szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az i-sorozat második tagjaként nincs könnyű dolga az i10-nek a magyar piacon. A minik forgalma folyamatosan csökken, pedig az apróságok egyre okosabbak és ügyesebbek. Kipróbáltuk a legkisebb Hyundait.

© Autómenedzser
Hasonlóan az i30-hoz, az i10-es modell tervezésénél is az európai ízlésvilágra helyezték a hangsúlyt – mondják a koreaiak. Hogy mi az európai, azt mi magunk sem tudjuk. Az i10 aranyos, ám sem kinézetével, sem árával, sem menettulajdonságaival nem fogja megrengetni a magyar piacot.

2007-ben 340 ezer Hyundait adtak el Európában, amiből a márka hazai holland importőre, az Autobinck 40 ezret értékesített. 2008-ban, az i10-re nagy feladat hárul, 420 ezerre szeretnék feltornászni az eladásokat. Nálunk a Hyundai, az új importőr tevékenységének és az i30 sikerének köszönhetően 26 százalékkal növelte eladásait az első negyedévben. A csöppségből idén 150-200-at terveznek értékesíteni.

Az i10 elsődleges célcsoportja az első autójukat vásárló fiatalok, azon családok, akik a háztartásukba második autót szeretnének; illetve azon 50 feletti házaspárok, akiknek már nincs otthon gyermekük.

© Autómenedzser
Az i10-es modellt olyan városi autónak tervezték, hogy öt felnőtt is kényelmesen elférjen benne – ez azért merész vállalás még akkor is, ha 8,5 centivel növelték a belső vállteret az Atoshoz képest. 60:40 arányban osztottan síkba dönthetők az ülések háttámlái. Az autóban található még egy praktikus pakolórész a csomagtér alatt, amely tovább növeli a hasznos rakodóteret. Számokban kifejezve, a csomagtér befogadóképessége 225 liter alaphelyzetben.

A beltér hangulata komor, az egyhangú műanyag belsőt a tetszetős, fehér számlapú műszerfal és az alapáras mp3-as zenelejátszó dobja fel, amihez iPodot is csatlakoztathatunk. A prémium felszereltségi szinthez elektromos, dönthető és mozgatható napfénytető, hátsó légterelő, bőrborítású kormánykerék és sebességváltó gomb, távirányítású központi zár, elektromos tükör valamint ESP is kérhető – bár a hazai extralistán nem találtam az utóbbit.

A cikk folytatásában kiderül, mennyiért adják az i10-est. Kattintson.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

automenedzser.hu Autó

Hyundai Tucson - Nemes öszvér

Kevés autó van, amelynek nem csupán eltalálták a formáját, de meg is töltötték tartalommal. Az is ritkaság, hogy a formát és a tartalmat összhangba hozzák. A Hyundai Tucsonnál ez sikerült. Nemes öszvér.

hvg.hu Világ

Biztonságos koreai nagykocsik

A felújított Hyundai Sonata és Tucson a legmagasabb, ötcsillagos értékelést kapta az amerikai NHTSA röréstesztjében frontális és oldalirányú ütközésre.

hvg.hu Autó

Kupéteszt: koreai Jaguar

Minden idők leglátványosabb koreai sportkocsijával büszkélkedhet a Hyundai. A Coupét Tiburon néven szeretik Amerikában, naggyá tették Németországban, és most végre nálunk is jó áron kapható. Igaz nem sokáig, bemutatták az utódját.

automenedzser.hu Autó

Hyundai-teszt: szebb, jobb, drágább

Az ember sajnál minden elveszített centit abból, ami az övé. A Hyundai mégis kisebbre vette az Accent fazonját. Szebb lett, jobb lett mint elődje és drágább. Eltolódott a hangsúly.

automenedzser.hu Autó

Teszt: Mister Korea

Míg a japán gyártók csak beszélnek arról, hogy az európai ízlés diktálja autóik formatervét, addig a koreai gyártók ezt meg is valósítják. A SantaFe a Hyundai büszkesége, a legeurópaibb és legszebb ázsiai terepjáró.

hvg.hu Autó

Teszt: ha olcsón kell dízel, USB-vel

Légies karosszéria, japános fejlettség, hosszú távú megbízhatóság, kemény futómű, erős és takarékos motor, jó árértékarány. Kipróbáltuk az i30-at.

automenedzser.hu Autó

Hyundai Sonata - Szonáta a majdnem luxusautóról

Hiába írom, hogy a Sonata szép, a Sonata jó, a Sonata olcsó. A felső-középkategóriában nem az ár számít. Presztízsben, belső dizájnban és technikában versenyképtelen.

automenedzser.hu Autó

A tökéletes középút

Sokan vagyunk akik nem tudnak dönteni: szép autót vegyünk? Jó autót vegyünk? Mennyi az ára?! A Hyundai középkategóriás Elantrája feloldja ezt a dilemmát, félig szép, félig jó, ráadásul tudásához képest olcsó.