Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"af487f90-62d6-44bf-9d82-e6cbcf72133c","c_author":"Mészáros Márton Balázs","category":"gazdasag","description":"A Tesco Akadémia munkatársai szerezték, az Oktatási Hivatal pedig megszerkesztette azt a kedden bemutatott tankönyvet, amellyel SNI-s diákok is elsajátíthatják az élelmiszer-eladó szakma ismereteit. A brit áruházlánc az itthon az elmúlt 12 évben felhalmozott szakképzési tapasztalatait osztja meg így az állammal, cserében pedig munkaerő-utánpótlást remél.","shortLead":"A Tesco Akadémia munkatársai szerezték, az Oktatási Hivatal pedig megszerkesztette azt a kedden bemutatott tankönyvet...","id":"20250202_oktatasi-hivatal-szakkepzes-tesco-sni-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/af487f90-62d6-44bf-9d82-e6cbcf72133c.jpg","index":0,"item":"e3c3d45d-e9b3-40e9-9518-c1330ae5328c","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250202_oktatasi-hivatal-szakkepzes-tesco-sni-ebx","timestamp":"2025. február. 02. 08:00","title":"Tescós segítséggel készített tankönyvet mutatott be az Oktatási Hivatal a szakképzésben tanuló SNI-s diákoknak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c245d9ed-4716-412c-b57b-88ecbe4628d3","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Északkeleten 3-5 centi hó is esett, Budapesten nem marad meg.","shortLead":"Északkeleten 3-5 centi hó is esett, Budapesten nem marad meg.","id":"20250202_havazas-idojaras-eszakkelet-magyarorszag-idokep-meteorologia","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c245d9ed-4716-412c-b57b-88ecbe4628d3.jpg","index":0,"item":"a94da4fd-96b8-4899-8815-5690096bf076","keywords":null,"link":"/itthon/20250202_havazas-idojaras-eszakkelet-magyarorszag-idokep-meteorologia","timestamp":"2025. február. 02. 10:39","title":"Hólepel borult Északkelet-Magyarországra, Pesten is szállingózik","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"531d9ec1-5284-4ee7-bc4d-b1fa42c2e477","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Az ügyfeleknek azt mondják, csak nullás közüzemi számla esetén engedik el a szemétszállítást. A sajtó megkeresésére mást állítottak.","shortLead":"Az ügyfeleknek azt mondják, csak nullás közüzemi számla esetén engedik el a szemétszállítást. A sajtó megkeresésére...","id":"20250203_mohu-hulladekszallitasi-szolgaltatas-dij-szuneteltetese-ures-haz-csekely-fogyasztas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/531d9ec1-5284-4ee7-bc4d-b1fa42c2e477.jpg","index":0,"item":"bcd72c2a-72ec-4137-a4e7-f8ed6cf046fc","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250203_mohu-hulladekszallitasi-szolgaltatas-dij-szuneteltetese-ures-haz-csekely-fogyasztas","timestamp":"2025. február. 03. 13:24","title":"Nem engedi a Mohu, hogy felmondják a hulladékszállítást, hiába nem viszi már ki a szemetet a néhai nagymama","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"8b141092-78ae-4ee3-ad55-93835a538df0","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"A demokrácia törékeny, különösen a jogokkal felvértezett iskolázatlan tömegekkel szemben, az pedig több mint nevetséges, ahogy Orbánék dicsőséges magyar történelemről beszélnek. Az író egy svéd lapnak adott interjút regénye, a Herscht 07769 stockholmi elismerésével kapcsolatban.","shortLead":"A demokrácia törékeny, különösen a jogokkal felvértezett iskolázatlan tömegekkel szemben, az pedig több mint...","id":"20250202_magyarorszagon-nincs-remeny-krasznahorkai-laszlo-dagbladet-interju-orban-kritika-tanulatlan-tomegek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/8b141092-78ae-4ee3-ad55-93835a538df0.jpg","index":0,"item":"2decfe05-2bae-4238-8ce5-f000a010c086","keywords":null,"link":"/kultura/20250202_magyarorszagon-nincs-remeny-krasznahorkai-laszlo-dagbladet-interju-orban-kritika-tanulatlan-tomegek","timestamp":"2025. február. 