Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"50d68473-58f1-45cc-86b8-8470c1bd5b48","c_author":"Serdült Viktória","category":"360","description":"„Az ember csak akkor veszi észre, hogy nem kapott levegőt, amikor felbukkan a víz alól” – mondja Laczó Adrienn volt bíró, aki januártól egy ügyvédi irodában dolgozik tovább. A Fővárosi Törvényszék Büntető Kollégiumának egykori tanácselnöke szerint a bírák közül egyre többen érzik, hogy olyan nyomás nehezedik rájuk, ami nem megengedhető. Hogyan nyilvánul meg ez a nyomás, és volt-e bármilyen hatása a bírák kiállásának? Miért volt szerinte mélyen sértő az új OBT-elnök nyilatkozata a „zavaró hangokról”? HVG-portré. ","shortLead":"„Az ember csak akkor veszi észre, hogy nem kapott levegőt, amikor felbukkan a víz alól” – mondja Laczó Adrienn volt...","id":"20250107_Laczo-Adrienn-lemondott-biro-portre","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/50d68473-58f1-45cc-86b8-8470c1bd5b48.jpg","index":0,"item":"0f2a02e7-7952-4849-b7bf-86c805be384a","keywords":null,"link":"/360/20250107_Laczo-Adrienn-lemondott-biro-portre","timestamp":"2025. január. 07. 09:30","title":"Laczó Adrienn, lemondott bíró: Dermesztő hatás nyomja rá a bélyegét az egész bírói szervezetre","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"89bd2c67-1a64-4b42-9512-c01ef0f666ab","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"A LiberLive C1 néven fejlesztette ki a húr nélküli gitárját, ami nagyban emlékezteti az embert a Guitar Hero kontrollerére, csak annál sokkal jobb hangzást ad.","shortLead":"A LiberLive C1 néven fejlesztette ki a húr nélküli gitárját, ami nagyban emlékezteti az embert a Guitar Hero...","id":"20250107_liberlive-c1-hurok-nelkuli-gitar-ces-2025","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/89bd2c67-1a64-4b42-9512-c01ef0f666ab.jpg","index":0,"item":"143008a1-c9ca-4db7-b420-bcf36484910f","keywords":null,"link":"/tudomany/20250107_liberlive-c1-hurok-nelkuli-gitar-ces-2025","timestamp":"2025. január. 07. 19:03","title":"Elkészült a világ első, húrok nélküli gitárja, bárki megtanulhat játszani rajta – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"541ddec5-4871-434a-8905-39f6db1108e6","c_author":"hvg.hu","category":"kultura","description":"A 44. Magyar Filmszemlét 13 év szünet után rendezik meg.","shortLead":"A 44. Magyar Filmszemlét 13 év szünet után rendezik meg.","id":"20250107_magyar-filmszemle-rekordszamu-nevezes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/541ddec5-4871-434a-8905-39f6db1108e6.jpg","index":0,"item":"4e9d70ef-0ea7-4edb-aa97-62ec3a0eb8cc","keywords":null,"link":"/kultura/20250107_magyar-filmszemle-rekordszamu-nevezes","timestamp":"2025. január. 07. 15:49","title":"Hatvan éve nem neveztek annyi filmet a Filmszemlére, mint az ideire","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"56247057-d625-44ed-8ce0-32d8a25cd598","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A rendőrök megtalálták a vasárnap esti baleset okozójának a szállodai szobáját, a férfi azonban még nincs meg.","shortLead":"A rendőrök megtalálták a vasárnap esti baleset okozójának a szállodai szobáját, a férfi azonban még nincs meg.","id":"20250107_kommentelok-106-os-kulcs-moldav-amokfuto","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/56247057-d625-44ed-8ce0-32d8a25cd598.jpg","index":0,"item":"1617d358-0587-484c-b651-1018ca812896","keywords":null,"link":"/itthon/20250107_kommentelok-106-os-kulcs-moldav-amokfuto","timestamp":"2025. január. 07. 