Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"b2a7810b-86c0-469b-b01c-bb9311378675","c_author":"Fülöp István","category":"360","description":"Sóval hintené be a dicstelen múltú állami „kukaholding”, az NHKV Zrt. helyét a kormány, így a Mohu akkor sem tudná teljesíteni a törvényben foglalt felvásárlási kötelezettségét, ha akarná.","shortLead":"Sóval hintené be a dicstelen múltú állami „kukaholding”, az NHKV Zrt. helyét a kormány, így a Mohu akkor sem tudná...","id":"20250522_hvg-kukaholding-hulladekgazdalkodas-mohu-koordinalatlanul","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b2a7810b-86c0-469b-b01c-bb9311378675.jpg","index":0,"item":"5ebe0171-1854-48b5-9082-d1541aa98de1","keywords":null,"link":"/360/20250522_hvg-kukaholding-hulladekgazdalkodas-mohu-koordinalatlanul","timestamp":"2025. május. 22. 14:09","title":"Két éve nem teljesíti egyik fontos vállalását a Mohu, így a kormány inkább beszántja a kukaholdingot","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"741ed591-77d1-44e5-ac70-682b5efe3152","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"vilag","description":"A Ciszjordániában történt incidens után több országban is bekérették az izraeli nagykövetet.","shortLead":"A Ciszjordániában történt incidens után több országban is bekérették az izraeli nagykövetet.","id":"20250521_izrael-ciszjordania-figyelmezteto-loves-video","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/741ed591-77d1-44e5-ac70-682b5efe3152.jpg","index":0,"item":"e420a82f-ce21-471d-9f9a-8c0109096ea5","keywords":null,"link":"/vilag/20250521_izrael-ciszjordania-figyelmezteto-loves-video","timestamp":"2025. május. 21. 20:06","title":"Izraeli katonák figyelmeztető lövéseket adtak le európai és kínai diplomaták irányába – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"03b7d4c8-28cf-4cf3-9fec-a18bb313ae9c","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A szervezet a terepjáróját újítaná fel, most támogatói adományokat várnak.","shortLead":"A szervezet a terepjáróját újítaná fel, most támogatói adományokat várnak.","id":"20250521_pest-varmegyei-kutato-mento-szolgalat-palyazat-elutasitas-miniszterelnokseg","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/03b7d4c8-28cf-4cf3-9fec-a18bb313ae9c.jpg","index":0,"item":"bc85d446-5012-47e9-a752-2ed53e49f532","keywords":null,"link":"/itthon/20250521_pest-varmegyei-kutato-mento-szolgalat-palyazat-elutasitas-miniszterelnokseg","timestamp":"2025. május. 21. 17:12","title":"Forráshiányra hivatkozva nem adott pénzt a kormány egy Pest megyei mentőszolgálatnak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"1edb6a16-bb69-4683-b1d1-440a261efa94","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A Chevrolet Silverado EV Trail Boss valós hatótávja bőven 750 kilométer felett alakul.","shortLead":"A Chevrolet Silverado EV Trail Boss valós hatótávja bőven 750 kilométer felett alakul.","id":"20250523_itt-a-legujabb-hegyomlasnyi-amerikai-villanyauto-chevrolet-silverado-ev","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/1edb6a16-bb69-4683-b1d1-440a261efa94.jpg","index":0,"item":"38d658e8-c691-47d2-96fb-1809aeb6d602","keywords":null,"link":"/cegauto/20250523_itt-a-legujabb-hegyomlasnyi-amerikai-villanyauto-chevrolet-silverado-ev","timestamp":"2025. május. 23. 07:21","title":"Itt a legújabb hegyomlásnyi amerikai villanyautó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f7ff534d-e04f-4308-95be-f10fca7860a9","c_author":"Galicza Dorina ","category":"gazdasag","description":"A miniszterelnök kormányzásának 15. évfordulójára készített kutatást a Policy Solutions, melyből az is kiderül, a legtöbb politikai kérdésben jobban bíznak a választók Magyar Péterben.","shortLead":"A miniszterelnök kormányzásának 15. évfordulójára készített kutatást a Policy Solutions, melyből az is kiderül...","id":"20250522_Policy-Solutions-Orban-15-kormanyzati-eredmenyek-kudarcok-Magyar-Peter-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f7ff534d-e04f-4308-95be-f10fca7860a9.jpg","index":0,"item":"bbe4438a-480e-4bfa-9be8-89dd9a829218","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250522_Policy-Solutions-Orban-15-kormanyzati-eredmenyek-kudarcok-Magyar-Peter-ebx","timestamp":"2025. május. 