szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A C-Crosser klasszikus értelembe vett szabadidő-autó, sportos, vagány jármű. Motorja erős, szépsége franciás, megbízhatósága japános.

© Stiller Ákos
A hatsebességes kézi váltó a C-Crosser legfelkavaróbb élményét adja, francia autóban ilyen pontos és jó váltó még nem járt a kezem között. Precíz, japán technika jellemzi a kormányzást és az egész autót, a francia elegancia és báj érthető módon hátrébb szorult ebben a típusban. Aki esetleg nem tudná, a C-Crosser egy tuningolt Mitsubishi Outlander, kiváló 2,2 literes PSA-dízelmotorral, parádés futóművel és izgalmas francia dizájnnal. Természetesen az arculatváltozás csak az autó külsejét érintette. A beltér japánosan egyszerű, a műanyagos életérzés keveredik a kényeztetéssel és a technikai vívmányokkal. Ám a Citroen nem minden újítása fért bele a szabadidő-autóba, a 10 milliós alapár mellett hiányoltam az AFIL sávelhagyásra figyelmeztető jelzést, a kanyarfényszórókat vagy a szélvédőre kivetíthető információkat.

© Stiller Ákos
A kapcsolók, a műszerek, illetve a teljes műszerfal az új Mitsubishi Lancerből került a C-Crosserbe, az Outlander más dizájnt kapott. Az éjszakai díszkivilágítás is a távol-keleti jelleget erősíti, akárcsak a japán autókban, itt sem találjuk a sötétben az ajtók karfáján található gombokat, ezek ugyanis nem kaptak ledeket. A kormány lehetne vastagabb is és kevésbé síkos, ez is japán tulajdonság.

A C-Crosser Exclusive kivitelben ennek ellenére kényeztet: az első bőrülésekben van kétfokozatú ülésfűtés, a klíma kétzónás, a xenon-fényszórókat ködlámpák egészítik ki, van tempomat, automatikus fényszóró és ablaktörlő működtetés. Zavaró, hogy nem lehet hallani az index kattogását. Lehet, hogy lejjebb kellene venni a hangerőt? A hifi külön figyelmet érdemel, a Rockford Fosgate 650 Wattos hangrendszere, erősítővel és mélyládával igazi dizsihangulatot varázsol, ára 220 ezer forint.

Adatok, élmények, traffipax és fogyasztás a cikk a folytatásában. Kattintson.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Autó

Hatkerekű sivatagjárót tervez a Citroen

A Cruise Crosser olyan terepjáró tanulmány, melynek feladata a Föld legeldugottabb zugainak felfedezése. A C‑Crosser – a Citroën első felsőkategóriás szabadidőautója – koncepciójára épülő tanulmányautó három tengellyel és hat kerékkel rendelkezik, melyek az első lánctalpas autók mintájára lehetővé teszik számára, hogy a legnehezebb körülmények között is közlekedhessen.

hvg.hu Autó

Újabb fényterűt kínál a Citroen

A Citroën a hétüléses Grand C4 Picasso, a fényterű sikeres bevezetését követően tovább bővíti kompakt egyterű kínálatát, és az év első negyedében forgalomba hozza a második fényterűt, a különleges karosszériával rendelkező, ötüléses C4 Picassót.

hvg.hu Autó

Genfben láthatjuk először a Citroen terepjáróját

A Citroën új felsőkategóriás szabadidő terepjárója, a C-Crosser számos ütőkártyával bír: dekoratív és tekintélyparancsoló stílus, könnyen variálható 5+2-es üléskombináció, összkerékhajtás, valamint részecskeszűrővel szerelt HDi dízelmotor.

hvg.hu Autó

Limitált Loeb-széria a Citroennél

Februárban itthon is kapható lesz a Citroën C2 by Loeb, illetve a C4 by Loeb speciális kiadás, amely Sébastien Loeb háromszoros ralivilágbajnok előtt tiszteleg és jelzi a márka sport iránti elhivatottságát.