Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"f0655a93-8e7e-4090-8238-9845b4a56c78","c_author":"Illényi Balázs","category":"360","description":"Nem lendítette fel a népgazdaságot a munkaversenyek forszírozása, a sorozatos csalásokkal elért hihetetlen teljesítmények csak az egyenlőtlenségeket és a munkahelyi balesetek számát növelték – derül ki a 75 éve csúcsára ért sztahanovista mozgalomról. Sztahanovista nem akárkiből lehetett, de aki sikeresen betöltötte a propaganda által kijelölt szerepet, mesés juttatásokban részesülhetett.","shortLead":"Nem lendítette fel a népgazdaságot a munkaversenyek forszírozása, a sorozatos csalásokkal elért hihetetlen...","id":"20250308_hvg-hosok-terepe-sztahanovistak-munkasok-munkaverseny-parasztvakitas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f0655a93-8e7e-4090-8238-9845b4a56c78.jpg","index":0,"item":"e3a0dc52-927b-481b-987f-eb8b4119c150","keywords":null,"link":"/360/20250308_hvg-hosok-terepe-sztahanovistak-munkasok-munkaverseny-parasztvakitas","timestamp":"2025. március. 08. 10:30","title":"„Aki ismerte a szakmát, tudta, hogy mindez parasztvakítás” – közutálatnak örvendő sztahanovisták gyári díszletek között","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"054f813a-42b0-4bb9-912a-d0fe4ddce618","c_author":"Remotiv","category":"brandchannel","description":"Sokáig tartotta magát a mondás, hogy minden ember csupán öt kézfogásnyira van egymástól, vagyis bárki bárkivel összekapcsolható néhány ismerősön keresztül. A közösségi médiának köszönhetően ez a szám nagy valószínűséggel tovább csökkent, csupán egy kattintás, és szinte bárkivel összebarátkozhatunk. De valódi kapcsolatok ezek, amelyek aztán valódi közösséggé épülnek, vagy csak ámítás, és tulajdonképpen egyre magányosabbak vagyunk?","shortLead":"Sokáig tartotta magát a mondás, hogy minden ember csupán öt kézfogásnyira van egymástól, vagyis bárki bárkivel...","id":"20250129_Sosem-voltunk-ennyire-maganyosak-remotiv","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/054f813a-42b0-4bb9-912a-d0fe4ddce618.jpg","index":0,"item":"64ae3927-eac4-4ede-a4b5-ebfb0d74f06a","keywords":null,"link":"/brandchannel/20250129_Sosem-voltunk-ennyire-maganyosak-remotiv","timestamp":"2025. március. 08. 15:30","title":"Sosem volt ennyi barátunk, és sosem voltunk ennyire magányosak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Remotiv extra","c_partnerlogo":"6b463ed1-d453-40c3-82fa-97c561a4b8eb","c_partnertag":""},{"available":true,"c_guid":"c4b7d996-eed1-4859-bdc9-e5ba03bbffbb","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"A Wizz Airnél a női pilóták aránya meghaladja az 5 százalékot, amely az iparági átlag felett van – írja a cég.","shortLead":"A Wizz Airnél a női pilóták aránya meghaladja az 5 százalékot, amely az iparági átlag felett van – írja a cég.","id":"20250308_Nonap-a-Wizz-Airnel-kizarolag-noi-szemelyzettel-szallt-fel-Budapestrol-Londonba-tarto-gep","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c4b7d996-eed1-4859-bdc9-e5ba03bbffbb.jpg","index":0,"item":"b6ebcfec-94bc-44ac-a756-8966a7d1c752","keywords":null,"link":"/elet/20250308_Nonap-a-Wizz-Airnel-kizarolag-noi-szemelyzettel-szallt-fel-Budapestrol-Londonba-tarto-gep","timestamp":"2025. március. 08. 