22. 10:00","title":"Orbán 15 éve: a magyarok fele szerint csak ártott az országnak","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"31923f45-747a-45f5-808a-c5d2411c16a2","c_author":"Kasza János ","category":"tudomany","description":"Este 11 van, és nincs otthon élesztő? Menet közben kifogyott a pénteki házibuli üzemanyaga? Elfelejtett megvenni valamit, amire mindenképp szüksége lenne? Magyarországon eddig nem látott üzletet nyitott a Coop Szegeden – itt akár éjszaka is vásárolhat, de úgy, hogy dolgozók már nincsenek. Kipróbáltuk, mit tud az üzletlánc hibrid boltja – megmutatjuk, hogyan próbálhatja ki ön is.","shortLead":"Este 11 van, és nincs otthon élesztő? Menet közben kifogyott a pénteki házibuli üzemanyaga? Elfelejtett megvenni...","id":"20250522_szeged-coop-hibrid-szemelyzet-nelkuli-mukodes-allando-nyitvatartas-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/31923f45-747a-45f5-808a-c5d2411c16a2.jpg","index":0,"item":"0503cf7a-de2e-4ab1-b3a1-17210c81f9aa","keywords":null,"link":"/tudomany/20250522_szeged-coop-hibrid-szemelyzet-nelkuli-mukodes-allando-nyitvatartas-ebx","timestamp":"2025. május. 22. 16:39","title":"Megnyílt az első olyan bolt az országban, ahova akkor is bemehet vásárolni, amikor a dolgozók már hazamentek","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"f260fa47-b66c-49ef-847a-6f7337d8e8f7","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"A magyar népzenével kevert folk-popot játszó zenekar 11 év és 5 lemez után mond búcsút a közönségnek.","shortLead":"A magyar népzenével kevert folk-popot játszó zenekar 11 év és 5 lemez után mond búcsút a közönségnek.","id":"20250523_Feloszlik-a-Margaret-Island","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/f260fa47-b66c-49ef-847a-6f7337d8e8f7.jpg","index":0,"item":"26cb4597-5660-454c-b7fd-81f7264f8d10","keywords":null,"link":"/kultura/20250523_Feloszlik-a-Margaret-Island","timestamp":"2025. május. 23. 11:14","title":"Feloszlik a Margaret Island","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e3c670a9-e913-4e9e-b419-fc837105a23f","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A Demokrata főszerkesztője szerint Magyar Péter „nagyon ügyesen mobilizálja az ő szörnyűséges népét”, ezért újabb Békemeneteket kell szervezni.","shortLead":"A Demokrata főszerkesztője szerint Magyar Péter „nagyon ügyesen mobilizálja az ő szörnyűséges népét”, ezért újabb...","id":"20250521_bencsik-andras-bekemenet-magyar-peter","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e3c670a9-e913-4e9e-b419-fc837105a23f.jpg","index":0,"item":"b14bfb70-facb-467d-b5df-292447bcc43c","keywords":null,"link":"/itthon/20250521_bencsik-andras-bekemenet-magyar-peter","timestamp":"2025. május. 21. 18:14","title":"Bencsik András: Ebből rohadt nagy vereség lesz, ha nem szedjük össze magunkat","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Miben bízzon az ember, a német autókban, vagy az ADAC-ban?
BMW
Miben bízzon az ember, a német autókban, vagy az ADAC-ban? A német autóklub legújabb felmérése szerint, mindkettőbe érdemes. A Németországban és Európában totum factumként elfogadott nagyszabású felmérésekében a megbízhatóságot és a meghibásodási arányokat helyezi a minőség értékelésének középpontjába. Az ADAC által odaítélt megbízhatósági díjat (Gelber Engel) tehát az a jármű kapja, amelyik 1000 autóból a legkevesebbszer romlott el, vagyis, amelyikhez a legkevesebbszer kellett kihívni a sárga angyalt. Természetesen ez csak egyfajta mintavétel az autópiacon, hisz a legtöbb márkának saját műszaki segélyszolgálata van, ám az ADAC tesztje Európában mégis a legelfogadottabb és leghitelesebb.
