szerző:
automenedzser.hu
Tetszett a cikk?

Hasonlóan az i30-hoz, az i10-es modell tervezésénél is az európai...

am

Hasonlóan az i30-hoz, az i10-es modell tervezésénél is az európai ízlésvilágra helyezték a hangsúlyt – mondják a koreaiak. Hogy mi az európai, azt mi magunk sem tudjuk. Az i10 aranyos, ám sem kinézetével, sem árával, sem menettulajdonságaival nem fogja megrengetni a magyar piacot. 

2007-ben 340 ezer Hyundait adtak el Európában, amiből a márka hazai holland importőre, az Autobinck 40 ezret értékesített. 2008-ban, az i10-re nagy feladat hárul, 420 ezerre szeretnék feltornászni az eladásokat. Nálunk a Hyundai, az új importőr tevékenységének és az i30 sikerének köszönhetően 26 százalékkal növelte eladásait az első negyedévben. A csöppségből idén 150-200-at terveznek értékesíteni. 

am

Az i10 elsődleges célcsoportja az első autójukat vásárló fiatalok, azon családok, akik a háztartásukba második autót szeretnének; illetve azon 50 feletti házaspárok, akiknek már nincs otthon gyermekük. 

Az i10-es modellt olyan városi autónak tervezték, hogy öt felnőtt is kényelmesen elférjen benne – ez azért merész vállalás még akkor is, ha 8,5 centivel növelték a belső vállteret az Atoshoz képest. 60:40 arányban osztottan síkba dönthetők az ülések háttámlái. Az autóban található még egy praktikus pakolórész a csomagtér alatt, amely tovább növeli a hasznos rakodóteret. Számokban kifejezve, a csomagtér befogadóképessége 225 liter alaphelyzetben. 

am

A beltér hangulata komor, az egyhangú műanyag belsőt a tetszetős, fehér számlapú műszerfal és az alapáras mp3-as zenelejátszó dobja fel, amihez iPodot is csatlakoztathatunk. A prémium felszereltségi szinthez elektromos, dönthető és mozgatható napfénytető, hátsó légterelő, bőrborítású kormánykerék és sebességváltó gomb, távirányítású központi zár, elektromos tükör valamint ESP is kérhető – bár a hazai extralistán nem találtam az utóbbit.


[[ Oldaltörés: Árak, adatok ]]


am

Az elektromos szervokormány két irányban állítható, pontos. Ugyanez elmondható a váltóról is, a futómű meglepően kényelmes, nem pattog az autó csak nagy sebességnél és hepehupás úton. De ott nagyon. Elöl segédvázra szerelt MacPherson rendszerű, hátul a tekercsrugóra támaszkodó torziós rúd kialakítású futómű segít ebben. A gáz töltésű lengéscsillapítók ugyanúgy az alapfelszereltség részei, mint a négytárcsás fékrendszer ABS funkcióval.

Az i10-es modellt az induló 66 lóerős 1,1 literes benzinmotorral próbáltuk ki, amellyel 100-ig kellemes a menetzaj, 120-tól érezzük csak azt, hogy nem kellene tovább nyomni a gázt. Az új 1,1 literes háromhengeres, 75 lovas, változó geometriás turbóval ellátott dízelmotor már kapható, a hasonló teljesítményű új, 16 szelepes 1,2-es benzinmotorra még várni kell. A benzines változatok négyfokozatú automatikus váltóval is megvásárolhatók. 

am

A sajtóanyag szerint a 1,1 literes dízel motor az ötsebességes manuális váltóval 4,3 literes átlagfogyasztást eredményez, szén-dioxid-kibocsátása 114 gramm/kilométer. 

Bár még nem csapták a falhoz, a gyártó négycsillagos eredményt vár a törésteszten, a kocsi maximum négy légzsákkal rendelhető. 2 millió 99 ezer forintért juthatunk alapfelszereltséggel az autóhoz, a dízel 2,859 milliótól indul, igaz meglehetősen gazdag felszereltséggel, a csúcsmodell ára 3,099 millió forint. 

B. Cs. 

Műszaki adatok

Hyundai i10 1,1
MOTOR
Hengerűrtartalom (cm3) 1086
Környezetvédelmi besorolás Euro 4
Max. teljesítmény lóerő66 lóerő 5500-as fordulaton
Max. nyomaték: Nm 100 Nm 2800-as fordulaton
MÉRETEK
Tengelytáv (mm) 2380
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 3565/1595/1540
Csomagtér225 liter
Saját tömeg (kg) 1000
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Végsebesség (km/h) 151
Gyorsulás 0-100 km/h (mp)15,6
FOGYASZTÁS (l/100 km)
Városi 6,3
Országúti 4,6
Vegyes5,2
Tesztfogyasztásn. a.
CO2 kibocsátás (g/Km) 124
ÁRA 2,099 millió forinttól



HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!