szerző:
automenedzser.hu

"Ezek a modern navigációs rendszerek ugyanolyan veszélyeket rejtenek, mint a...

"Ezek a modern navigációs rendszerek ugyanolyan veszélyeket rejtenek, mint a telefonálás vezetés közben” nyilatkozta Gert Schleichert, az Automobil Club Europa (ACE) vezető mérnöke. A 46. goslari közlekedésrendészeti napokon felmerültek az első igények a probléma jogi szabályozására.

A német ügyvédi kamara (Deutsche Anwalt Verein - DAV) azt követelte, hogy tiltsák be a navigációs készülékek használatát vezetés közben. "A navigációs készülékek még jobban elterelik a vezetők figyelmét, mint a mobiltelefonok” -, mondta Michael Burmann, a DAV szakértője. "A telefonálás közben a vezető egyik keze ugyan a fülén van, de azért közben még tud a forgalomra is figyelni. A navigációs készülék kezelésénél azonban a szemeit leveszi az útról, hogy a gombokat kezelni tudja. Ezáltal veszélyesen hosszú ideig nem képes a forgalomra figyelni.” Noha a vezetés közbeni telefonálás már egy ideje tilos, az internetezés, a tévézés és a navigáció használatára még nincs szabályozás -, csatlakozott a kritikusokhoz Tom Michael Gasser, a német közlekedésbiztonsági intézet (BASt) munkatársa. Ő úgy vélte, hogy a navigáció képi funkcióit le kell állítani, amíg a jármű mozgásban van. 

"Bizonyosan állítható, hogy a navigáció eltereli a figyelmet”-, állította Siegfried Brockmanna a német biztosítók szövetségének munkatársa. Azonban úgy vélte, a törvény általi tiltásnak nincs értelme, ugyanis nem lehet ellenőrizni a betartását. 

A navit az elindulás előtt programozzuk be

A betiltás ellen állt ki az a német autóklub, az ADAC is. „A vezető az indulás előtt programozza be a navigációt”-, nyilatkozta Maximilian Maurer szóvivő. ADAC felszólította a gyártókat, hogy a készülékeket úgy szereljék be az autókba, hogy azok a vezető látószögében helyezkedjen el. Ezen felül a kezelési funkciókon javítani és könnyíteni kell. 

A német Automobilclub (AvD) ugyancsak nem támogatja a szigorú törvényeket. Sokkal fontosabb az, hogy felhívják az autósok figyelmét arra, hogy a figyelmetlenség milyen dramatikus következményekkel járhat. Az ACE mérnöke, Gert Schleichert szerint a lényeg az, hogy a navigációt a vezetés közben csak navigálásra használjuk, ezért több értelme lenne, a készülék további funkcióinak vezetés közbeni korlátozása, mint a törvényes betiltás.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
Elhagyták Japánt a vesztegzár alá vett üdülőhajó amerikai utasai

Elhagyták Japánt a vesztegzár alá vett üdülőhajó amerikai utasai

Szívmelengető kísérlet mutatta meg, mennyire együttérzők a papagájok – videó

Szívmelengető kísérlet mutatta meg, mennyire együttérzők a papagájok – videó

Több civilt öltek meg egy szaúdi harci gép lelövése utáni megtorlásban

Több civilt öltek meg egy szaúdi harci gép lelövése utáni megtorlásban

Orbán bejelentette a klímavédelmi akciótervet

Orbán bejelentette a klímavédelmi akciótervet

Orbán meg nem értett zseninek gondolja magát, aki még mindig retteg Sorostól

Orbán meg nem értett zseninek gondolja magát, aki még mindig retteg Sorostól

Az év első játékát nem lesz nehéz elfelejteni

Az év első játékát nem lesz nehéz elfelejteni