A díjat idáig kizárólagosan a japán járművek kapták. A távol-keleti konszernek - főképp a Toyota - 3 évvel ezelőtt még az első 9-10 helyezést is magának tudhatta. Igaz, a német autók - a mindig problémás márkák, mint Renault és Fiat előtt álltak a rangsorban, de jócskán lemaradva az ázsiai csapatoktól.
Ez a kép azonban megváltozni látszik. Néhány hete az ADAC kiosztotta a 2008-as Sárga angyal díjat. A lista szerint fordult a kocka: az első 10 helyezett között 8 német autógyártó áll, míg a japán márkákból csak két szereplő van rajta, az 5. és a 10. helyet.
A drasztikus változást két márka tekintetében érezhetjük igazán. A legnagyobb diadalt a BMW arathatta – miközben a Toyota óriási vereséget szenved. A bajor gyár mind a négy, magas árszínvonalú modellje a győztesek csúcsteljesítői közé tartoznak. A Sárga angyal minőség díjat a BMW X3 nyerte el. Mi történhetett a müncheni konszernben? Csoda?
[[ Oldaltörés: A német csoda ]]
Audi
A BMW-nél és az Audi-nál – magyarázza az ADAC szakértője, Thomas Kroher –javultak a gyártási folyamatok. A gyárak sokkal hatékonyabban dolgoznak, amely egyértelműen magával hozza a minőségi javulást is. Pontosan ez a magyarázata a Toyota korábbi sikereinek is. A Toyota City híres gyártási rendszere alapkövetelménynek számított sokáig, szinte minden autógyártónak követendő példát jelent. A gyárnál minden gyártósor felelőse ismeri a címszavakat: „poka joke-t”, vagyis az automatikus önkontrollt, minden dilettánsnak tudnia kell, „kaizen”, a folyamatos fejlesztési folyamat és a „muda” amely a költségnövekedést jelenti, és annak elkerülésére a cél.
Szinte hitvallásként terjedt el a Toyota-módszer a világ autószerelő üzemeiben. Számos kísérlet volt arra vonatkozóan, hogyan lehetne elsajátítani a japán precizitást, mentalitást. Egyes cégeknél a menedzserek úgynevezett japán-szobákat rendeztek be maguknak. A Jaguárnál pedig zöld-és fekete öveket osztottak a legjobb munkásoknak, ezzel is egy kicsit a dzsudó-misztikát utánozva. Az erőfeszítések azonban nem hoztak eredményt. Néhány gyár azonban úgy látszik, mégis csak tanult valamit az ellenféltől. Norbert Reithofer, a BMW egyik főnöke már évek óta hangoztatja: a legjobb példakép a Toyota. Mindenkinek ettől a gyártól kéne tanulnia: itt ugyanis minden kifogástalan és persze sokáig elérhetetlennek is tűnt. Most azonban talán végérvényesen sikerült megfejteni a titkot. Sőt, a német cégeknek sikerült túlszárnyalniuk a mestert. Mi történhetett a Toyotával? Talán elfelejtette a trükköket?
Mi lehet az oka annak, hogy a korábbi győztes így lecsúszott? Az idei rangsorban nincs Toyota gyártmány az első tíz helyezett között.
Toyota
A német Toyota-forgalmazó szóvivője, Jürgen Stolze így vélekedik erről: szó sincs arról, hogy a Toyota romlott volna le ennyire. Egyszerűen a többiek jelentősen feljavultak, jobbak lettek. Ők nem aludtak úgy el, mint mi. Időben, előbb, gyorsabban kapcsoltak, mint mi – nyilatkozta. Ez azonban nem magyaráz meg mindent. Hiszen, az eredmények szerint igenis rontott a Toyota, a vizsgálatok szerint például jóval több meghibásodás jelentkezett az autóknál, mint korábban. A Yaris – mely két évvel ezelőtt elnyerte a Sárga angyal-díjat – az ADAC tesztje szerint kétszer annyi hibát produkált, mint korábban. Ennél a modellnél tavaly 7,5 lerobbant autó jutott ezer példányra. A Golf-rivális Corolla esetében 8, a középkategóriás Avensisnél pedig 7,1 ezrelék volt a meghibásodási ráta. Ezek kifejezetten rossz mutatók – a Ford eredményei hasonlítanak.
