szerző:
automenedzser.hu
Tetszett a cikk?

A hatsebességes kézi váltó a C-Crosser legfelkavaróbb élménye...

©

A hatsebességes kézi váltó a C-Crosser legfelkavaróbb élménye, francia autóban ilyen pontos és jó váltó még nem járt a kezem között. Precíz, japán technika jellemzi a kormányzást és az egész autót, a francia elegancia és báj érthető módon hátrébb szorult ebben a típusban. Aki esetleg nem tudná, a C-Crosser egy tuningolt Mitsubishi Outlander kiváló 2,2 literes PSA-dízelmotorral, parádés futóművel és izgalmas francia dizájnnal. Természetesen az arculatváltozás csak az autó külsejét érintette. A beltér japánosan egyszerű, a műanyagos életérzés keveredik a kényeztetéssel és a technikai vívmányokkal. Ám a Citroen nem minden újítása fért bele a szabadidő-autóba, a 10 milliós alapár mellett hiányoltam az AFIL sávelhagyásra figyelmeztető jelzést, a kanyarfényszórókat vagy a szélvédőre kivetíthető információkat. 

©

A kapcsolók, a műszerek, illetve a teljes műszerfal az új Mitsubishi Lancerből került a C-Crosserbe, az Outlander más dizájnt kapott. Az éjszakai díszkivilágítás is a távol-keleti jelleget erősíti, akárcsak a japán autókban, itt sem találjuk a sötétben az ajtók karfáján található gombokat, ezek ugyanis nem kaptak ledeket. A kormány lehetne vastagabb is és kevésbé síkos, ez is japán tulajdonság. 

A C-Crosser Exclusive kivitelben ennek ellenére kényeztet: az első bőrülésekben van kétfokozatú ülésfűtés, a klíma kétzónás, a xenon-fényszórókat ködlámpák egészítik ki, van tempomat, automatikus fényszóró és ablaktörlő működtetés. Zavaró, hogy nem lehet hallani az index kattogását. Lehet, hogy lejjebb kellene venni a hangerőt? A hifi külön figyelmet érdemel, a Rockford Fosgate 650 Wattos hangrendszere, erősítővel és mélyládával igazi dizsihangulatot varázsol, ára 220 ezer forint. 


[[ Oldaltörés: Falja az aszfaltot ]]

©

A magasra helyezett üléspozíció kiváló vezetést tesz lehetővé. A 18 hüvelykes gyönyörű szép könnyűfém felnikre peres gumikat húztak, már csak ezért sem érdemes nagyon elhagyni az aszfaltot. De lehet, mi is megtettük, mezőn jót terepeztünk, igaz olyan helyen, ahol a leültetett néhai Fiat Tipómmal is vigéckedtem volna. Komolyabb terepre ne vállalkozzunk, 16-os gyári kerekekkel elöl 22, hátul 21 fokos a terepszög, tehát a legkisebb árokban is leér a 4,6 méteres kocsi alja. Hasmagassága 174 milliméter. A kapcsolható automatikus összkerék-hajtás nagyon hasznos dolog, biztonságosan lehet vele kanyarogni havas, vizes és csúszós úton is. Ha hóban, vagy sárban elakadnánk, akkor utolsó segítségként igénybe vehetjük a Lock-üzemmódot. Ilyenkor a motorvezérlő egység másfélszer nagyobb nyomatékot juttat a hátsó kerekekhez, mint négykerék-meghajtás esetén, így az első/hátsó tengelyekre jutó jobb nyomatékelosztáson keresztül fokozza a tapadást.

©

Futóműve falja az aszfaltot, nem érdeklik az úthibák, a rossz utak. Ugyanez vonatkozik a bivalyerős HDi-motorra is, hangtalan izomállat vele a C-Crosser. Lehet vele száguldozni, dacolni és keménykedni, igaz ennek megvannak a fiskális következményei. 140-nél egy nagy villanás visszatérített a helyes útra. 

A C-Crosser hétszemélyes autó – persze mindent nem kell komolyan venni. Hirtelen felindulásomban kivarázsoltam a csomagtartó padlójából a kettős szükségülést. Pont olyan, mint egy kempingszék, de ha szükség hozza ugyanolyan hasznos, mint az. A bejutás elsőre bonyolult, de egy kis agy- és kézmunkával megoldható. A csomagtartóban található használati utasítás annyira zazi, hogy inkább az ösztöneinkre hallgassuk, egy-két rántás, egy-két húzás, piros kar, fekete pántlika, döntés, tolás és kész a hétszemélyes verda. 

©

Legjobb, ha békén hagyjuk a pótszékeket és inkább a jól variálható csomagtér nagyságában gyönyörködünk. Az alapból 510 literes puttony a hátsó üléssor előremozgatásával (egyharmad-kétharmad arányban, több fokozatban dönthető háttámlával) komoly rakteret kaphatunk, amelyet az ülések eltüntetésével 1686 literesre bővíthetünk. A pakolást könnyíti a két fokozatban nyitható ajtó, az alsó rekesz nyitva kisebb platónak is megfelel, ha például kacsára vadászunk, mint a színész Vinnie Jones, akkor a tetősínbe kapaszkodva bátran célozhatunk, miközben a lehajtott csomagtartó-ajtócskán állunk. 

Tárolóból, pohár- és palacktartóból van bőven, apró kacatoknak és nagyobb használati tárgyaknak is van hely, a könyöktámasz multifunkciós. A hátsó sor kényelme vetekszik az elsőkével, az ülés háttámlája dönthető, a lábtér a csomagok rovására növelhető. 

A 900 kilométeres tesztút során vegyes használatban 8,24 liter gázolajat fogyasztott átlagban a 160 lovas hobbiterepjáró. 

B. Cs.



[[ Oldaltörés: Műszaki adatok ]]



Citroen C-Crosser 2,2 HDi Exclusive
MOTOR
 
Hengerűrtartalom (cm3)
2179
Környezetvédelmi besorolás
EURO 4
Max. teljesítmény lóerő
160 lóerős 4000-es fordulaton
Max. nyomaték: Nm
380 Nm 2000-es fordulaton 
MÉRETEK
 
Tengelytáv (mm)
2570
Hosszúság/szélesség/magasság (mm)
4646/1806/1713
Csomagtér
510-1686 liter
Saját tömeg (kg)
1747
MENETTELJESÍTMÉNYEK
 
Végsebesség (km/h)
200
Gyorsulás (s): 0 - 100 km/h
9,9
FOGYASZTÁS (l/100 km)
 
Városi
9,6
Országúti
6
Vegyes
7,3
Tesztfogyasztás
8,24
CO2 kibocsátás (g/Km)
194
ÁRA
A tesztelt autó ára 9,79 millió Ft.
 
 
 
 

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Biden megkezdte a leszámolást a Trump-örökséggel, törvényhozási trükköt is bevet

Biden megkezdte a leszámolást a Trump-örökséggel, törvényhozási trükköt is bevet

A Terminátort idézve hív oltásra Arnold Schwarzenegger

A Terminátort idézve hív oltásra Arnold Schwarzenegger

Navalnij ellentámadásba ment át és leleplezte Putyin palotáját

Navalnij ellentámadásba ment át és leleplezte Putyin palotáját