"Ezek a modern navigációs rendszerek ugyanolyan veszélyeket rejtenek, mint a telefonálás vezetés közben” nyilatkozta Gert Schleichert, az Automobil Club Europa (ACE) vezető mérnöke. A 46. goslari közlekedésrendészeti napokon felmerültek az első igények a probléma jogi szabályozására.
A német ügyvédi kamara (Deutsche Anwalt Verein - DAV) azt követelte, hogy tiltsák be a navigációs készülékek használatát vezetés közben. "A navigációs készülékek még jobban elterelik a vezetők figyelmét, mint a mobiltelefonok” -, mondta Michael Burmann, a DAV szakértője. "A telefonálás közben a vezető egyik keze ugyan a fülén van, de azért közben még tud a forgalomra is figyelni. A navigációs készülék kezelésénél azonban a szemeit leveszi az útról, hogy a gombokat kezelni tudja. Ezáltal veszélyesen hosszú ideig nem képes a forgalomra figyelni.” Noha a vezetés közbeni telefonálás már egy ideje tilos, az internetezés, a tévézés és a navigáció használatára még nincs szabályozás -, csatlakozott a kritikusokhoz Tom Michael Gasser, a német közlekedésbiztonsági intézet (BASt) munkatársa. Ő úgy vélte, hogy a navigáció képi funkcióit le kell állítani, amíg a jármű mozgásban van.
"Bizonyosan állítható, hogy a navigáció eltereli a figyelmet”-, állította Siegfried Brockmanna a német biztosítók szövetségének munkatársa. Azonban úgy vélte, a törvény általi tiltásnak nincs értelme, ugyanis nem lehet ellenőrizni a betartását.
A navit az elindulás előtt programozzuk be
A betiltás ellen állt ki az a német autóklub, az ADAC is. „A vezető az indulás előtt programozza be a navigációt”-, nyilatkozta Maximilian Maurer szóvivő. ADAC felszólította a gyártókat, hogy a készülékeket úgy szereljék be az autókba, hogy azok a vezető látószögében helyezkedjen el. Ezen felül a kezelési funkciókon javítani és könnyíteni kell.
A német Automobilclub (AvD) ugyancsak nem támogatja a szigorú törvényeket. Sokkal fontosabb az, hogy felhívják az autósok figyelmét arra, hogy a figyelmetlenség milyen dramatikus következményekkel járhat. Az ACE mérnöke, Gert Schleichert szerint a lényeg az, hogy a navigációt a vezetés közben csak navigálásra használjuk, ezért több értelme lenne, a készülék további funkcióinak vezetés közbeni korlátozása, mint a törvényes betiltás.
Veszélyes a navigáció, eltereli a sofőr figyelmét
"Ezek a modern navigációs rendszerek ugyanolyan veszélyeket rejtenek, mint a...

Trump 50 napot adott Putyinnak a tűzszünetre, különben jönnek a 100 százalékos másodlagos vámok
Megtaláltuk Lázár János közel 200 milliós, eddig homályos extrabevételének forrását
Lázár szerint korrupt és hazug az Index
Publicus: Szoros a verseny a Fidesz, a DK és a Tisza között az első egyéni választókerületi kutatásban
Indiana Jones forog a sírjában, és ezt épp Guy Ritchie érte el
Bejelentették: határozott időre fog szólni a kormány 3 százalékos lakáshitele
Az még nem dőlt el, meddig lesz elérhető.
Németek és papírnémetek harca: a betiltás küszöbén Orbán Viktor szövetségese
Meghalt Schmuck Andor
A Tisztelet Társasága alapítója hosszú betegség után halt meg, 54 éves volt.
75 napos csúszás is jöhet egy adásvételben – megjelent az önazonossági törvény részletszabályozása
Maja T. úgy döntött, hogy abbahagyja az éhségsztrájkot
14 kilót fogyott a német aktivista.
Már nem pusztán elméleti kérdés, hogy eleshet-e Ukrajna
Ukrajna-szakértő: Egy kamu Facebook-profiltól indultak a hírek Sebestyén József halálának körülményeiről
Fedinec Csilla szerint enyhíthető lett volna a feszültség a kárpátaljai magyar férfi halála ügyében, ha értelmes párbeszéd indul Ukrajnával.