ADAC-lista 2008
1. BMW X3 2. AUDI A2 3. BMW 1 4. BMW Mini 5. Mazda 3 6. Mercedes CLK 7. Audi A4/S4 8. BMW 3 9. Mercedes SLK 10. Mitsubishi Space Star
Az első helyezett BMW X3 alig több mint egy meghibásodást produkált 1000 autóból. Ezt a számot szinte lehetetlenség felülmúlni, hiszen ez gyakorlatilag hibátlan kocsit jelent. – mondta Kroher. Az 1,1 ezrelékes érték olyan problémákat jelent, melyekről a gyárak nem tehetnek: ilyen például az akkumulátor lemerülése abban az esetben, amikor bekapcsolva hagynak egy fogyasztót. A Toyota-képviselője erre az eredményre csak közhelyekkel tudott válaszolni: felismertük a problémát és dolgozunk már a megoldásokon.
[[ Oldaltörés: Mi történt a japánokkal? ]]
toyota
A legnagyobb gondot a költséghatékonyság jelenti. Vagyis a Toyotánál viszonylag kis teljesítményű akkumulátorokat alkalmaznak. Éppen ezért mostantól jóval nagyobb kapacitású akksikat szerelnek majd a járművekbe. Ez azonban még nem elég a jó eredményhez. Hiszen a cégnek további hibákat – pl. az indítómotor, a turbófeltöltő, az automata sebességváltó, a kuplung és az ablaktörlőt hajtó szerkezet meghibásodásai – is ki kell javítania. Bár Stolze szerint ezek aprócska gondok, mégis az elmúlt évben több típus visszahívására kényszerült a cég. A Toyota saját luxusmárkája, a Lexus terepjárója esetében például rendszeresen előfordult a lábszőnyeget rögzítő kapcsok kilazulása, emiatt pedig a szőnyeg blokkolhatta a gázpedált. Más típusoknál pedig a kormányszerkezet működött rosszul.
Mazda
A javításokat már elkezdték az Aurisnál már láthatók az eredmények – mondta Stolze. Ez azonban még nem lesz elég ahhoz, hogy a Sárga angyalt ismét elnyerje a Toyota. Éppen ezért a cég mindenképpen tanulmányozni fogja az ADAC eredményeit, melyekből kiderül az is, milyen kritériumoknak kell megfelelni ahhoz, hogy a vevők is elégedettek legyenek.
A végső magyarázat szerint a probléma legfőbb oka, hogy a hirtelen megnövekedett kereslettel nem tudták biztonsági szempontból tartani a lépést. Az utóbbi években ugyanis az évi 9,5 millió eladott autóval a Toyota a második legnagyobb gyárrá nőtte ki magát. A cég vezetője, Kasuaki Watanabe önkritikát gyakorolt nyilatkozatában: - A mennyiség nem minden. Feltétlenül javítanunk kell a minőségen, még akkor is, ha ezzel lassítunk a tempón, és nem tudunk annyi autót gyártani, mint korábban.
2005-ös ADAC-lista
1. Toyota Avensis 2. Toyota Yaris 3. Mazda Premacy 4. Toyota Corolla 5. Toyota RAV 4 6. Mitsubishi Colt 7. BMW Mini 8. Mazda MX 5 9. Honda Civic 10. Mazda 626
A legtöbb meghibásodást azokban a Toyotákban regisztrálták, mely az anyagyártól távol készült. Vagyis a legtöbb gond az európai gyárakban összeszerelt autókkal volt. Ezzel a problémával egyébként egy másik távol-keleti cégnek is szembe kellett már néznie. A Nissan cég például szintén nagy minőségromlást produkált, amikor gyárat nyitott Angliában és Spanyolországban. A Renault-partner azonban hamar észbekapott és egyik modelljével például jobb eredményt ért el, mint a Toyota.
A szintén régóta Európában is gyártott Mazda és Honda modellek – Kroher szerint – állandóan tartják a magas színvonalat. A Mazda például egyik típusával – az élmezőnyben végzett. A Toyota egyetlen sovány vigasza a Prius lehet, mely nem bukott meg totálisan az ADAC-teszten.
Omlásában súlyos a légvár – mondta Orbán Viktor húsz évvel ezelőtt. Utolérte az omlás, és súlyosnak ígérkezik. Sarokba szorította magát, és most harap. Vélemény.