Megjelent a HVG Cégautó 2008 különszám

Az autópiac fejlődéséről, alakulásáról, nyertes és vesztes márkáiról negyedévente megjelennek cikkek, kimutatások, ám a céges autókról Magyarországon eddig nem készült hasonló összeállítás. Különszámunkban arra vállalkoztunk, hogy bemutassuk, értékeljük a magyar cégautópiacot, rangsoroljuk a vállalati autómárkákat, modelleket.

  • hvg.hu hvg.hu
Megjelent a HVG Cégautó 2008 különszám

Kiadványunkban eladási, népszerűségi, kategóriák és márkák szerinti, illetve márkán belüli rangsorokkal találkozhatnak, összehasonlítjuk továbbá a legkedveltebb típusok árait. Kistérségi rangsorunkból kitűnik, Magyarországon hol milyen típusú autót kedvelnek leginkább a vállalkozások. Azt is megtudhatják, hogy a különböző gépkocsi-kategóriákban miből mennyit helyeztek forgalomba 2007-ben. Nem csupán a személyautókat rangsoroltuk, hanem a kishaszonjárműveket is. Kiszámoltuk és összevetettük a legkedveltebb hazai cégautók biztosítási és üzemeltetési költségeit, tesztjeinkben pedig vállalatvezetők mondják el véleményüket az általuk használt autókról.

Különszámunkban a vállalati autókkal összefüggő adózási, biztosítási információk gazdag tárházát állítottuk össze. Az adószabályokat az APEH munkatársai tették közérthetővé, s olyan bírósági ítéletek sorát is közöljük, amelyek megmutatják, mire kell odafigyelnie a cégautót magánhasználatba engedő vállalkozásnak, illetve leginkább mire összpontosít ellenőrzései során az adóhivatal.

Kiderül, mitől cégautó a cégautó, és hogy a vállalati ranglétra különböző fokain állóknak milyen jármű milyen felszereltséggel dukál. Választ keresünk arra is, miért éri meg egy cégnek a flottakezelés kiszervezése, milyen költségektől szabadulhat meg, ha profi vállalkozásra bízza ezt a tevékenységet. Egybevetettük a legfontosabb flottaüzemeltetési szempontokat, a különböző módszerek előnyeit és hátrányait. Vázoljuk a pénzügyi és az operatív lízing közötti különbségeket, illetve azt, mikor lehet előnyös egy vállalkozásnak hitelre vásárolni autót.

Bemutatjuk, milyen autókkal járnak a miniszterek, milyen típusokat kedvelnek leginkább az állami alkalmazottak.

Flottavásárlást tervező ismeretlen kis cégként próbára tettük az autókereskedések rugalmasságát.

Keresse az újságárusoknál!

Szomoru Miklós: Mi sem vagyunk tökéletesek, ne akarjunk tökéletes kertet!

Szomoru Miklós: Mi sem vagyunk tökéletesek, ne akarjunk tökéletes kertet!

Fél évig 5-6 ember volt kíváncsi a kertészeti tanácsaira, ma már közel kétszázezres követő tábora van Szomoru Miklós „Egy kertész kertje Pilisszentkereszten” blogjának. A kertészmérnök szerint, aki brit mintára magánkert-látogatásokat is szervez, nem kell heti 8 óránál többet dolgozni azért, hogy bárkinek virágzó oázássá váljon a kertje. Erre a legjobb példa virágpompában úszó birodalma.