 © Autómenedzser |
A Lucky Blue fantázia színű behemót csinos jószág. Nehéz kimondani, de ezzel a SsangYonggal nem fogunk szégyenkezni. Nem csúnya, sőt egyenesen jóképű, Európában is vállalható. Fara is rendezett, nincs túlcsicsázva, csak oldalélből van eggyel több a kelleténél. Szemből tiszta Mercedes-Benz, de nem M-, G-, vagy GL-osztály, hanem limuzin orrot kapott, új C-osztályra vagy S-osztályra hasonlít leginkább a frontja. A motor és a váltó mellett a rögzítőfék is a Mercit idézi, lábbal berúgható.
A beltér nem tér el jelentősen az Actyontól, ugyanaz az ergonómia-mentes dizájn, szétszórt gombokkal, valamivel jobb minőségű burkolatokkal, hasonlóan igénytelen összerakással. Az új Kyron csúcsverziójában sincs RDS a rádióban, a kormány csak függőlegesen állítható, ám bézs a fűthető bőrfotel, akárcsak az anyósülés előtti műanyag idomok. Kifejezetten jól néz ki a váltó körüli terület, kényelmes az ülés, könnyed a vezetés. A kormány túlságosan is az, szinte kisujjal tekerhető, szokni kell, a legkisebb tekerésre is dől a kocsi.
Új a Kyron váltója, egy az egyben a Mercedestől kapták a koreaiak, ötfokozatú, tiptronic és kormányról is kapcsolható.
Az öthengeres, közös nyomócsöves, közvetlen befecskendezéses motor Mercedes-licensz alapján készül Koreában, 165 lóerős, kulturált, halk. Fogyasztásról nem sikerült pontos képet kapnom, ilyen kevés kilométerrel a begyében alig lépte túl a gyári adatot városban, 12 litert evett. Futóműve keményebb, mint az Actyoné.
A cikk folytatásában kiderül, a Kyroné az egyik legjobb ár/érték arány a magyar SUV-piacon.