szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Bemutatták a cégautópiacot átrendező Skoda Superbet. A cseh óriás már nem csupán a VW Passatnak jelenthet problémát, hanem még az Audi háza táján is okozhat szemrángást. Nagy, tetszetős, izgalmas - és nem drága.

© Autómenedzser
A régi trükkök, mint a hátsó ajtó belsejében elrejtett esernyő, mindig megmosolyogtatják az embert. Túlzás is lenne az új cseh zászlóshajót egy Rolls-Royce-hoz hasonlítani, de egy Audi A8-ashoz azonban bátran mérhetjük. Ezt az erősnek tűnő megállapítást nem is magunk bátorkodtunk kitalálni a szépséges Salzkammergut hegyei láttán, hanem egy német újságban olvastuk, amelyek köztudottan germán autó pártiak. A Skoda presztízsét jelzi a VW-csoporton belül, hogy megengedték a legrégebbi európai gyártónak, hogy házi konkurenciát teremtve piacra dobják az új Superbet. A cseh óriás már nem csupán a VW Passatnak jelenthet problémát, hanem még az Audi háza táján is okozhat szemrángást. Méretével, hatalmas csomagterével, innovatív megoldásaival, Passatosan passzentos eleganciájával, tökéletesre hangolt szórakoztató és kényelmi berendezéseivel, erős és takarékos motorjaival és nem utolsósorban rendelhető összkerékhajtásával nagyon vonzó ajánlat a piacon. Ráadásul árban is verhetetlen, a legolcsóbb változata 1,4-es 125 lovas motorral hat millió körül, legdrágább 3,6 literes 260 lovas V6-os motorral szerelt összkerékhajtású változata alig több, mint 11 millió forintért kapható. Állam, hahó, figyelem! Lehet a mostaninál olcsóbban is közbeszerezni kiváló miniszteri, államtitkári és vezérigazgatói autót.

© Autómenedzser
A várhatóan Magyarországon is népszerű motorokkal tettük próbára német autópályán és felső-ausztriai szerpentineken. A 170 lovas kétliteres dízel, DSG-váltóval a kényelmes, de sietős üzletemberek autója lesz, a váltással nem kell bíbelődni, de ha gyors előzésre lenne szükség, a kormányon lévő fülekkel pillanatok alatt felizzítható a tartalék, az autó kilő, és ilyenkor még hangja is van. Az 1,8 literes TSI motor pörgős, az erőt uralni akaró vezetőknek való, a jó fogású hatsebességes váltó megvezetése pontos, rövid úton jár. A 160 lóerős motor könnyedén mozgatja a hatalmas kasztnit. Az első ülések rendelhetők bőrborítással, memóriás funkciókkal (sőt, az indítókulcs megjegyzi a beállításainkat), ülésfűtéssel.

Az autó formaterve tetszetős, szemből kifejezetten szép az autó, de a C-oszloptól hátrafelé nem találtam az orrával az összhangot.

A cikk folytatása adatokkal, képekkel az Autómenedzser.hu autós portálon. Kattintson.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

automenedzser.hu Autó

Az Alpokban tettük próbára a Skoda új szabadidő-autóját

Az Nyugati Alpok havas hegyoldalában első kézből ismerkedhettünk meg a Skoda új szabadidő-autójával, az Octavia Scout-tal. Az cseh 4x4-es kombi eddig is szerethető kocsi volt, az emelt hasmagasság, az igényesebb belső és a néhány apró külső trükk után egyenesen telitalálat. Csak az ára tartja vissza a tömegeket.

automenedzser.hu Autó

Skoda teszt: kettős ügynök

Igazi bombaként hatott egy éve a hír, hogy a Skoda újabb típussal, ezúttal egy kompakt egyterűvel tör be az európai piacra. A Roomster a várakozásoknak megfelelően igazi sikerautó. Okos és praktikus. Csak drága.

automenedzser.hu Autó

Skoda, egy oktávval feljebb

Az Octavia kombi vérbeli cégautó, az első pillanattól kezdve érezni, hogy nagyon az emberre szabták. Motorja hangos, a nagy testhez képest gyenge, ám dinamizmusához képest takarékos. Meg kell dolgoztatni, azt szereti.

hvg.hu Autó

Skoda-teszt: magyar utakra való

A Skoda főként a régi Fabia-tulajdonosok kegyeit keresi az új, nagyra nőtt kisautóval. Minősége, formája, műszaki tartalma és ára eggyel nagyobb kategóriát idéz.