szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az USA-ban ugyanaz a jármű feleannyiba kerül a vásárlónak, mint például az unió egyik legdrágább piacán, Németországban. Ez pedig az újraimportálásra ösztönzi a kereskedőket. Vajon tényleg megéri?

© Autómenedzser
A focus.de olvasói vitát nyitottak a Volkswagen és a Smart aktuális árstratégiájáról. Az internetezők szerint a wolfsburgiak és a stuttgartiak érezhetően fel akarják virágoztatni a tengerentúli üzleteiket. Tervük, hogy a Daimlerrel gyökeret verjenek a kinti piacon. Hogyan? Természetesen az árral akarnak valamit kezdeni. A Smart New Yorktól San Franciscóig 12 ezer 590 (2,2 millió forint) dollárba kerül, míg a tavasszal piacra kerülő VW Tiguan 22 ezer 990 dolláros áron (4,02 millió forint) lesz kapható.

A német vevőket igencsak meglepte ez az összeg, hiszen a jelenlegi árfolyam (1 euró kb. 1,43 dollár, 1 dollár 175 forint, 1 euró 253 forint). Ha ezt és az amerikai általános forgalmi adót is figyelembe vesszük, kint 9000 euróba kerül egy Smart (2,2 millió forint), ami négyszáz euróval (101 ezer forint) kevesebb, mint Németországban, és hatszázezerrel kevesebb, mint Magyarországon. Az alap Tiguan pedig összesen 10 ezer 000 euróval (2,53 millió forint) olcsóbb, nálunk ez a különbség közel 3 millió forintos.

© daimlerchrysler
Az árkülönbség annak ellenére ekkora, hogy mindkét autót ugyanott – Smart Hambachban, a Tiguant Wolfsburgban – gyártják, mint az európai piacra szánt modelleket. Az amerikai vásárlók tehát ugyanazt az autót, ugyanolyan minőségben jelentősen kedvezőbb áron kapják, mint az európaiak, annak ellenére, hogy nekik elvileg még a szállítási költségeket is ki kell fizetniük.

Mielőtt azonban még bárki teljesen felháborodna, néhány dolgot tisztázni kell. Egyrészt, míg a német állam 19 százalékos forgalmi adót számít az autókra (a magyar 20 százalékot), addig Amerikában csak 6-8 százalék az adó, államtól függően, így a globális tevékenységet folytató gyártó nem sokat tehet. A Smart nettó ára például 500 euróval olcsóbb Németországban, mint az USA-ban, pontosan annyival, ami a Mercedesnek a szállítási költségeket jelenti.

A cikk folytatásában a magyarázatokra is fény derül. Kattintson.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Autó

Melyik az év tesztautója? Szavazzon!

Január másodikán éjfélkor zárul az a szavazás, amelyen olvasóink eldönthetik, hogy a 2007-ben az Autómenedzser.hu autós portálon tesztelt autók közül melyik tetszett nekik a legjobban. Nyolc kategóriában - prémium kisautó, családi egyterű, céges autó, prémium üzleti autó, szabadidő-autó, terepjáró, kompakt sportkocsik és álomautók - szavazhatnak az év tesztautójára. Önnek melyik kellene?