Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"1a9e5645-b43d-450a-b34e-4edcb836552b","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Maradnak a harmadik feles sütik a Google böngészőjében – sok késés és bizonytalanság után végleg áthúzta minden ezzel kapcsolatos tervét a cég.","shortLead":"Maradnak a harmadik feles sütik a Google böngészőjében – sok késés és bizonytalanság után végleg áthúzta minden ezzel...","id":"20250423_google-chrome-harmadik-feles-sutik-privacy-sandbox-megszunes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1a9e5645-b43d-450a-b34e-4edcb836552b.jpg","index":0,"item":"d3e65cab-49ee-4e78-8c30-4a376865ed7d","keywords":null,"link":"/tudomany/20250423_google-chrome-harmadik-feles-sutik-privacy-sandbox-megszunes","timestamp":"2025. április. 23. 15:03","title":"Fél évtizedes munkát dobott kukába a Google, minden marad a régiben a Chrome böngészőben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"2daa4dd5-3305-402f-9ba4-f6257679d599","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A Huawei szoftveres Toyota bZ7 a Tesla Model S kategóriájában áll rajtvonalhoz.","shortLead":"A Huawei szoftveres Toyota bZ7 a Tesla Model S kategóriájában áll rajtvonalhoz.","id":"20250424_latvanyos-elektromos-szedannal-rukkolt-elo-a-toyota-bz7","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/2daa4dd5-3305-402f-9ba4-f6257679d599.jpg","index":0,"item":"b1fd6afb-b612-4f8e-bfcc-ea1ea39cc453","keywords":null,"link":"/cegauto/20250424_latvanyos-elektromos-szedannal-rukkolt-elo-a-toyota-bz7","timestamp":"2025. április. 24. 10:49","title":"Látványos elektromos szedánnal rukkolt elő a Toyota","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8d95ba8b-d7ed-434f-812d-01157d51d1a7","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"Lánszki Regő építészeti államtitkár szerint „messzemenően figyelembe vették” a szomszédos utcákban lakók igényeit, a projekt olcsóbb, zöldebb és nyitotabb lesz.","shortLead":"Lánszki Regő építészeti államtitkár szerint „messzemenően figyelembe vették” a szomszédos utcákban lakók igényeit...","id":"20250424_Olcsobb-lett-a-Pazmany-Campus","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8d95ba8b-d7ed-434f-812d-01157d51d1a7.jpg","index":0,"item":"b85f70a7-3310-49af-88ad-5e92b2db33ef","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250424_Olcsobb-lett-a-Pazmany-Campus","timestamp":"2025. április. 24. 05:20","title":"Olcsóbb lett a Pázmány Campus","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6e719021-4def-4979-9a95-f0477a8dd91f","c_author":"HVG","category":"elet","description":"A gondolatainknak és a képzeletünknek ereje van – ezt bizonyítja a pozitív imaginációs technika is, amelyet Szilágyi Áron háromszoros olimpiai bajnok kardvívó és Kenyeres András mentáltréner mutatott be a Penge podcast legújabb adásában.","shortLead":"A gondolatainknak és a képzeletünknek ereje van – ezt bizonyítja a pozitív imaginációs technika is, amelyet Szilágyi...","id":"20250424_penge-podcast-szilagyi-aron-kenyeres-andras-pozitiv-imaginacio-onbizalom-noveles-mentalis-gyakorlat","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6e719021-4def-4979-9a95-f0477a8dd91f.jpg","index":0,"item":"aef07cb0-7e23-4f65-995b-4725283888fa","keywords":null,"link":"/elet/20250424_penge-podcast-szilagyi-aron-kenyeres-andras-pozitiv-imaginacio-onbizalom-noveles-mentalis-gyakorlat","timestamp":"2025. április. 24. 11:07","title":"Ezzel a módszerrel jelentősen megnövelhetjük az önbizalmunkat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f80e16fc-ad34-4798-becf-0703e1fd3cee","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A VIII. kerületi polgármester több ponton cáfolta az építészeti államtitkár projektről tett kijelentéseit. Szerinte a helyieknek továbbra sincs ráhatásuk a projektre, ami még módosult formájában sem tetszik nekik.","shortLead":"A VIII. kerületi polgármester több ponton cáfolta az építészeti államtitkár projektről tett kijelentéseit. Szerinte...","id":"20250424_piko-andras-lanszki-rego-pazmany-kampusz","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f80e16fc-ad34-4798-becf-0703e1fd3cee.jpg","index":0,"item":"3b329238-4b85-4016-b5d9-21ece4ae0289","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250424_piko-andras-lanszki-rego-pazmany-kampusz","timestamp":"2025. április. 