szerző:
MTI/hvg.hu
Tetszett a cikk?

Legördült a Suzuki Splash első példánya az esztergomi gyár futószalagjáról pénteken. A vállalat az idén 60 ezer kisautó gyártását tervezi, a modell a genfi autószalon után, március elején jelenik a magyarországi márkakereskedőknél. Gyurcsány Ferenc miniszterelnök ezúttal sem jelent meg, jelezve, hogy nem ért egyet a japán gyár humánpoltikájával és a szakszervezetekkel kapcsolatos tevékenységével.

© Suzuki
"A Splash új fejlesztésű egyliteres, háromhengeres benzinmotorjának fogyasztása csupán öt liter, ezzel az ötszemélyes autók között a legkedvezőbb értéket éri el" - emelte ki beszédében Ozava Iszao, a Magyar Suzuki Zrt. vezetője, aki szerint az új modell kedvező választás lehet fiatal családok számára. A Splash tervezésekor a biztonsági elemekre a Suzuki kiemelt figyelmet fordított. Blokkolásgátló rendszer, fékerő-asszisztens és elektronikus fékerő-elosztó segítik a vezetőt a veszélyes helyzetek elkerülésben. A karosszériát hat légzsákkal szerelték fel, az överő-határolóval felszerelt első biztonsági övek, a lábvédő fék és a kuplungpedálok a lehető legkisebbre mérséklik a sérülés lehetőségét.

Az új modell három új fejlesztésű motorral készül. A legkisebb egyliteres, 3 hengeres, teljesítménye 45 kW (65 LE), fogyasztása 5 liter. A legnagyobb változat, alumíniumból készült 1,2 literes 4 hengeres benzinmotor, amely 63 kW-ot (86 LE) teljesít és fogyasztása 5,5 liter. A Splash dízelmotorját a Suzuki új indiai gyáregységében állítják össze a GM Powertrain licenc alapján, ez 1,3 literes közös nyomócsöves, 4 hengeres, teljesítménye 55 kW-os (75 LE) fogyasztása 4,5 liter.

© Suzuki
A Magyar Suzuki Zrt. az idén 300 ezer autó gyártását tervezi, ebből 270 ezret exportra. A vállalat működésének 15 éve alatt 280 milliárd forintot ruházott be Esztergomban. A 6200 Suzuki-dolgozó mellett a beszállítói körrel együtt a gyártás több tízezer ember számára nyújt megélhetést.

A tömeggyártás indulása alkalmából rendezett - politikailag alulképviselt - ünnepségen Dióssy Gábor, a GKM államtitkára azt mondta, a Suzuki jól példázza: lehet együttműködés az óriások és a kisebbek között. A japán vállalat eddig 19 külföldi beszállítót vonzott Magyarországra, hazai beszállítóik száma meghaladja a hetvenet, háromszáznál több céggel állnak kapcsolatban.

Gyurcsánynak fontosabb volt az SZDSZ - frakcióülés Debrecenben
© Stiller Ákos
Gyurcsány Ferenc két évvel ezelőtt az SX4 hasonló ünnepségén sem volt ott, amit akkor a cég és a szakszervezet közti konfliktussal magyarázott. A Suzuki szakszervezete nem sokkal korábban a gyár kapuján kívül, egy autóbuszban alakult meg, mert a cégvezetőség nem biztosított megfelelő helyiséget, az alakulás után pedig gyorsan ürügyet keresett a megválasztott elnök eltávolítására, majd távol tartására a jogerős bírósági ítélet ellenében is.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI Autó

Szeretik a Suzukit a németek

Tavaly tovább erősítette jelenlétét a német autópiacon a Suzuki, s immár az egymást követő ötödik évben növelte eladásait: 32 ezer 238-ra, ami 12 százalékkal több az egy évvel korábbinál.

hvg.hu Autó

Új Suzuki: kis autó nagy térrel

A Suzuki új tanulmányt mutat be a Párizsi Autókiállításon. A kisméretű kocsit páratlan belső térrel kínálja majd a japán gyártó.

MTI Autó

Hibás kézifékek miatt hívnak vissza 40 ezer Suzukit

A Magyar Suzuki Rt. eddigi legjelentősebb visszahívási akciója 40.000 autót érint Európában, az SX4-es modellben a kézifék hatását csökkentheti egy azóta kijavított szerelési eljárás – közölte a vállalat kommunikációs vezetője.