02. 13:39","title":"Orbán uralma és az elveszett generáció miatt nincs remény Magyarországon Krasznahorkai László szerint","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0f7975e4-e7ff-44f9-b75f-9772ea18627a","c_author":"bankmonitor.hu","category":"gazdasag","description":"Megjelent a Magyar Nemzeti Bank decemberi hitelkihelyezéseket összesítő statisztikája. Így már pontosan ismert mennyi kölcsönt nyújtottak a bankok tavaly. Brutális rekordok dőltek meg.","shortLead":"Megjelent a Magyar Nemzeti Bank decemberi hitelkihelyezéseket összesítő statisztikája. Így már pontosan ismert mennyi...","id":"20250203_rekordosszegu-lakossagi-hitelek-2024-es-statisztika-mnb-bankmonitor","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0f7975e4-e7ff-44f9-b75f-9772ea18627a.jpg","index":0,"item":"8e19d417-5914-491f-ba00-803b77ed92a7","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250203_rekordosszegu-lakossagi-hitelek-2024-es-statisztika-mnb-bankmonitor","timestamp":"2025. február. 03. 15:31","title":"Brutális rekordokat döntött meg a lakossági hitelezés 2024-ben","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"aef15c2d-bcfa-458e-bf11-3e257f347777","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"Az arany határidős jegyzése 2856,3 dolláron állt unciánként az amerikai kereskedés kezdetekor, azóta is drágul. ","shortLead":"Az arany határidős jegyzése 2856,3 dolláron állt unciánként az amerikai kereskedés kezdetekor, azóta is drágul. ","id":"20250203_A-nap-eddigi-nyertese-az-arany","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/aef15c2d-bcfa-458e-bf11-3e257f347777.jpg","index":0,"item":"ba9bdc30-9b9d-4b09-94d2-57b93fe77378","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250203_A-nap-eddigi-nyertese-az-arany","timestamp":"2025. február. 03. 16:53","title":"A nap eddigi nyertese az arany","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e21f5189-3357-4794-a56b-9ba315de62d0","c_author":"hvg.hu","category":"cegauto","description":"Életveszélyes állapotba került egy kígyómarás miatt, kórházba kellett vinni a Budapest-Bamako Rally egyik magyar versenyzőjét.","shortLead":"Életveszélyes állapotba került egy kígyómarás miatt, kórházba kellett vinni a Budapest-Bamako Rally egyik magyar...","id":"20250202_kigyomaras-a-budapest-bamako-rallyn-gambia-auto-ellenmereg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e21f5189-3357-4794-a56b-9ba315de62d0.jpg","index":0,"item":"b81abc1f-a673-4105-ab9e-f40cf6d486a0","keywords":null,"link":"/cegauto/20250202_kigyomaras-a-budapest-bamako-rallyn-gambia-auto-ellenmereg","timestamp":"2025. február. 02. 13:57","title":"Mérges kígyó mart meg egy magyar ralist Gambiában","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"102bfa31-ac32-41d1-ae23-83d6ff6a6373","c_author":"hvg360","category":"360","description":"Bíró Zsombor Aurél első regényében a fiúk még mindig nem engedhetik meg maguknak, hogy sírjanak, de már majdnem sírnak.","shortLead":"Bíró Zsombor Aurél első regényében a fiúk még mindig nem engedhetik meg maguknak, hogy sírjanak, de már majdnem sírnak.","id":"20250203_Biro-Zsombor-Aurel-Visszatero-almom-hogy-apam-vallan-ebredek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/102bfa31-ac32-41d1-ae23-83d6ff6a6373.jpg","index":0,"item":"fc9175e5-0039-4451-a53c-eb7ca34c6ef0","keywords":null,"link":"/360/20250203_Biro-Zsombor-Aurel-Visszatero-almom-hogy-apam-vallan-ebredek","timestamp":"2025. február. 03. 18:30","title":"Uszoda helyett a laptop magánya: felnőni egy profi vízilabdás fiaként","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Azok után, hogy vezettem Kiát, Hyundait és most SsangYongot, nem értem, hogy az emberek...