13:50","title":"Kommentelők megfejtették a 106-os kulcs rejtélyét, és nyomra vezették a rendőrséget a moldáv ámokfutó ügyében","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"51e62e85-5774-4c68-b2a0-9ccc6c55b28e","c_author":"HVG","category":"cegauto","description":"A Las Vegas-i CES 2025-ön debütált a meghökkentő formájú Honda 0 Saloon és 0 SUV.","shortLead":"A Las Vegas-i CES 2025-ön debütált a meghökkentő formájú Honda 0 Saloon és 0 SUV.","id":"20250108_furcsa-uj-villanyautokkal-sokkol-a-honda","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/51e62e85-5774-4c68-b2a0-9ccc6c55b28e.jpg","index":0,"item":"77f8ebf1-94ee-43b1-90f6-c8dead4f6614","keywords":null,"link":"/cegauto/20250108_furcsa-uj-villanyautokkal-sokkol-a-honda","timestamp":"2025. január. 08. 07:21","title":"Furcsa új villanyautókkal sokkol a Honda","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6f91a8e1-63b1-4918-baeb-d89fe9e824e3","c_author":"HVG","category":"gazdasag","description":"A világ negyedik legnépesebb állama a csatlakozással a Globális Dél érdekeit szolgálná.","shortLead":"A világ negyedik legnépesebb állama a csatlakozással a Globális Dél érdekeit szolgálná.","id":"20250106_Indonezia-csatlakozik-a-BRICS-hez","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6f91a8e1-63b1-4918-baeb-d89fe9e824e3.jpg","index":0,"item":"52f39084-a940-4660-a029-2bae5f695db1","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250106_Indonezia-csatlakozik-a-BRICS-hez","timestamp":"2025. január. 06. 21:51","title":"Indonézia csatlakozik a BRICS-hez","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"d5dbb6e7-dc8a-4908-ba2c-688b4f2e1c47","c_author":"hvg.hu","category":"elet","description":"Az éjszaka, lefekvéskor hallható, nyugtalanító, ritmikus dobogás legtöbbször teljesen természetes okra vezethető vissza, de vannak esetek, amikor nem árt alaposabban kivizsgáltatnunk magunkat.","shortLead":"Az éjszaka, lefekvéskor hallható, nyugtalanító, ritmikus dobogás legtöbbször teljesen természetes okra vezethető...","id":"20250107_fulzugas-fekve-oka-kezelese-szivveres","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/d5dbb6e7-dc8a-4908-ba2c-688b4f2e1c47.jpg","index":0,"item":"9a517fc1-4baa-4e62-ab7a-934be1a917bb","keywords":null,"link":"/elet/20250107_fulzugas-fekve-oka-kezelese-szivveres","timestamp":"2025. január. 07. 05:50","title":"Kell-e aggódnunk, ha halljuk a saját szívdobogásunkat?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"6597382c-d3d6-4847-a0dd-47f82d46c957","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"A miniszter elleni szankcióval biztosítják, hogy korrupciós tevékenységéhez ne használhassa fel az amerikai pénzügyi rendszert – közölték.","shortLead":"A miniszter elleni szankcióval biztosítják, hogy korrupciós tevékenységéhez ne használhassa fel az amerikai pénzügyi...","id":"20250107_rogan-szankcio-amerikai-kulugy-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/6597382c-d3d6-4847-a0dd-47f82d46c957.jpg","index":0,"item":"ef438dc2-27b5-47c8-8c84-12eccbdc62e4","keywords":null,"link":"/itthon/20250107_rogan-szankcio-amerikai-kulugy-ebx","timestamp":"2025. január. 07. 17:42","title":"Az amerikai külügy szerint Rogán Antal jelképezi az állam foglyul ejtését","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Miben bízzon az ember, a német autókban, vagy az ADAC-ban?
BMW
Miben bízzon az ember, a német autókban, vagy az ADAC-ban? A német autóklub legújabb felmérése szerint, mindkettőbe érdemes. A Németországban és Európában totum factumként elfogadott nagyszabású felmérésekében a megbízhatóságot és a meghibásodási arányokat helyezi a minőség értékelésének középpontjába. Az ADAC által odaítélt megbízhatósági díjat (Gelber Engel) tehát az a jármű kapja, amelyik 1000 autóból a legkevesebbszer romlott el, vagyis, amelyikhez a legkevesebbszer kellett kihívni a sárga angyalt. Természetesen ez csak egyfajta mintavétel az autópiacon, hisz a legtöbb márkának saját műszaki segélyszolgálata van, ám az ADAC tesztje Európában mégis a legelfogadottabb és leghitelesebb.
