szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Minden idők leglátványosabb koreai sportkocsijával büszkélkedhet a Hyundai. A Coupét Tiburon néven szeretik Amerikában, naggyá tették Németországban, és most végre nálunk is jó áron kapható. Igaz nem sokáig, bemutatták az utódját.

© Autómenedzser
De amíg a Genesis megérkezik a hazai szalonokba, nézzük, mivel vett le a lábamról a 2007-es trendre faceliftelt Coupe. Természetesen elsőre beleszerettem, áldott szép kék színe lelkemig hatolt. Ez az első autó, amelynél érdemes kiadni pénzt a metál felárra, igaz, könnyen meg is tehetjük, hisz az extralistán mást nem is találunk. Metál 120 ezerért, vérbeli sportkocsi 5,999 millióért - nem is hangzik rosszul. Mit kapunk ezért?

Egy olyan álmot, amiből nem érdemes felébredni. A kétliteres, 143 lovas szívómotorral szerelt autóra sokan mosolyognak, amikor sportkocsiként becézem. Tessék ránézni, Aston Martin, Jaguar és Porsche gének lapulnak meg formavilágában, az emberek úgy bámulják, mintha legalább egy Veyron lenne. X5-ösből majd kiestek úgy érdeklődtek, persze miután megtudták, hogy Hyundai, rögtön fitymálták, de addig…

© Autómenedzser
Hiába mondta a péeres, hogy ez nem egy sportautó, már ott, a mélygarázsban éreztem benne, hogy pont ez kell nekem. Sok nagyobb teljesítményű autóra nem képesek ilyen vadító külsőt ráadni, a kipufogója nem dísz, mint sok másik gépnél, hanem gondosan hangolt szerkezet, duruzsol, ha kell hörög, fokozza a hangulatot.

A Coupe bebizonyította, hogy van a lóerőkön túl is élet, létezhetnek zöld sportautók, ha ez még éppen nem is az. A hétszáz kilométeres tesztút során átlagban 10 liter benzint evett száz kilométerenként, igaz, főként városi használatban, fagyos időben.

Apám mindig ilyen autóról álmodott, persze nem pont erről, hanem valamelyik elődjéről. Kalandos élete során, ha nem vezetik tévútra, és nem törik kettébe a karrierje, akkor most ez lehetne a családi örökségem. Sajnálom, hogy neki nem adatott meg ez az élvezet, és én örülök, hogy 10 napig birtokolhattam. A tesztet apámnak ajánlom.

Szépek a lámpák, keretnélküliek az ablakok, az oldalsó irányjelző érzékien elegáns, a tükrök izgalmasak, akárcsak a motorfedél kitüremkedései, vonzó az autó fara a porschés dupla széles kipufogókkal, a mesés 17 hüvelykes könnyűfém felnikkel. A fényszórók azonban kifogásolhatóak, sötétben, szürkületben nem lehet kilátni.

További izgalmak, képek, adatok és vallomások a cikk folytatásában. Kattintson.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

automenedzser.hu Autó

Hyundai-teszt: szebb, jobb, drágább

Az ember sajnál minden elveszített centit abból, ami az övé. A Hyundai mégis kisebbre vette az Accent fazonját. Szebb lett, jobb lett mint elődje és drágább. Eltolódott a hangsúly.

hvg.hu Autó

Melyik az év tesztautója? Szavazzon!

Január másodikán éjfélkor zárul az a szavazás, amelyen olvasóink eldönthetik, hogy a 2007-ben az Autómenedzser.hu autós portálon tesztelt autók közül melyik tetszett nekik a legjobban. Nyolc kategóriában - prémium kisautó, családi egyterű, céges autó, prémium üzleti autó, szabadidő-autó, terepjáró, kompakt sportkocsik és álomautók - szavazhatnak az év tesztautójára. Önnek melyik kellene?

hvg.hu Autó

Párizsban bemutatják az új Hyundai kupét

A Hyundai három újdonsággal jelentkezik a 2006-os párizsi autószalonon. Az elegáns, és dinamikus Coupé, a kifinomult dízel Grandeur, valamint egy igazán meglepő újdonság, az Arnejs modell, mely a jövő koreai népautója lesz a C-szegmensben.