11:27","title":"Nőnap a Wizz Airnél: kizárólag női személyzettel szállt fel Budapestről a Londonba tartó gép","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"99f2272d-db71-4f37-b4bb-18d334ad83d4","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Az amerikai lap az általa megszerzett szerződések nyomán járt utána annak, hogyan mélyültek el a magyar kormány és az amerikai jobboldal kapcsolatai.","shortLead":"Az amerikai lap az általa megszerzett szerződések nyomán járt utána annak, hogyan mélyültek el a magyar kormány és...","id":"20250308_Boston-Globe-amerikai-jobboldal-Trump-Orban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/99f2272d-db71-4f37-b4bb-18d334ad83d4.jpg","index":0,"item":"3b4acba7-3ce7-46a4-941c-7308ba2b55bf","keywords":null,"link":"/360/20250308_Boston-Globe-amerikai-jobboldal-Trump-Orban","timestamp":"2025. március. 08. 09:05","title":"Boston Globe-tényfeltárás: Így kaptak pénzt Magyarországról Orbán amerikai szócsövei","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c6bdb9ba-1026-4c95-9781-c454e451b4c8","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"gazdasag","description":"A brit kormány álláspontja szerint a nemzetközi jog egyértelműen kötelezi Oroszországot az általa Ukrajnának okozott háborús károk megtérítésére.","shortLead":"A brit kormány álláspontja szerint a nemzetközi jog egyértelműen kötelezi Oroszországot az általa Ukrajnának okozott...","id":"20250308_A-zarolt-orosz-vagyon-hozamabol-adtak-hitelt-Ukrajnanak-a-britek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c6bdb9ba-1026-4c95-9781-c454e451b4c8.jpg","index":0,"item":"d610bbc3-8d68-4ae8-b0a5-db78a199560a","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250308_A-zarolt-orosz-vagyon-hozamabol-adtak-hitelt-Ukrajnanak-a-britek","timestamp":"2025. március. 08. 13:20","title":"A zárolt orosz vagyon hozamából adtak hitelt Ukrajnának a britek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"7fdea803-95f9-4aea-8e5a-c92e43a5b943","c_author":"BrandLab","category":"brandcontent","description":"A nehéz gazdasági helyzetben komoly segítséget jelenthet az ipari szereplők számára a kapcsolatépítés és a szinergiák kiaknázása. A Hungexpo területén ezúttal is az évente ismétlődő társrendezvénnyel, az Automotive Hungary szakkiállítással közösen várják majd a kiállítók a látogatókat. A legnagyobb hazai üzleti-ipari szakkiállításról, az Ipar Napjairól Márki Enikő kiállításigazgatóval beszélgettünk.","shortLead":"A nehéz gazdasági helyzetben komoly segítséget jelenthet az ipari szereplők számára a kapcsolatépítés és a szinergiák...","id":"20250219_Hungexpo-Ipar-Napjai-2025-szakkiallitas-jelentkezes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7fdea803-95f9-4aea-8e5a-c92e43a5b943.jpg","index":0,"item":"e0905227-27ef-4d8e-a370-7a19aa97dac0","keywords":null,"link":"/brandcontent/20250219_Hungexpo-Ipar-Napjai-2025-szakkiallitas-jelentkezes","timestamp":"2025. március. 09. 15:30","title":"Az ország egyik legnívósabb szakmai rendezvénye ismét összehozza a szektor szereplőit","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":true,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":true,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"dc9bb87f-cf08-4aab-a1aa-1d4c54b79700","c_author":"Balizs Benedek","category":"elet","description":"Valóban ennyire rémes ez a feladat? Van ennek bármi értelme? Egyáltalán ki találta ki a szekrényugrást, és miért része ma is a tornaóráknak? ","shortLead":"Valóban ennyire rémes ez a feladat? Van ennek bármi értelme? Egyáltalán ki találta ki a szekrényugrást, és miért része...","id":"20250308_szekrenyugras-oktatasa-tornaora-serules-trauma-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/dc9bb87f-cf08-4aab-a1aa-1d4c54b79700.jpg","index":0,"item":"4885017d-fc3e-40ec-aa8e-e456cf99adb6","keywords":null,"link":"/elet/20250308_szekrenyugras-oktatasa-tornaora-serules-trauma-ebx","timestamp":"2025. március. 