szerző:
MTI

Várhatóan már a jövő év decemberétől vámot fognak fizetni a Prága belvárosába tartó gépkocsik tulajdonosai. A nagy érdeklődést kiváltó és sokat vitatott intézkedés bevezetésének lehetséges dátumáról hétfőn döntött a prágai városi önkormányzat. Pavel Bém polgármester korábban azt nyilatkozta, hogy a vámbeszedést 2010 második felében vezetnék be.

Az önkormányzat megvitatta a vám beszedésének lehetséges módozatairól és a várható hatásokról készült szakértői tanulmányt. Ennek szerzői arra a következtetésre jutottak, hogy a vámszedés nem fog negatív hatást gyakorolni a belváros kereskedelmi életére. Több szakértő azonban a sajtóban azt állítja, hogy vámszedés néhány éven belül károkat okoz és bénítóan hat majd az egész belváros életének szinte minden területére.

"A tervezett rendszer nagyon agresszív és nincs jól végiggondolva minden. Ha egy területre adót vetünk ki - s a vám lényegében adó - akkor az megkárosíthatja az ottani tevékenységet, s kedvezőtlen hatást gyakorolhat a helyi lakosok életére" - nyilatkozta újságíróknak Frantisek Laudát, a prágai önkormányzat közlekedési bizottságának korábbi elnöke.

Pavel Bém, főpolgármester szerint a vám egy-egy gépkocsira egy behajtáskor két-három euró lesz. Éjjel és a hétvégeken nem kell majd fizetni. A belvárosban lakók is fizetni fognak, de engedményeket kapnak. Ezeket a  főpolgármester nem részletezte. A nyilvánosságra került információk szerint mintegy 8,5 négyzetkilométernyi területre való behajtásért kell majd fizetni. Ebben a városrészben mintegy 45 ezer állandó lakos van. Jelenleg naponta reggel 6 és este 10 óra között átlagban 250 ezer gépkocsi hajt be a belvárosba. A területen 39 belépési pont, utca található. A vám megfizetését kamerákkal ellenőriznék. 

A főpolgármester korábban kijelentette, hogy a vámfizetéses rendszer 2011-2012-ben indul be teljesen. Addigra ugyanis elkészül a belvárost körülölelő körút nagyobbik része, s "nyugodtabb" lesz a városon áthaladó autópálya rész is. Ezt az útszakaszt, amelyet a hatvanas évek végén terveztek meg, jelenleg naponta mintegy 100 ezer gépkocsi használja, ami nagyon zavarja a város életét és szennyezi a környezetet. Az útvonal belvárosi szakaszát a közeljövőben a Vencel- térről elvezetik a Nemzeti Múzeum épülete mögé, s részben a föld alá helyezik. Alagút épül a Moldva folyó jobb partján is, a belvárosi szakaszon. A várost körülölelő sztráda is épül, de a munkákat éles viták késleltetik. Több település ugyanis mindent megtesz azért, hogy ez a forgalmas út elkerülje.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
Már a rudabányai ősmajom is tudhatott felegyenesedve járni

Már a rudabányai ősmajom is tudhatott felegyenesedve járni

Kisiklott egy tehervonat Miskolcon, késések vannak – fotók

Kisiklott egy tehervonat Miskolcon, késések vannak – fotók

Fideszesnek hitt budai kerületben fej-fej mellett a kormánypárti és az ellenzéki jelölt

Fideszesnek hitt budai kerületben fej-fej mellett a kormánypárti és az ellenzéki jelölt

A lebombázott Aleppóban turistáskodott egy lány, és levideózta az egészet

A lebombázott Aleppóban turistáskodott egy lány, és levideózta az egészet

Több budapesti szakrendelőben is hónapokat kell várni a hasi ultrahangra

Több budapesti szakrendelőben is hónapokat kell várni a hasi ultrahangra

Harmadik próbálkozásra sem árulta el a kormány, hány vendégmunkás dolgozik Magyarországon

Harmadik próbálkozásra sem árulta el a kormány, hány vendégmunkás dolgozik Magyarországon