szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Vegyünk egy jól bevált Golfot, emeljük meg, adjunk hozzá egy csipet Passat/Eos/hatos Golf dizájnt, Plusos praktikumot, intelligens összkerékhajtást. Venni fogják, mint a cukrot. Németországban máris sikersztori a Tiguan, nálunk még csak ébredezik a piac, a magas ár a gátja terjedésének.

© Autómenedzser
Az egynégyes, kettős feltöltésű motor kitűnő választás a Tiguanhoz, könnyedén röpteti a hobbiterepest. Annyira kedvelt motor, hogy a vásárlókat Németországban lebeszélik a kereskedők róla, mert egyszerűen nem bírják a gyárak a termelést, mindenki a kis turbót szeretné. Meg is értem őket, vérpezsdítően megy. Igaz, a kompresszor erőlködése a később belépő turbó teljesítményéhez képest halvány, de sokkal jobb, mint a turbólyuk. Az élénk motor határozottan és szinte azonnal reagál a gázadásra, nyitott ablakkal még a surrogást is jól hallani.

© Autómenedzser
A 150 ló bőven elég, a takarékos sofőrök a 140 lovas kétliteres dízelt választhatják. Az erőt benzinben mérik, a Tiguan a 400 kilométeres teszt során, vegyes használatban, 30 kilométeres terepezéssel 9,6 liter benzint fogyasztott száz kilométerenként. Az 1,4 literes motorhoz képest ez soknak tűnhet, de vegyük figyelembe az összkerékhajtást, a turbót és a nem túl áramvonalas formát. A motor hátránya, hogy akkor is pörgetjük – a sportosság érzete miatt – amikor nem is szükséges. Kapható 170, illetve 200 lovas benzines, illetve 170 lovas dízel változatban is.

Hamisítatlan VW Golf belső fogad, minőségi jelleg, rendezett tartalom, ergonómia és átgondoltság jellemzi. A rögzítőfék elektronikus, volt, hogy magától kioldott, volt, hogy nem, rendelkezik gurulásgátló funkcióval. Az Auto Hold gomb megnyomásával állóra fékezés után nem mozdul az autó, legyen szó emelkedőről vagy lejtőről. Tempomattal együtt nem működik, de ez így természetes.

A cikk folytatása műszaki adatokkal az Autómenedzser.hu autós portálon. Kattintson.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Autó

Elefántbébi ormány nélkül, VW-logóval

A VW Golf nem más, mint egy kényelmes és funkcionális munkaállomás, erre húzott tromfot a cég a Golf Plusszal, amelyben már a gyerekek és a csomagok is jobban elférnek. A család ásza egyértelműen a CrossGolf.

hvg.hu Autó

Vezettük a négyajtós kupét, a Passat CC-t

A Volkswagennél úgy gondolják az újdonság varázsa lehet az autóipar megmentője. Ezt a Tiguan hihetetlen sikerére alapozzák: a kis terepjáróra négy hónap alatt 100 ezer megrendelés érkezett. Az újdonság varázsa most egy új, négyajtós kupét lengi körbe: Bajorországban kipróbáltuk az új Passat CC-t.

hvg.hu Autó

Mit keres ez a rengeteg Tiguan Budapesten?

A hazai VW forgalmazó Porsche Hungariát és Budapestet az a megtiszteltetés érte, hogy itt tartják a Volkswagen Tiguan nemzetközi sajtóbemutatóját. 49 ország közel 1200 újságíróját várják egy hónapon keresztül.

hvg.hu Autó

Sztárok tomboltak a dzsungelharcos Tiguan bemutatóján

Egy hollywoodi stúdióban leplezték le a Concept Tiguant. Acél állványzatok, neonfények és narancsszínű keréknyomok idézték fel egy betondzsungel atmoszféráját, vagyis a Volkswagen kompakt szabadidő-autójának életterét.

hvg.hu Autó

Passat BlueMotion: a legtakarékosabb limuzin

A Volkswagen meglepő trükköt mutatott be a Passat kék verziójával. A jelen megoldását kínálják korunk égető problémájára, a környezetszennyezésre. Kis fogyasztás technikai csodák nélkül.

hvg.hu Autó

Golf-teszt: Kecses puttonyos

Viszonylag erős motor, pontos kormány és váltó, egyszerű de minőségi beltér, modern technika és kombi kasztni. Új Golf családoknak és mesterembereknek.

hvg.hu Autó

Caddy-teszt: luxus brigadéros

A Caddy Maxi egy teherautóból átalakított dinamikus luxus kisbusz, hét személyre vagy rengeteg árura hangszerelve.

Autó

Tiguan lesz az új terep Volkswagen neve

Az Auto Bild olvasói az öt lehetséges névből végül a Tiguanra szavaztak, így 2007 őszén ezen a néven kerül a szalonokba az új - Golf-alapú kompakt szabadidőautó.