24. 17:36","title":"Cáfolja az államtitkárt Pikó András, szerinte nem egyeztettek az önkormányzattal a Pázmány-kampusz módosult terveiről","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"502c9cb3-bb12-4035-9ac8-34c36926ca75","c_author":"HVG","category":"vilag","description":"Az alelnök szerint némi területcserére is szükség lenne a megállapodáshoz.","shortLead":"Az alelnök szerint némi területcserére is szükség lenne a megállapodáshoz.","id":"20250423_vance-oroszorszag-ukrajna-bekefolyamat-amerika","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/502c9cb3-bb12-4035-9ac8-34c36926ca75.jpg","index":0,"item":"efd0daee-21e3-4438-9d26-95ab220e3759","keywords":null,"link":"/vilag/20250423_vance-oroszorszag-ukrajna-bekefolyamat-amerika","timestamp":"2025. április. 23. 19:12","title":"Vance: Amerika kihátrál a békefolyamat mögül, ha Oroszország és Ukrajna nem fogadja el a javaslatát","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"78308e04-2c50-414e-985f-1d5fc08cf1b0","c_author":"Marabu","category":"itthon","description":"","shortLead":"","id":"20250424_Marabu-Feknyuz-Ferenc","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/78308e04-2c50-414e-985f-1d5fc08cf1b0.jpg","index":0,"item":"68bef947-4597-43a1-9a8c-f3ef946aefdc","keywords":null,"link":"/itthon/20250424_Marabu-Feknyuz-Ferenc","timestamp":"2025. április. 24. 05:05","title":"Marabu Féknyúz: Ferenc","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"96957947-7b30-46a6-a14d-1add5834cd73","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A mesterséges intelligenciának is fontos szerepe van egy új vérvizsgálatban, mely szükségtelenné teheti az esetenként fájdalmas, invazív rákdiagnosztizáló módszereket – és már jóval azelőtt jelezheti a veszélyt, hogy a tünetek jelentkeznének.","shortLead":"A mesterséges intelligenciának is fontos szerepe van egy új vérvizsgálatban, mely szükségtelenné teheti az esetenként...","id":"20250423_rak-diagnosztizalasa-vervizsgalat-mesterseges-intelligencia-pontossag","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/96957947-7b30-46a6-a14d-1add5834cd73.jpg","index":0,"item":"06974ded-6744-4552-914d-9c39e77d1d69","keywords":null,"link":"/tudomany/20250423_rak-diagnosztizalasa-vervizsgalat-mesterseges-intelligencia-pontossag","timestamp":"2025. április. 23. 19:03","title":"99%-os pontossággal azonosítja a 12 leggyakoribb rákos megbetegedést egy új vérvizsgálat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Citroen C-Crosser: Ilyen váltó francia autóban még nem volt
szerző:
automenedzser.hu
Tetszett a cikk?
A hatsebességes kézi váltó a C-Crosser legfelkavaróbb élménye...
Stiller Ákos
A hatsebességes kézi váltó a C-Crosser legfelkavaróbb élménye, francia autóban ilyen pontos és jó váltó még nem járt a kezem között. Precíz, japán technika jellemzi a kormányzást és az egész autót, a francia elegancia és báj érthető módon hátrébb szorult ebben a típusban. Aki esetleg nem tudná, a C-Crosser egy tuningolt Mitsubishi Outlander kiváló 2,2 literes PSA-dízelmotorral, parádés futóművel és izgalmas francia dizájnnal. Természetesen az arculatváltozás csak az autó külsejét érintette. A beltér japánosan egyszerű, a műanyagos életérzés keveredik a kényeztetéssel és a technikai vívmányokkal. Ám a Citroen nem minden újítása fért bele a szabadidő-autóba, a 10 milliós alapár mellett hiányoltam az AFIL sávelhagyásra figyelmeztető jelzést, a kanyarfényszórókat vagy a szélvédőre kivetíthető információkat.
Stiller Ákos
A kapcsolók, a műszerek, illetve a teljes műszerfal az új Mitsubishi Lancerből került a C-Crosserbe, az Outlander más dizájnt kapott. Az éjszakai díszkivilágítás is a távol-keleti jelleget erősíti, akárcsak a japán autókban, itt sem találjuk a sötétben az ajtók karfáján található gombokat, ezek ugyanis nem kaptak ledeket. A kormány lehetne vastagabb is és kevésbé síkos, ez is japán tulajdonság.