08. 20:00","title":"„Alkotmányba foglalnám ennek a kínzóeszköznek a betiltását” – emlékszik még a tornaórák rémére, a szekrényugrásra?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"adea598a-b01a-4961-bd96-70314511c7ab","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Calin Georgescut, aki a gyanú szerint orosz befolyással nyerte a tavalyi első fordulót, a választási iroda tiltotta el az indulástól a miatta megismételt elnökválasztáson. Az ügyben azonban nem az övék az utolsó szó.","shortLead":"Calin Georgescut, aki a gyanú szerint orosz befolyással nyerte a tavalyi első fordulót, a választási iroda tiltotta el...","id":"20250309_calin-georgescu-elutasitas-roman-elnokvalasztas-szelsojobbos-botranyjelolt-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/adea598a-b01a-4961-bd96-70314511c7ab.jpg","index":0,"item":"038a4cb6-7ced-4218-acca-595fb9d6695c","keywords":null,"link":"/vilag/20250309_calin-georgescu-elutasitas-roman-elnokvalasztas-szelsojobbos-botranyjelolt-ebx","timestamp":"2025. március. 09. 19:28","title":"Elutasították a szélsőjobbos botrányjelöltet a román elnökválasztás új fordulójában","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Először megijedtem a legnagyobb Citroen személyautótól.
am
Először megijedtem a legnagyobb Citroen személyautótól. Ez csak természetes, hisz 5,2 méteres hossza, kétméteres magassága és ugyanekkora szélessége tekintélyt parancsoló. Hogy fogom én ezt vezetni, hogy fogok én ezzel a városban parkolni, mennyit fog ez nekem fogyasztani, honnan szerzek magammal együtt nyolc embert? Ilyen és hasonló kérések foglalkoztatják azt, aki először kerül egy ilyen monstrum közelébe.
Az egyhetes próbaút során minden kérdésre választ kaptam, aggódásom fölösnek bizonyult, nem veszélyes ez a Jumpy Combi, sőt, nagyon a szívemhez nőtt. Ha lenne hat gyerekem és egy kilencesem pluszban, biz’isten, ezt venném. Szerencsére, vagy szerencsétlenségemre nincsenek ilyen gondjaim. Nagycsaládos autónak is ideális a Combi, ám elsősorban üzleti vásárlók veszik, hisz konferencia-kisbusznak, vidéki telephelyek felkeresésére szolgáló közlekedési eszköznek, céges taxinak is kiváló. Ahol nem mindegy, hogy egy autó költségén lehet kétautónyi utast elszállítani. A szkeptikusok felvethetik, hol van a személyautó kényelme egy Jumpy Combihoz képest? Idegességre semmi ok, a Citroen kisbusz messze kényelmesebb, mint egy átlagos ötszemélyes autó. Minden személy önálló ülésben ül, van kartámasza, szellős körülötte a tér, magasan ül, jól lát előre. Az utolsó sorba kissé körülményes a beszállás, aki sokat jár vécére útközben, az ne oda üljön. Mivel nagy tolóajtókon át lehet közlekedni, ezért a hátsó sorból csak a középső ülés előredöntésével lehet kijutni. Parkolni nem egyszerű vele, a tolatóradar valamennyit segít ebben.
am
A 138 lovas kétliteres részecskeszűrős dízel magabiztosan mozgatja a kéttonnás dobozt, a kissé imbolygó, magasra pakolt hatsebességes váltó pontos, a kormány a lehetőségekhez képest közvetlen. Egyszer kanyarítottam csak rajta kevesebbet a kelleténél, majdnem összeértem a velem párhuzamosan szemből kanyarodó kollégával. Éppen ettem, ezért nem tekertem a szükségnek megfelelően. A méretbeli túlkapásait az autónak meg lehet szokni, pár nap után úgy repesztettem vele a belvárosban, mintha furgonban szült volna az anyám. Élvezet vezetni, érezni benne a tenni akarást, nagy gáznál az indulatot, magasan ülünk, jó a kilátás, kedvező, hogy egy picit buszsofőr bőrbe bújhatunk, még akkor is, ha egyedül utazunk.