am
Azok után, hogy vezettem Kiát, Hyundait és most SsangYongot, nem értem, hogy az emberek miért vesznek drágábban jobb nevű autókat, amikor ezek is pont annyit tudnak. Nézzük ezt a szerencsétlen Actyont. Mindenki csúfolja az óvodában, az iskolában, pedig nem csúnya, csak más mint a többiek. Persze egy olyan dizájn érzékeny piacon,mint az autós, nehéz úgy betörni, hogy direkt a közízlés ellen szól a külalak. Ha a maszlagot lebontjuk, jó autó a Ssangyong: erős, megbízható, kényelmes, mindenjáró és versenytársaihoz képest olcsó. A formáját szokni kell, presztízse nulla, kevés a szervizpont, az alkatrész-ellátás sem lehet túl rózsás (megjelenés után az importőr felvilágosított bennünket, hogy 10 nap alatt minden alkatrész megérkezik a holland és az olasz raktárakból, eddig nem tapasztaltak ezzel kapcsolatban problémát, pedig Olaszországban évi 9000 ezer SsangYongot értékesítenek évente - a szerk.), ennek ellenére magamnak ajánlanám. Egy éve van a piacon, alig tucatnyi fogyott belőle, tízszer kevesebb, mint a koreai sláger pickupból, az Actyon Sportsból.
Motorja saját fejlesztés, a Mercedes-licensz alapján készült, öthengeres 2,7 literes négyhengeres változata. A félig kínai állami kézben lévő márka erőforrása kulturálatlan, erős, alacsony fokozaton hangos, nagy sebességnél csendes, váltója ősrégi, ausztrál származású (BTRA), négyfokozatú és kapcsolható rajta fix 3, 2, 1-es is. Van neki téli és sport fokozata, előbbinél kettesből indul, utóbbinál néhány száz fordulattal később vált az automatika.
am
A legjobban felszerelt változatot tesztelhettem. Az extrák száma nem túl hosszú, ám nagyon sok lényeges elem helyet kapott rajta: ESP, függönylégzsákok (oldallégzsákok helyett), bőrgarnitúra, ülésfűtés, elektromos ablakok, tükrök, lejtmenetvezérlő, fűthető ablaktörlő lapátok. Nagyjából ennyi, az RDS-et sem tudó cédésrádió és a külön kapcsolóval megvilágítható csomagtér-lámpa nem túl modern megoldás.
Tesztautómra nem jutott téligumi, ezért négyévszakos Hankookkal szánkáztam a jeges, havas, latyakos újévben. Megint megtanultam, hogy semmit sem számít csúszós úton az összkerék-hajtás, annál többet a téligumi: minden komolyabb ráfordulásnál számítanom kellett arra, hogy kipörög a feneke. Meg is történt sokszor, néha frászt is hozott rám, az ESP, bár késve, de azért besegített. Az Actyon alapból hátsókerék-hajtású, de kapcsolható 4WD High és extrém körülmények között 4WD Low fokozat is. Ez utóbbit szerencsére nem kellett használnom, pedig eveztem mély sárban és nagy hóban is. Ebben segítségünkre van a csavarrugós, merev tengelyes hátsó felfüggesztés. Futóműve lágy, ringatózik a hibátlan országúton is. Annyira, hogy pásztorórára nem alkalmas, feltűnő lesz a himbálózás. Autópályán, szélben, kamionok mellett fogjuk erősen a kormányt, magas építésének köszönhetően, komolyan rángatja a huzat.
[[ Oldaltörés: Terepezni kiváló ]]
am
Terepjárásra alkalmas autó az Actyon, nem hiába húzták fel ilyen magasra a farát. Amikor kérdeztem a forgalmazó képviselőjét, hogy milyen szinten merészkedhetek vele a dzsuvába, szinte felháborodottan mondta: ez terepjáró, oda megyek vele, ahová akarok. Elöl 26, hátul 30 fokos a terepszöge, szabad hasmagassága 21,9 centi, gázlómélysége 30 centi. Ballonos, 16 hüvelykes kerekei ideálisak a rossz utakon és a terepen is, gumit azonban az évszakhoz és a terepviszonyokhoz megfelelően válasszunk rá, a gyári négyévszakos csak városi és autópályás használatra biztonságos csupán.
