért), 16 hüvelykes alufelnik (163 ezerért). Ezek után nem is csodálkozhatunk, ha személyautós kényelemben és kényeztetésben, illetve biztonságban volt részem. A kétzónás klíma és a hátsó fertály külön fűtése állóhelyzeti Webasto rendszerrel a szériafelszereltség része. Legalább ennyi. Az Atlante Business szint belépő ára L2-es kasztnival (leghosszabb) 7,69 millió forint, ha megelégszünk csak a személyszállító funkciókkal, 5,31 millióért megkapjuk a kilencszemélyes 92 lovas dízel Jumpy Combit, a kisebb, L1-es hosszal (4813 milliméter).
AM
Az üléssorok dönthetők, kivehetők (sajnos nem keresztbe fordíthatók), ilyenkor közel hat köbméteres teret kapunk, ahová úgy szemre mértem csak, pont befér egy kispolszki. Sok a praktikus tároló, a hátsó sorban is van egy-egy pohártartó, az oldalajtók zsebei méretesek. Az első ülések biztonsági övei csipognak, ha nem kötjük be magunkat, az autó teljes terjedelmében védenek a fej és oldal-, illetve függönylégzsákok.
Megfelelő pedálkezeléssel az ezer kilométeres hatótávolság nem elképzelhetetlen, 450 kilométer után 540 kilométernyi megtehető távolságot írt ki a fedélzeti számítógép, 8,3 literes átlagfogyasztás mellett. A hatszáz kilométeres próbaút során az autó 8,7 literes átlagfogyasztással elégedett meg fele városi, fele országúti használat mellett.