[[ Oldaltörés: Álmokat vált valóra ]]
am
Ki nem álmodott buszsofőrségről, ha majd nagy lesz? A fék jól fog, az autó hóban is stabil, hála a friss téligumiknak, a visszafogott tempónak és a nagyon ritkán közbelépő ABS-nek és ESP-nek. Autópályán bírja a tempót, akár 160-nal is. Kamionok mellett elhaladva az oldalszél elég nagyot ránt a kormányon, illik odafigyelni és két kézzel vezetni. Az utastér nem zajtalan, ez abból adódik, hogy a hosszú kárpitok jobban lógnak, mint egy kisautóban, főként a mennyezet borítása zizeg.
A műszerfal egy-az-egyben Peugeot 206/307, a kényelem és az ergonómia személyautós, akárcsak az autó orra, amely a Citroen-hagyományokhoz méltóan szépre sikeredett. Tesztautónk a csúcsfelszereltséget képviselte, ennek ellenére az izgalmasabb dolgokért külön kell fizetnünk. Kocsimban volt ESP (ASR-rel együtt 144 ezerért), tempomat (80 ezer forint), tolatóradar (ezt ne hagyjuk ki, ára 80 ezer), oldallégzsák függönylégzsákkal együtt (plusz 168 ezerért), állóhelyzeti pneumatikus hátsó felfüggesztés (ennek a segítségével egész a földig leereszthető a kocsi fara, megkönnyítve a méretes és nehéz tárgyak bepakolását, 193 ezer forint az ára), második tolóajtó (ez is hasznos, 125 ezerért), 16 hüvelykes alufelnik (163 ezerért). Ezek után nem is csodálkozhatunk, ha személyautós kényelemben és kényeztetésben, illetve biztonságban volt részem. A kétzónás klíma és a hátsó fertály külön fűtése állóhelyzeti Webasto rendszerrel a szériafelszereltség része. Legalább ennyi. Az Atlante Business szint belépő ára L2-es kasztnival (leghosszabb) 7,69 millió forint, ha megelégszünk csak a személyszállító funkciókkal, 5,31 millióért megkapjuk a kilencszemélyes 92 lovas dízel Jumpy Combit, a kisebb, L1-es hosszal (4813 milliméter).
AM
Az üléssorok dönthetők, kivehetők (sajnos nem keresztbe fordíthatók), ilyenkor közel hat köbméteres teret kapunk, ahová úgy szemre mértem csak, pont befér egy kispolszki. Sok a praktikus tároló, a hátsó sorban is van egy-egy pohártartó, az oldalajtók zsebei méretesek. Az első ülések biztonsági övei csipognak, ha nem kötjük be magunkat, az autó teljes terjedelmében védenek a fej és oldal-, illetve függönylégzsákok.
Megfelelő pedálkezeléssel az ezer kilométeres hatótávolság nem elképzelhetetlen, 450 kilométer után 540 kilométernyi megtehető távolságot írt ki a fedélzeti számítógép, 8,3 literes átlagfogyasztás mellett. A hatszáz kilométeres próbaút során az autó 8,7 literes átlagfogyasztással elégedett meg fele városi, fele országúti használat mellett.
Csaknem 16 kilométert tettek meg a 1,5 méter széles csőben. Az eset jól mutatja, miért fontos, hogy az Egyesült Államok megossza a titkosszolgálati információit Kijevvel.