A díjat idáig kizárólagosan a japán járművek kapták. A távol-keleti konszernek - főképp a Toyota - 3 évvel ezelőtt még az első 9-10 helyezést is magának tudhatta. Igaz, a német autók - a mindig problémás márkák, mint Renault és Fiat előtt álltak a rangsorban, de jócskán lemaradva az ázsiai csapatoktól.
Ez a kép azonban megváltozni látszik. Néhány hete az ADAC kiosztotta a 2008-as Sárga angyal díjat. A lista szerint fordult a kocka: az első 10 helyezett között 8 német autógyártó áll, míg a japán márkákból csak két szereplő van rajta, az 5. és a 10. helyet.
A drasztikus változást két márka tekintetében érezhetjük igazán. A legnagyobb diadalt a BMW arathatta – miközben a Toyota óriási vereséget szenved. A bajor gyár mind a négy, magas árszínvonalú modellje a győztesek csúcsteljesítői közé tartoznak. A Sárga angyal minőség díjat a BMW X3 nyerte el. Mi történhetett a müncheni konszernben? Csoda?
[[ Oldaltörés: A német csoda ]]
Audi
A BMW-nél és az Audi-nál – magyarázza az ADAC szakértője, Thomas Kroher –javultak a gyártási folyamatok. A gyárak sokkal hatékonyabban dolgoznak, amely egyértelműen magával hozza a minőségi javulást is. Pontosan ez a magyarázata a Toyota korábbi sikereinek is. A Toyota City híres gyártási rendszere alapkövetelménynek számított sokáig, szinte minden autógyártónak követendő példát jelent. A gyárnál minden gyártósor felelőse ismeri a címszavakat: „poka joke-t”, vagyis az automatikus önkontrollt, minden dilettánsnak tudnia kell, „kaizen”, a folyamatos fejlesztési folyamat és a „muda” amely a költségnövekedést jelenti, és annak elkerülésére a cél.
Szinte hitvallásként terjedt el a Toyota-módszer a világ autószerelő üzemeiben. Számos kísérlet volt arra vonatkozóan, hogyan lehetne elsajátítani a japán precizitást, mentalitást. Egyes cégeknél a menedzserek úgynevezett japán-szobákat rendeztek be maguknak. A Jaguárnál pedig zöld-és fekete öveket osztottak a legjobb munkásoknak, ezzel is egy kicsit a dzsudó-misztikát utánozva. Az erőfeszítések azonban nem hoztak eredményt. Néhány gyár azonban úgy látszik, mégis csak tanult valamit az ellenféltől. Norbert Reithofer, a BMW egyik főnöke már évek óta hangoztatja: a legjobb példakép a Toyota. Mindenkinek ettől a gyártól kéne tanulnia: itt ugyanis minden kifogástalan és persze sokáig elérhetetlennek is tűnt. Most azonban talán végérvényesen sikerült megfejteni a titkot. Sőt, a német cégeknek sikerült túlszárnyalniuk a mestert. Mi történhetett a Toyotával? Talán elfelejtette a trükköket?
Mi lehet az oka annak, hogy a korábbi győztes így lecsúszott? Az idei rangsorban nincs Toyota gyártmány az első tíz helyezett között.
Toyota
A német Toyota-forgalmazó szóvivője, Jürgen Stolze így vélekedik erről: szó sincs arról, hogy a Toyota romlott volna le ennyire. Egyszerűen a többiek jelentősen feljavultak, jobbak lettek. Ők nem aludtak úgy el, mint mi. Időben, előbb, gyorsabban kapcsoltak, mint mi – nyilatkozta. Ez azonban nem magyaráz meg mindent. Hiszen, az eredmények szerint igenis rontott a Toyota, a vizsgálatok szerint például jóval több meghibásodás jelentkezett az autóknál, mint korábban. A Yaris – mely két évvel ezelőtt elnyerte a Sárga angyal-díjat – az ADAC tesztje szerint kétszer annyi hibát produkált, mint korábban. Ennél a modellnél tavaly 7,5 lerobbant autó jutott ezer példányra. A Golf-rivális Corolla esetében 8, a középkategóriás Avensisnél pedig 7,1 ezrelék volt a meghibásodási ráta. Ezek kifejezetten rossz mutatók – a Ford eredményei hasonlítanak.
