szerző:
hvg.hu

Élmény volt az első találkozás a BMW új nagyágyújával. Az X6-os lenyűgöző látványa páratlan vezethetőséggel, dinamikával és menetbiztonsággal párosult. Extrém tulajdonságaival vezetéstechnikai pályán ismerkedhettünk meg.

© Autómenedzser
A BMW X6 oldalablakai keskeny csíkjával és a far irányába enyhén ereszkedő tetővonalával egy kupé arányait testesíti meg. Utasterében – ugyancsak a kupékra jellemzően – a vezető és az első utas mögött további két személy számára kínál helyet. A megnövelt szabadmagasság, a markánsan kiformált kerékjáratok, a négy ajtó és a nagyméretű csomagtér-ajtó, illetve a magasan húzódó övvonal a további BMW X-modellek stílusbeli közelségére utalnak. Ez a formavilág a menetdinamikai képességek autentikus kifejezője, amelyet a BMW X6 hajtás- és futómű-technikái nemcsak utcán, hanem mindenfajta terepen is következetesen biztosítanak.

© Autómenedzser
A hátsó ülések mögött rendelkezésre álló csomagtér mérete 570 literével jóval meghaladja a kupémodellek esetében megszokottakat. A tágas csomagtartó így többek között a négy személy mögött, akár négy golftáskát is elnyel. A szállítási kapacitás bővítésére az aszimmetrikusan osztott hátsó üléstámla lehajtható, a csomagtartó térfogata ekkor 1450 literesre nő. A széria kétfokozatú gázrugó pedig a felső végállás egyéni beállítását is lehetővé teszi. Ezzel például az alacsony belmagasságú parkolóházakban hatékonyan előzhetők meg az ajtó esetleges sérülései.

Háromszáz lóerő, 400 Nm nyomaték, vagy 286 lóerő és közel 600 Nm nyomaték. Ez volt a mai menü, különleges kupéterepjáróba vagy terepjárókupéba csomagolva. A BMW az X5-ös után egy újabb kategóriát teremt a szabadidőautók piacán, az SAC, azaz a sport activity coupé izgalmas játékszer, persze egy BMW-től nem is várnánk mást. Masszív külső, furcsán lecsapott hátsó, hatalmas kerekek, agresszív tekintet, csúcstechnika, bivalyerős motorok, harapós fékek és tengernyi biztonságot fokozó elektronika. A komfortos belseje minden igényt kielégít, napokba telik, amíg minden funkciót elsajátítunk.

© Autómenedzser
A variálható, testreszabható ülések, a többzónás klíma, a tolatóradar, a szélvédőre kivetíthető kijelző, a csúcshifi a kormányról kapcsolható hatsebességes automatikus váltó mind kevés ahhoz az élményhez képest, ami az indítógomb megnyomásával ránk ront. Legyen az dízel vagy benzines, szépen muzsikálnak a nagy motorok, még a dugóban is élmény az X6-os. De igazán a pályán van elemében, hatalmas – egyes tesztautókon hátul 315-ös gumik feszültek – kerekein sportkocsikat megszégyenítő módon suhan. Terepen nem kóstoltatták meg a kocsikat, valószínűleg kevés olyan bolond lesz, aki a 20 milliós autóját elviszi a somogybabodi dagasztóba, de télen, vitorlást vontatva, vagy útban a hegyi házhoz a felfrissített, megújított összkerékhajtás csak a hasznunkra válik.

A cikk folytatása az Autómenedzser.hu autós portálon. Kattintson.

Érdekesnek találta cikkünket?
Legyen HVG pártoló tag!

A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Tagjainknak heti exkluzív hírlevelet küldünk, rendezvényeket kínálunk, a könyveinkre és egyéb termékeinkre pedig komoly kedvezményt adunk. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! „Amikor annyira eluralkodik a mindennapi életünkön a virtualitás, üdítő igazi emberi kapcsolatokat építeni.”
K. Erna – Pártoló tag


„Régóta olvasom a HVG-t és cikkei között mindennap találok érdekfeszítőt!”
H. Szabolcs - Támogató
Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
hvg.hu Autó

BMW-teszt: városi ragadozó

Meddig lehet elmenni a lóerők hajszolásában? 204 ló egy pici kupéban, ráadásul dízelben. Potom 8,8 millióért.

automenedzser.hu Autó

Kicsi, de BMW

Hatsebességes váltó, mp3-lejátszó, sebességtartó automatika, elektromos tolótető, iPod-csatlakozó, igazi high-tech autó. De vajon hogy megy? Ez érdekelt a legjobban. A csalódás elmaradt, a legkisebb bömösben - hála a kétezres dízelmotor aszfaltszaggató erejének - igazi BMW-hangulat uralkodott.

hvg.hu Autó

Fogyasztási verseny egy 177 lóerős BMW-vel

A BMW 320d duzzad az elemi erőtől, ennek ellenére gazdaságosan üzemeltethető. Úgy takarékoskodik a naftával, hogy közben megőrizte sportos vérvonalát, igazi bömös.

Kemény legény: 30 millió forint a legdrágább eladó hazai Hummer

Kemény legény: 30 millió forint a legdrágább eladó hazai Hummer

Évtizedek óta tudhatja a Johnson&Johnson, hogy azbesztes a babahintőpora

Évtizedek óta tudhatja a Johnson&Johnson, hogy azbesztes a babahintőpora

Újabb, Libanonból induló alagutakat fedeztek fel Izraelben

Újabb, Libanonból induló alagutakat fedeztek fel Izraelben

KSH-népszámlálás: az emberek szerint a politkusok a legtúlfizetettebbek

KSH-népszámlálás: az emberek szerint a politkusok a legtúlfizetettebbek

Vége: megvan az idei X-Faktor győztese

Vége: megvan az idei X-Faktor győztese

Ilyen arcátlan reptéri lopást talán még nem látott – videó

Ilyen arcátlan reptéri lopást talán még nem látott – videó