A C-Crosser Exclusive kivitelben ennek ellenére kényeztet: az első bőrülésekben van kétfokozatú ülésfűtés, a klíma kétzónás, a xenon-fényszórókat ködlámpák egészítik ki, van tempomat, automatikus fényszóró és ablaktörlő működtetés. Zavaró, hogy nem lehet hallani az index kattogását. Lehet, hogy lejjebb kellene venni a hangerőt? A hifi külön figyelmet érdemel, a Rockford Fosgate 650 Wattos hangrendszere, erősítővel és mélyládával igazi dizsihangulatot varázsol, ára 220 ezer forint.
[[ Oldaltörés: Falja az aszfaltot ]]
Stiller Ákos
A magasra helyezett üléspozíció kiváló vezetést tesz lehetővé. A 18 hüvelykes gyönyörű szép könnyűfém felnikre peres gumikat húztak, már csak ezért sem érdemes nagyon elhagyni az aszfaltot. De lehet, mi is megtettük, mezőn jót terepeztünk, igaz olyan helyen, ahol a leültetett néhai Fiat Tipómmal is vigéckedtem volna. Komolyabb terepre ne vállalkozzunk, 16-os gyári kerekekkel elöl 22, hátul 21 fokos a terepszög, tehát a legkisebb árokban is leér a 4,6 méteres kocsi alja. Hasmagassága 174 milliméter. A kapcsolható automatikus összkerék-hajtás nagyon hasznos dolog, biztonságosan lehet vele kanyarogni havas, vizes és csúszós úton is. Ha hóban, vagy sárban elakadnánk, akkor utolsó segítségként igénybe vehetjük a Lock-üzemmódot. Ilyenkor a motorvezérlő egység másfélszer nagyobb nyomatékot juttat a hátsó kerekekhez, mint négykerék-meghajtás esetén, így az első/hátsó tengelyekre jutó jobb nyomatékelosztáson keresztül fokozza a tapadást.
Stiller Ákos
Futóműve falja az aszfaltot, nem érdeklik az úthibák, a rossz utak. Ugyanez vonatkozik a bivalyerős HDi-motorra is, hangtalan izomállat vele a C-Crosser. Lehet vele száguldozni, dacolni és keménykedni, igaz ennek megvannak a fiskális következményei. 140-nél egy nagy villanás visszatérített a helyes útra.
A C-Crosser hétszemélyes autó – persze mindent nem kell komolyan venni. Hirtelen felindulásomban kivarázsoltam a csomagtartó padlójából a kettős szükségülést. Pont olyan, mint egy kempingszék, de ha szükség hozza ugyanolyan hasznos, mint az. A bejutás elsőre bonyolult, de egy kis agy- és kézmunkával megoldható. A csomagtartóban található használati utasítás annyira zazi, hogy inkább az ösztöneinkre hallgassuk, egy-két rántás, egy-két húzás, piros kar, fekete pántlika, döntés, tolás és kész a hétszemélyes verda.
Stiller Ákos
Legjobb, ha békén hagyjuk a pótszékeket és inkább a jól variálható csomagtér nagyságában gyönyörködünk. Az alapból 510 literes puttony a hátsó üléssor előremozgatásával (egyharmad-kétharmad arányban, több fokozatban dönthető háttámlával) komoly rakteret kaphatunk, amelyet az ülések eltüntetésével 1686 literesre bővíthetünk. A pakolást könnyíti a két fokozatban nyitható ajtó, az alsó rekesz nyitva kisebb platónak is megfelel, ha például kacsára vadászunk, mint a színész Vinnie Jones, akkor a tetősínbe kapaszkodva bátran célozhatunk, miközben a lehajtott csomagtartó-ajtócskán állunk.
Tárolóból, pohár- és palacktartóból van bőven, apró kacatoknak és nagyobb használati tárgyaknak is van hely, a könyöktámasz multifunkciós. A hátsó sor kényelme vetekszik az elsőkével, az ülés háttámlája dönthető, a lábtér a csomagok rovására növelhető.
A 900 kilométeres tesztút során vegyes használatban 8,24 liter gázolajat fogyasztott átlagban a 160 lovas hobbiterepjáró. B. Cs.
A Kossuth rádióban indította a napot a miniszterelnök, ahol beszélt Ferenc pápa örökségéről, az orosz-ukrán háborúról és az uniós források hazahozataláról is.