ADAC-lista 2008
1. BMW X3 2. AUDI A2 3. BMW 1 4. BMW Mini 5. Mazda 3 6. Mercedes CLK 7. Audi A4/S4 8. BMW 3 9. Mercedes SLK 10. Mitsubishi Space Star
Az első helyezett BMW X3 alig több mint egy meghibásodást produkált 1000 autóból. Ezt a számot szinte lehetetlenség felülmúlni, hiszen ez gyakorlatilag hibátlan kocsit jelent. – mondta Kroher. Az 1,1 ezrelékes érték olyan problémákat jelent, melyekről a gyárak nem tehetnek: ilyen például az akkumulátor lemerülése abban az esetben, amikor bekapcsolva hagynak egy fogyasztót. A Toyota-képviselője erre az eredményre csak közhelyekkel tudott válaszolni: felismertük a problémát és dolgozunk már a megoldásokon.
[[ Oldaltörés: Mi történt a japánokkal? ]]
toyota
A legnagyobb gondot a költséghatékonyság jelenti. Vagyis a Toyotánál viszonylag kis teljesítményű akkumulátorokat alkalmaznak. Éppen ezért mostantól jóval nagyobb kapacitású akksikat szerelnek majd a járművekbe. Ez azonban még nem elég a jó eredményhez. Hiszen a cégnek további hibákat – pl. az indítómotor, a turbófeltöltő, az automata sebességváltó, a kuplung és az ablaktörlőt hajtó szerkezet meghibásodásai – is ki kell javítania. Bár Stolze szerint ezek aprócska gondok, mégis az elmúlt évben több típus visszahívására kényszerült a cég. A Toyota saját luxusmárkája, a Lexus terepjárója esetében például rendszeresen előfordult a lábszőnyeget rögzítő kapcsok kilazulása, emiatt pedig a szőnyeg blokkolhatta a gázpedált. Más típusoknál pedig a kormányszerkezet működött rosszul.
Mazda
A javításokat már elkezdték az Aurisnál már láthatók az eredmények – mondta Stolze. Ez azonban még nem lesz elég ahhoz, hogy a Sárga angyalt ismét elnyerje a Toyota. Éppen ezért a cég mindenképpen tanulmányozni fogja az ADAC eredményeit, melyekből kiderül az is, milyen kritériumoknak kell megfelelni ahhoz, hogy a vevők is elégedettek legyenek.
A végső magyarázat szerint a probléma legfőbb oka, hogy a hirtelen megnövekedett kereslettel nem tudták biztonsági szempontból tartani a lépést. Az utóbbi években ugyanis az évi 9,5 millió eladott autóval a Toyota a második legnagyobb gyárrá nőtte ki magát. A cég vezetője, Kasuaki Watanabe önkritikát gyakorolt nyilatkozatában: - A mennyiség nem minden. Feltétlenül javítanunk kell a minőségen, még akkor is, ha ezzel lassítunk a tempón, és nem tudunk annyi autót gyártani, mint korábban.
2005-ös ADAC-lista
1. Toyota Avensis 2. Toyota Yaris 3. Mazda Premacy 4. Toyota Corolla 5. Toyota RAV 4 6. Mitsubishi Colt 7. BMW Mini 8. Mazda MX 5 9. Honda Civic 10. Mazda 626
A legtöbb meghibásodást azokban a Toyotákban regisztrálták, mely az anyagyártól távol készült. Vagyis a legtöbb gond az európai gyárakban összeszerelt autókkal volt. Ezzel a problémával egyébként egy másik távol-keleti cégnek is szembe kellett már néznie. A Nissan cég például szintén nagy minőségromlást produkált, amikor gyárat nyitott Angliában és Spanyolországban. A Renault-partner azonban hamar észbekapott és egyik modelljével például jobb eredményt ért el, mint a Toyota.
A szintén régóta Európában is gyártott Mazda és Honda modellek – Kroher szerint – állandóan tartják a magas színvonalat. A Mazda például egyik típusával – az élmezőnyben végzett. A Toyota egyetlen sovány vigasza a Prius lehet, mely nem bukott meg totálisan az ADAC-teszten.
Bár a NER prominensei egyértelműen Trump mellett tették le a garast, a WSJ szerint több vitás pont volt a két ország közt, amelyek aligha oldódtak meg mára.