Bármennyire is meglepő, autópályán is jól teljesít, teljesen megpakolva, öt személlyel tartja a 160-as utazótempót, üresen, csak sofőrrel, még a 170 fölötti tartományba is elmerészkedik. Öten kényelmesen befértünk, igaz, hátra csak nádszálderekú lányok ültek be.
Csomagtartója viccesen kicsi, a kupéforma elveszi a hasznos teret, hiába biggyesztettek a farára egy csúnya kitüremkedést. Magasan van a padlója is, alá csak a pótkerék és egy-két lom fér be, a padlóba két oldalt egy-egy hasznos tárolórekeszt azért beépítettek. Van kampó, akasztó, csomagtér-ponyva és 12 Voltos csatlakozó is. A hátsó üléspad osztottan dönthető.
Szerintük ergonomikus
Ssangyong
Az autó műszerfala és belseje csupa műanyag, a kopogós fajtából, az összerakás minősége néhol elborzasztó, ugyanakkor menet közben semmi zavaró zaj, zörej, nyiszogás nem hallatszott, pedig tesztautómban több mint 22 ezer kilométer és sok terepezés volt. Sőt, ahogy láttam az eltérő fényezésből, még törték is. Sok a kör alakú motívum, a kézifék karja majrévasszerű.
A kilátás jó, magasan ülünk, a csúszkálós bőrülések kényelmesek hosszú távon is, öt-hat órás vezetés után sem fájt benne a hátam. Beállítani viszont nem könnyű az ülést, ez igaz van minden kapcsolóra és gombra: eléggé szétszórták a tervezők a különböző funkciókat. Érdekes, de nem túl ergonomikus ezek elrendezése, sok funkcióhoz nehezen férünk hozzá, szokni kell a túlságosan meredek bajuszkapcsolókat is. A kormányról vezérelhető a magnó, ám jobban kézre esik a középkonzol gombjait tekergetni. Van bőven tárolórekesz, pohártartó, sőt napelemmel üzemelő hamutartó is. Lám-lám, a Ssangyong is elindult a környezetbarát közlekedés rögös útján. Az ülésfűtés nagyon hasznos, ha nem akarunk az urológiára kerülni, viszont könnyedén a baleseti sebészetre kerülhetünk, nincs rajta fokozatkapcsoló, így odasülhet a bőrhöz a fenekünk.
am
Miután felidéztük, mit is tud ez a kocsi, nyissuk ki a szemünket és nézzük. De honnan nézzük,hogy tetsszen és honnan, hogy ne. A fiamat is megkérdeztem,ő mégiscsak jobban ért az autókhoz, szerinte ez egy rinocérosz. Egyetértek. Most már csak az kell eldönteni, hogy szép állat a rinocérosz vagy sem. Nekem tetszik, akárcsak az Actyon. A legnagyobb baj vele, hogy nem volt egy szigorú pedelleus a tervezőintézetben, aki vonalzójával gátat tudott volna szabni, a dizájnerek fantáziájának. Igaz, ez alapvetően ázsiai autó, ott meg más az ízlés. Az orra vicces, nem lehet tudni hol kezdődik, a lámpák rontják el végleg az összképet, a hátsó viszonylag fogyasztható, oldalról meg tiszta BMW X6-os. És ez nem is másolás, hisz az Actyon legalább egy évvel megelőzte a bömöst. A könnyűfém felnik nagyon szépek.
Férfias az Actyon, a csomagtartó ajtaját nagyon nehéz felemelni, könnyen lefejelhetjük, lecsukáskor viszont hatalmasat csattan, kinyitni az embléma hosszan tartó nyomásával lehet.
Téli időjárási körülmények között, vegyes használatban, sokszor összkerék-hajtással az együtt megtett 1700 kilométer során 9 liter gázolajat fogyasztott a legkisebb, alapváltozatban 6,39 millióért kapható összkerekes SsangYyong. B. Cs.